החיים על מאדים
סוף מערכה שניה. השלישית והאחרונה בדרך.

פרגוד הכסף – חלק 9

סוף מערכה שניה. השלישית והאחרונה בדרך.

האיש שקנה את העולם – חלק 4

אבל לפני שהשמן פתח את פיו פרימוס התחיל להרגיש מנומנם, משגר בומרנג רגיל מקפיץ אותך במרחב לנקודה שבחרת במהירות שעולה על כל מדיה תחבורתית אחרת. הוא משאיר אותך בנקודה לזמן קצר עד שאפקט הבומרנג יפעל ואז מחזיר אותך לנקודת היציאה. משגר הבומרנג האנליטי מחשב לבדו את היעד על פי נתוני המטרה, במשגר ששיגר אותם היה משולב מנוע תוכנה מיוחד שהשתמש באלגוריתם של רגע9. היה עליו להתמודד עם מהירות הזמן השונה בין נקודת השיגור לנקודת היעד, המפעיל הכין אותם לכך שבין שתי הגיחות לפרגוד יעברו מספר ימים שבהם הם לא יהיו בהכרה. מכיון שפרגוד עדיין היה בהאטה והזמן בו עדיין התקדם מהר בהרבה מהזמן התקני היו עתידות לעבור עליו כמה מאות שנים בפרק הזמן הזה.
פרימוס פקח את עיניו לכאב ראש טורדני במיוחד, ככה זה כשאתה עובר בין מהירויות זמן. החום והלחות הבלתי נסבלים בתא לא תרמו לתחושה שלו למרות החליפה הדיאורגנית. סרג'יו כבר היה על הרגליים, הוא נראה נמרץ וקצר רוח לשוב לפרגוד. "אני מקווה שהבומרנג שלכם ישים אותנו במקום שבו נראה את הדם ולא רק את ההבטחה לדם, כן?" הוא תבע מפרימוס בטון מאיים משהו, פרימוס הנהן בראשו בלי לומר דבר.
הוא עדיין לא חזר לעצמו לגמרי כשהחום בתא ירד לפתע, הם נעמדו עם הצפצוף ומצאו את עצמם בקצה של חורשה חשוכה כשקולות של קרב קרוב מרעישים את הלילה. כמה מאות מטרים מהחורשה ניצב מבנה שחלש על השטח וממנו ומסביבו נשמעו קולות נפץ עזים. סרג'יו נראה כאילו הוא הרגע קם לתחיה, פניו המלאות זרחו מרוב אושר וציפיה. לידם חלף רכב משוריין רועש בדרכו אל המבנה. "אני לא יודע מי פה נלחם נגד מי אבל המבנה הזה שם עם המגדל בפינה שלו. הם מנסים לכבוש אותו" קרא סרג'יו בהתלהבות של ילד קטן הצופה בקרב על מסך הויד. פרימוס אמנם לא יצא מגידרו כמו סרג'יו אבל היה מרוצה מאד. מחד זו היתה זירת קרב עם כל הפירוטכניקה כך שהלקוח קיבל את האקשן שכל כך התאווה אליו ומאידך הם היו בצד ההתרחשות והחשכה החביאה אותם מהמשתתפים בקרב. הוא לא יכל לייחל לשיגור טוב יותר.
רכבים משוריינים נוספים הצטרפו להתקפה, פרימוס ספר בסך הכל ארבעה כשסרג'יו טפח על כתפו. "קדימה! אחריהם! למבצר" הוא אמר בפנים שאפילו לאור החשיכה נראו לפרימוס סמוקות מהתלהבות. הוא פשוט לא שפוי חשב פרימוס אבל החל לנוע אחריו, היה ברור לו שאין טעם להתנגד. הם נעו אחרי המשוריינים וראו שזירת הקרב השתרעה על כל המרחב. מרחוק נראו הרים גבוהים ועל הרקע שלהם יכלו השניים לחזות בהפגזה של מבנה נוסף שנראה לפרימוס כמו ארמון או מקדש וניצב כמה מאות מטרים מהמבצר שלידם. הם הספיקו לראות את המשוריין הראשון פורץ את השער של חצר המבצר, היו קולות ירי ופרימוס ראה בחשכה צללים נופלים. אחד המשוריינים עשה שימוש בנשק שירק אש לכל עבר עד שמבנים שהיו בחצר נדלקו לפתע והאירו את המתרחש. "איזה הסתערות!" התלהב סרג'יו "הם הולכים לכבוש את המבצר בקלי קלות". אלא שבעוד הוא מדבר נשמעו מטחי ירי עזים שנורו מכיון המבצר לעבר הפורצים.
מהר מאד היה ברור שהם נפגעו קשה והתנופה שלהם נעצרה, אבל למרות אש התופת שניחתה עליהם מכל עבר המשיכו הלוחמים התוקפים להילחם בעוז. לפתע בעודם מרותקים מהמתרחש בחצר המבצר נורה עליהם צרור יריות, מישהו ראה אותם. לפרימוס לא היה מושג איזה מהצדדים יורה עליהם. בעודו מתחבט בשאלה הזאת זינק עליו סרג'יו והשכיב אותו על האדמה "השתגעת לגמרי" הוא נזף בו "יורים עלינו בכינון ישיר ואתה לא מתחבא?". פרימוס רצה לענות ולומר מי משניהם המשוגע כשפתאום הקרב מסביבם השתתק. ואז הוא לא היה על האדמה הסלעית אלה על רצפת המשגר.

"תראה פרימוס, אני סרג'יו השמן, אין לך פה עסק עם לולפו הרזה או שולמקו המחדד. כשאני עושה עסקים עם מישהו אני שם את כל הקלפים על השולחן, בלי משחקים." פרימוס הביט בסרג'יו מופתע, לא בגלל תוכן הדברים אלה בגלל הצורה שהם נאמרו. עד לרגע זה סרג'יו נראה כמי שמשחק בהצגה ששמה "סרג'יו המולטי טייקון השמן" אבל עכשיו הוא פתאום נראה אמיתי, ממש כמו מה שאמר. כנראה אחרי שסיכנו את החיים ביחד קשה לעטות מסכה, חשב לעצמו פרימוס, ומצד שני יכול להיות שדוקא עכשיו הוא משחק. ברמות האלה, לך תדע.
סרג'יו נתן לו שניה לחשוב והמשיך "אני יודע היטב על הקשיים הכלכליים של סלט ירקות, אני יודע שאתם זקוקים לעסקה הזאת באופן נואש, אני גם אנצל את המידע הזה כדי להוריד לכם את המחיר. סרג'יו לא פראייר של אף אחד." לפרימוס כבר היה ברור לגמרי שסרג'יו בעסק, שהעסקה בכיס שלו. היתה לו כבר תשובה בראש לכל דבר שסרג'יו יגיד. סרג'יו אולי ידע על הקשיים של סלט ירקות אבל גם הם ידעו שתאגיד הציניקנים מכסח אותו שוב ושוב. לפרימוס היה ברור שסרג'יו זקוק לנס על מנת להביס את הציניקנים, והיה נראה לו שהוא שכנע אותו שפרגוד הוא הנס לו השמן זקוק. לא היה בליבו ספק שהשמן עומד לקנות את עולם הפרגוד.
סרג'יו צחקק קלות והמשיך את דבריו "הפרגוד שלכם מעניין אותי מבחינה עסקית, מסקרן אותי מבחינה אישית (כמו שראית) אבל מפחיד אותי מבחינה קיומית. תסביר לי בבקשה איך תכננתם לספר לתושבי כוכב שלם שלמרות שעבדתם עליהם מאז שיצרתם אותם אתם רוצים שהם ילחמו בשבילכם?"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך