הכובען המשוגע
פיילוט. ההמשך בהכנה. מקווה שתהנו ^^

"ובחרת בחיים"

הכובען המשוגע 14/01/2018 840 צפיות 22 תגובות
פיילוט. ההמשך בהכנה. מקווה שתהנו ^^

אחר צהריים הרגיש שונה.
עשן הסיגריות כבר החניק.
עמוס עבר הרבה דברים קשים בחייו. המלחמה של לבנון השאירה טראומה שהיה יכול למלא רק עם העשן .
בדירה הריקה היה צליל קבוע של דממה, החשבון חשמל היה מונח על השולחן. הוא מאחר בתשלומים עוד הפעם.
אבל זה המעט שיכול להרשות לעצמו עם מה שקיבל .
הוא העריך את מה שנותנים לו כדרך חיים. אבל החרדה הקיומית הביאה לו לחץ על החזה.
פתח את הטלוויזיה לבריחה הקבועה שלו.
הוא שיחק כדורסל ברחובות כבר מגיל 9. הילדות הייתה מקום טוב להיות בו באותו רגע.
החברים למשחק שלו התבגרו .
היום הם צריכים להתמודד עם הקשיים שלהם.
אין משהו רע בזה. זה המחויבות שלהם בחיים הקשים האלה לדאוג לעצמם.
אבל הלחץ לא פסק.
עמוס לקח בספונטניות את הכדור והלך למגרש הישן.
זה היה מקום בריחה מצוין.
התחיל לזרוק ולהוריד חלודה.
לאט לאט המחשבות הפסיקו. .מה יותר פשוט מלהכניס כדור לסל.
אחרי כמה זמן נשמע צליל של פעמון . ילד כהה עור חבוש כיפה עמד והסתכל עליו משחק. כנראה שהוא היה שם יותר זמן מימה שעמוס חשב. הוא נראה מוטרד.
עמוס חייך לילד הצעיר ואמר "היי. אתה רוצה לשחק?"
הילד הביע תחושת תדהמה קלה והצטרף. הוא לא דיבר הרבה. נראה שהוא היה שקוע במחשבות בעצמו. אי אפשר להמעיט בצרות של אחרים.
וכך התחיל המשחק.
עמוס ישר זיהה שהילד בעל מוטוריקה מדהימה לגילו. ~הלוואי והייתי ככה בגילו~ חשב לעצמו.
הוא ידע- גם אם זה מעמקי ליבו, שהכדרור והגובה הנמוך יחסית לעמדה שלו גרמו לו ליפול בין הכיסאות.
עמוס היה קלעי ונשען על זה כי ידע שהכידרור שלו גרוע.
בלי קשר להחטאות ולאיכות המשחק, עמוס נהנה.
פתאום הוא ראה שהילד חושש.
"מה קרה? במצבים כאלה כשההגנה נותנת לך לזרוק אתה זורק".
"אני פוחד" אמר הילד בביישנות.
"מימה?" שאל עמוס.
"הסל גבוה ואתה עצום."
עמוס חייך.
"אתה יודע… כששיחקתי בבצפר הייתי מוקף באנשים עצומים בעצמי"
"מה?? אתה גבוה"
"נכון, אבל בכדורסל יש אנשים ענקיים. שיחקתי פעם מול אדם מעל 2 מטר"
עמוס חייך. הילד ששיחק מולו נמצא בליגה אחרת היום.
"2 מטר?? הוא בטח היה נראה מפחיד"
"אתה פוחד ממני?" שאל עמוס
"כן.." אמר הילד בכנות שמתאימה לילדים.
"בוא נעצור שניה ונשתה משהו"
אמר עמוס .
הוא לקח את בקבוק המים שהביא ומסר לו אותו.
"אתה יודע.. זה בסדר לפחד." הילד לא הבין.
"זה בסדר לפחד מאדם גדול עם זקן. אבל אתה תגדל בעצמך. חוץ מיזה אתה די טוב בעצמך.."
הילד לא האמין כל כך למה שאמר . כנראה שהחיים גם לא היו לטובתו, אז המשיך.
" אתה יותר טוב מימה שאתה חושב, אבל חשוב להאמין בעצמך"
"איך" שאל הילד
"בוא נתחיל מהקליעה שלך"
אחרי הסברים טכניים של כדורסל הזריקות של הילד פתאום נכנסו. הוא כל כך התלהב.
"רואה ,אתה יותר טוב מימה שאתה חושב"
עמוס הרהר והחליט להמשיך.
"אתה מבין" , אמר עמוס "אתה לא יודע אם הזריקה תיכנס או לא. לפעמים היא לא . גם זה בסדר. כל עוד תבטח בעצמך"
"כן?" שאל הילד "כמו בסרט ההוא?"
עמוס לא הבין על מה הוא מדבר אבל צחק
"בטח. עכשיו תשתחרר. זה רק משחק ואספר לך איך אתה יכול לחסל דרקון"


תגובות (22)

מקסים. מחכה להמשך!

14/01/2018 23:46

אהבתי. כתבת יפה מאוד. שים לב על חזרתיות על מילים, למשל: בסוף הסיפור על המילה "עצמך",עדיף בד"כ לגוון ולחשוב על מילים נוספות היכולות להתאים… קראתי גם קטעים קודמים שכתבת (קצרים יותר מזה) וזה הטוב מבניהם, כנראה כי השתפרת בכתיבה. אקרא מחר את ההמשך בלי נדר.

19/01/2018 04:13

כן? לא נראה לי שמגיבים פה הרבה… אולי זה בגלל שאני לא ממש מכירה את האתר הזה….

19/01/2018 07:56

    אין פה הרבה תגובות אבל יש פה כתיבה איכותית. מעדיף מודל לחיקוי מפידבאק של לייקים

    19/01/2018 07:59

יש כאן הרבה כותבים… ממה שהסתכלתי רוב הסיפורים/שירים שיעממו והיו בנאליים וילדותיים. אשמח שתמליץ לי על כמה…. לצערי מאז ש"ביכורים" דיי גוסס לא מצאתי אתר יצירה שיש בו פידבק ברמה סבבה (למעשה לא זוכרת שהגיבו בכלל) או שיש רמה גבוהה ליצירות שם. כי בכל המקומות האחרים שראיתי לא היה סינון ליצירות שלא עומדות באיכות מסוימת. חוץ מזה בביכורים אפשר לפרסם בכל הזאנרים כמעט (חוץ מוידאו) שזה גם יתרון. אם מעניין אותך ביכורים עדיין קיים ואיתו כל היצירות מלל שאיי פעם פורסמו שם. יש כמה כותבים שאני מכירה שם שעולים על כל מי שיצא לי לראות פה ובאתרים אחרים.אבל אם אתה רוצה לפרסם שם זה קצת בעייתי כי עד שהם מאשרים לוקח המון זמן. זה לא היה ככה תמיד פעם יצירות אושרו שם תוך שבוע מקסימום.

19/01/2018 08:17

כתבתי הרבה שם … :)

19/01/2018 08:18

חחח אני אנסה לענות.
יש ז'אנרים תיוגים ומנוע חיפוש לנושא ומילים פה.
אין כפתור עקוב אבל אתה פשוט יכול להיות סטוקר חחח
זה קהילה שצריך להכיר.
זה לא מושלם אבל הכי טוב שמצאתי.
איכות זה סובייקטיבי. תתארי לי מה את אוהבת אני אביא לך סופר

19/01/2018 08:22

    אני אוהבת את כל הסגנונות (פחות אימה ומתח…) פשוט מחפשת כותבים איכותיים ומקוריים ולא משנה איזה ז'אנר.

    19/01/2018 08:36

    עמי עיני.

    19/01/2018 08:38

    אבל אני עדיין מחפש את "תה" של האתר חחח

    19/01/2018 08:40

חוץ מיזה שהתלהבתי מהכפתור דירוג ולא רק לייק

19/01/2018 08:23

אומר מראש שאני פחות קורא את ז'אנר האהבה

19/01/2018 08:29

זה נגיד דוגמא למישי שאני ממש אוהבת את הכתיבה שלה

19/01/2018 08:46

    יש לה כתיבה טובה שלא קשורה לרומנטיקה? אני לא במיינד סט

    19/01/2018 08:48

יש לה הרבה סיפורים ושירים על אהבה אבל היא מדברת גם על נושאים אחרים… מה כ"כ רע בלדבר על אהבה,למה זה נושא שאתה לא קורא עליו? מעניין…

19/01/2018 10:59

    תלוי כמה רומנטיקה היא חלק מרכזי בסיפור.

    אם הוא החלק המרכזי שסביבו נמצא השיר/סיפור/כתיבה יש לי הרגשה רעה של פופוליזם. זה לא חייב להיות הגיוני. אני גם כותב על אהבה אבל אני מרגיש שהרומנטיקה עושה עוול ופידבק חיובי יותר גדול מכל נושא אחר. היא מאפילה על רומו של עולם. על כתיבת חכמה. על עלילה. על רגשות אחרים.

    כשאתה משתמש בכלי כל כך חזק בשביל שאני אוהב אותך צריך מינון. אצלי כנראה גם המינון נמוך מרוב האנשים

    19/01/2018 17:22

אני אוהבת אותה כי היא כותבת מאוד מרגש וחשוף ובשפה גבוהה ועשירה. מה שמעניין שכל הסיפורים שהיא כתבה (אני דיי בטוחה) היא כתבה על אנשים שהיא באמת הכירה ושסיפרו לה את הסיפור שלהם, אבל כמובן מנקודת המבט וברמת הכתיבה שלה.

19/01/2018 11:04

    היא נשמעת מעניינת.. אני אתן לה קריאה. זה נושאים שאני ממש אוהב

    19/01/2018 17:26

    כתיבה מרגשת וחשופה זה שילוב של אומץ וכישרון.
    אני מאוד מעריך כותבים כאלה.
    "כתבה על אנשים שהיא באמת הכירה ושסיפרו לה את הסיפור שלהם, אבל כמובן מנקודת המבט וברמת הכתיבה שלה."
    טוב זה כבר משהו ששווה קריאה עכשיו

    19/01/2018 17:27
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך