אני שמח שיכולתי לשתף אתכם את אחד מרביי דפי הדיונים שאני עושה עם עצמי. דמיינו לעצמכם שאוליי יום אחד תיצרו לעצמכם עולם משל עצמכם, למה לחכות- תייצרו אותו!

האם חשיבה הכרחית לקיומנו?

21/02/2017 1036 צפיות 2 תגובות
אני שמח שיכולתי לשתף אתכם את אחד מרביי דפי הדיונים שאני עושה עם עצמי. דמיינו לעצמכם שאוליי יום אחד תיצרו לעצמכם עולם משל עצמכם, למה לחכות- תייצרו אותו!

היום אספר לכם דבר שכולכם מכירים, גם אם לא שמתם לב אליו. נכון, כל יום רובנו קמים מהמיטה לאחר שינה, רובנו מדירים את העייפות במנהגים יומיומיים שמתאימים עבורנו כפרטיים. אני לדוגמא קם בבוקר שותה קפה ואוכל כריך של חמאת בוטנים וריבת תותים, אכן לכולנו יש הרגלים יומיים שבלעדיהם לא היינו מתקיימים, האמנם?

אספר לכם שזה לא כך. אנו, בני אדם, יצורים חיים. יצור חי דורש תכונות מסוימות כדי להתקיים, הניחו שמכיוון שאנו יונקים אנו נצטרך אוויר לנשום, אוכל לאנרגיה, שינה, גוף תקין שיכריח את עצמו לקיים את התכונות שאמרתי לעיל. לכן, מדוע בני אדם בכל זאת דורשים יותר ממה שהם באמת צריכים? בני אדם בשונה מרוב יצורים החיים, הם פיתחו את החשיבה לרמה פילוסופית. אדם משכיל אמר לי שפילוסופיה הינו אהבת החכמה, לכן מדוע אנו חושבים? בכל זאת, רובנו לא חושבים כי אנחנו אוהבים את החכמה, אלא משום שאנו מצייתים לחוקי החברה. דמיינו עולם אוטופי בו לא נדרשנו לחשוב, גרידא להתקיים. האם נרצה אוכל טעים? האם נרצה להתקדם בחברה? האם נרצה להתרבות?

היופי ביצורים חיים כמו בני אדם הוא שקיומו לא תלוי ברמת המשכל שלו, ולא בצורך הממשי בלהתרבות. בני אדם פיתחו את החשיבה, כי זה היצר-רגש- שנבע מבסיס כל קיומו. אומרים שהלב הוא מרכז הרגשות והמוח הוא מרכז השכל, והאם זה נכון? אני סובר שלא. לדידי, הרגש קדמה לשכל, אחרי הכל התחלנו כיצורים פרימיטיביים בשכלנו, ברם פיתחנו אותו במהלך העידנים. ולמרות זאת לא תוכלו להתווכח שללא התרבות פרימטיים אנושיים מימי קדם לא היינו מתקיימים היום. לכן, אסיק דבר הבא- בני אדם הם יצוריי חיים משונים ושונים. קיומנו לא תלוי בחשיבה, ולא ברגש, אלא בצרכים הבסיסיים שבלעדיהם גופנו לא יתקיים. כתוצאה מכך, עולה דבר מעניין שלא פחות- האם יש לנו נפש? זוכרים מה שאמרתי מקודם, " אומרים שהלב הוא מרכז הרגשות והמוח הוא מרכז השכל", אזי אספר לכם שללא הנפש, גופנו לא יתקיים. וכך כאנלוגיה למוחנו ולבנו.

במילים אחרות חברים, פיתחנו לעצמנו זכות טבעית, לחשוב. הנפש דורשת יותר מאוכל פיזי, היא דורשת חשיבה- הלב דורש את מה שהשכל לא יבין לעולם. נסו להסביר מדוע יש אנשים שגורמים לנו עצב, וחלק גורמים לנו שמחה. כך גם לבנו, נסו להבין אולי פרומיל מייסוד לבכם ואולי, רק אולי תשיגו הארה נפשית. אהיה אתכם פייר, פילוסוף אנגלי שמזמן בקבר אמר שבני אדם מתקיימים ללא סיבה אמתית, קרי קיומנו חסר תכלית. אני טוען שהוא טועה, אבל הבינו אותו בדבר אחד- אכן קיומנו חסר תכלית, אבל האם תשאירו אותו כך?

פתגם מסכם: "פילוסופיה היא זכותם של הבריות, ולכן עלינו למצוא את תכלית קיומנו?-ד.ב


תגובות (2)

וואו מיוחד מאוד! הלוואי ולכולם הייתה צורת מחשבה כזאת!

03/04/2017 16:33

    Chan היקרה,
    אני לא הייתי רוצה שלכולם יהיו צורת מחשבה שיש לי, ומסיבה פשוטה.
    חשבת על זה שלהיות מודע לרגש אומר שאת שולטת בו במידה מסויימת.
    יתרה מזאת, ניסית פעם לשלוט בגופך באופן מוחלט?
    האם יש לך היכולת לשלוט על כל תא ומולקולה ואטום בגופך?
    לכן, מחשבה שאת רוצה שיתקיים לאחרים הוא דבר שיכול לפגוע, אם לא יכולים לשלוט בו במלואו.
    ואני מעדיף שבני אדם יחיו חיים בלי מחשבה שעלולה לפגוע בהם.
    אני בחרתי מסלול שונה, אני בחרתי להיות טבעוני, אתאיסט ולאהוב את החכמה.
    הכאב של הידע הוא הכאב שאני בחרתי לקבל, לא כולם יכולים לקבלו.
    תודה רבה על תגובתך, ואני מקווה שלא דיכאתי אותך בתגובתי.
    בברכה, מדניאל בכר.

    03/04/2017 21:50
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך