ZoeyAngel
אני במצב רוח כזה0.0

ילדה טובה

ZoeyAngel 10/10/2014 1365 צפיות 17 תגובות
אני במצב רוח כזה0.0

טל קמה בשעה המדוייקת, קופצת בלי להתעצל, מתקלחת, מצחצחת שיניים ומתלבשת.
אחרי שגמרה, מיהרה לחדרה של אימה והקישה על הדלת בעדינות. "אמא, ארוחת הבוקר תהיה מוכנה עוד עשר דקות" אמרה בשקט. משלא שמעה תגובה הסתובבה ונכנסה לחדר של מיה. "מי מי, השמש זורחת והציפורים מצייצות. היום יתגשמו כל החלומות שלך- אבל קודם, מה את רוצה לאכול?" שאלה, מדגדגת את הפעוטה. "ביצה" צחקה מיה ועקבה אחרי טל אל תוך המטבח, צפה בה מוציאה את המחבת ומבשלת, קודם כל למיה, אחר כך סנדוויצים, ולבסוף גם לעצמה.
היא ארזה את התיקים בעודה מכרסמת לחם עם ביצה, נזהרת לא להפיל פרורים על הרצפה. אנחה. גם היום אמא לא הצטרפה אליהן, אך מי היא שתשפוט? היא תלתה על כתפה את התיקים שלה ושל מיה וצעדה עימה אל הגן.
"בוקר טוב ענת" קראה אל הגננת ומיהרה לרוץ אל תחנת האוטובוס. "איזו ילדה טובה" אמרה לעצמה ענת הגננת. זה מה שהם תמיד אמרו.
טל הגיעה אל בית הספר באיחור קל, בגלל הפקקים. היא רצה אל הכיתה ודפקה על הדלת בנימוס.
"יבוא" קרא המורה. היא פתחה את הדלת והתנצלה. "אין צורך בהסברים, טל. אני מבין" הרגיע אותה. לאחר שהשתכנעה כי הוא אינו כועס, הלכה כהרגלה והתיישבה בשולחן הריק שבקצה הכיתה. איזו ילדה טובה, חשב לעצמו המורה. זה מה שהם תמיד חשבו.
היא הסתובבה למשמע צחקוק חלש מהשולחן שלשמאלה- שתיים מהבנות המצויינות הסיתו את מבטן ממנה, כאילו תפסה אותן בשעת מעשה.
היא נסתה להתמקד במורה המסביר על ריבונותה של ישראל, אך שוב ושוב הוסחה דעתה למראה ציור קטן ומכוער שהתנוסס במחברתה של אחת הבנות. "טל" נכתב מעליו. היא בלעה את העלבון והתעלמה מהן, שיעשו רק מה שמשמח אותן. איזו ילדה טובה, אמרו הבנות. זה מה שהם תמיד אמרו.
מבטה נדד אל הילד היושב בשולחן האחורי. "אריאל!" קרא המורה. "מה אמרתי הרגע?" הילד חייך חיוך מזלזל ועיקם את אפו. "משהו באזרחות" הבנים מסביבו צחקו. "בן כמה אתה, תזכיר לי?" שאל המורה בכעס ניכר. "כיתה ט'" אמר אריאל, עדיין באותו תון. "אז הגיע הזמן שתתחיל להקשיב, או שהתיכון כבר לא אופציה." המורה עיסה את רקתו. "אבל מה עשיתי?" שאל ברוגז. "דיברת" אמר המורה בשלווה והסתובב בחזרה אל הלוח. אריאל נחר בבוז ונשען על כיסאו. בבת אחת הוא שם לב אליה ועניהם הצטלבו. הוא עיקם את אפו וחזר לדבר עם חבריו.איזו ילדה טובה, חשב לעצמו. זה מה שהם תמיד חשבו.
טל חפנה את פניה בידיה. זה לא יקרה.. הוא ערס, והוא אפילו לא מחבב אותה. יש לו בעיות.. מחשבות אסורות התגנבו לראשה והיא הסמיקה. לידה שתי הבנות עשו תנועות גסות. היא הניחה את ראשה על השולחן וייחלה להיעלם..
בהפסקה היא הלכה והתיישבה מתחת לעץ הקבוע שלה. "סליחה יש לך עשר שקל?" שאל קולו של אריאל. טל הינהנה, מנסה להראות אדישה, והושיטה לו את הכסף. מבלי לאמר תודה, הוא וחבריו נעלמו, מבלי שיהיה להם אכפת, ולו לרגע, אם לטל נשאר מספיק כסף כדי לקנות ארוחה לעצמה. שרק יאהבו אותה, ביקשה בליבה. שיהיו שמחים, שיחבבו אותה.. אך זה מעולם לא קרה.
טל חזרה הביתה, אוספת את מיה מהגנון. בדרכה היא עברה בבית המרקחת לקנות לאימה את התרופות הקבועות. לאחר שהשיבה את מיה לביתה והניחה על השידה בחדרה של האם את התרופות וכוס תה, יצאה לעשות בייביסיטר על התיאומים של גברת לוי. איזו ילדה טובה, אמרה האם. זה מה שהם תמיד אמרו. הייתה זו עבודה לא משתלמת במיוחד, אך היא עזרה להחזיק את המשפחה ביחד. "איזו ילדה טובה" אמרה לעצמה גברת לוי. זה מה שהם תמיד אמרו.
היא חזרה הביתה והכינה את השיעורים, אחר שיחקה עם מיה בברביות, רק שתהיה מרוצה.. איזו אחות טובה, חשבה מיה. זה מה שהם תמיד חשבו.
בחצות טל קמה. היה זה לילה רגיל, ככל שאר הלילות. היא לקחה את האוטובוס אל העיר הקבועה. דבר מה היה שונה בטל הזו, של הלילה. היא ירדה בתחנה הקבועה וצעדה אל עבר הצוק, עליו חתכה את ידיה לראשונה. היא נשמה עמוקות, וקפצה.


תגובות (17)

ואו
מ ד ה י ם !!!!! ממש אהבתי!!
5

10/10/2014 21:35

    תודה רבה^^

    10/10/2014 21:39

ואוו. אני. ואוו.
אני… בכנות? מדהים. הכתיבה, התוכן, המשיכה האינסופית של האמצע וההתחלה- ואז הסוף המהיר שנתן מין בעיטה כזו.
זה פשוט מעולה.
אבל… משהו מפריע לי. עם כול כך הרבה אחריות- איך היא יכלה לגמור את חייה? כלומר, היא ידעה שאחותה ואימא והתאומים של גברת לוי על כתיפיה- היא לא חשבה עליהם לפני שקפצה? האם הכאב היה יותר מידי מכדי לדעת שתוכל לעזור למיה לקבל חיים טובים יותר? סתם שאלה למחשבה, בלי קשר לסיפור.
תודה רבה על שלוש דקות מהנות.
אליה\ן

10/10/2014 21:42

    אני לא יודעת. זו הסיבה שהסיפור בגוף שלישי- אני לא מבינה אותו. זה מן מוסר השכל ככה, שדברים כאלה לא אמורים לקרות. אני אישית לא מעזה לחתוך את עצמי; יש הרבה אומללים ממני, אז שאני אשבר? יש לי כל כך הרבה דברים לחיות בשבילם.

    10/10/2014 21:51

    נראה לי שזה אמור להראות שכאילו כלפי חוץ היא ילדה מושלמת אבל מבפנים הכל הפוך עד שבנקודה מסויימת החיים מגדישים את הסאה ומפוצצים את הבועה בבום אחד גדול שלא מותיר אחריו זכר.

    מוסר השכל חלופי יכול להיות שמי שמרגיש ככה כבר עדיף שיהפוך לילד רע מאשר שיהפוך לילד מת.

    10/10/2014 22:14

    תודה על התגובות לשאלה שלי, גם תודה לערפדית על התגובה לשאלה למטה…
    ושוב, הסיפור מעולה. ומדהים.
    פשוט בגלל ש… אנשים שנאי מכירה עברו התאבדות.. קשה לי להבין אותו עוד יותר. כי זה נראה לי קצת תלוש מהמציאות שלהם.
    אבל באמת סיפור מדהים.
    חגשמח
    אליה\ן

    10/10/2014 22:41
Bar Bar

זה מדהים

10/10/2014 21:55

    תודה ^^ אני מתה פה
    אני לא מאמינה שכל כך הרבה אהבו:)

    10/10/2014 21:57

וואו, דאמאט, זה יצא מדהים. ואז את אומרת לי שאני כותבת דברים עצובים. ס'הה. זה עצוב, כ"כ… ממש חבל לי עליה. היא ילדה ממש טובה, אבל חסרת אחריות. למרות שברור ממש למה. בכל מקרה כתבת את זה בצורה ממש יפה. ממש נזכרת. אני אפסיק לחפור, ופשוט אגיד שאהבתי.

10/10/2014 21:59

    עעעעעעעעע יאס יאס עוד מחמאות!!! אני כל כך מוחמאת ובהלם עכשיו. את האמת שזה הגיע ממך כי את הנציגה שלי מהז'אנר בארכיון של סופרות טובות.

    10/10/2014 22:02

    אואווו באמת?:O עכשיו אני מוחמאת ובהלםXD
    אבל באמת, לדעתי ישלך כתיבה ממש מעולה. ובמיוחד אהבתי את הקטע הזה (לא, לא כי הוא עצוב).

    10/10/2014 22:07

    כן, את ממש שם. יש לי רשימה של סופרות (ושני סופרים) שאני לעולם לא מדלגת על הסיפורים שלהן ואת אחת.

    10/10/2014 22:12

ככה זה בחיים, הטובים תמיד הולכים ראשונים…

10/10/2014 22:12

Elya Minor Achord לשאלתך.. לפעמים האחריות כלכך גדולה שאתה לא יכול לקחת אותה יותר על עצמך.. היא עשתה הרבה דברים לבד וכן אני לא אומרת שזה מעשה נכון אבל לפעמים זה נראה כלכך פשוט וזהו.אני אישית.. מבינה את טל.
ילדה טובה.
זה כל מה שכולם אומרים עליי, זאת הסיבה שהחלטתי לקרוא את הסיפור.
את הסוף ידעתי, כיוון שגם אני הייתי עושה ככה אבל אני יודעת שאם אני אשבר יהיו לפחות שמונה אנשים, אם לא יותר, שישברו אחריי.
עכשיו לסיפור, הכתיבה, התוכן והתיאור מאוד מאוד יפים :> אני ממש ממש אהבתי את הסיפור הזה *-*

10/10/2014 22:27

    תודה… *דמעות של התרגשות*
    אני לא מאמינה.. זה הסיפור הכי נקרא שלי איי פעם.

    10/10/2014 22:29

היי, כמה הערות;
מחשבות לסמן ב-׳ ׳
לרדת שורה כשאחרים מדברים. מסורבל לגמרי.
זה רץ מהר מידי.
לפסק בתוך הגרשיים – ״היי,״ – בדיוק ככה.
זו נקודת מהט שלישית, חצי מהדברים לא הבנתי. מסורבל כאמור. תשתמשי במאזכרים.
לגבי הקטע של ההתאבדות, זה גם כן, רץ.
היו הרבה דברים חסרים ברקע שלה.
מקווה שתקחי את ההערות לתשומת ליבך. ושלא פגעתי כמובן.

11/10/2014 01:39
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך