חרדוני10
טוב, הקטע הזה אקטואלי (לצערי) גם היום. למעשה כתבתי אותו לפני שנה בערך כשמהצב בארץ היה דומה מאוד למצב כעת. הוא מבוסס על מקרה שכמעט קרה לי כשחציתי כביש וטרקטור ע-נ-ק-י עצר ונתן לי לעבור לפניו. מקווה שאהבתם. אשמח לקבל תגובות בונות. תודה לכם!

חוויות של ירושלמי

חרדוני10 16/10/2015 787 צפיות 7 תגובות
טוב, הקטע הזה אקטואלי (לצערי) גם היום. למעשה כתבתי אותו לפני שנה בערך כשמהצב בארץ היה דומה מאוד למצב כעת. הוא מבוסס על מקרה שכמעט קרה לי כשחציתי כביש וטרקטור ע-נ-ק-י עצר ונתן לי לעבור לפניו. מקווה שאהבתם. אשמח לקבל תגובות בונות. תודה לכם!

לשתומת לבכם, השורות שפותחות במקף ( – ) מתארות את המחשבות שעוברות לי בראש.

– "פחד. פשוט פחד."
יום חורף סגרירי, אני פוסע ברחוב לאיטי, שואף לקרבי את אווירה הנפיץ של ירושלים.
– "פחד. פשוט פחד. כבר אין על מי לסמוך."
אני מעיף מבט חשדני בערבי עם ארגזי ירקות שמתקרב לכיווני.
– "אין. אין על מי לסמוך. אסור לסמוך על אף אחד."
נשמתי נחנקת לרגע כשהוא עובר לידי.
– "הם נראים כל כך תמימים. אנחנו מפקירים בידיהם את גורלנו. האוכל, הבניה, התיקונים, הכבישים, הגשרים – הכל הם עושים. אסור. אסור לסמוך עליהם."
אני ממשיך במורד הרחוב.
– "לחשוב שהגענו למצב הזה. פתאום כל רכב הופך להיות מטען מתקתק. כל נהג טרקטור שמחליט פתאום ל- "
אני מגיע למעבר חצייה. מבט שמאלה, מבט ימינה, שוב מבט שמאלה. אני קופא. טרקטור ענקי בגווני צהוב וכתום שועט לכיווני. אני עושה צעד זהיר אחורה.
הדם עולה לי לראש. לבי פועם במהירות.
– "שיעבור. אני מנסה להיראות רגוע. שיעבור כבר. אני לא רוצה ממנו כלום."
הטרקטור מתקרב למעבר החציה. עם כל מטר שהוא גומע לבי מגדיל את פרפוריו. זיעה קרה שוטפת את גבי.
– "שיעבור."
אני מהסס. להתרחק עוד יותר אחורה? אולי פשוט לברוח? אני ?! – יהודי גאה שאבות אבותיו נכתשו דורות על דורות בפוגרומים – אני אשאר עומד כאן על גדות הכביש כצאן לטבח יובל?
– "שיעבור כבר."
הטרקטור מגיע למעבר החציה. הנהג רוכן טיפה קדימה והטרקטור עוצר באחת.
– "אני רוצה לחיות." חולפת המחשבה בראשי.
הנהג מוציא את היד מהחלון ומסמן לי לעבור.
– "פתאום הוא נחמד?"
הראש שלי מתמלא בכותרות עיתונים. המילים "תרגיל המחבל הנדיב" באותיות אדומות גדולות פרושות על פני כל עמוד השער –
– "שיעבור. אני רוצה לחיות. שיעבור."
אני לא מסוגל לזוז. מבטי נפגש בעיני הנהג השחום. והבזק קצר עובר בינינו –
– "הוא י-ו-ד-ע."
אני לא רואה כלום. העולם איננו. זה רק אני והטרקטור הגדול. הנהג מזעיף את פניו.
– "תברח! למה אתה מחכה? אתה עוד צעיר! ברח!"
הוא מוציא את הראש מהחלון וצועק :
"היי, אחי. אני יהודי".


תגובות (7)

חחחח מאוד אהבתי,אומנם הנושא לא מצחיק בכלל אבל הקטע הספציפי הזה די הומורסיטי.
אני חושבת שהיית יכול לתאר את המחשבות שלך גם בלי לשים את המרכאות,כתבת בצורה מאוד טובה ומאוד אמיתית ממש יכולתי לדמיין את זה בראש. ישר כוח! ;)

16/10/2015 12:52

    תודה לך!
    את חושבת שכדאי באמת להוריד את הגרשיים?
    (הם מפריעים לקרוא?) .
    במקור כתבתי את המחשבות בכתב מודגש ואלכסוני, אבל פה אי אפשר לכתוב ככה…

    16/10/2015 13:00

היי חרדוני,
בעיקרון יש את הסימן – ' , שעוזר להפריד את המחשבות משאר הטקסט בסיפורים.
ככה שאם למשל אני אכתוב-
אתמול גדי קיבל מכונית כחולה.
היא נורא יפה, חשבתי.
אז עם הסימן זה יהיה כך-
אתמול גדי קיבל מכונית כחולה.
'היא נורא יפה' חשבתי.

וכך זה מקל על הקריאה.
ועכשיו לסיפור-
כתיבה מאוד טובה שממחישה את האווירה כמו שסיפורי אמרה פה מעליי^
אהבתי את הקטע אבל אני חייבת להודות שזה די חלש יחסית לקטעים אחרים שלך. הסוף היה… לא כל כך יצירתי, לא כל כך מקורי וקצת צפוי. מצטערת על זה, אבל זה מה שהרגשתי. כל הקטע היה נחמד וחיכיתי לפואנטה מעניינת כמו בשאר הסיפורים שלך, אבל פתאום הסוף המאכזב הזה…
מצטערת אם הייתי קשה מידי בביקורת ):
קיבלת 5, בכל אופן.

16/10/2015 13:15

ביקורת בונה היא לא תמיד צריכה לומר שהכל טוב ויפה. היא צריכה להיות אמיתית!
אז תודה על ההערה!
לא ידעתי שמחשבות מסמלים ב- ' .
אבל עכשיו אני יודע :).
שבוע הבא אני אעשה 'קאמבק' עם סיפור חדש..
ביי,
תודה!

16/10/2015 14:08

מסכימה עם בתגובה הראשונה^
כתבת את זה בצורה יפה. בהחלט מתחבר למצב ומתאר מחשבות בצורה אמיתית (למרות שזה אמיתי )

17/10/2015 20:54

חחח חרדוני, אתה אדיר! יותר מצחיק אם הוא דרוזי P:
בכל מקרה אהבתי מאוד!
זהו, רשמית נוספת לרשימה של האנשים שאני אוהבת.

25/10/2015 12:47

חח תודה!
כיף לקבל ממך תגובות! :)
יום יפה לך!

25/10/2015 13:53
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך