האם הסדרה כאן גרים בכיף מעודדת הומופוביה?

11/10/2017 1092 צפיות 4 תגובות

האם התכנית כאן גרים בכיף מעודדת הומופוביה?

אני מניחה שכולנו ראינו לפחות פרק אחד מהסדרה כאן גרים בכיף אבל לאחרונה צפיתי בכמה פרקים שהעלו בי שאלות על מסרים שנמצאים בפרקים האלו. כמו שוביניזם (ארבעה בנים ואישה אחת שמטפלת בהם , רק בנות מבינות בניקיון ועוד) אבל מה שבלט לי יותר מהכל זה הומופוביה. והנה כמה דוגמאות.

1: בר המצווה של עומרי – בפרק זה אפשר לראות יותר מפעם אחת על מסרים הומופוביה. כשסבא של עומרי ודודה ציונה מלמדים את עומרי את הפרשה שלו, ציונה אומרת לסבא של עומרי:"אתה מלמד אותו את הפרשה שלו, או שאתה מלמד אותו איך לעלות למשאית במצעד הגאווה"

2: כשסבתא של עומרי באה אליהם הביתה כדי להביא לעומרי את חליפת הבר מצווה שקנתה לו עומרי התלונן על כך שהוא ילבש אותה ברגע שיצא מהארון.

3: יאיר מחליט להסתפר ולקנות בגדים חדשים לכבוד שנת הלימודים החדשה, ברגע שעומרי רואה אותו הוא אומר לו:"כל הכבוד אבא, החלטתה לצאת מהארון?"

4: באחד הפרקים הראשונים יאיר וענת מוצאים פתק מהבית ספר במטבח שאומר להם שיהלי הוא ילד מחונן ואנחנו רוצים להעביר אותו לכיתת מחוננים. ברגע שיאיר שומע על זה הוא לא מפסיק להתלונן על כך שהוא לא אוהב ספורט, או "דברים של בנים" ושברגע שהוא יתחיל לשים איפור הוא ידבר את זה.

לפני סיום רק רציתי להגיד שאני בחורה טרנסג'נדרית ויש לי המון חברים מהקהילה, ולראות את הדברים האלה בסדרה שאהבתי לראות בתור ילדה קטנה היום, זה מזעזע אותי מאוד!


תגובות (4)

זו סדרה הומוריסטית שמתארת מצבים אמתיים מחיי היום יום- זו סטירה. גם אני שמתי לב לבדיחות שמתייכסות לקהילה הגאה אבל זה מעולם לא הטריד אותי כי אני יודעת שזה לא ממקום להשפיל. הסדרה מדברת על משפחה ממוצעת, וכמו כל בית ממוצע בישראל יש לבני המשפחה הרבה סוגים של הומור וביניהם גם בדיחות על הומואים. יוצרי הסדרה לא מנסים להעביר מסר של אחידות או נחיתות למיעוטים מסוימים אלה להיות נאמנים למקור ולהצחיק- ובכנות, חלק מהבדיחות היו באמת מצחיקות.
אני חלילה לא אומרת שזה נכון להשתמש בירידות, השפלות או הפליות כדי להשיג כמה חיוכים זולים אבל במקרה הזה אלו בדיחות שמתאימות באופן ברור לעלילה.
אם כל הסדרות מהסוג הזה היו פוליטיקלי- קורקט זה היה מוציא את הטעם מהן ולא נותן את תחושת האמינות וההזדהות שהסדרה הזאת נועדה ליצור.
"מזעזע" לא קצת מוגזם? יש בסדרה הזאת בדיחות על חשבונם של המון מגזרים ומיעוטים והעובדה שאתה משתייכת לקהילה הזאת לא הופכת את הבדיחות ההומופוביות ליותר גרועות. להגיד שהסדרה מעודדת להומופוביה זה פשוט לא נכון. היא משעשעת את הצופים בהמון דרכים הלקוחים מחיי היום יום ונותת לאנשים בקהילה הגאה הזדמנות קצת לצחוק על עצמם ולהבין שבדיחות בסדרה מטופשת לא מכוונות אליהם באופן אישי. לא היינו רוצים שיהיו שם רק בדיחות קרש כדי לא לפגוע באף אחד.

12/10/2017 20:22

תמיד שנאתי את הסדרה הזאת. אני זוכרת שבכיתה ג' היו רואים את זה בכיתה שלי כשהייתה שעה חופשית, וכל הזמן היו שם דברים סוטים. ושובניסטים.
קיצר מאז שהייתי קטנה לא סבלתי את הסדרה הזאת וכשראיתי את מה שרשמת זה הפך את זה לעוד יותר לא נסבל מבחינתי.

14/10/2017 18:32

זאת סדרה ישנה מאוד, לדעתי צריך להפסיק לשדר אותה. היא צולמה ושודרה בערך ב2005 לדעתי, כשהתמונה הכוללת לגבי פמיניזם והשפה היומיומית היו שונות לגמרי. היא כבר לא אקטואלית, אני חושבת שבגלל זה אף אחד כבר לא מתייחס אליה ככ.

16/10/2017 21:36

היא אומנם קצת שוביניסטית אבל לא בגלל שהיוצרים מעודדים שוביניזם אלא בגלל שזו המציאות וקל לצחוק על דברים שמוכרים לנו. ענת לדוגמא משחקת מקום של "האישה הנחותה" אבל האופי שלא לא מסכן ומעורר רחמים, היא עובדת בעבודה יותר מוצלחת מבעלה ומשתלטת על הילדים בקשיחות. נוסף על כך, לא רק היא יורדת במעמדה, הרבה פעמים היא הופכת את יאיר ל"נשי יותר" והוא וקובי מדברים על כמה שהוא חסר כוח לידה.

17/10/2017 21:56
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך