המשך יבוא

פדיון שבויים חלק ג'

18/02/2016 1095 צפיות 2 תגובות
המשך יבוא

אחד החייטים אמר לחברו , יש לנו 600 רובל זה סכום עצום , אם ניתן 300 רובל עבור המשפחה הזאת עדיין יישאר לנו סכום נכבד של 300 רובל , זה 150 רובל לכל אחד , זה יחזיק אותנו לפחות כמה שנים ונזכה לפדות שבויים יהודים.
החייט השני מיאן , כל חיי אני עובד קשה מאוד והפרנסה לא מצויה , סוף כל סוף הסתדרתי , אני לא מוכן לוותר על חיי.
אם כך , אמר החייט הראשון , בוא נחלק את הכסף ונתפצל איש איש לדרכו.
כך אמר וכך עשו.
החייט השני לקח את חלקו והלך לו שמח וטוב לבב , החיט הראשון לקח את חלקו ודפק בדלתו של המושל , המושל פתח את הדלת ושאל מה הוחלט , מיד הניח החייט את הכסף ביד המושל ואמר שחרר אותם.
המושל הביט במבט שואל בחייט וניגש לקחת את המפתחות למרתף , המשפחה יצאו בוכים מן המרתף , מודים לאותו חייט על ששחרר אותם ודמעות בעינהם , אותו החייט שמח אתם והלך לדרכו.
עברו הימים , החייט השני נתעשר מאוד מאוד והפך לאחד מעשר העשירים בעיירה.
החייט הראשון הלך וירד עד שנהיה עני מרוד , היה ממרר בבכי על מר גורלו ועל מה שנעשה לו שעשה טובה וקיבל רעה תחתיה עד שנעשה קבצן והיה מקבץ נדבות על מנת שיוכל להתקיים.


תגובות (2)

572 572

מצפה לראות את ההמשך. כרגע זה מאוד מזכיר את סיפור איוב (הצדיק הגמור שסובל על לא עוול בכפו).

23/02/2016 19:41

האמת שכבר שקלתי לא לכתוב את ההמשך מכיוון שלא הייתה הענות אך עכשיו אולי בכל זאת אכתוב..

23/02/2016 21:26
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך