oliv
מי שקורא, נא להגיב!

אדם לאדם זאב

oliv 28/01/2015 1609 צפיות 35 תגובות
מי שקורא, נא להגיב!

זה היה באחד הכפרים שנדדתי לתוכם. טקסס במאה ה19 המאוחרת. אני, ג'ו נטול העין ורודור הענק, התקדמנו אל עבר מה שנראה כמו כפר בינוני. זה היה המקום בו נאלץ לבלות את הלילה. זה המסע הראשון שלי. עד לא מזמן הייתי סתם נער חווה של אביו- אבא כבר עם שיניים מצהיבות, עסוק רוב יומו בלגלף דמויות מעץ אלון.
שלושתנו באים מאותו הכפר, לכן מידי פעם כשהיו צריכים סוס, היו פוגשים בי. כל פעם כשהיו חוזרים, אנשי כפרינו היו יוצאים ומריעים להם. אני הייתי תמיד מביט. יום אחד השניים האלה שמעו שיריתי ממרחק של עשרים מטר בראש של הגנב ששדד את המסבאה. מאז הם לקחו אותי תחת חסותם.
זה עדיף מאשר להיות כל החיים באותו מקום- כדי שלא אראה כמו איך אבא שלי נראה. אני מעדיף לנסות את מזלי בלצוד- גם אם זה לרצוח למען הכלל, וגם אם זה לא העיסוק החביב והרגוע ביותר שיצא לי לעסוק בו.
אנחנו רותמים את הסוסים ונכנסים למסבאה. אני מרגיע את 'הויסה' לפני, היא קצת נסערת. ריח של טחב. ג'ו מזמין ישר כוס בירה. פרצופים בוהים בו מוזר, המזל הוא אף אחד לא מוכן שגו' יתפוס אותו מסתכל עליו ככה.
עד כה הרגתי רק בן אדם אחד, אותו אחד שהביא אותי לנקודה הזו. אותו אחד שאיים לפגוע במארי-ג'יין היקרה. כשהאקדח הכסוף נח על השולחן ליד, זה היה או לתת לה למות או לנסות את מזלי ובכך אולי למות יחד- אז ניסיתי. ואני בחיים. הפעם הבאה שאראה אותה תהיה עוד הרבה זמן. ג'ו הסביר לי שדרך ציידי הראשים היא דרך מתבודדת- אני מקבל את זה.
הבחור שאנחנו מחפשים אחריו הוא קויג'י הקרס. זאת גם בגלל הקרס שלו בבטן וגם בגלל הקרס מעץ. שמעתי עליו הרבה מהמקום ממנו באתי. עד עכשיו לא היה לי האומץ לשאול את ג'ו אם על קרס מעץ זו נחה פעם עינו השמאלית.
קויג'י אולי לא נראה כמו ברנש מסוכן, אבל הוא הבחור הכי מסוכן בכל צפון טקסס- זה מה שג'ו אומר. הכישרון הגדול שלו זו הונאה, וזה תמיד מסתיים ברצח. אפשר עוד לשמוע על סיפורי קורבנותיו כבר מלפני שנים, כשהיה עוד נער בן 18- הגיל בו כנראה הכפר שלו החליט לנדות אותו משם.
כעת נפרדתי מג'ו ורודור כדי לרחרח קצת את הסביבה. עם השניים האלה בחיים אף אחד לא יספר לי משהו. עד שגם אני ארוויח רטייה, בשנים הקרובות אראה כמו איש תם וחסר זדון שאפשר לספר לו כל דבר, אם רק שותים מספיק.
אני חוצה את המסבאה, עמוסת האנשים, כשאני שומע מישהו מדבר בקול רם למדי. אני מסתובב.
"אדם לאדם זאב, ילד." הוא אומר. "אדם לאדם זאב."
האדם הגבוה והשרירי הביט בי בעיניים כחולות כים. שיערו הבלונדיני היה עד קו הסנטר, עורו שזוף וסכין גדולה ננעצה בכיס הנדן שלו יחד עם שני אקדחי כסף. חברו לשתייה כמעט נרדם, בחור שמן עם שיער שחור ועיניים כמו חריצים שחורים.
"סליחה?" הזדקפתי.
"אתה נראה כמו ילד טוב." אמר לי.
שתי כוסות בירה חצי ריקות הונחו על השולחן מעץ.
"אתה קשור לשניים האלה?" הרים את ידו ברישול כדי להצביע על רודור וג'ו נטול העין.
הנדתי בראשי במהרה לשלילה.
"זה מה שחשבתי." השיב וסימן לי לשבת לידו.
התקרבתי להתיישב במרחק מה, אך עדיין יכולתי להריח את ריח צחנת האלכוהול מפיו.
"ישנו איש בכפר הזה, שאף אחד לא מדבר עליו מספיק." גבותיו התכווצו. "אף אחד לא יודע איפה הוא נמצא, אבל אנחנו רואים אותו מדי פעם מסתובב." צבעו סרטטה מעגלים ריקים על השולחן. "נכון כנט?"
"נכון." השיב השמן לידו רגוע, נועץ בי את החריצים השחורים בשלווה, מה שהרגיש כמו תפרים שלא מוכנים לשחרר.
התאמצתי לא להירתע אחורנית.
"קוראים לו 'הרוח'." פלג גופו העליון נפתח לעברי כדי שיוכל להתבונן בפניי יותר טוב שעה שדיבר. ידו השמאלית הייתה מונחת על השולחן, נעה בעודו מדבר, כשהימנית לידי לצד גופו. פניתי אליו גם, אבל רק קצת, כדי לא לחשוף הרבה.
"הוא מסתובב פה כמו איזה נחש, שיניו צהובות ונושרות, אוכל נבלות, עושה כאן רק רוע ומהומה." פניו התכרכמו, "אין לו חברים." האיש השמן לידו חייך בעדינות להסכמה וחשף שן מכסף.
"רק אתמול הייתי צריך להרגיע את בעלת החנות הקרובה כשהגיע לביקור שם." קולו נעשה שקט ובוטח; "היא אומרת שכשאתה מסתכל לעיניים שלו אתה רואה את המוות."
הבחנתי בשיער גופי סומר מעט בידיי. הוא הניד בראשו לשלילה כאילו שמע דבר מה לא יפה ולגם לגימה גדושה מהכוס שהגיעה אל השולחן.
"כל כך הרבה רעש ואי סדר, מבעיה שאפשר לפתור בירייה אחת. אבל השריף לא מוכן לעשות לגבי זה כלום." כמעט ירק את המילה האחרונה. "הוא אומר שצריך לתפוס את הנבל בשעת מעשה כדי שיתאפשר לו לעשות משהו." משך בכתפיו בעצבנות, "אם תשאל אותי," רכן אליי מעט קדימה וקולו נעשה מזלזל ואיטי, "הוא סתם מפחד."
נהיה שקט כשחזר לבירה שלו שוב. אני הוראתי למישהי שעובדת שם להביא לי כוס בירה גדושה. המשכתי לשבת במקום בלי להגיד שום דבר.
"הוא אדם לאדם זאב, אני אומר לך ילד." הוסיף פעם אחת אחרונה כשהכוס שלי הגיעה.
"איך הוא נראה?" שאלתי.
אני לא בטוח אם דמיינתי לשנייה חיוך קטן המסתמן בזווית הפה.
"גבוה, רזה, בעל זקן- רק פעם אחת יצא לי לראות את השד הזה פנים אל פנים. אמרתי לו ללכת ולא לחזור, אבל הוא אפילו לא הסתובב אלי." נהם ועינו הימנית התכווצה מעט.
"הייתי צריך לירות לו בראש במקום." הניח את הכוס בידו באגרסיביות על השולחן.
עיניו כעת חזרו להתבונן בי, כאילו מגנט משך אותן אליי. השתדלתי לא להפגין אי נוחות.
"ומה הוא עשה שאתה חושב שהוא נבזה כל כך?" לקחתי כמה לגימות גדולות מהמשקה שלי.
אני בכלל לא אוהב בירה.
הוא הביט בי, גבותיו עולות בנזיפה. החלק שמחבר בין הריסים לעין שלו התרומם מעט- כמו לכל אורך השיחה כשאמר משהו שתפס כבעל חשיבות בעיניו.
"הו ילד, כשאתה מביט בעיניים האלה אתה לא יכול לטעות בנוגע לכוונותיהן."

מאותו היום החלטתי לגדל מעט זקן, ולו רק כדי שאף אחד לא יקרא לי ילד יותר. ג'ו ניסה להתמרד בהחלטה הזו, אבל לא נתתי לו להשפיע. הוא טען שאני בסוף אגמור כמוה רודור, מתגעגע להיות ילד. כשאני מסתכל על הענק המפלצתי הזה, אני לא רואה שום דבר שדומה לחשק ילדותי. הוא לא מדבר הרבה, אבל ג'ו נטול העין עדיין סבור כי הוא יודע מה מתחבא במעיינות לב הענק הפועם הזה. "ילדה קטנה ורגשנית"- ככה הוא קורא, "רק תיתנו לו שמלת ערב צנועה וזר פרחים והוא יפזז על הרצפה, יבכה ויסמיק". רודור אף פעם לא הגיב להערות מעין אלה ואני בחרתי להעדיף לחשוב שאני לא שומע כלום. עד היום לא יודע אם אני מפחד מהשקט ה-שליו של רודור או מוצא אותו מבעית.
סיפרתי להם על האדם שסיפרו לי עליו הערב. אין ספק כי זהו לא האדם אשר אנו מחפשים, אם הייתי קרס מעץ- הייתי שומע עליה כבר. ג'ו ורודור לא ענו דבר. העניין המוזר התחיל כשלמחרת בבוקר, התחלנו להסתובב ולרחרח. שאלנו אם ראו מישהו בעל תיאוריו של קיג'ו, אבל אף אחד לא ראה בחור דומה. מה שכן, כולם דיברו על אדון שכולם סולדים מפניו.
"אני לא יודע איך מישהו שלא עושה שום דבר," משך ג'ו בכתפו, עינו ננעצת בי לשנייה, "יכול לעורר כל כך הרבה מהומות ולהפר את השלווה." נעץ אתה את מבטו באי נחת עכשיו בעיני האדם שמולו, "עדיין לא שמעתי שום דבר שהופך את האדם הזה לזדוני, חשבתי שתוכל לעזור לי עם זה צ'ייס."
כך שמעתי את ג'ו אומר לבעל במסבאה, שכבר הספיק למצוא ידידות עמו, באופן קרוב שגרם לי להרגיש מופתע.
אדון המסבאה משך בכתפיים בשפתיים קפוצות ולא הוציא הגה, ממשיך לנגב את אחת הכוסות הנקיות.
"קדימה," ידיו של ג'ו התרוממו מעט באוויר, קולו נעשה צרוד וחלש יותר, רוכן קדימה, "בטוח יש משהו מטריד אחד שאתה יכול לספר לי."
"לא מדברים פה על ה'רוח'." נהם באיום קולני בעל המקום.
נרתעתי לאחור.
"זה יבריח לקוחות." פלט בלי להביט.
אחר בעל המסבאה התקרב אל אוזנו של ג'ו ואמר לו בשקט את הדברים הבאים באוזן; "הוא פעמים ספורות בא לבקר פה. תמיד מזמין את אותו משקה פתטי ומעורר רחמים, חלב חם." ואז השתנה טון קולו לפחות יציב, "חשבתי להתחיל לצחוק ולצעוק 'האם זה הברנש שכולם כה מפחדים מתפריו', אבל אז אחרי רגע אני מסתובב ואני רואה את המשקה בצבע אדום." השתרר שקט.
רודור לקח את כל תשומת הלב אליו בלי בעיה; "הוא מוסיף לזה דם?" נהם כמעט מבלי לפתוח את פיו.
עיניי נפקחו בבלבול וניערתי את ראשי. לא הצלחתי להתרכז בתגובות של אף אחד אחר.
"לכל הרוחות." ג'ו פלט, אחרי שיצאנו מהמסבאה ופגשנו שוב ברוח.
נהניתי ממנה ומהריח הנפלא והלא טחוב שיש בחוץ.
"נדמה שלא נמצא פה את מה שאנחנו מחפשים. עוזבים מחר בבוקר." אמר לבסוף ומשך בכתפיו.

כל אותו הלילה לא יכולתי להפסיק לחשוב על ה'רוח'. כמה קשוח הוא בוודאי, איזו תחושה מרגישים כשצפים באישון עיניו. לא הצלחתי לישון.
"לאן אתה הולך?" ג'ו הזיז את מבטו לעברי.
"אני לא יכול לישון בשעה כל כך מוקדמת." הרגשתי בגבותיי מתעקמות בשני אלכסונים כלפי מטה.
שמונה בערב, אנחנו קמים מחר עם אור השמש הראשון. ג'ו הסיט מבט.
יצאתי מהאכסניה הקטנה שלנו. כבר היה חשוך בחוץ. אני מתחיל ללכת לכיוון המסבאה. אני מגיע, המקום הומה אדם. אני מתיישב ומזמין כמו בפעם הקודמת, כוס גדושה בבירה בטעם סבון.
במסבאה היה טעם שונה. כאילו האווירה התחלפה או הריח שונה. הסתובבתי להביט בסובבים אותי. כן, אין ספק, משהו קרה פה. אני מסתובב לחפש בעין מישהו, כשלפתע אני נתקל באותו בלונדיני חסון ושזוף עם אותו חבר שמנמן צועדים לעברי. ניסיתי להיראות מזמין.
"אתה הפחדן מאתמול בערב." קרא הבלונדיני בקול רם ומשך את תשומת ליבם של הקרובים אלינו.
ישבתי על הכיסא, ובלעתי בפרצוף אטום כמות גדולה מכוס הסבון ששכנה אצלי ביד, מקווה שאני נראה יותר קשוח.
"לא עשית כלום, אתה שומע אותי?" המשיך באותו קול רם מידי שגרם למשהו עמוק בגוף שלי להתכווץ, "למה אנשים כמוך טובים בכלל?" הניף את ידו באוויר בחבטה.
הם הגיעו עד אליי עכשיו, נעצרים. נוצרו כמה שניות של שקט.
"יחי הפלא ווטסון," פנה אל חברו שמבטו כלל לא השתנה מהפעם הקודמת שנתקלתי בו, "לילד אין מושג על מה אני מדבר." חיוך ממזרי התפשט על פניו. לאחר מכן פנה אליי; "תיארתי בפנייך את הזבל אפילו. כל מה שהחבר ההיפופוטם שלך והציקלופ היו צריכים לעשות זה למצוא אותו ולחוץ על ההדק." שאגתו האחרונה הגיעה לדציבלים כל כך גבוהים שכל המסבאה התעוררה לקולו. נשמעו צחקוקים של הסכמה מתיאוריו מלאי הלהט את חבריי.
נשארתי במקומי בלי להוציא צליל, עדיין תפוס מעט לתוך עיניו הכחולות והמרהיבות שאיכשהו הכילו נשמה כל כך רקובה מבפנים.
"תאמר לי איפה הוא." פציתי את פי לבסוף, פני לא זעו מילימטר.
חיוך שגרם לשיער גבי לעמוד התפרס על פניו של האש.
"הרגע פספסת אותו." לחש לי.
אני קם במהירות, כאילו אש דוחקת בקרבי. אני חייב לראות אותו. אני מפלס את הדרך בין כל הגברים החסונים שעדיין עמדו כי לא הספיקו להחליט בדעתם האם עלייהם להרוג אותי או לא.
כאילו הייתי הרוח בעצמי, פרצתי את דלתות המסבאה החוצה, מרגיש את הדם הולם בחזי. אני מתחיל לרוץ ועובר בסופו של דבר גם את האכסניה שלנו בקצה הכפר. שם אני רואה אותו, ברנש שהולך לו באמצע השביל החשוך. אין אף אחד ברחוב. אני יוצא ומתקדם אל עבר השטח הפתוח בשדה.
אני ממשיך לרוץ על האפר, מגיע אל השדה ומביט אל האדמה. טביעות רגליים טריות. אני עוקב אחריהן. לרגע חשבתי שאיבדתי אותן. אני מביט למעלה ולפתע אני מבחין באבן גדולה מאוד עליו יושב אדם זר.
"סוף סוף הגעת." שמעתי קול צרוד שמילא את ציפיות לבי בנוגע לטיפוס שאני עומד לראות עכשיו.
כל בטני התהפכה. באותו הרגע יכולתי להוציא אקדח ולירות לו בראש בהצלחה. אני מסתובב לאחור, ומגיח אל מאחור. אני מתפס שם ועולה עליה גם.
"אל תתקרב." אני שומע אותו נוהם עליי כמו כלב צייד שטני.
אני מתחיל ללכת לרוחבה, מגיע אל המקום בו יושב האדם. אני עומד שם כמה שניות עד שאני בוחר להתיישב, ולא לירות בו, במקום מרוחק על שפת האבן.
הוא סובב את פרצופו אליי. אור הירח חשף בפני פנים מחרידות למדי ועיניים שגרמו לי להניח את אצבעותיי בחוזקה מלאת חרדה על ידית האקדח. אלה ללא כל צל של ספק, היו העיניים של המוות. הוא הוציא מכיסו כמה עלים אדומים והכניס אותם לתוך הכוס שהייתה לו ביד. הנוזל בכוס נהפך מיד אדום. הוא התחיל לשתות אותו בארגה.
"כולם מפחדים ממך." שברתי את השקט.
הוא הניד את ראשו שוב לכיווני- גוש קרח חזר להינעץ בחזי כל זמן שיכולתי לראות את תווי פרצופו.
"הם רק מפחדים מהחושך." הסביר לאט ובריכוז, חיוך מעורר חלחלה בצבץ בהבעת פניו החולנית שחשף שני ניבים ארוכים מידי, "אתה רק מפחד- ממה שאתה לא יודע."
לפתע היה לי קשה למצוא אוויר.
"אם תביט מספיק זמן בראי ותבין שאתה לא באמת מכיר את עצמיך, גם אתה תתחיל לפחד." הוא צחקק, גופי קפא.
הוא נעצר והתקרב לשתות עוד קצת מהמשקה שיש לו ביד. התחלתי להרגיש בזיעה קרה מגיחה בעורפי. רגלי הורו לי לברוח משם.
"מה אתה שותה?" שמעתי את עצמי שואל מעט בתקיפות. אגרופי נקמץ בכוח עד הפסקתי להרגיש את זרימת הדם לשם.
הוא נעצר והביט בי במבט איום. עיניו הזדוניות שנעו בחוריהן ננעצו בפני כנעצים חדים.
"חלב חם עם צמחי מרפא." השיב לי. הוא הסתובב אליי והביט בי בשנית, ואני לא יכולתי לנתק את עיניי מפניו המבעיתות; "אני חולה. מי שיתקרב- סופו גסיסה איטית."
הוא השתעל שיעול חורקני, כמו ציר מאוד ישן של דלת. אפילו יותר גרוע מזה, משהו מכני שהשתבש, כמו רובוט שהשתילו לו לב ומנסה לנשום עכשיו.
"חיידק אוכל אותי ומרקיב אותי מבפנים." ירק את המילים אל החוצה אל החלל. אחר כך הביט שוב פעם בעיניי וחייך חיוך מזוויע; "אין פלא שאני לא מצליח למצוא אישה- עם איך שזה גורם לי להיראות."
לא יכולתי יותר לרחם על האישה שתמצא את עצמה בקרבת הדבר הזה. דבר שרק לאחרונה התחלתי להרגיש שיש לו לב מתחת לכל ערימות הרפש, וזה עדיין לא הפחית מרמת הזעזוע שלי בדבר.
"אני חושב שאני אתחיל ללכת." תפסתי את ההזדמנות להיעלם מהמקום בשמחה ולתייק את הזיכרון הזה בדבר השני כנראה שאני אף פעם בחיים שלי לא ארצה לשכוח.
רגע אחרי שאני קם אני עוצר ומסתובב.
"האם אתה זאב?" אני שואל אותו.
"אדם לאדם זאב, ילד." אני זוכר שהוא עונה לי, "אבל זאבים חיים בלהקות."
חייכתי אליו חיוך קטן, מודה בכל ליבי על הרגע בו יצא לי לפגוש אותו ונעלמתי לחשיכה.
באותו הערב גילחתי את הזקן הקטן שהתחיל לצמוח.


תגובות (35)

טוב, אז…הנה אני מגיבה.
המערב הפרוע, הא?
מה שהפריע לי בסיפור הזה שזה לא הרגיש מאופיין לתקופה או למקום שאת כותבת בו.
חלק מהזמן כן, אבל חלק מהזמן לא, וזה ממש הפריע לי. גם בהתייחסות של המספר, גם בדיאלוג בין המספר לבין "הרוח". הם לא נשמעו כמו שלפחות לפי דעתי, או לפחות לפי הסטריאוטיפ המקובל הם אמורים להישמע.
זאבים…יש גם זאבי ערבות, הם חיים לבד ולא תוקפים אם לא תוקפים אותם. אבל אני לא אהיה קטנונית, כי זה לא קשור למסר. בכל מקרה…אני לא מסכימה עם זה. אנחנו לא זאבים, גם לא זאבי ערבות. אנחנו אנשים וזה גרוע יותר ואגואיסטי יותר מכל בעל חיים, דווקא בגלל שזה מושכל. גם אינטנקסטיבי(ככה כותבים?) אבל גם מושכל, בגלל הקטע של התודעה האנושית שאין לזאבים או לבעלי חיים באופן כללי.
אנשים מפחדים מהחושך…נכון. אנשים הם פחדנים, שוב…בשונה מזאבים. הם מרגישים בטוחים יותר בחברת אנשים אחרים, אבל אני מאמינה שזה רק בגלל שיש נחמה מסוימת בלא להיות במצב מסוים או בבעיה מסוימת לבד. עדיין אינטרס אישי.
"אם תביט מספיק זמן בראי ותבין שאתה לא מכיר את עצמך, גם אתה תתחיל לפחד".
האם הכוונה היא למחלה שלו, שהוא כבר לא מכיר את עצמו? אולי לעובדה שהמראה שלו במצב הזה הוא כל מה שהוא וכל השאר לא משנה?
אשמח אם תסבירי.

28/01/2015 23:19

    היי לך, שמחה מאוד שהגבת

    לגביי איפיוני התקופה, האם היה דבר ספציפי שלא הרגיש 'נכון'? כי אני קראתי ספרים על התקופה הזו, וזה פחות או יותר היה אותו הדבר רק עם קצת יותר מלמולי סרק על כבוד. זה לא כמו בסרטים שהם הופכים את הכל לדרמטי ומוזר -_- "סטראוטיפים" כמו שאבחנת בעצמיך. ראית את הסרט ג'אנגו? סרט נפלא, בין האהובים עליי. אז בדיוק- לא כמו שמה. עכשיו כשאני חושבת על זה, המונח ציקלופ באמת לא היה קיים אז XD אני באמת לא יודעת חח.
    בסופו של דבר נראה לי צריך לזכור שהוא נער שבחיים לא ראה יותר מידי מכמה מבנים ואת אותם אנשים כל החיים שלו ועכשיו הוא סוג של רוצח שכיר. זה אחרת. אבל למען הסר ספק, גם אם זה באמת רחוק מאוד מהתקופה, אז זה אולי סוג של פנטזיה בנוסף לכל. אני אהבתי את הסיפור אז זה מרגיש לי 'בסדר'.

    יש את הרעיון של הסיפור שהוא בעיקר שאנשים הם לא תמיד כמו שהם נראים, כמו הבלונדיני מהמסבאה, כמו רודור, כמו ה'רוח' (בעבר כן נתנו כינויים ככה*). הכל זה בולשיט מוחלט.
    לגבי זאבי ערבות זה באמת לא נראה לי כזה קשור, אבל גם זאבי ערבות לא יתקפו אחד את השני. הרעיון השני של הסיפור זה שבסופו של יום אדם לא יכול לחיות לבד (אלה אם הוא סוציופת). כלומר, האדם הנורמאלי ישתגע לפני כן. אז אולי אנחנו רמאים ושקרנים ומידי פעם יש את הסיפור על האב שרצח את אישתו, אבל בטבע שלנו אנחנו לא שואפים לזה. באבולוציה רק אנשים שידעו להסתדר בקבוצה לא נכחדו. אנחנו פשוט לא תמיד חכמים מספיק בשביל להבין את זה אולי. גם שימי לב שאפילו הבלונדיני שיצא נגדו עשה את זה בקבוצה, לא לבד, ואפילו רודור וג'ו מסתובבים בקבוצות. מי שמסתובב לבד ופשוט רוצח אנשים הוא נדיר, פסיכופת או הורס לעצמו את החיים.
    כלומר, אנשים כן זאבים וזה בסדר. הם דואגים לעצמם הכי הרבה, אבל לפעמים אחד יקריב את עצמו למען הקבוצה. אימא תקריב את עצמה למען בן. ביחד יש להם כוח רם משותף. אנשים צריכים ליטוף ומישהו אחר שילחש להם שהם בסדר- זאבים מוציאים כינים אחד לשני (או מה שזה לא יהיה). זאבים צדים ביחד באיראכיה. הלא כך גם בני אדם? ה'רוח' הוא זאב חולה ומדבק שמתבודד משאר הקבוצה בסיפור הזה.
    אני לא רואה אגואיזם כדבר רע באמת- זה בא מהמילה אגו- כלומר עצמי. וזה טוב לדאוג לתחת של עצמיך, ככה אתה שורד. אבל מה שטוב לנו באמת, מצפונית והישרדותית- זה להיות טובים לקבוצה שלנו. מי שמתנהג כמו זאב דושבאג מגעיל, מנודה בדרך כלל. מי שמנהיג זאבים בצורה מפגרת לעשות שוד וככה להתעסק עם קבוצת זאבים גדולה ביותר עם מדים כחולים- מפגר. הוא לא היה צריך לעשות את זה, זה משחיר את הנשמה ומשליך אותה לכלא. שקרים זה או טימטום או מגננה עצמית. אז מה תגידי על הטבע שלנו בסופו של יום- מבינה?
    עכשיו בלי שום קשר לזה, את לא חייבת להסכים עם המסר. אבל אני חשבתי שזה מסר מעניין שהועבר בצורה נחמדה. זה מצחיק איך את מתייחסת לפרטים ולא לתמונה הגדולה הרבה פעמים (?)

    הכוונה ב'אנשים מפחדים מהחושך" הכוונה היא שקל לפחד מהלא נודע, כי בחושך אתה לא יודע מול מה אתה עומד. זה אחד הבסיסים המרכזיים לדעות קדומות. כשאתה רואה תרבות ואתה מוצא אותה 'זרה' לך, אתה תחשוש ותחשוב שהם פרימיטיבים (דעה קודמה היא פרימיטיבית בעצמה- האירוניה), כמו שבטים באפריקה לדוגמה. אתה תיגעל. כשאתה חוקר תרבויות, גם אם הם קניבלים, אתה לא תחשוש מהם. אתה במקום מסויים תבין אותם ותהיה יותר אובייקטיבי לגביהם- גם אם אתה לא באמת מסכים איתם. אתה תכבד.
    אז הוא בעצם סוג של מזלזל בבני אדם כשהוא אומר לו את זה, בייחוד באלה שחושבים שהוא מפחיד כשבפועל חוץ מלהיראות משונה ומפחיד הוא לא באמת הפגין אף פעם איזשהו חוסר של נדיבות לב.

    הכוונה במשפט "אם תביט בראי מספיק זמן ותבין שאתה לא מכיר את עצמיך, גם אתה תתחיל לפחד"- הכוונה גם היא, שכל דבר שאתה לא מכיר נראה מפחיד.
    כן? זוו סתם אשליה. כי מה אתה יכול להגיד שאתה 'מכיר' באמת? אפילו את עצמיך לא. אנחנו מפתיעים את עצמינו! אם נחשוב על זה מספיק, זה די מפחיד לחשוב שבמצב מסויים היית מסוגל לרצוח מישה;. כמה רחוק מצב צריך להרחיק לכת כדי שתתקע במישהו כדור? אולי לא כל כך רחוק… ואולי רחוק מידי.
    אז זה סוג של משפט חוכמה כזה, כי הסיבה היחידה שמישהו יפחד מהרוח ולא מהחבר הכי טוב שלו זה רק בגלל האשליה שהוא 'מכיר' את חבר שלו.

    סליחה על החפירה <3

    28/01/2015 23:51

אני… לא ממש יודעת מה להגיד.
לכתוב תגובות ארוכות וחכמות כמו שלכן אני לא יכולה…
אבל להגיד את דעתי על הסיפור הקצר כן.
הסיפור יפה, אני אוהבת את המוסרי השכל המקוריים והחכמים שלך, אוליב.
אבל לדעתי הסיפור לא ממש… מעניין לקרוא אותו.
אני יודעת שתיאורים זה עוזר, אבל לפעמים כשיש יותר מדי –
( תלוי איזה תיאורים.) זה משעמם ומזיק לסיפור, לדעתי.
משהו בזה, קצת הורס את הסיפור ולא מותח או גורם לקורא להמשיך לקרוא.
כלומר, זה מה שקרה אצלי, ואני מניחה שזה יכול לקרות גם אצל אחרים.
משהו בקטע הזה… טוב, זה לא שלא אהבתי אותו,
פשוט התיאורים היו מוגזמים במקצת. רב הסיפור היה תיאורים, וכמו שאמרתי קודם וכמו ששמעתי פעם באיזה אתר עם טיפים לסיפורים, כדי לעשות הרבה תיאורים, אבל לא להגזים.
ועוד משהו, גברת אוליב – אני לא כתבתי את כל התגובה הזאת
בשביל שלא תגיבי לי!! אוי ואבוי לך אם את לא מגיבה! ~פרצוף מרושע~
סתם אבל תגיבי…:)

28/01/2015 23:58

    אני??? אני מגיבה!! :O
    תראי, האמת לא הרגשתי כאילו האכלתי בכפית. כלומר אם תשימי לב, אפילו לא פעם אחת ציינתי "עצב" "שמחה" "גועל" "כעס". הכל נתתי לכם ללקט מתוך כל ההבאות פנים. לא תיארתי אפילו לא פעם אחת איך חפץ נראה, או איך מישהו בכלל נראה! חוץ מאולי אממ… שלמישהו חסרה עין, מישהו אחר ענק, ועוד מישהו עם יד מעץ. (חוץ מהבחור הבלונדיני וחברו, ואולי זו הייתה טעות).
    הסיפור כנראה לא תפס אותך, אולי זה עייף? אולי זה לא הטעם שלך? או שאולי באמת הגזמתי. האם אלו התגובות הרגשיות של הגיבור שהיו מוגזמות מידי?

    29/01/2015 00:04

טבע זה דבר מעוות אחרי הכל, לא ככה?
הוא מתעוות עם הזמן. מעולם לא אמרתי שאגואיזם זה רע, ואני גם לא חושבת שזה רע.
בכל מקרה תודה על ההסבר, את צודקת, אני באמת לא רואה את התמונה הגדולה לפעמים, וגם אותה צריך לראות.
חחחח חפירה? אני מתמוגגת לשמוע ממך, כל פעם מחדש.
חחח כולנו רודפים אחריך, הא?
לא, אני משתדלת שלא.
לא יכולה להגיד שלא הייתי רוצה לראות אותך יותר אבל אין לך זמן ובלה בלה בלה יותר מדי אנשים נואמים את הנאום הזה.
בכל מקרה, כשתרצי לראות אותי אני כאן. אלא אם כן אני בוכה או ישנה או פשוט מחפשת משהו טוב יותר לעשות עם החיים שלי.
*רק הייתי צריכה להוריד את זה*

29/01/2015 00:03

    מעוות? חח טמטום זה מעוות. הטבע אכזרי והגיוני בסופו של יום. טוב… אולי גם מעוות. רצח, כאב, טפילות וזה. אבל את זה כבר ידענו לא?
    כשאמרתי התמונה הגדולה, האמת גם התכוונתי לעובדה שאת לא רשמת אם נהנית או לא מהסיפור בסופו של דבר ואם זה הטעם האישי שלך XXD זה מעניין אותי, אני חושקת בלדעת את זה.
    חחח "רודפים"- לא. מי שאני לא רוצה לדבר איתו יבחין בזה נורא מהר. אני עוד רוצה את הסקייפ שלך. פשוט בין כל הדברים החולפים, קשה לי להישאר בריכוז אחרי האנשים האמיתיים בחיים שלי והמשימות האמיתיות, לבין העולם האחר הזה שאני מאוד אוהבת שנמצא במחשב שאני בקושי נמצאת בו. אני גם לא בבית, וכשאני בבית אני לא פה. אני כותבת, רואה סדרות, נמצאת בטלפון או עושה את כל הדברים המציקים ש'חייבים'. אני מוצאת כאן אנשים שאני באמת אוהבת. אותך לדוגמה. אנשים עם הכלה. אני מצטערת שאתם לא בהישג יד שלי, אבל זה כמו להצטער על חלב שנשפך.
    אני חושבת שאת אדם עם משמעות בעולם הזה. תאמרי מה שאת רוצה. את אמן. אפשר לדבר כמה שרוצים על משמעות שלא באמת קיימת, אבל כל עוד אתה עוסק בזה אתה לא באמת ריק- כי אז לא היה לך מה להביא לעולם. יצירות. דעת. מקוריות. את עצמיך. דבר שגיליתי לא מזמן זה שהדרך שבה את בוחרת לראות דברים במודע, משפיעה על איך שהמוח שלך נראה (!) ועל איך שהוא תופס דברים. הוא עובד על פי חוקי ההיגיון שאנחנו מכתיבים לו, והוא אפילו לא יודע את זה. אם מישהי תאמין שמישהו הוא אהוב חייה ועכשיו כשהוא הולך אי אפשר להתגבר על זה- זה יהיה נכון. אם היא תמצא דרך לחפש להשתכנע ולהאמין שהוא לא היה בשבילה- היא תהיה אחרת. לדוגמה- אדם שמאמין שהוא בדיכאון נכנס לדיכאון בצורה הרבה יותר מהירה וחזקה. בגלל זה הרבה אנשים אוהבים לומר לעצמם 'הכל בסדר' זו לוחמה פסיכולוגית חזקה נורא.
    זה הכל תלוי באיך שאנחנו בוחרים לראות את זה ומה אנחנו מסיקים מדברים. אני לא יודעת אפילו למה אני אומרת לך את זה. אני כנראה פשוט רוצה שתרגישי שאת בשליטה. אני לא אוהבת לשמוע שאת בוכה, אלה אם כן תגידי לי שאת אוהבת לבכות ואז אצטרך לשחרר מזה. אני רוצה שתאמצי נקודת מבט שתפעיל את המוח שלך בחוקים שאת אוהבת ושאת בוחרת, כי באמת הדברים שאנחנו 'מאמינים' בהם הם בולשיט בכל מיקרה. האם הוא היה אהוב חייה?? האם הוא בדיכאון? האם היא כישלון? האם הוא מכוער?? אלה לא דברים שקיימים. זה לא שולחן או כיסא. אי אפשר לגעת בהם כאן ועכשיוץ אלה בסהכ "רעיונות" שאנשים המציאו. ומחשבות הם בסהכ קולות בשכל שלנו שאין לנו שליטה עליהם, ואנחנו לא צריכים להאמין לכל שטות שאנחנו שומעים שם.

    זו אשמתך שאני כותבת ארוך ככה, את מדרבנת אותי

    29/01/2015 00:24

    גרמת לי לבכות בפעם השלישית היום:)
    סתם, מהתרגשות.
    אוי אני כזאת פתטית לפעמים.
    אני מזכירה לי את הבחור הזה שאמרת לי לראות סרטונים שלו..באנגלית..לא זוכרת את השם.
    הוא אמר פחות או יותר את אותו הדבר.
    בסופו של דבר הכל בולשיט.
    כן…נהניתי…כן, אהבתי, כן…אני אוהבת איך שאת כותבת, כן…אני אוהבת שאני יכולה להרגיש אותך בכל סיפור וסיפור בכל קטע וקטע.
    אני גם מצטערת שאת לא כאן…אני אפילו לא מצטערת שאין לי איזו טענה נגדית לתרץ לך, כי המצב הזה פשוט לא הדדי, אבל זה מה שקורה ואני מקבלת את זה.
    בכל מקרה…סתם שתדעי שאני חושבת על זה לפעמים.
    אם אתה לא ריק ואתה מרגיש ריקנות…אז מה זה אומר?
    אני מרגישה מועקה.
    כמו גידול סרטני בנפש שלי, אם זה נשמע הגיוני או לפחות לא מטומטם לגמרי.

    29/01/2015 00:32

    איזה פתטית ואיזה נעליים… את מקסימה. ואת גורמת לי להתפתל… אוך
    וכן, "נוח אלקריף"… אני בעצמי מאבדת את הדרך לפעמים וזה מזעזע אותי. זה קשה לי לחשוב שמישהו במצב הזה רק יותר עמוק פנימה.
    זה כזה 'איה' לשמוע אותך אומרת דברים מרגישים כל כך ואז לקלוט ש… אני לא באמת שומעת אותך.
    אני קוראת. :\
    מה לא הדדי? והעניין הוא להבין שמחשבות זה בולשיט ולקטלג אותן ככה.
    וזה באמת תלוי אם התחושה שלך היא מועקה ענקית או פשוט נ'הפך' למועקה ענקית. לפעמים אנשים פשוט לא אוהבים את עצמם. כשמישהו יושב 'לבד', הוא לא באמת 'לבד'. אתה אף פעם לא לבד. אתה עם עצמיך, שזה הדבר הכי מדהים וטוב שאפשר לבקש. אבל אם אתה לא מרגיש לעצמיך כלום, וחי כל כך עמוק בתוך השכל בלי לשים לב שאתה קיים בהווה, אתה מפספס את זה. זה כבר לא כמו פעם שהילד קם בבוקר עם תחושת סיפוק. אתה קם אחרת ואתה לא אוהב את עצמיך אז זה תוקף אותך בעיקר כשאתה לבד, כשמישהו שאתה חש אהבה אליו לא נמצא לידך או דרך להעסיק את המוח בצורה כזו או אחרת.
    אני ממש לא יודעת אם זה זה וסתם יורה סרק עכשיו.. :\ *פרצוף מצטער*

    29/01/2015 00:45

    אני כן פתטית חחח, אני מחכה בהיכון לתגובה שלך.
    לא הדדי העניין הזה של זה שאנחנו לא מדברות.
    זה רק מהצד שלך, כי לך אין זמן, לא אין שום סיבה.
    אבל זה בסדר.
    את אומרת דברים…כל כך…אין לי מילה.
    אין דבר כזה מועקה ענקית.
    חחחח עם כמה שאני נהנית מכל מה שאת אומרת קצת קשה לי לענות בצורה מסודרת אז תסלחי לי.
    ואני סולחת לך.
    על מה שתרצי, זה לא משנה בכלל.

    29/01/2015 00:50

    חח אני אמורה לישון בכלל ובמקום זה אני הורסת לעצמי את החיים וכותבת לך פה XD
    וזה רק מהצד שלי כי אני לא בנאדם מחשבי טיפוסי. אני אשב בחדר ואבהה בתיקרה רק לא אהיה במחשב. גם הוא לפטופ קטן, לא איזה מחשב גדול ומפתה. פותחת אותו פעם בכמה ימים. אין לי שיגרה. כשהיה לימודים אז המחשב היה החיים, הוא היה גדול ותמיד דולק, וגם כי כל הזמן ניסיתי לברוח משיעורי בית חח. עכשיו אסור לברוח, כי עכשיו זה אשכרה החיים. זה מאמץ מיוחד שאני עושה לא להתקרב למחשב חח ושיחות מהפלאפון נתקעות כי כל פעם קורה משהו לא צפוי. אני יודעת שזה רק נשמע כמו 'תירוצים תירוצים' :\
    חחחח וזה בסדר את לא חייבת להגיב, העיקר שאת שומעת (:

    29/01/2015 01:15

גם התגובות הרגשיות, גם התיאורים של אחרים, גם התיאורים הקטנים בין לבין…
הכול ביחד, קצת מעייף.
ואת גם צודקת בעוד משהו. זה אכן, לא ממש הטעם שלי.
ואני גם לא הבנאדם לתת לו סיפור ארוך לקרוא מול המחשב, בעיקר אם זה כזה…
אבל לטובתי, אני יכולה להבטיח לך שקראתי לפני כמה שנים אן שרלי
( כל הסדרה ) אויש אני מתנהגת כמו ילדה קטנה…
עזבי, רק תדעי שזה באמת לא ממש הקטע שלי
ושהייתי מעדיפה אהבה או נעורים או קצת פנטזיה…
אבל גם התיאורים, קצת מוגזמים.
בקיצור, יצאתי ילדה קטנה שחושבת שבכל דבר קטן יש משהו שגוי…
אויש אני קוראת את כל מה שכתבתי… ופשוט עדיף שלא תקראי את זה. ];

29/01/2015 00:10

    חח זה לא נכון! אני מבינה אותך לגמרי. זה גם לא הטעם שלך וגם עייף אותך. זה בסדר ואני שמחה שאמרת את זה, זה נותן לי עוד נקודת מבט לראות דרכה. בסופו של יום כן חשבת שהסיפור יפה, שזו שורה תחתונה שהופכת את כל מה שאת אומרת למאוד רלוונטי.
    תודה רבה לך על התגובות וההשקעה (:

    29/01/2015 00:26

אוליב, אני חייבת להגיש את בנאדם מיוחד.
כל שאר האנשים שפגשתי עד היום ( חוץ מאנדריאנה)
יתפרצו עלי. לא יהיו מוכנים לקבל את דברי.
נראה לי שאת היחידה שמבינה…

29/01/2015 00:31

    חח את מקסימה. תודה לך. אכן אנדריאנה היא דבר מיוחד במינו, אני שמחה לשמוע שאת חושבת עליי את אותו הדבר. את האמת כשכתבתי ביקורות רעות אף פעם לא זכור לי שקיבלתי תגובות תוקפניות אבל אולי זה בגלל ששכחתי לבדוק את התגובות בחזרה חח.
    נ.ב ראיתי שהעלית משהו אבל מחר אני בבדיקת דם אז ישנה מוקדם. אני אסתכל ואגיב כשאהיה בתור שם (:

    29/01/2015 00:47

להגיד

29/01/2015 00:31

אני יושבת מול המסך משועממת, רואה את התגובות שלכן, הארוכות והחכמות,
ולא יודעת מה להגיד.
אתן מדהימות, שתיכן.
יש לכן יכולת הבעה וכתיבה טובה מאד.
ובעיקר, אתן טובות עם אנשים, מה שאני בחיים לא אהיה.
תמשיכו לכתוב קטעים, זה מה שמחזיק אותי בחיים…
אוקי ממש הגזמתי. ועוד בחרוזים!? עזבו, תמשיכו לכתוב ביניכן…

29/01/2015 00:48

נ.ב אני שמחה ששמת לב שהעלתי משהו. אשמח אם תגיבי:)
לא אכפת לי מחר, אני מחכה לך על שביל החלב עם הפרות.
לא משנה… היום אני קצת מבולבלת, אולי אני צריכה ללכת לישון.

29/01/2015 00:50

    גם אני אגיב.
    מחר כי המוח שלי כבר לא עובד וכל התאים מחייכים כאילו הם עישנו מריחואנה.

    29/01/2015 00:56

חח תודה לשתיכן.
אני מתנתקת, אחרת אני כבר לא יודעת מה הידיים שלי יעוללו למקלדת.
מצפה לתגובות שלכן מחר!

29/01/2015 01:00

    חחחחחחחחחחחחחחחחחח אנדריאנה הרגת אותי
    גם את רוי, כי בהתחלה אני פשוט כזה "מה?? שביל חלב עם פרות? בטח משפט שבחיים לא שמעתי עליו…" ואז אני מבינה מהתגובה אחרי שאת פשוט כותבת שטויות XD
    נתראה מחר ^_^
    אגב תודה לך על כל המחמאות, אני חושבת שזה שאת קוראת מבינה ומתעניינת ועוד מגיבה בנוגע לזה- זה אומרת עלייך הרבה יותר ממה שאת בכלל יכולה לדמיין.

    29/01/2015 01:18

תודה, והשם שלי הוא לא רוי… המשתמש אומר "שנהב" או "איבורי".
השם שלי הוא מאיה… אבל תודה בכל זאת.
מחכה לתגובות על הסיפור החדש שהעלתי.
ולגבי הפרות… תאמיני לי,
אני לא אחראית לדברים המשוגעים שאני כותבת בלילה.

29/01/2015 07:54

    חחחח בסדר. אימאירוי. מושלם (:
    הפרות פשוט היה מצחיק חחח האממ והגבתי לך כבר

    29/01/2015 17:10

    זה השם השני שלי:<
    (סליחה זית על תגובה ריקה מתוכן. ארוך לי מידי.)

    30/01/2015 17:54

    חחח עאעאה חבל… אבל מי יכול להאשים אותך כשאני מתעצלת הרבה בעצמי חחח
    אולי רק תקראי שורה ראשונה ותחליטי אם עושה לך חשק להתחיל. זה מה שאני עושה כשקשה לי וככה אני מחליטה חח

    30/01/2015 18:07

העלתי שני פרקים, אשמח אם תקראו.

29/01/2015 10:13

טדם. קראתי.
הערות קטנטנות, נדמה לי שכותבים ״כרס״ ולא ״קרס״ כשמדברים על בטן.
ובעברית תקינה לא אומרים ״אני הוא והוא.״ אלא ״הוא הוא ואני.״
אהבתי את הסיפור שלך, ייקח לי קצת זמן להבין את המסר.
וכמובן שאני לא מרבה בלכתוב דברים ולכן… אדם לאדם זאב.

31/01/2015 11:59

    אוקיי אתקן בהזדמנות הראשונה תודה!

    31/01/2015 17:32

תאמת אוליב אחותי, הבנתי ולא הבנתי את מוסר הסכל, הבנתי שזה משהו ששונה שמפחיד אותנו כמו כמו ילד עם מחלה כרונית ששום ילד לא מכיר והילד גם לא מוכן שכירו אבל זה שהוא כול הזמן בבית חולים יותר מרתיע את הילדים והדמיונות רצים ושכבר הילד חוזר לבית ספר מתייחסים אליו כאל מצורה מוקצה זר, רק כי לא יודעים מה יש לו, אם זה מה שהתכוונת אז אני מבינה ומזדה אכן בני אדם נוטים לפחוד מאוד מי דברים ואנשים שונים מהם רק כי הם לא מבינים אותם, ובדבר הזה אפשר עוד לדון שעות, אבל לא ניכנס לזה, ועניין נוסף, מצטערת יקירה שלי אני לא חובבת מערב פרוע, כך שעולם המושגים שלי רחוק מי זה, אם הייתי מספרת סיפור על ערפדים, או על ילד חולה ושונה, או סיפור מעולם האנימה או סיפור מעולם התורה, בקיצור כול אלה הם דברים שמעניינים אותי ואני אוהבת לקרוא סיפורים ולראות תוכניות מהתחום הזה מעולמות האלה, אבל עולם המערב הפרוע רחוק ממני לכן כמו בורה הצלחתי בקושי להבין, רק כי זה עולם שאני לא מכירה, זה כמו שתספרי לי סיפור עם מוסר אסכל מעולם השח מט, באותה מידה לא אבין, אבל אם תספרי לי את אותו סיפור עם אותו מוסר אסכל מעולם החיות אז אני אבין יותר טוב, אז הבעיה היא לא שלך אלה שלי ושל צרות האופקים שלי אז תסלחי לי בבקשה, ופרט אחרון קצת איבדתי שורות, לא הצלחתי לראות מתיי הוא עזב את הבחור הבלונדיני ומתיי הוא פגש את חבריו, לא הצלחתי להבין מתיי הוא מדבר על עצמו ועל הזיפים שלו ומתיי הוא חושב על אותו בלונדיני, בקיצור היה בסיפור הרבה אי סדר, אבל המוסר הכללי לדעתי היה לא רע, אם אכן הוא דיבר על השונה, את רק צריכה לעבוד על זה קצת, את בדרך כלל כותבת יותר במיקצוענות כנירא שכתבת את זה בזמן דחוק, אז שיהיה לך זמן וריכוז אם בא לך תעבדי על זה את מסוגלת ליותר מי זה . שבוע מבורך

31/01/2015 22:41

    כן, זה גם על השונה ובעיקר על זה שדברים הם לא כמו שהם נראים. כמו עם הודור ג'ו הבלונדיני והרוח… כולם מפתיעים.
    בנוגע לאי סדר זה דווקא מפתיע אותי. כתוב בברור- "פרצתי את דלתות המסבאה החוצה" או למשל יש רווח בין השורות מה שאומר שעוברים זמן ומקום. הוא פשוט מספר לנו את החוויות שלו. מספר מה הוא החליט מתי. כמו יומן.

    זה בסדר כל אחד עם הסגנון שלו!

    01/02/2015 00:02

אני חושבת שבעיקר מצאתי את עצמי מתבלבלת כימעה כשהוא דיבר עם הבלונדיני, וחשב עליו על עצמו, לא יודעת כול הדיאלוג עם הבלודיני היה מבלבל, אבל את צודקת אולי זה רק אני לא יודעת, יכול להיות שלא קראתי בתשומת לב מרבית, מצטערת על זה, בכול אופן לילה טוב, ואני לא בטוחה שדווקא התחיל הלילה לנסח לך את הדברים בקשר לשיחה שלנו, כי אני צריכה להיות עם ראש צלול בשביל זה ועם הרבה ריכוז, אני לא בטוחה שאני מוצאת את הדברים הללו עכשיו, מקווה שמחר אמצא, לא אתן לך להמתין יותר מידי על תדאגי, רק קצת סבלנות . לליט

נ.ב ואני מקווא שלא איבדת את האתלבות שלך שהייתה מהתחלת השיחה רק בגלל שחלף לו זמן רב, אני עדיין בטוחה שאוכל לשנות את כול תפוס החשיבה שלך בחיים, כלומר חח את הרוב, אז תצפי לזה

01/02/2015 00:20

אני מקנא בך שיצא לך סיפור כזה טוב. אבל הסוף די סתמי, כאילו לא קרה כלום ממה שהסיפור גרם לי לצפות שיקרה.

08/11/2015 18:59

מה הסיכוי, ילד, ששתי יריות, שנורו לאחר אחד עשר ירחים, יפגעו בראש של אותו עגל? (אני מדבר על התגובות שלי ושל דני ועל הפרש הזמנים הלא סביר ביניהן. אם כי שתיהן קשורות בסיבתיות)
אני אוהב את הסיפור. קודם כל כי האווירה פאקינג טובה, והתקדמות העלילה מושלמת בעיניי. למשל, אני אוהב את זה שמה שמתחיל את הסיפור זה המרדף אחר ה'קרס' (כרס של בטן זה ב-כ'. שגיאות כתיב. שגיאות כתיב), אבל אז העלילה גולשת הצידה ומה שנהיה מעניין זה ה'רוח', וה'כרס' נזנח.אהבתי את סצינה במסבאה לקראת הסוף. הסוף גם מחמיא לסיפור, לדעתי. אני בטוח שאת התכוונת לאיזושהי משמעות נסתרת במשפט שחותם את הסיפור, אולי בהקשר של חברה ונידוי חברתי. אבל גם אם המשפט והסיפור חסרי פשר בכלל (ואולי אני מעדיף שכך יהיו), הוף לדעתי ממש טוב, והוא גורם לכל הסיפור להיות יחידה אחת בנויה היטב.
לטעמי.

08/11/2015 21:06

    כן, יש בסיפור המון שגיאות כרגיל. אוליב אוהבת לתבל את סיפוריה בשגיאות.

    08/11/2015 21:11

    חח מסכים עם זה בהחלט ;)

    08/11/2015 21:14

    אני הולכת להוציא עכשיו (ב24 שעות הקרובות) סיפור נגד האנושות בשביל שניכם. בתקווה שתבינו משהו. חוץ מזה – תודה רבה על התגובות , 3>

    09/11/2015 01:55
22 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך