למה שארצה להתגייס?

hEaLer 09/01/2017 761 צפיות אין תגובות

למה שארצה להתגייס? למה שארצה להיות רכוש של מישהו, ולא של עצמי? מספיק בחיי הייתי רכוש של אנשים ובעצם תמיד אהיה. עד עכשיו הייתי רכוש של אמא, ורכוש של מערכת החינוך. אלה לפחות הדברים שהרגשתי בבירור. אין לך את החופש לעשות דברים שאתה יכול כשאתה מלש"ב או אזרח משוחרר. ואני כפי שאני מכירה את עצמי, אעלה למשפטים ואכנס לכלא בצבא. לי קשה ללכת בדרכים שמכתיבים לי. אני אוהבת את החופש שלי, חופש התנועה, הדיבור, הביטוי והלבוש. למרות העובדה שככל הנראה המדים שלי יהיו בצבע ירוק זית- שזה הדבר היחיד שמעודד אותי, כי הצבע הזה מבליט לי את העיניים. כרגע אני אחת שלא חסרים לה ברזלים על הפנים. כן, פירסינג. אני מאוד אוהבת פירסינג ואם כבר אוסרים את זה כי כולם צריכים להיות אחידים, אז למה שירשו לנו לשים 2 עגילים צמודים? הרי זה גם לא אחיד אצל כולם. אולי שיוציאו עגיל צה"לי, שהוא חלק מהמדים למי שרוצה. אם ארצה להתקעקע? פגיעה ברכוש צה"ל? זה הגוף שלי לרשותי, זה כמו שאיזה מפקד או דרג גבוה כלשהו יבוא ויחשוב לרגע שהגוף של אחת החיילות שייך לו. אה… רגע…
ואם כבר מדברים על השאלה "למה לי להתגייס?" יש לי עוד כמה דברים שאינם פתורים. למה שארצה לחיות בפחד לבצע דברים? אם הצבא בוטח בי מספיק, ילדה בת 18, או כל ילד בן 18-21 להחזיק נשק ולתפעל אותו, אז צריכים גם לתת לו גב למצבים בהם הוא משתמש בו. וכרגע אני מפחדת שיהיה לי נשק. אני ממש מפחדת. חייל שירה במחבל, היה או לא היה מנוטרל זה כבר לא חשוב. שום בן אדם לא יכול להפעיל שיקול דעת במצב לחץ שכזה, אולי אחדים כן- אבל מה לעשות שנותנים נשק לכל ילד בן 18 שלפני שניה סיים את הבגרויות וסיים את שיעורי הנהיגה שלו. ילד בסך הכל. גם אני ילדה בסך הכל, וכל בן אדם עושה טעויות ואינני אפילו חושבת שזו הייתה טעות. אדם שרצה לחבל במדינה שלך ובעם שלך לא צריך להתהלך על אדמתנו, ולא צריך להיות מוחזק בתנאים ה"מחמירים" שהם מקבלים בכלא. ובואו נדבר דוגרי… לבשת מדים- נהיית מטרה מהלכת של מחבלים ומפגעים. להם לא אכפת אם אתה חייל קרבי או ג׳ובניק. מבחינתם חייל, מישהו שמשרת בגוף שפועל נגד אמונתו או עמו, הוא אותו דבר בין אם הוא בחזית המלחמה, רואה דם, פצועים, מתמודד בתנאים פיזיים לבין אם הוא מישהו שמכין קפה. אני יודעת שבצבא אני לא אבצע תפקיד "משמעותי". תנו לי להיות הכי ג׳ובניקית שאפשר. אבל בעיניהם אני עדיין מסתמלת כמטרה.
ושוב אני שואלת, בתקופה קצרה של כמה חודשים לפני סיום י"ב וגיוסי לצה"ל- למה שארצה להתגייס?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך