פרגוד הכסף – חלק 12

לאהוב את החייזר – חלק 3

למרות שהוא זז במהירות הגבוהה ביותר שבן ארץ נע בה אי פעם סגן אלוף אברהם בן תרח ישב בנוחות רבה בתא הנוסעים של כלי החלל שהטיס אותם אל מחוץ למערכת השמש. ולמרות המהירות הגבוהה של כלי החלל החייזרי, המסע אל מעבר לפרגוד שכיסה את המין האנושי מראשית קיומו עתיד היה לקחת כיממה. הם כבר עברו כשליש מהדרך וסגן אלוף בן תרח ראה מבעד למסכי החלון את טבעות שבתאי. עד עכשיו הוא כמעט ולא דיבר עם החייזר שישב מולו. החייזר נראה כמעט אבל לא לגמרי לחלוטין לא כמו בן אדם. בעצם… חשב לעצמו אברהם, זה אנחנו שנראים זהים ושונים מהחייזר בעת ובעונה אחת. החייזר שקרא לעצמו ג'ננבי ישב מולו בשלווה מוחלטת עם חיוך עדין על פניו.
היו ביקום מספר רב של גזעים תבוניים זכר אברהם את דבריו של הצנון שהתבססו על המידע שמסר ג'ננבי, והמין האנושי התפתח על בסיס הזרעה של הזן הידוע בשם קרוקסום. ג'ננבי עצמו היה קרוקסום ולכן הדמיון הרב לבני האדם. אפשר לומר שבני האדם הם תת מין של הקרוקסום, מכיון שהם התפתחו בבידוד משאר היקום במשך זמן ארץ של מיליארדי שנים. ההבדל הבולט ביותר היה במרקם העור, העור של ג'ננבי היה חלק ומבריק יותר מתחת של תינוק וזה נתן לו מראה קצת ילדותי. אם נוסיף לכך את השלווה והחיוך הנעים שתמיד עטו פניו הרי ניתן להבין מדוע בין רגע הוא נהיה כוכב על בכדור הארץ.
אברהם הסתכל על חיוכו הנעים של החייזר וניסה לתהות על קנקנו. ג'ננבי לא ניסה להקל על בני האדם שאותם הוא כינה פרגוד, הוא ישר שם מולם את האמת המרה. הוא הסביר להם שמערכת השמש שלהם הונדסה כך שלא ניתן יהיה לראות ממנה את היקום האמיתי שרב גוניותו ביצורים חיים היא מעבר לדמיון. הוא סיפר על תהליך ההזרעה ועל רגע9 שאיפשרה להאיץ את הזמן במערכת פרגוד כך שמיליארדי שנים תקניות חלפו עליהם בזמן שבשאר היקום חלפו רק כמה עשרות שנים, והוא כמובן סיפר להם על הסכנה הקיומית שעומדת לפניהם.
אברהם רצה להתחיל שיחה עם החייזר אבל לא היה בטוח מה לומר. הרצון הזה כנראה ניכר על פניו שכן ג'ננבי שבר למענו את השתיקה "איך אתה? מתמודד היטב עם המסע ההיסטורי?". אברהם ענה בכנות "אמנם אני מודע לכך שאני שותף להיסטוריה אבל לא ממש חש את פעמיה, אני מניח שאני אתפוס את זה מתי שהוא". ג'ננבי הצביע על החלון שממנו נראה הכוכב שבתאי וטבעותיו המרהיבות "מערכת יפה הנדסו לכם, אתה נהנה מהנוף?". אברהם הנהן בחיוך ואמר "המראות מופלאים אבל אני עדיין המום מההתרחשות". ג'ננבי נד בראשו בהסכמה "תדע לך שגם אני עדיין מנסה לעכל את המזימה של הציניקנים, לנצל גזע תבוני כך בלי שמץ של מצפון!". החייזר הזה שנראה כמו מלאך ילד והזדהה כל כך עם גורל המין שלו נגע לליבו של סגן אלוף בן תרח והוא מצא את עצמו נפתח בפניו למרות התדרוך שקיבל.
"מה שגילית לנו על היקום זה רק חלק ממה שעובר עליי" התוודה החייל המנוסה ברגש שכלל לא ידע שקיים בו "אתה מבין שנחתת לפתע בעולם שתושביו עסוקים יום יום בנסיון להשתלט, לנצל, לדכא ואף להרוג האחד את השני, ואז ברגע אחד כאילו כישפת אותו במטה קסמים המין האנושי המפולג והמסוכסך הצליח לשתף פעולה. לנוכח הסכנה הקיומית שהצבת בפנינו, לפתע פתאום כולם נהיו אחים, וגר זאב עם כבש וטאליבן עם יאנקי ירבץ. כולם שיתפו פעולה בבחירת נציג האנושות כאילו זו היתה תחרות מיס יוניברס. אני עוד זוכר את ההתלהבות שלי על כך שנבחרתי להיות המועמד הישראלי כאילו זה היה בשבוע שעבר. מה אני אומר? בעצם זה אכן ארע בשבוע שעבר !!! ויומיים אחרי כן כבר הגעתי לראיון איתך,. התוכנית החכמה שהגית בה כל מדינה בוחרת מועמד ואתה בוחר את הנציג מתוכם עזרה מאד לכך שהתאחדנו לכמה רגעים.".
ג'ננבי הביט במועמד שבחר. הוא זכר היטב את הראיון וגם זכר שבחר בו בלי היסוס, לא היה לו כל צורך להתלבט, אברהם בן תרח היה מועמד טבעי למשימה כזאת. לוחם ומפקד מעוטר ביחידה עילית באחד מהצבאות הנחשבים ביותר על כדור הארץ, מצטיין דיקן בלימודי תואר שני בפיזיקה באוניברסיטת תל אביב. היה לו את כל מה שצריך כדי להיבחר, אבל את זאת ניתן היה לומר על חצי מכמאתיים המועמדים שנבחרו מהמדינות השונות בגלובוס. אמנם אירגוני טרור פר סה לא הורשו לשלוח מועמדים אבל היו כמה מדינות שהנציג שלהם בעצם יצג ארגון טרור. אחד הדברים שעדיין זעזעו את בן שיחו היה שאחד המועמדים שהמתינו לידו לראיון היה לוחם החיזבאללה שייצג את מדינת לבנון.
אבל ג'ננבי גם זכר היטב שלא כל אלה גרמו לו לבחור באברהם. הוא קיבל הוראה מפורשת מסרג'יו השמן שאמר לו בהתלהבות "אני עוד זוכר את הקרב לטרון שראיתי במשגר הבומרנג ואני רוצה את החברה האלה שנלחמו שם, אתה מביא לי אחד מהם."


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך