oliv
אשמח לשמוע איך זה

מייבש שיער מצחיק

oliv 15/01/2015 887 צפיות 8 תגובות
אשמח לשמוע איך זה

אמא פורקת את הקניות מהסופר. על פניה נהיית הבעה מוטרדת כשהיא שומעת מה אני אומר לאבא. היא מניחה שתי שקיות, אחת בכל צד, על הרצפה.
"אני?" בקולה פליאה, "אני לא אכולת פרופגנדה. הרי כשאני הולכת לסופר, אני קונה רק מה שאיכותי."
"לפי הפרסומות." נגה שבדיוק הגיעה נוחרת.
אבא מחייך בנבוכות.
"כשאני עוברת כביש חד סיטרי, מי באמת צריך להסתכל פעמיים, כמו מה שהסלוגנים אומרים כל הזמן, פעם אחת מספיק."
"לשני הצדדים…" נגה קוטלת בלי לחכות כלל.
"וכשאני נוסעת, לא שומעת אנגלית כדי שחס וחלילה לא אסחף בתרבות הפופ הזו."
נגה מסכימה ומנידה את הראש לאישור; "את אפילו שרה רק את השירים החינוכיים מהרדיו, כולל את הקצרים האלה; 'מכונת הכביסה-סה של סה-סה-ס-אנו'."
כעת אמא כבר נראית יחסית מבולבלת, אבל ממשיכה כמי שמסרב להתעורר מחלום.
"בכלל, כדי לבצע את ההחלטה הכי נבונה, ערוץ הקניות עוזר לי ממש, ככה כדי לא להיסחף לקנות כל מה שמופיע בשלטי החוצות."
נדמה כי היא לא מבינה בכלל מה היא אומרת, נתן לחשוב כי התחילה לרחף, ביחד עם קולה שהתחיל להשמע חולמני.
"ובשעת הקידוש, עם היין בכוס של טומי, צרחת 'לא לאלכוהול'." נגה החלה מנידה בראשה לאישור בתמימות סרקסטית, נהנית מטיעוניה של אמא שמסגירים את עצמם.
"אבל אז נזכרתי שזה 'לא בית ספרינו' בכלל, אז כמה טוב שזה באמת לא בית ספר." אמא חייכה לעצמה, מסכימה.
נוגה התחילה להשתעשע; "כנראה כל השמש הזו עשתה אותי ממש חכמה, כי הצלחתי לא להישרף בים בשבת גם כשלא שמתי את הקרם 'תשתמשו או תשרפו'…"
אמא החלה לצחוק בנעימים, מעלה זכרונות; "בים כמעט נשפך לטומי במים שמפו נגד קסקסים. מסוכן. הסברתי לו כמובן שזה מוריד עד 100% קסקסים, לכן אנו לא רוצים שהדגים ישארו עכשיו עם קרחת."
"אמא," קטעתי במהירות את השיחה, שהתקדמה לכיוונים לא טובים. "יש מבצע של 0.8% הנחה על מייבשי שיער."
"כמה טוב שיש לנו את רובי." העירה אמא חיוכה מתעצם. "אבל אנחנו אפילו לא צריכים מייבש שיער חדש." נזכרה עכשיו בדאגה.
"אבל תחשבי כמה כסף תחסכי, אם הוא התקלקל!" הסברתי לה.
"הו, מה הייתי עושה בלי רוביל'ה שלי." נאנחה במתיקות, "איזה מזל שהפכת להיות סוכן קניות!" בלעה את הפיתיון.
חייכתי מרוצה, מסמס לבוס שלי שכבר מכרתי אחד. נגה משמיעה קולות של טרקטור מיובש ועולה למעלה, כבר רגילה לא לנצח אותי בדו קרב הזה. לפתע אבא שלי תופס את צג הסמארטפון מול העיניים שלי, מזיז אותו מפני ואומר בקול רם מספיק כדי שגם אמא תשמע; "יש לי רעיון. אולי אתה תקנה את זה לאמא, בתור מתנה."
החיוך של אמא התרחב ושלי נמחק קליל. אבא מחייך בזדון, כאילו רק לרגע הזה חיכה, היום בו אאלץ להתמודד עם התוצאות של המעשים שלי.
"הו אבל אל תהיו אכולי פרופגנדה! כשאני חושב על זה שוב, מי אמר ששיער רטוב זה בכלל נורא…? הפרסומות??" מלמלתי בהטרסה.
אמא נותרת עומדת, מופתעת מדברי החוכמה החדשים ממש כאילו היכו בה כברק משמי יום קיציים. אני חוטף חזרה את הסמארטפון מידיו של אבא ורץ למעלה אחרי נגה, יודע שאין סיכוי בכלל שתקנה מייבש שיער ממני. בשום הון שבעולם…


תגובות (8)

זה אולי נשגב מבינתי, ואולי לא, אבל זה כיף לקרוא.
הכנסת עומק, אפילו שאת לא באמת צריכה כדי להישמע משכנעת..אפילו לי בא לקנות מייבש שיער.
וזה נחמד ואפשר ללמוד מזה, אולי תכתבי ספרי ילדים גברת..רק בלי אלכוהול :)

15/01/2015 17:52

    תפסיק להיות נחמד ותתחיל להרביץ לי עם ביקורות אחרת אתה באמת רק דובי עם כנפיים. אני מחכה!!!!@%&*

    15/01/2015 18:03

כשיהיה לי משהו רע להגיד,אני אגיד.
ד"א..כותבים קשקשים, סתם שתדעי.
אבל את יודעת שכשמשהו לא מוצא חן בעיניי אני אומר, או שאני לא אומר כלום.
בזמן האחרון אני מבסוט על הכתיבה שלי, אז אני פשוט שמח בשביל כולם. :)
ובשבילך במיוחד, ציפור כחולה שלי.

15/01/2015 18:05

תאמת להגיד לך לא הבנתי.. אולי זה רק אני אבל הכול רץ מהר מידי השורות היתרבבו לי בראש ולא הבנתי כלום כמו איזה סרט שרואים במחשב ובוא בזמן סרט נוסף בטלווזיה באותה מידה לא הבנתי את העלילה תנסי לכתוב ברוח קצת פחות מהירה לא יודעת אני לא הבנתי וגם אין לי מושג מה זה פרגודה או איך שלא קרואים לזה זאת האמת סליחה אבל אני לא הבנתי

15/01/2015 18:13

פרופגנדה זה המילה הלועזית לתעמולה..
תעמולה- כמו תעמולת בחירות למשל..

15/01/2015 18:15

הכוונת פרגודה כלומר בית כזה של יפנים? כי זה מה שמצאתי בגוגל

15/01/2015 18:16

הא אוקיי הסכלתי תודה

15/01/2015 18:18

אולי ההתחלה לא ברורה. זה הכל שיחה בין נגה לאמא. המספר זה רובי. אבא גם נמצא שם איפשהו. מתישהו מזכירים את טומי. אע אני אסביר-
האימא אומרת שהיא לא אכולת תעמולה כי היא לא קונה כל דבר בסופר אלה רק מה שאיכותי. הבת מוסיפה- מה שאיכותי לםי הםרסומות. התעמולה.
יש את המשפט לפני שחוצים כביש להסתכל פעמיים. אז האמא רק פען אחת. אבל אז הבת מתקנת- לשני הצדדים. בכביש חד סיטרי אין צורך בזה. זה בגלל עוד סלוגן על הכביש.
היא לא שומעת תרבות הפופ אבל כן שרה ג'ינגלים -____- תעמולה.
וכן הלאה עם סלוגנים ופרסומות
עד שרובי בנה איש המכירות מפסיק את הויכוח טמשדל אטתה לקנטת משהו שהיא לא צריכה. האבא עשה לו טריק. אז הבן לפתע חוזר בט. נגה בחיים לא תקנה ממנו.
זה קטע על משמעות הצרכנות, על מוח קטן, על איל שתרבטת הצרעכה נשפיעה על היחסים הבין אישיים שלנו, על הראייה שלנו את העולם, על מוח גדול, על הכחשות וחוסר המודעות לתעמולות שמכריחות אותנו רק חקנות…

ציפור שלי, זה בסדר חחחח סליחה רם הלחצתי. תודה על התיקון. אתה פשוט תמיד נחמד מידי חחחח תרגיש חופשי!!

15/01/2015 22:06
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך