White dress
תודה רבה לכולם (: !

כמה טיפים

White dress 26/07/2014 947 צפיות 12 תגובות
תודה רבה לכולם (: !

היי. אז…כמה בנות ביקשו ממני טיפים לכתיבה אף על פי שאני בהחלט לא מבינה למה.
כלומר או שהן סתם ניסו לצחוק עליי על הכתיבה הנוראית שלי (:
ובכל זאת הנה כמה טיפים שלפי דעתי ממש יסייעו לכם:
-השם של הספר צריך להיות קצר ולא ארוך למשל ראיתי הרבה מאוד מחברים שהשמות של הספרים כ"כ ארוכים כמו למשל:הבחור הזה ששבר לי את הלב רוצה לחזור,אני ממליצה בחום לשמור על חמש מילים כולל:על,הזה,הוא,היא וכו'.
-לא לכתוב בשפה גבוהה מידי. כלומר אני דווקא אוהבת לשמור על שפה גבוהה אך בכל זאת אם אני ארשום סיפורים בשפת פסיכומטרי זה קצת…אתם מבינים אותי ;)
-בסיפורים ראיתי הרבה אנשים כותבים סמיילים. אני מבינה שכל זה צעיר מגניב ונחמד אך זה מוריד מערך הסיפור . אפשר להשתמש בסמיילים למשל כשאתם מתארים דו-שיח אנטרנטי בין שני צעירים,זה יכול להיות שימושי !
-לשמור על שלוש נקודות. למשל יש הרבה אנשים שכדי להביע את הרגשות של הדמויות משתמשים בנקודות ( כמוני ) אך זה הולך ככה:
"אני אוהבת אותך"
"אני אוהב אותך גם……………………………………."
רואים? זה בהחלט הגזמה. עכשיו:
"אני אוהבת אותך"
"אני אוהב אותך גם…"
אפילו ארבע נקודות לפי דעתי זה הגזמה,אני מעדיפה לשמור על שלוש נקודות וכך גם עם סימני קריאה (!) אני ממליצה להשתמש באחד ולא בהרבה.
"היי!"
או-"היי!!!!!!!!!"
זה גם מוריד מהערך לדעתי.
-אני ממליצה לא להשתמש ביותר מידי סלנג כמו: חיימשלי,כפרע,יפשלי. זה מוריד מאוד מהאיכות ! כלומר הסיפור זה לא וואצאפ או פייסבוק או צ'אט. זה סיפור.
-שימוש סימני פיסוק ורווחים זה מאוד חשוב. וזו טעות נפוצה אצלי למשל- אני לא שומרת על הכלל הזה אבל אם אתם רוצים שהסיפור יהיה מסודר ומובן תצטרכו להשתמש בזה.
-להמעיט בקללות אבל תלוי בסוג הסיפור סוג הדמות והרגשות. אני מידי פעם מרבה לקלל אבל רק כשצריך וכמו שאמרתי-תלוי בסוג הדמות.
-כשמפרסמים תעברו על הסיפור שוב ותראו שאין טעויות כי בכל זאת…זאת הקלדה.
-חשוב. כשהדמויות צוחקות לא לכתוב "חחחחחחחחח"
אז זהו ! אני מקווה שזה עזר לכם ו…שתעזרו בזה (: אין לי סודות מיוחדים או משהו אבל באמת הטיפים האלה זה טיפים שכל סופר יאמר לכם.


תגובות (12)

finelly!
יש לי איזה 1.000.000 שגיאות אבל לא נורא.. ;)

26/07/2014 21:53

*להמעיט
אחלה טיפים. כל הכבוד.

26/07/2014 22:02

יש לך הערות נכונות. אני לא מסכימה לגבי ההערה השנייה הנוגעת בנושא משלב השפה. לדעתי, שפה רהוטה היא אלמנט נוסף בסיפור. נוסף על כך, היא מעלה בערכו. לידיעתך.
וכל הכבוד לך על היוזמה!

27/07/2014 03:48

אני מסכימה עם מילים. לדעתי שפה גבוהה מוסיפה לסיפור וחבל לוותר עליה.

27/07/2014 16:48

מילים ותולעת (אני אקרא לך תולי) צודקות, אבל… טוב, זה תלוי.
קודם כל, צריך לשמור על אמינות. דמיוני לא אומר מופרך. לכן, לא נצפה מדמות שמעולם לא למדה, חיה באשפתות ולא שמעה אף אדם המדבר בשפה מעבר ליום יומית ללהג במילים "כמדומני", "הלז", "בן בליעל" וכדו'. מצד שני עליכם לזכור שגם פרופסורים אינם מדברים כל חייהם בשפה שכזו גם עם קרוביהם.
אבל צריך לשמור על איזון. יש סיפורים שהשפה הגבוהה שלהם תוקעת את הסיפור. סיפורים שמרגישים שהמילים הגבוהות נדחפו לכל פינה בלי היכר רק כדי להציף עד חנק את הקוראים ברמת הכתיבה של הכותב.

27/07/2014 20:30

    למה את תמיד צודקת, יא סטינגריי שכמותך

    28/07/2014 21:22

    כי אני זאת אני (ברור) :P

    30/07/2014 18:43

אם תרשי לי להוסיף:
– אחרי סימן פיסוק עושים רווח. לא לפני. אחרי.
-כשמדברים בגוף יחיד, בזמן עתיד התחילית היא א' וזה לא משנה גם אם כול החברים משתמשים באות י' (זה משגע אותי.)
-לכתוב רגשות של הדמויות, הטון בו נאמרו הדברים וכו'
-לתאר; את הדמויות תוך שילוב בסיפור – לא להציג כאילו מתארים מתוך תמונה (למשל: היי, אני דנה ויש לי שיער שחור וחלק ועיניים ירוקות עם נגיעות אפור. ← לא. פשוט לא.)
לתאר את הסביבה של הדמות.
-לא לעשות את השיחה בין הדמויות כמו צ'אט
-לא להוסיף קישורים שבהם תמונות של הבית/בגדים/מראה הדמות וכו'

29/07/2014 23:11

ועוד משהו:
-יש הבדל בין עם ל-אם.
עם: נמצא בנוכחות של חפץ/דמות או כול דבר אחר.
אם: מילת תנאי
-אין כזאת מילה כול. יש שם חולם חסר. זה כל.
-אין כזה דבר כו. זה כה.
-אם יש למישהו שגיאות שבהתחלה יכתוב בוורד.

*יותר אני לא זוכרת

29/07/2014 23:15

וואו . עם כל הטיפים האלה כנראה שהסיפורים שלך ברמה סופר-גבוהה :O

30/07/2014 19:01

    לא הם לא ><
    פשוט יש לי ניסיון של ארבע-שלוש שנים

    ועוד טיפ:
    *אנשים – קחו ספר לשון או תמצאו באינטרנט – את דם המספר ותשננו את זה. זה משגע אותי

    30/07/2014 23:43

    הלוואי וזה היה דם המספר… כי דם…
    אבל זה שם Q~Q

    31/07/2014 03:18
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך