מחיר המשאלה

אביג'ולי 09/03/2015 1259 צפיות 7 תגובות

בס"ד

שלושה חברים טיילו על חוף הים, בדרכם נתקלו בקופסת פח חלודה, ישנה.
שיפשפו אותה השלושה כדי לבדוק אם יש עליה סימנים או אם היא שווה משהו, ובעושם כן, נפתחה הקופסא וממנה יצאה שדה. השדה הבטיחה להם שבזכות זה ששיחררוה- תיתן לכל אחד משאלה.
האיש הראשון חפץ להיות עשיר.
השני, שמחלה כירסמה בו, חפץ בבריאות.
והשלישי, שהיה גבר ממוצע ורצה למצוא חן בעיני נשים, חפץ ביופי.
הקשיבה השדה לכל משאלותיהם, והשיבה:
"אומנם, אוכל להגשים כמעט כל דבר. אבל השאלה המתבקשת היא- האם זה באמת יגרום לכם אושר? בטווח הארוך, תהיו מרוצים מהגשמת המשאלה שלכם? כן, אני יכולה לסובב את האצבע ופוף!- אתה עשיר, אתה בריא, אתה יפה…
אבל מה הערך במשהו שאינכם משיגים בעצמכם? האם תשתמשו במה שהרווחתם בחוכמה? תעזרו לאחרים?
עושר שהושג ללא מאמץ, האם בעזרתו תטה חסד לנזקקים? או שיסנוור את עיניך ותהפוך לעריץ? בריאות בדרך קסם- הבאמת תעריך את גופך? תשמור עליו ותמשיך בדרך חיים בריאה, או שלא תלמד לקח?
תהיה יפייפה, אנשים ימשכו לקרבתך אולם, הם יראו את פנימיותך? תסתובב בעולם אהוב על ידי יופי חיצוני בלבד? אין זה יוצר בדידות? וכיצד זה ישפיע עלייך, על הדרך בו אתה מסתכל על אנשים?
הגידו, האם זה שווה את זה?
כבר מילאתי אין סוף משאלות, חלומות ובקשות. אבל רק מעטים מאלו שקיבלו את מבוקשם התרצו, רק מעטים העריכו את מה שקיבלו ושמרו עליו. רק מעטים שמחו במה שקיבלו ולא התמלאו בתאווה או חמדנות, שלא בקשו יותר, אחר. שידעו להעריך ולקבל. שהוציאו מהמצב את המירב.
אני יודעת שישנם דברים שמכורח המצב, החיים, הגורל, לא תוכלו להשיג או לשנות לבד. אבל, אם אגשים את הרצון הזה, זה באמת הדבר היחיד שישנה את מצבכם לטובה? וגם אם כן, האם תוכלו לשמור על זה? זו שאלה כנה,
האם אתם מסוגלים לקבל משאלה?"


תגובות (7)

אהבתי, הכתיבה שלך יפה, המסר ברור. אהבתי מאוד!

09/03/2015 12:01

מקסים. סוג של "הנה לכם לקח". אני אוהבת דברים כאלו.
תמשיכי לכתוב!
אליה\ן

09/03/2015 12:55

יוו אני זוכרת אותךך O:
את חברה של משכית לא ?
-אם לא אז יצאתי מטומטמת ומטרידה.

09/03/2015 18:57

כתיבה יפה, ומסר טוב.
אהבתי

12/03/2015 08:05

נחמד מאוד. יש כמה טעויות פיסוק, למשל:
״… הים,״ נקודה במקום פסיק.
עוד משהו: ״בזכות זה ששיחרורוה…״ אממ… לא מסתדר כל כך. ״בעקבות שחרורה מקופסת הפח…״ או משהו בסגנון יתאים יותר.
את סוף הקטע אהבתי במיוחד, רק בסוף חסרה סגירת מרכאות.
האם את קוראת את הקטע לפני שאת מעלה אותו? אם לא, כדאי לך – אני אימצתי את העצה הזו לפני המון זמן והיא חסכה ממני תיקונים מיותרים.
אשמח לקרוא עוד קטעים שלך, ואשמח אם תגיבי על שלי :)
את כותבת בצורה טובה וזורמת, בהצלחה בהמשך!

13/04/2016 18:19

הו – עוד משהו קטן – בכל פעם שיורדים שורה בדיבור צריך לפתוח מרכאות.

13/04/2016 18:20
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך