סיפורו של רמי ושל החינוך, של רמי

oliv 25/07/2017 790 צפיות 5 תגובות

בשיעור ספורט חברי כיתתו של רמי בעלי מסת שריר בינונית עד גדולה. לרמי יש מסת שריר קטנה במיוחד. על מנת לעבור את המבחן בספורט צריך להזיז קיר לבנים מטר, אבל רמי לא הצליח להזיזו כלל. בני כיתתו השתמשו בכוח, רצו אל הקיר ודחפו אותו בעוד שרמי שוב ושוב נחבט בקיר וקיבל סימנים כחולים בכל גפיו וגופו.
רמי ידע שאם הוא רוצה תעודת בגרות הוא חייב ציון עובר בספורט ולכן הוא התחיל להתאמן ורץ ודפק את גופו הקטן שוב ושוב בקיר עד שנמעך ושבר עוד ועוד עצמות בגופו. רמי הוא תוצאה של חינוך של העידן המודרני, הוא יודע שהוא צריך להאמין בעצמו ולהיות בעל כושר התמדה כדי להצליח לעבור את המבחן בעוד שבוע – ולכן נגח בקיר כל כך חזק שקיבל שבר בגולגולת.

לאחר מספר שנים הצליח רמי לעבור את המבחן. שבריו התאחו כבר, סימנים כחולים דהו, אך הוא תמיד התנהג משונה כאילו שבר הגולגולת שלו עדיין פתוח ונשפכים ממנו כל הזמן חלקי מוח.
אפשר להניח כי על אף הצלחתו והתאחות פצעיו, משהו אחר לא התאחה. משהו נוסף נפגע, יתכן בנפשו של רמי. כאב צילק את לבו ואת נקודת ראייתו על העולם של רמי, אשר זוכר איך הדרך השחיתה כולו. אולי כל אשר יכול לראות בחיים זו האפשרות להעלות את גופו באש כדי לשלם על חוסר יכולת.
הגמגום חסר התועלת שלו, ההתעוותויות הלא רצוניות וחוסר יכולתו לומר משפט שקשור לסיטואציה שהזכירו מוח מפורק והעלו חשד מתמיד לשבר בגולגולת שלו – מראים לפעמים, למי שמביט ומסתכל ושומע סיפורו של רמי, שעם גוף פצוע הולכת נפש פצועה. ולפעמים הם לא מראים כלום לאף אחד.


תגובות (5)

טקסט יפה. אני נורא מסכימה עם המסר.

25/07/2017 18:47

וואו אני קצת מופתעת שאת אהבת והסכמת

25/07/2017 21:53

צריך להעניק לכל הרמי בעולם פטיש אוויר

26/07/2017 00:25

זה ממש חמוד לדעתי, למרות שבחלקים מסוימים זה מרגיש ״חמוד מדי״.

26/07/2017 03:25
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך