פתגמים ביטויים סלנג מה יום מיומיים? חבל"ז כאילו אז זהו שלא אם אין אני לי מי לי לך אל הנמלה עצל ראה דרכיה וחכם לשקר יש רגלים מלבין את פניו […]
יש דברים לא צודקים יש דברים שאיתם חיים יש דברים כל כך איומים יש דברים שכדאי להעלים יש אנשים שבעזות מצח מתנהלים אותם אנשים חושבים שהם ראויים אותם אנשים גאים […]
אני מועדת אני כואבת מבקשת לשרוד ולא מסוגלת בודדה בעולם בודדה ואומללה מאין תגיע התקווה הגדולה אנשים טובים באמצע הדרך כך כותבת נעמי שמר המשוררת ולמה אינני מוצאת ולו איש […]
*לא אני כתבתי אבל היה חשוב לי לעלות את זה*הוא אף פעם לא היה ילד כאפות . תמיד היה לו הרבה חברים ,והוא היה מסתובב עם הילדים המקובלים .אבל אף […]
טוב, אני נאלץ לומר לכם, שלא אוכל להעלות כלום בחודשים האחרונים.אני עובד כעת על ספר (אמיתי) בשם "מלחמה אישית".אני מקדיש לו זמן רב לכן לא אוכל לכתוב ולהעלות.בסופו של דבר, […]
אני יכולה להבין ?למה ? למה כול הסבל הזה ?למה לרצוח , להרוג , לקלל , לדקור , לאנוס , למה ?מה עשינו רע? מה?ביקשנו שקט? קראנו בשם גנאי ?מה […]
קל לחשוב- שהכל נראה שחור ולא לבןקל לחשוב- שיש מי שמתעב להיות כאן,במקום הזה, מקום שבו לא רואים את האמתמקום שבו לכל אחד יש תאריך לרגע המוות. מי שמתרוצה רק […]
אובסשן, ולא הבושם שוב. שוב זה קורה. בין הטיפות, ובין האנשים. הילד פשוט לא יודע איך להתמודד עם זה. הכל היה בסדר כל השנים, הוא היה ילד כאפות די חינני, […]
העברתי את ידי על מסך בגודלה של ידי. דלת זכוכית משוריינת נפתחה מולי. צעדתי כמה צעדים ולפתע שמעתי קול של חיכוך ניירות. מאחורי הר מסמכים ניצב איש נמוך קומה. הוא […]
היא יושבת מולי ובכייה מאמלל גם אותי מה קורה לך מתוקה שואל אותה אני לא הצלחתי במבחן ואבא שלי יהרוג אותי בשביל זה את כל בוכה שואל אותה אני כן […]
ביום בהיר אחד ביום בהיר אחד ביום שטוף שמש חמימה ביום שכזה נפלא חשה כי היא מאוהבת בה כיצד יתכן שהיא תתאהב בה מה כאן קרה ביום חמים ונפלא המציאות […]
אני יתום. אבי פושע וכולם חושבים שגם אני צריך להיות רשע ולגנוב. אבל אני לא אני רוצה להיות נגן סקסופון אני לימדתי את עצמי לנגן ואני משתמש בסקסופון של אמי, שמתה. […]
הכל התחיל בשבת, פתאום היא התחילה שוב התעוררה לחיים, עולה ויורדת כמו דפיקות הלב . כבר מזמן לא שמענו אותה, את האזעקה. בהחלט היה תקופה של שקט.סתם ככה באמצע הארוחה, […]
לך אל נמלה עצל ראה דרכיה וחכם משפט זה שמכיל בתוכו תמצית של חרוצים אני מתכבדת להגישו לגב' שמכירה אותה שניםגברת שכל עולמה הוא עבודה, נתינה וחיוכיםחיוכים שמעטרים תמיד אבל […]
העולם נועד לחזקים העולם נועד לקשוחים העולם נועד לאנשים חסרי לב את החלשים העולם רומס בכאב לא כל אחד יכול להיות קשוח לא כל אחד יכול להידמות לרוח לא כל […]
אני וליאורה ניסינו ליאורה אמרה לי:"אני יצליח 100% ומה איתך?" גם אני חושבת שאני יצליח אבל 90% " ואז לא הצלחנו הפייה אמרה"אתן חלשות מידי,אני מיצתערת. אתן תהפחו להיות עם […]
שמתם לב, איך כל אחד בחר לעצמו דמות?הוא מספר על עצמו יותר ממה שהוא, ויתרה מכך, הוא גם יודע לדבר יפה מאוד, כמו מקצוען, שלמעשה הידע שלו שואף לאפס.שמתם לב […]
כולם מרכלים, כולם מדברים.סתם ככה,הם מרכלים זה על זה,ורק הלווין שמסתכל על כולם מלמעלה, יודע את כל הסודות של כולם,כי הוא שומע הכל,קולט הכל,רואה הכל, וכולם יודעים שהוא שם, ולא […]
כולם לא יודעים מה עובר לי בראש : במה אני חושקת, מה אני אוהבת, במי אני מאוהבת.אף אחד לא יודע שכבר התחלתי לחשוק בדם הנוזל מורידי אוו של אחרים.אני אוהבת […]
עומר ורון שניהם מתקבלים בחיל האוויר ומתחילים בקורס הטיס הכל כך קשה ומדי יום כל אחד מ60 החיילים שהתחילו יחדיו כל אחד מהם עלול כל שנייה להיות מורחק מחוסר התאמה. […]
רון ועמר הצטרפו אל הוריהם הגאים ונתנו להם למשמרת את תעודות ההצטיינות וכן את הכנפיים שאולי אולי יהוו חלק מעיטור הסרבל הייחודי של הטייס. בשעות אחה"צ המאוחרות יצאו שני זוגות […]
שני החברים שלא נפרדו לעולם גם את הטירונות לשמחתם הרבה עברו יחדיו. הטירונות הייתה קשה במיוחד מאחר והם רצו להיום טייסים או רבי חובלים. הקושי העצום בטירונות הם קיבלו באהבה […]
שני החברים אשר לעולם לא נפרדו עלו כאמור על האוטובוס מהבקו"ם לעבר המקום שבו יקבלו את הקיט בג עם כמה בגדי ב' וכן זוג אחד של בגדי א, כמה מגבות […]
יש טובים ויש טובים יותר כשמעדיפים מישהו יותר מידידו כשמעדיפים אחד על פני משנהו עושה הרגשה לא ממש נעימה ובלית ברירה מתרגלים עם רוע הגזירה מדחיקים את הרגשות פנימה וממשיכים […]
שני חברים של נפרדו בחיים מגיל רך היו שני הילדים תמיד יחדיו מהפעוטון , הגנון, גן חובה ובבית הספר היסודי והן בתיכון באותה מגמה באותו ספסל לימודים ועכשיו הגיע הזמן […]
סבתא בישלה דייסה. נתנה לסבא, נתנה לאבא, נתנה לאמא ונתנה ליוני, האח הבכור. ערבה, שזה עתה סיימה את לימודיה במדעי הסביבה, הפכה טבעונית ואילצה את סבתא לטרוח ולהגיש לה במיוחד […]
* למה שסנאי בעל שיניים חזקות וחדות יחשוב על מפצח האגוזים? * מי שמעדיף מצית על אבן צור, הוא לאו דווקא העצלן – אלא היעיל. * אל תשתול פרח בלב […]
~אלו פתגמים אישיים שאני המצאתי, אני מבקש לא להעתיק את הרעיון ולכתוב פתגמים אישיים ולהעלות לאתר~ ~המצאתי שפה משל עצמי, שאני עובד עליה מכיתה ה', ובשפה הזאת יש פתגמים, ולכן […]
שוב אותו חלום, אני רצה אל הלא נודע, הפעם אני מעזה ועוברת את המערה שתמיד נעצרתי בה, הפעם הרגשתי בלתי מנוצחת, ככל שרצתי יותר זמן במנהרה ככה רגלי התחזקו יותר […]
"זהו מכתב קצת זועם, אבא ואמא, אחרי הכל, אתם אמורים לסלוח לי בכל מחיר, גם אם אגיד את הדברים בצורה לא יפה, וגם אם קצת אנבל את הפה. אתם תאהבו […]
מוסר השכל לחיים
יש הרבה דרכים ללמוד: אפשר לשבת בכיתה ולהשתעמם עד מוות, ואפשר לשמוע ולקרוא סיפורים שילמדו אתכם דברים שלא לומדים בבית הספר, במכללה או באוניברסיטה. סיפורים עם מוסר השכל מתארים בדרך כלל סיפורים אישיים של איכר, תלמיד חכם ואפילו חיות, ומתוכם אנחנו צריכים ללמוד ולהכיר את הטבע האנושי. לדוגמא: כולנו מכירים את המשל על העורב, השועל ופרוסת הגבינה. משלים הם דרך מצוינת ללימוד וחינוך, בעיקר של ילדים.
סיפורים עם מוסר השכל יכולים להיות מותחים, עצובים או שמחים ומצחיקים – אבל העיקרון החוזר שבהם הוא אחד: בסוף הסיפור ישנה מסקנה חדשה שלא יכולנו ללמוד או לדעת אותה בהתחלה. מסקנה זו הופכת לתובנה שאיתה נישאר לכל החיים, ואולי נעשה בה שימוש כאשר ניתקל במקרה דומה במהלך החיים.
איך מספרים סיפור עם מוסר השכל?
רוב סיפורי מוסר ההשכל הם סיפורים ואגדות ישנות שלעיתים מגיעים מארצות רחוקות: סיפור על איכר מאירלנד, לוחם סמוראי יפני או אריות ושועלים. בדרך כלל הסיפור יהיה קצר מאוד עם טוויסט בעלילה ממש בשורה האחרונה. כדי לספר את הסיפור בצורה טובה צריך לשים לב לפרטים הקטנים ולתיאורים שיוצרים את המתח בסיפור. השומעים צריכים להיות קשובים ומרותקים ולהזדהות עם הדמויות בסיפור קצר זה. חשוב מאוד להפריד ולהדגיש את התובנה (המסקנה) המתקבלת מהסיפור כדי שהקוראים והשומעים יוכלו להבין אותה ולקחת אותה איתם להמשך חייהם.