חמישה טיפים שיעזרו לכם לא לנטוש סיפורים

Moon Llight 26/08/2014 970 צפיות 17 תגובות

אוף! נמאס לי!
בקושי יש באתר הזה סיפורים טובים, הכל סיפורי מפורסמים או סיפורי אהבה מפגרים ונדושים, ואם לא אז זה פנטזית-זבל, והמעטים כאן שכן יודעים לכתוב, וכותבים סיפורים בהמשכים, נוטשים אותם כל הזמן!
די לנטוש סיפורים! פשוט אל תתחילו סיפור חדש כל חמש שניות!
אוף, זה כל כך מעצבן.
נמאס לי לעבור באחרונים ולדרג לב אחד לסיפורים שאפילו זה לא מגיע להם…
טוב, אחרי שסיימתי את התקף הזעם שלי, בואו נדבר רציני, טיפים לשמירה על סיפורים.
1. תקבעו לעצמכם מספר של סיפורים שאתם יכולים לכתוב בו זמנית, לדעתכם, ותקפידו על המכסה הזאת.
2. תסיימו סיפור אחד לפני שאתם מתחילים חדש, אל תתחילו סיפור על כל רעיון רגעי שעולה לכם.
3. תכנון, תכנון, תכנון. תדעו, בקווים כלליים, איך סיפור יתחיל ויגמר, מה הדרך שהדמויות יעברו עד ליעד שלהם, שהוא בעצם, החלק הכי חשוב.
4. סיפור שמתחיל בלי קונפליקט, ודרך פתירה הברורות לכותב, עתיד להיכשל.
5. אם יש לכם רעיון לדמות או לתרחיש שממש מגניב אותכם, אל תתחילו סיפור רק בשבילו. תנסו לשלב אותו בסיפור שקיים, לקוראים הממש ותיקים שלי, זוכרים את 'הליקנטרופיה'? אז כן, זה מה שעשיתי שם. הדבר המעניין היחיד שקרה בסיפור הזה היה לאיון, ואחרי שהפסקתי את הסיפור הזה, שילבתי אותו בסיפור אחר.

אז הנה לכם, חמישה טיפים שיעזרו לכם לא לנטוש סיפורים. נקווה שזה יעזור.


תגובות (17)

יש לי את כל אלו ופשוט לא עובד לי^
אני משכתבת כל דבר שאי פעם כתבתי בשביל לא לנטוש אותו.
ואם את מחפשת פנטזיה [כולל אהבה אבל לא קטשי בעע] אז את יכולה לנסות את השכתוב לסיפור שלי :)

26/08/2014 21:49

עם כל זה יש בעיה אחת גדולה ביקום הזה, שקרויה מחסום כתיבה. גם אם תכננת כל מילה וכל פרט שיהיה בסיפור שלך, מחסום כתיבה פשוט מוציא את החשק לכתוב. אבל כשאין, אז כן, זה עוזר. לא במקרה שלי, אבל עוזר.
(נ"ב, לגביי התקף הזעם: כיאפ, מסכימה איתך.)

26/08/2014 21:54

את צריכה להוסיף (או שאתה בן, אז סליחה):
קודם לכתוב את כל הפרקים ורק אז לפרסם, לטובת הקוראים.
אני יודעת שברגע שלבאנדם יש רעיון טוב הוא רוצה לפרסם אותו, אבל תחשבו שנייה על האנשים שנקשרים לסיפור.
אז בחייאת, קודם תסיימו לכתוב הכל, ואז תפרסמו.

26/08/2014 21:58

אני נוטשת גם אם יש לי סיפור אחד, פשוט כי אני נוטשת ולא שום סיבה אחרת.
אני אמיין את הסיפור שלי ל… זבל-פנטזיה

26/08/2014 22:37

    אני קראתי דברים שלך, את ממש, אבל ממש לא פנטזית-זבל.

    27/08/2014 00:39

    אני מניחה שקראת קטעים קצרים, יש לי כמה נחמדים+
    אני מדברת על הסיפור בהמשכים. הוא די פנטזיה-זבל ^^"

    27/08/2014 01:55

אני מנסה לכתוב סיפור בהמשכים, ויש לי אחד שהוא ממש מתוכנן לי, אבל יש בו כל כך הרבה מחקר וזה כזה סבל.
תעשו את הטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומתית עניין קל יותר, אנשים!

אוקיי, לא אמרתי כלום.

27/08/2014 00:01

אממ… אני כותבת סיפור אהבה/פנטזיה שאני ממש לא מגדירה כזבל-פנטזיה, אבל אולי אני טועה תנסי לקרוא את הפרקים הקרובים ולהגיד לי ,בכל הכנות, אם הוא זבל-פנטזיה.
אה.. כן, קוראים לו ניזונים וכרגע יש רק את הפרק הראשון..

27/08/2014 00:10

את לא חושבת שזה קצת מעליב שבנות שכותבות סיפורי אהבה ופנטזיה ומפורסמים נפגעות כרגע? יכולת לתת את הטיפים שלך מבלי לפגוע ולהתנשא….

27/08/2014 00:16

    כמעט כל הסיפורים שלי הם סיפורי פנטזיה, ואחד מאלו שלא הוא סיפור אהבה שאני ממש מתגאה בו. לכל ז'אנר יש את הזבל שלו, ולזה התכוונתי.
    בקשר לסיפורי מפורסמים, זאת הדעה שלי. היא לא כל כך נדירה. לא התכוונתי לפגוע, אבל אני לא אוהבת לצנזר את מה שאני חושבת.

    27/08/2014 00:37

    יש המון המון סיפורי זבל אבל יש אנשים (כמוני) שאוהבים לכתוב זבל ולקרוא זבל, וכן קראתי את הפרופיל שלך ורואים שאת מאוד ישירה ותוקפנית…

    27/08/2014 00:45

    That's me
    את יודעת שכשאני אומרת 'זבל' אני לא מתכוונת לז'אנר או משהו שכזה, אני מתכוונת לסיפורים שכתובים בצורה לא נכונה, רדודה, ונטולת השקעה. זה מה שאת נהינת לקרוא ולכתוב?

    27/08/2014 00:48

    כן, לפעמים אחרי שאני קוראת סיפור כבד וכתוב ברמה גבוהה אני אוהבת לאזן את זה עם זבל…
    That's me

    27/08/2014 00:52

תקשיבי זה לא לעניין שאת מנסה לעזור,
ואת פוגעת בדרך, אפילו אם עשית את זה בלי כוונה.

27/08/2014 00:20

אם מתעלמים מהמילים הפוגעות שכתבת פה הטיפים שלך דווקא דיי עוזרים..

27/08/2014 00:22

היא אמרה שיש אהבה ומפורסמים ופנטזיה זבל, היא לא אמרה שכל הז'אנרים האלה זבל בכללותם.
זה עדיין קצת מעליב, אבל אני מודה שבמצב 'שנאת עולם בשל המתמטיקה' אני לא ממש שמה לב לדברים כאלה, אז לא אמרתי כלום ואני קצת מתנצלת על זה.
לא, לא לגמרי למען האמת. אבל אני כן מרגישה רע שלא שמתי לב לזה. כלומר, אני לא חובבת הז'אנרים האלה (וכן, יש מהם שלדעתי אינם טובים במיוחד) אבל עדיין.

27/08/2014 00:55

אני לא משתמשת בטיפים האלה אבל אני יכולה להודות שאת הסיבה שהמשכתי את חלומות אחרים, אני לא מאמינה שבאמת יש מישהו שקורא אותו אז החלטתי להמשיך אותו.

28/08/2014 12:59
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך