tayadam1903
מוסר השכל: הקטנים ביותר יכולים לשנות את חיינו בגלל החלטה קטנה. מקרה זה נקרא אפקט הפרפר, כנפיו של הפרפר גורמות לתנודות אוויר שגודלות וגודלות עד שיכול להיות שבצדו השני של העולם יווצר טורנדו. הסיפור הזה הוא בעצם שדרוג קטן שלי של סיפור שסיפרו לי בגן ונזכרתי בו. מקווה שתאהבו.

מעשה ביתוש

tayadam1903 05/10/2014 1072 צפיות 4 תגובות
מוסר השכל: הקטנים ביותר יכולים לשנות את חיינו בגלל החלטה קטנה. מקרה זה נקרא אפקט הפרפר, כנפיו של הפרפר גורמות לתנודות אוויר שגודלות וגודלות עד שיכול להיות שבצדו השני של העולם יווצר טורנדו. הסיפור הזה הוא בעצם שדרוג קטן שלי של סיפור שסיפרו לי בגן ונזכרתי בו. מקווה שתאהבו.

ומה אם יום אחד תזרח לה החמה ויחליט היתוש כי רחמיו גוברים על רעבו ולא ימצוץ עוד דם אדם?

ומה אם תבין הצפרדע כי אין עוד יתושים בעולם ותגווע ברעב?

ומה אם יגלה הנחש כי הצפרדעים נעלמו כליל ובטנו תקרקר עד יומת?

ומה אם יותר לא יבחין הנשר בגופו המתפתל של הנחש על הקרקע ויצנח מהשמיים כמו כדור תותח?

ומה אם לא יראה האדם נשרים בשמים לירות בהם את חיציו החדים ולבו יפרפר עד כבר לא יוכל עוד להביא ילדים?

אם כל זאת ועוד יקרה יום אחד בזריחת החמה, הרי גורלך תלוי ביתוש קטן שרעבו לא גבר על רחמיו.


תגובות (4)

הקשר בין הנשרים לבני האדם מאולץ (כך גם שאר הקשרים, אבל הם לא מאולצים באותה הרמה), הסיפור כתוב טוב, ועם מוסר השכל נחמד (למרות שלדעתי היה מיותר לציין מהו, כיוון שמוסר ההשכל יכול להתפרש בצורה יותר נרחבת ואת צמצמת את משמעותו לנושא הספציפי שאת חשבת עליו. כך למשל, אני תפשתי את מוסר ההשכל כ"גם מה שמציק לנו עלול להיות חשוב (ברמה הקוסמית)", אבל את די שללת את זה כי מוסר ההשכל שלך היה "גם מה שקטן עלול להשפיע").
ציינתי לעצמי את הסיפור כמועמד רציני.

05/10/2014 18:55

    תודה :)
    לא אני המצאתי את הקשרים… כמו שכבר כתבתי זה סיפור שסיפרו לנו בגן וליטשתי אותו שיישמע יותר טוב.
    שמחה שעלית על עוד מוסר השכל. מחכה לתוצאות. :)

    13/10/2014 21:49

    שכחתי לכתוב…
    לילולוב זאת לא אני (T) אבל אני כותבת דרך המשתמש שלה כי אני אצלה כרגע והיא לא רוצה להתנתק.

    13/10/2014 21:50

וואו, גדול
זה אחד המדהימים שקראתי.
דני צודקת, הקשר בין הנשר לאדם היה רעוע, אבל זה לא נורא כי הכל היה כל כך יפה!
המסר מדהים!!

11/10/2014 23:21
סיפורים נוספים שיעניינו אותך