מה מקשה עליכם לכתוב פנטזיה?

Amora 08/10/2016 2567 צפיות 16 תגובות

אוקיי, אז אני צריכה עזרה! אני כותבת מדריך לכתיבת פנטזיה, אבל אני לא ממש יודעת מה לכתוב עוד.
כרגע יש לי: יצירת הגיבור, יצירת הנבל, עולמות פנטסטיים, יצורים פנטסטיים, קונפליקט מרכזי, פתרון, נושא הסיפור, כיצד לתאר שימוש ביכולות על טבעיות, מפלצות.
אני לא יודעת מה עוד אוכל לכתוב בנושא שיעזור לאלה שמתקשים בזה, בין היתר כי אצלי זה פשוט מגיע בטבעיות, כל הקטע של הפנטזיה, ואני יודעת שיש עוד לכתוב על זה! זה נושא מאוד רחב!
אז אני מבקשת מכם, מקוראי הפנטזיה, ומכותבי הפנטזיה וגם אלה שלא- אשמח לדעת מה מקשה עליכם לכתוב פנטזיה (ולא בקטע של "זה לא מעניין אותי", כי עם זה אי אפשר לעשות משהו), במה אתם נתקלים כשאתם מתחילים לכתוב פנטזיה, ובדגש על הפנטזיה.
תודה מראש לכל העונים! :)


תגובות (16)

אני מתחיל בראש ובראשונה עם הדמות/דמויות הראשונות. אח"כ מקום-ארץ קסומה/ארץ אמיתית שמתרחשים בה דברים קסומים וכו'. יכולות- הדמויות שלי מיוחדות איכשהו? איך? קסמים, יצורים, אנשים רגילים וכאלה. ומכאן אני פשוט ממשיך לכתוב כל מה שעולה לי לראש, אין לי ממש משהו מתוכנן בראש (אולי רק סופים כי אני מת על כתיבת סופים).
אני יודע שלא עזרתי…. כי כל מה שכתבתי כבר כתבת. בהצלחה עם כתיבת המדריך :)

08/10/2016 19:52

    תודה רבה :)
    וכן, את כל אלה די כתבתי כבר.. אבל אם יצא לך לחשוב על משהו נוסף, אולי משהו שנתקלת בו ועצר אותך לרגע בכתיבה, אשמח לשמוע!

    08/10/2016 19:53

עשית מדריך פנטזיה? מעולה! אני אלך לקרוא אותו אחרי כן.
אחד הדברים שמקשים עליי בכתיבה של פנטזיה זה גם שאני צריכה פתאום לכתוב סצנות שמערבות המון אקשן בדיוני (סצנת מלחמה למשל) או עצם התיאור של היכולות עצמן. זה טיפה בעייתי כי אני לא בטוחה איך בדיוק לעשות את זה, זה בראש שלי מתואר בצורה מסוימת וזה קשה להביא את זה לכתב.

08/10/2016 20:05

    אוקיי, תודה, ארשום את הקטע של האקשן והמלחמה! ^^ במדריך יש חלק לכתיבת יכולות על טבעיות 3:
    (והוא בווטפאד, כן? XP)

    08/10/2016 20:18

תוכלי לפרסם את המדריך הזה גם כאן? -פרצוף מתחנן-. אני אישית מסתבכת עם הקטע של התקופה. אני אף פעם לא יודעת לאיזה תקופה להתאים את הסיפור ואף פעם לא יודעת אם הסיפור שלי מספיק פנטזי

08/10/2016 20:34

    אמממ אני מניחה שאני יכולה, למרות שכל קטע הוא יחסית קצר. אולי אוכל לפרסם שניים ביום למשל? מה את אומרת? (דרך אגב- על זה כתבתי^^)

    08/10/2016 20:36

זה יהיה מעולה אם תעלי את המדריך לפה לדעתי זה יעזור להמון אנשים וגם אישית לי:)
משהו שאני מסתבכת בו זה הרקע לעולם, כמו למשל ההיסטוריה שלו, היצורים והכוחות שלהם, עיצוב הסביבה. גם אני מתקשה בעניין של האם הסיפור הוא מספיק פנטסי או שצריך להוסיף עוד? ואיך לתאם את כל העניין של הכוחות\ הייחוד הפנטסי בעלילה עצמה? לפעמים הכוחות\הייחוד של הדמויות\המקום מסבך את מה שאני רוצה לבנות בעלילה. מקווה שתוכלי לקחת מפה כמה סיבוכים ולהצליח לפתור אותם.

08/10/2016 21:32

    אני מאמינה שכתבתי על הדברים האלה משהו, לפחות משהו קטן ^^
    אוקיי, אז אעלה ביום כיפור/אחריו (אני לא יודעת מתי אפשר ומתי אסור ומתי עושים דברים… מבחינתי זה חופש אז יש לי אפשרות)
    טיפ: סיפור פנטסטי נחשב לפנטסטי גם אם יש בו רק אלמנט פנטסטי קטן. זה אולי לא הז'אנר המרכזי, אבל זה אחד הז'אנרים.

    08/10/2016 21:35

קראתי את המדריך. נהניתי מאוד.
אני חושב שאת יכולה לשמש מורה לספרות. (בקטע טוב)
אני אתן לך נושא שנחשב מינורי בספרי פנטזיה אבל זלזול בו יגרע מהאותנטיות של העולם הפנטסטי.
כל עולם פנטסטי (אם זה הארי פוטר, משחקי הרעב ושר הטבעות וכו'…) בנוי כך שהעולם ימשיך להתנהל ללא הדמויות הראשיות. מה זה אומר?
כל כותב צריך לחשוב מה מניע את העולם לבד.
חגים, אירועים משמעותיים, אירועים היסטוריים שחוגגים אותם.
אם יש עמים נפרדים (או חלוקה אחרת כמו מחוזות במשחקי רעב) אז לכל אחד יש את החגים והאירועים שלו.
שר הטבעות הוא ממש עולם מורכב למופת עם כל כך הרבה הסטוריה שעומדת מאחוריו שהפירוט הוא עבודת חייו של טולקין (מי שלא יודע, טולקין היה בלשן אז דוגמה 'אחת מרבבות' זה הפירוט המטורף של שפות חדשות על פני אלפי שנים. כלומר הוא לא רק יצר מספר שפות חדשות אלא גם שינה אותם בהתאם לתהליכים היסטוריים שקראו בעולם הפנטסטי שלו.. זה סוג של טירוף).
אגב, ממליץ לקרוא את ה'סילמריון' של טולקין… מי שלא יודע אז הסיפור שר הטבעות הוא קמצוץ מההסטוריה של הארץ התיכונה.
מה שאני מנסה להגיד זה שצריך להכין עולם שיראה אותנתי כאילו החגים והאירועים היו שם מאז ומתמיד.
אני רואה את זה כגדולה של סופר.
(מהם ספרי הארי פוטר בלי משחקי קווידיץ העונתיים'?)

08/10/2016 23:51

אני מאוד אשמח אם תעלי שניים ביום!!!!

09/10/2016 01:00

טיים ליין, לי אישית הדבר הכי קשה זה שמירה על ציר זמן הגיוני (לפרוטוקול, לא חשבתי על זה יותר מידי מההתחלה ויצא שאני צריכה לעבור שישים פלוס פרקים אחד אחד ולתקן דברים…)

09/10/2016 15:52

    המממ תוכלי אולי להסביר לי למה הכוונה בטיים ליין? במה את מסתבכת שם?

    14/10/2016 09:32

אני חסרת דמיון בעליל ולא מסוגלת לחשוב על סצנות בדיוניות או להמציא כאלה ואחרות. ואני חולת פנטזיה!! מוזר בהחלט, אני מודה. כל הסיפורים והשירים שאני כותבת הם בהשראת החיים שלי וקלישאות מפגרות בשקל. אני כותבת על מה שאני רואה כשאני הולכת ברחוב, ואין לי סיכוי לראות דרקון אימתני שעליו אני אכתוב סיפור :/ אבל אני מניחה שאין לך דרך לגרום לי לדמיין על פנטזיות לכן התגובה שלי דיי חסרת תועלת, אך אני רק רציתי לספר. לילה טוב

09/10/2016 22:38

    בדיוק בשביל זה כתבתי את המדריך הזה ^^

    10/10/2016 18:40

מה שקשה לי בזמן האחרון כשאני מנסה לכתוב פנטזיה זה העניין של המקוריות. אני מניח שאת יודעת על כל העניין של פנטזיה נוסחתית וכל זה וכאן הבעיה שלי.
נגיד יש יצירות קלאסיות כמו שר הטבעות או שיר של אש ושל קרח שהגיעו עם אג'נדה מסוימת ופרצו דרך וכשאני חושב על כתיבה של פנטזיה אני מיד מושפע מהעקרונות של מה שאני אוהב ובעיקר מטולקין וכאן אני מיד חושב שאני כותב פנטזיה נוסחתית ולכן זה מיד הופך את הסיפור לפחות טוב. אז אולי זה יהיה רעיון טוב להסביר במדריך שלך איך לכתוב סיפור מקורי ואיך להימנע מכתיבה של פנטזיה נוסחתית.

13/10/2016 20:38

    תודה רבה, אני אוכל לכתוב על זה :)

    13/10/2016 21:09
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך