Scarlett
הפרק הזה יצא ארוך כי רוב הפרק זה שיחה בין המספרת למוטי, לדעתכם זה קצר מידי מבחינת התוכן? טוב בכל מקרה מקווה שאהבתם(: ושוב סלחה על השגיאות...

המלחמה של כולנו- פרק שני- הכרות

Scarlett 28/02/2015 750 צפיות 8 תגובות
הפרק הזה יצא ארוך כי רוב הפרק זה שיחה בין המספרת למוטי, לדעתכם זה קצר מידי מבחינת התוכן? טוב בכל מקרה מקווה שאהבתם(: ושוב סלחה על השגיאות...

"את מוטנטית" הוא קרה, ואני הסתכלתי בעיניו והנהנתי.
"אב… אבל א… איך זה הגיוני?" אמר מוטי ומהתדהמה התבלבלו לו המילים. ידי הפסיקו לזהור וכל הקרשים שחגו באוויר מסביבנו הפסיקו לזהור ונפלו גם הם.
"אני יודעת שזה מוזר לך" אמרתי
"אבל אין לנו זמן, העולם שלנו בסכנה, אני חייבת להמשיך, אני מצטערת" אמרתי ופניתי לאחור
"רגע!" קרא לעברי
"אני רוצה להצטרף…" הוא אמר בשקט
"אבל אתה לא..(?)" אמרתי ומיד קטע את דברי ואמר
"אני יודעה מה את חושבת, הכרנו ברגל שמואל" אמר במעט בושה.
הוא הסתובב עלי הושיט את היד חייך ואמר
"אני מוטי, שלום"
"היי…" אמתי במעט בלבול מפני שאני עדיין מעקלת את הסתואציה, אבל ניסיתי לזרום אתו והצגתי את עצמי:
"אני קרול" אמרתי ולחצתי את ידו של העלם.
"טוב… אז לאן הולכים?" שאל
"אני לא בטוחה" עניתי
"אז מה נעשה?" שאל שנית
"טוב דבר ראשון אנחנו חייבים לצאת מהיער הזה" עניתי והתכלתי לצעוד לקוון ממנו באתי. הסתכלתי על מוטי וראיתי שלרגע אחד הוא הפנה את מבטו לאחור וצפה בגופתו של הזקן. הבנתי שהוא היה קרוב אליו אך לא רציתי להתקיל אותו בשאלות כרגע, פשוט המשכתי ללכת והעמדתי פנים שלא ראיתי זאת.
היער היה ארוך וסבוך, צעדנו על אדמה מלאה בצמחיה וענפים וכל רגע נתקעתי לענף נוסף שסרת את פני. ברגע שענף אחד פגע בפניו של מוטי הוא שלף סכין מכיס מכנס והכל לחתוך בכאס כל ענף שעמד בדרכו תוך כדי שהוא נוהם נהמה קטנה ועצבנית.
לאחר שיצאנו מהיער והגענו עד העיר מוטי אמר שנצטרך תחבורה.
?"אין בעיה" עניתי במידיות.
"איך?" שאל.
לקחתי אותו לסמטה חשוך שראינו דרכה רכוב רק וה אדם אחד נכנס לרכבו.
" עכשיו תראה איך המסטרית עושה את זה" אמרתי וחיוך קטן עלה על פני.
יצאתי מהסמטה החשוכה כך שכל אחד יוכל לראות אותי וזינקתי על אותו האדם. לפני שהספיק לזעוק לעזרה סמתי את ידי על פיו בחוזקה. זרקתי אותו מן האוטו על הרצפה ובעטתי ברכתו, האדם עיבד הכרה והתעלף.
תפסתי את האיש וגררתי על אותה סמטה ששבה איש לא ראה אותו.
נכנסתי לתוך הרכב הארוך והשחור וקראתי למוטי לבוא. לאחר כשהתחלנו לנסועה שאל אותי מוטי בלחש:
"בטוח שזה בסדר להכות אדם ולגנוב את רכבו?"
"בסדר?" שאלתי
"בסדר, כאילו מותר" ענה לי
"אה!" אמרתי בזלזול
"מותר" אמרתי וצחקתי שוב
"זה מותר?" שאל שוב
"לא, זה מחוץ לחוק" עניתי ללא בושה
"אז למה את עושה את זה? את לא נחשבת… פושעת?" שאל בשקט
"כן אני פושעת ילד" עניתי ללא בושה ובגאווה.
"לאן אנחנו נועי אם אפשר לשאול" שאל
"לא יודעת" עניתי
"מה לא יודעת?!" ענה בהלה
"לאן שהרכב ייקח אונו" אמרתי
מוטי לא המשיך לשאול מפני שידע שלא יקבל תשובה.
המשכנו לסועה מספר שעות עד שראינו בית יתומים לבן וגדול. בדרך עברנו הרבה בתי יתומים אך שמעתי מתוך בית היתומים צעקות של פחד ושל כעס שהתגברו מרגע לרגע. ידעתי מה קורה שם, זהו מוטנט.


תגובות (8)

זה ממש לא נחשב לפרק ארוך.. הוא אפילו דיי קצר.
נסי לתאר יותר את הדמויות, לתאר את המקום, את הנוף, את הרגשות והמחשבות של כל דמות, וככה הקוראים יוכלו להתחבר לדמויות ובאמת לאהוב אותן.
מעבר לזה תנסי לתת קצת רקע על כל דמות, כל מני איזכורים לעבר שלהן וכו' כדי שנוכל להכיר אותן. זה מוסיף פן אנושי לכל דמות ועוזר להתחבר.
הרעיון של הסיפור יפה, וחבל שאת לא ממצה את כל הפוטנציאל שלו לדעתי.
בקשר לשגיאות כתיב.. נסי לכתוב את הפרק קודם כל בוורד ואז להעתיק אותו לכאן, וככה התכנה תתקן לך את רוב השגיאות, ויהיה הרבה יותר קל לקרוא.

בהצלחה בהמשך! לוסי :)

28/02/2015 01:48

דבר ראשון את הדמות השני מ וטי, אני תיארתי יותר בפרק הקודם ואת המספרת קצת כשה לי כי היא לא תתאר את עצמה אבל אני אנסה להוסיף את זה בהמשך. בקשר לתיאורי מקום אני כן אתאר אבל אני הייתי צריכה להתקדם מהר בעלילה, גם את מה שרציתי להספיק בפרק הזה לא הספקתי. אבל אני אנסה להוסיף את זה בהמשך.
כשאמרתי שהפרק ארוך התכוונתי שהוא באורך שאני תמיד עושה. אני חשבתי שהוא מספיק אבל אם זה קצר מדי אני אנסה להאריך אותו.
ובקשר לוורד, הוורד אצלי לא מראה לי שגיאות.
טוב? בכל מקרה תודה שהגבת(:

28/02/2015 12:10

לא אמרתי את זה בקטע רע בכלל :) מה שנוח לך תעשי. הסיפור הוא שלך ואף אחד לא יכול להגיד לך איך לכתוב אותו. בכל מקרה בהצלחה בהמשך :)

28/02/2015 17:34

    תודה… נראה לי.
    דרך אגב, ראית את התגובה שכתבתי לך על השיר?

    28/02/2015 17:38

הי סקרלט :)
פרק יפה! אני שמחה שהעלת סופסוף!
ועכשיו – כי אני המכשפה המעצבנת שאני – הערות!
-שגיאות כתיב זה דבר יחסית חשוב לדעתי, אבל את תשתפרי כל פרק ופרק שתכתבי :)
-אחרי כל משפט שנאמר, תוסיפי סימן פיסוק (בתוך הגרשיים).
לא נכון: "בלי בלה בלו" אמרתי.
נכון: בלי בלה בלו!" אמרתי.
-תוסיפי תיאורים – אני יודעת שזה דבר שקשה לכתוב אותו אז הנה כמה טיפים שעוזרים לי מאוד:
1 לשבת ולדמיין משהו שהדמות רואה, ואז לכתוב בפרטי פרטים מה היא רואה.
2 אם את מתארת משהו אמיתי תסתכלי עליו, ואז תכתבי מה את רואה לפרטי פרטים.
3 זה לא משנה מה תתארי, תזכרי לכתוב את זה במלא מלא פרטים ומילים.

ו…זהו! ממש השתפרת; כל הכבוד~
ממש אהבתי את הפרק ואני רוצה לקרוא כבר את הבא!
מדרגת 5 3>

-מיס ריק

28/02/2015 19:33

    ראית מה שכתבתי ללקי קורן? אני לא תארתי הרבה בפרק הזה כי הייתי חייבת להתקדם בעלילה מהר, רציתי להוסיף בפר הזה את זירו ולא הספקתי. בפר הבה אני בטוח אכניס את זירו אז אני אהיה רגועה ואוסיף יותר תאורים. ובסימני פיסוק, בדוגמאות, אני לא ראיתי את הבדל בין "נכו" ל"לא נכון"
    אבל רגע, רגע לפני שאת הולכת בואי נדבר קצת

    28/02/2015 23:20

היי Scarlett1 אהבתי מאד את הכתיבה שלך יש לך מעט שגיאות כתיב אך לא נורא במהלך הזמן זה יעלם אני מבטיחה לך תמשיכי לכתוב ואני בשמחה אמשיך להגיב. כל טוב והמון בהצלחה ממני בקי ♥

09/03/2015 01:04

    תודה. אבל רגע בקי, לא עזבת את האתר?

    10/03/2015 21:24
4 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך