שתי שאלות חשובות! תודה רבה לכל מי שעוזר!

.My name is Yuval. 22/06/2017 871 צפיות 12 תגובות

אז היי.
אתחיל בהקדמה בשביל שתבינו יותר טוב את השאלות:
לפני כמה זמן התחלתי לעבוד על סיפור. סיפור שאני משקיעה בו לא מעט זמן ומאמץ וגם אולי רוצה לעבוד עליו בצורה מקצועית. יש לי כבר את המשך הסיפור בראש רק שיש לי בעיה – לעיתים קרובות אני לא מצליחה להגיע מנקודה א' בסיפור לנקודה ב' שלו.
למישהו יש טיפים להתגברות על מחסום כתיבה מסוג זה? כל טיפ יתקבל בברכה.
דבר שני, קשור לסיפורים בכללי והוא גם שאלה שקשורה יותר לעריכה של סיפורים: אני כותבת כמעט את כל הסיפורים שלי בגוף ראשון – ברוב הסיפורים מנקודת המבט של הגיבור (או של כל דמות אחרת, אבל זה פחות נפוץ)
השאלה היא – מה עושים ברגע שהדמות המספרת לא נמצאת בסצנות מסוימות? מי המספר החדש? (בסיפור הספציפי הזה הצלחתי להכניס את הדמות המספרת לסצנות, אבל זו שאלה כללית שאני מקווה שהתשובות עליה יעזרו גם לעוד אנשים.)
תודה לכל העונים!


תגובות (12)

בקשר לשאלה השניה, אפשר שהמספר יצין שסיפרו לו מה קרה באותו יום מאוחר יותר יספר קוראים לפי מה ששמע, רק צריך לקחת בחשבון שזו שבירת קיר רביעי בין המספר לקוראים. או שאפשר לכתוב את הדברים כשיחה בין המספר למישהו שנכח בסצנה, וככה בעצם לפרק אחד לשנות את נקודת המבט. מקווה שעזרתי :)

22/06/2017 18:11

שאלה 1: פשוט תזכרי למה את רוצה להגיע ואל תאבדי בשבילים של הדרך לשם. זה בסדר לחפור קצת בנושא ולפעמים גם לצאת ממנו, אבל אז תזכרי שבפסקה השנייה חייב להיות הקשר לנושא המרכזי בפסקה הראשונה (שהוא בדרך כלל המשפט הראשון במסווה). תייצרי מעגל כזה שסובב סביב נקודה א' ואז ב' ואז תפגישי בין המעגלים בצורות שונות. איזה חפירה יאו. מקווה שהבנת את כל זה חח

22/06/2017 18:40
572 572

הרבה פעמים, הדרך הטובה בלפתור בעיות מהסוג הראשון זה פשוט להתחיל לכתוב. בהצלחה

22/06/2017 18:42

מניסיון שלי, כשלא בטוחים איך הסיפור יתקדם, מגלגלים בראש במשך מספר ימים רעיונות. כשיש רעיון טוב כותבים אותו בצד וכשמתפנים לכתיבה מעבדים את הרעיון

22/06/2017 19:03

לגבי השאלה הראשונה: קורה לי לא מעט ואין לי ממש מה להוסיף למה שמשתמשים אחרים כתבו לך. או שפשוט תשבי מול המחשב ותנסי לכתוב והשאר כבר יבוא לבד, או שתחשבי על זה כמה ימים, או שתעסקי בדברים שנותנים לך השראה והדרך מנקודה א' לנקודה ב' תיווצר לך תוך כדי.
לגבי השאלה השנייה: כשכותבים בגוף ראשון הדבר יכול להוות מעט בעיה, אם כי אני בטוחה שהוא לא בלתי אפשרי. מכיוון שאני לא כותבת בגוף ראשון קצת קשה לי לתת לך עצות, אבל קראתי ספר שהיה בגוף ראשון והפרולוג נגיד היה בגוף שלישי והמספר בגוף ראשון בכלל לא היה נוכח באירוע. אני לא יודעת איך ניתן להוסיף דברים כאלה באמצע הסיפור.
ובהצלחה עם הסיפור ^^

22/06/2017 19:56

תודה לכולכם!!!

22/06/2017 20:35

לשאלה הראשונה: קורה לי יותר מדי פעמים והמקור לרוב מחסומי הכתיבה שלי. אני לא יודעת אם זה מקומי לעזור פה, אבל אישית אני פשוט חושבת על דרכים ואז פתאום מגיע איזה רעיון חדש ומוזר ואיכשהו אני ממשיכה איתו ובסופו של דבר מגיעה לאן שרציתי.
שאלה שניה: הסיפורים העכשוויים שלי כתובים מגוף שלישי, אבל את הקודם כתבתי בגוף ראשון. בקטעים שהדמות המספרת לא היתה נוכחת בהם פשוט עברתי לגוף שלישי. זה היה לפני די הרבה זמן ולא ממש הבנתי משהו בכתיבה, אז יכול להיות שלא נכון לכתוב ככה. בכל מקרה, לי זה דווקא היה בסדר.
מקווה שעזרתי ובהצלחה עם הסיפור!

23/06/2017 14:14

אוקיי-
לדבר הראשון- את יכולה לנסות לעשות נקודת קישור בין שני המצבים שאת רוצה לחבר.
לדבר השני- את יכולה לשנות את נקודת המבט של הסיפור בהתחלה זה גוף ראשון, ואז כדי להפריד בינו לנקודות מבט האחרות, את יכולה לעשות את זה עם רווח או ******************************* באמצע (זה בקטע הטכני).
מקווה שעזרתי ובהצלחה רבה עם הסיפור!! מחכה לקרוא אותו….

26/06/2017 09:47

אני אחרוג מהרגלי ואשתתף כאן.
לשאלתך הראשונה אין פתרון קסם. כל אחד מתמודד בצורה אחרת עם המחסום הזה.
לשאלתך השנייה, את מדברת על סגנונת מספרים שונים… דמות המספר איננה חייבת להיות כבולה לאדם. לדוגמה בספר Dune, פרנק הרברט משתמש ב Omni Third Person לעומת Limited Third person שנפוץ היום (גוף שלישי שמחובר לאדם אחד למשך זמן מסויים).
את מתחילה עכשיו לגרד את הבעיות שסופרים נתקלים.
אני יכול להציע לך הפנייה לפודקאסט של שלושה סופרים מקצועיים שמדברים על כלים לכתוב סיפורים.
את לא חייבת ליישם את כל הכלים לכתיבה אבל אני חושב שכדאי לך להכיר אותם… בייחוד שאת חושבת על כתיבה מקצועית

http://www.writingexcuses.com/

בהצלחה :)

26/06/2017 15:24
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך