אביג'ולי
*המדריך כתוב בלשון זכר אך הוא מוקדש לבנות ובנים כאחד.

לב שחור גדול.

אביג'ולי 12/06/2013 1473 צפיות 2 תגובות
*המדריך כתוב בלשון זכר אך הוא מוקדש לבנות ובנים כאחד.

עניינים באים, סיפוקים הולכים, אבל לב-שחור-גדול נשאר תמיד.

אוקיי,

אז העיקרון של "לב-שחור-גדול" דומים לעיקרון של "חור שחור" בגלקסיה, רק בלב.
כמו שחור שחור (באנגלית: Black Hole) הוא גרם שמים בעל שדה כבידה כה חזק עד ששום גוף, לרבות אור, אינו יכול להתנתק ממנו. אם ננסה לחשב את מהירות המילוט מהחור השחור, נמצא שהיא עוברת את מהירות האור. אף על פי שהחור השחור עצמו אינו מקרין (ומכאן מגיע שמו), תהליך קוונטי המכונה קרינת הוקינג גורם לפליטת קרינה וחלקיקים מסיביים מהגבול החיצוני של החור השחור, הקרוי אופק אירועים. מסתו של החור השחור גדלה כאשר גוף חוצה את אופק האירועים מבחוץ פנימה, ומאידך, מסתו קטנה בעקבות קרינת הוקינג.

קיימות שתי שאלות פתוחות מפורסמות הקשורות לחורים שחורים. ידוע כי מאחורי כל אופק אירועים נמצאת סינגולריות כבידתית – נקודה במרחב בה הצפיפות אינסופית. השאלה הראשונה היא שאלת נכונותה של השערת הצנזורה הקוסמית, לפיה כל סינגולריות מוסתרת מאיתנו על ידי אופק אירועים. השאלה השנייה קשורה למציאת פתרון לפרדוקס השמדת המידע הנובע מכך שחורים שחורים "מתאדים" מבלי לאבד מידע.

כך גם "החור השחור" שבלב, משמעו, דיכאון, עצבות חסרת הסבר וחוסר אנרגיה. רק שבניגוד לחור שחור רגיל, חור שחור בלב מקרין גם מקרין.
זוהי משוואה פשוטה, כי החור שבלב, שניזון חוסר סיפוק, אנרגיות שליליות ותחושות רעות, כך הוא נוצר.
בשלב הבא הוא ישאב את שמחת החיים והאושר הפשוט, כזה שיש ללא סיבה. ואז מתחילים לחפש סיבות להיות מאושרים, ואז אנו ממציאים סיבות, מסמנים תאריכים ביומן, חסרים סבלנות שהימים יעברו כדי להגיע לתאריך שבו אנו נהייה מאושרים ונמלא את החור שבלב, ומגלים- שאין אנו מאושרים או מסופקים כלל וכלל.

ומנסים שוב.

לב שחור גדול מתחיל כלב שחור קטן, כסדק, נקודה או פסיק של בלבול וחיפוש עצמי הקשור למה שנקרא "תהליך גיל ההתבגרות" ואם לא מטפלים בו בזמן הוא מתפשט וגדל ללב שחור גדול ואפילו ללב שחור ענק,

ישנם ילדים שמיצרים חור שחור מילדות מוקדמת, החור נגרם מטראומת ילדות, סביבה עוינת, ובעיקר הזנחה.

כן, כן, הזנחה. חוסר תשומת לב בסיסית, חוסר בהקשבה, או בהקשבה מזויפת, שנותנת לנו הרגשה מידית שאנחנו לא מעניינים, אפילו משעממים וכי להקשיב לנו זו משימה קשה שדורשת הקרבה מהסביבה. כך שאנו נאטמים, ומתוך התחושה הקשה של תעוב עצמי צומח החור שבלב.
אנחנו מחפשים דרכים חלופיות עבור הכרה לנוכחותינו, ומשתמשים בעיקר בהטרדה, עכשיו כמובן, כולם שמים לב אלינו, אבל אין זו ההקשבה הנעימה שאנו צריכים כמזון טבעי ומזין לנפש, אלא חיקוי קלוקל של זעם מצד הסביבה המושלך עלינו בכמויות, מאין "ג'נק פוד" (Junk Food – אוכל זבל) מהיר וממכר,
וזו אחת הסיבות המרכזיות לדלקת הנפש החריפה שבה לוקים ילדים, דהיינו- לב שחור גדול.

או מצד שני, שבתור ילדים קיבלנו כל כך הרבה צומת לב, שקשה לנו להיגמל ממנה, וחוסרים שלה גורמים לנו להתנהג בעזות וחוצפה, כי אנו בטוחים שהעולם שייך לנו ומסבבינו סובבים הירח והשמש, כי לזה התרגלנו. אבל המציאות מכה בפנינו שאין זה כך. והחור השחור נוצר על מנת לבלוע את השמש בשלמותה, כי זו הרי זכותנו, ולא משנה בכמה מערכות כוכבים נפגע בדרך.

הסיכום, כמו בדוגמה הראשונה, הוא חור שחור. לב שחור גדול.

אבל, בניגוד לחורים שחורים במערכת השמש שלנו, חורים שחורים בלב ניתנים לריסון. ואפילו להשמדה.
אפשר לסגור ולהבהיר לב שחור, בעזרת הרבה הקשבה, עזרה ואהבה. בעל הלב השחור צריך לעבוד קשה בעצמו, במקום לדרוש מהסביבה ולחשוב "מה מגיע לי?" הוא צריך לחשוב "מה אני יכול לתת?"
כי כשנותנים מקבלים, זה ברור ומוכח. ואסור לברוח אחרי כישלון אחד, לא משנה עד כמה הוא צורב.
צריך לקום. עוד פעם ועוד פעם. לגשת אל מרכז התופת, לעזור, לאהוב ולהקשיב.
באחד הפעמים, וודאי תצליח. והדרך לשם היא שמשנה וסוגרת את החור. אנשים יכולים לעזור, אבל מי שבאמת מרפא וסוגר את הלב, זה רק מי שיצר את החור, כלומר, אתה. אתה ורק אתה.

כל כוכב אחר במערכת מחויב לעזור, כי אם הוא לא יעזור, אפילו רק למען המעשה, החור יבלע אותו.
כי זה מה שעושים חורים שחורים.

אז בבקשה, לאחר קריאת המדריך ללבבות שחורים וגדולים, אנא, הימנעו מלייצר אותם, ועזרו לבעלי לבבות שחורים אחרים למלא אותם גם. כי חורים שחורים הם מחלה ממארת, וגם חור שנסגר יכול להיפתח מחדש ללא התרעה, וכשלב נשחר מחדש, קשה מאוד לתקן אותו שוב.
אנא, הימנעו מלבבות שחורים. זה עושה רע.
תודה.
לב שחור שתוקן.


תגובות (2)

אין לי תגובה, זה יפה מדי, הכתיבה עמוקה וחסוחפת אפילו בגלל ההשוואה שעשית בין חור שחור שנמצא אי שם בגלסיה, לחור שחור אשר בלבנו, וההשוואה הזאת, הופכת את הקטע למדהים, לקטע כזה שאפשר לקרוא מספר פעמים, קטע מהסוג שלאחר קריאתו הוא משאיר מחשבה בראש, וחושבים עליו ובאמת, לא נתקלתי בקטע מסוג זה כבר תקופה ממושכת!
תמשיכי להעלות קטעים בסגנון, ואני אמשיך לקרוא אותם ולהנות מהם :)
-דירגתי 5-

12/06/2013 03:48

יפה מאוד! הרעיון מעניין ואהבתי את ההקבלה לחורים השחורים (זה גם מתקשר לחומר שלמדתי בננוכימיה על האור והבליעה שלו אבל זה לא משנה עכשיו :) )
הכתיבה יפה מאוד והתוכן מסקרן ומושך לאורך כל הקטע
אהבתי מאוד : )

12/06/2013 05:58
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך