לכל החיילים וכוחות הביטחון

ארווין קליין 27/04/2017 1433 צפיות תגובה אחת

הקשב! אתה עומד עכשיו לעבור קורס הר"ק (הרמת מורל קרבי) קצר, שבסיומו תידרש להוכיח נחישות, דבקות במטרה והקרבה עצמית למען השגת היעד שלנו: מצב רוח טוב!
אם יש לך כרגע כל מני העה"ים (הצקות על הבוקר) שמפריעות לך, יש לך שתי דקות להיפטר מהן ולעבור למצב הקשבה וקליטה מהירים.
הקשב!! מקבץ הדחקות שלפניך מכיל חומר, שהוכן בקפידה להעלאת מצב הרוח ולהעמדתו בתקן של פקודות מטכ"ל 10 מרק (מצב רוח קרבי), שהוא תקן גבוה מאוד המקובל בצבאות המערבים הטובים ביותר. יש בו חומר שקצין חינוך ראשי הגדירו כ"הורס" וקיבל כבר קיטלוג של צ"צ (צחוק צבאי). חייל שינסה להתחמק מלימוד החומר, או שיתייחס אליו כלא רציני מספיק, עלול על פי פקודות מטכ"ל 1011/צ לקבל 5 בפנים ו-10 בחוץ (כלומר 5 שבועות מאסר, עם 10 שעות חופש בלבד).
הקשב!!! כמו כל פקודה צבאית גם פקודת מטכ"ל 10 מרק מחולקת לשלושה חלקים: הקשבה, קליטה וביצוע. יש לך שבוע לקליטת החומר שבמקבץ ולתרגול הדחקות לשליפה מהירה.
קדימה אש! (אחותך שרמוטה, ח-ח-ח).

בחופשה הראשונה של איציק מהצבא, שואלת אותו אמו איך הוא מסתדר עם החיילים בבסיס.
"בסדר גמור", עונה איציק, "אני רק לא יודע מה הם רוצים ממך!"
"ממני?!" מתפלאת אמו.
"כן", עונה איציק, "כל הזמן הם אומרים לי אימא שלך זונה…."

מדוע כשחזר חיים מהטירונות בצבא הוא התחיל לחפש את השורשים שלו?
כי שם כולם קיללו את אבי אבי אביו!

יוסי הצנחן, שכבר הרבה זמן לא צנח, נקרא להתייצב לאימון צניחה בפני מפקד הבסיס.
"ניתן לך מצנח משוכלל שייפתח מיד כשתקפוץ", אומר לו המפקד, "במקרה שהמצנח, בכל זאת, לא נפתח, אתה מושך בידית של המצנח הרזרבי. ברגע שאתה נוחת, מחכה לך למטה ג'יפ שייקח אותך חזרה לבסיס."
ביום הצניחה, כאשר יוסי קופץ מהמטוס, הוא נוכח שהמצנח לא נפתח, גם כעבור שניות ארוכות, הוא מושך בידית של המצנח הרזרבי, אבל גם זה לא פותח את המצנח. "לעזאזל!" מפטיר יוסי, "בטח גם הג'יפ לא מחכה לי למטה…."

המצביא הצבאי המפורסם אמר – באתי, ראיתי, ניצחתי. ואילו המנצח בתזמורת אומר – באתי, שמעתי, ניצחתי…

חנה: אמש לנתי באוהל של חיילים. הילה: אני מקווה שהצלחת לשמור על תומתך. חנה: לא בדיוק, אני מעדיפה לדבר על תרומתי לצה"ל…
קצין :אחרי דיון ארוך שקיימתי בעניינך, החלטתי לבטל את התלונה נגדך.
חייל: עם מי קיימת את הדיון?
קצין: עם אחותך…

חייל: דוקטור, אני מקווה שיש לי ראייה שש-שש, כי אני רוצה להיות טייס.
רופא: עם עיניים במצב שלך, הייתי ממליץ לך על שש-בש באפסנאות!

איך קוראים לשביתה בצבא? הפסקת אש…

מה עשו החיילים כשהיו לבד והיה להם משעמם?
הם זמזמו שירים.
ומה הם עשו כשהיו בחברת חיילות?
הם מזמזו…
איך קוראים לנייר שמקבל חייל מילואים, אפסנאי, מהצבא? צו קריאה. ולנייר שמקבל מילואימניק גולני לשטחים? צו קריעה…

הכורדי התגייס לצבא בתור קשר. יום אחד בא אליו המפקד שלו וביקש לדעת מדוע לא
העביר לו הודעה דחופה שקיבל.
עונה לו הכורדי: הרי אומרים "שתיקה כהודאה".

בבית הספר מלמדים את הילד לפני שהוא חוצה את הכביש להביט שמאלה ואחר כך ימינה – בצבא צועקים עליו: שמאל-ימין ורוצים שיעשה כל מה שאומרים לו בלי להביט לצדדים…

איך יודעים שהאדם הראשן על הירח היה חייל?
כי הוא אמר: צעד קטן לאדם וקטן באנגלית (SMALL) זה שמאל ובצבא תמיד מתחילים לצעוד ברגל שמאל!

בנק אוצר החייל: חייל שמור על כספך הפקד אותו אצלנו!
בנק הפרסים: קח את כספך והפקד אותו בתכנית סגורה.
בנק המזרחי: קח את כספך, את יקירך, אשר אהבת….

מדוע דתיים לא מתגייסים לצבא?
כי ממילא אצלם כל אישה היא אשת חייל!

מה ההפך משופט שלום?
שופט צבאי!


תגובות (1)

אבל… אבל.. דתיים כן מתגייסים לצבא.
בכול מקרה, לא רע :)

16/01/2022 12:03
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך