סרטים של פעם וסרטים של היום.

noshke 12/12/2017 969 צפיות תגובה אחת

סרטים של פעם וסרטים של היום
אבינעם קליין, 12.12.2017 0506325228
כשילד וילדה משחקים בחול, מתאהבים, וחיים באושר עד מאה ועשרים – זה כייף גדול להם, אבל סיפור מרתק אין!
פעם, כדי ליצור עניין ומתח, גיבורי הסרט היו אנשים נורמליים במצבים לא נורמליים.
היום, כדי לעניין את הצופה, הדמויות המופיעות בסרט הם אנשים לא נורמליים במצבים נורמליים או לא נורמליים.
פעם, מתחילת הסרט, ידעת "מי נגד מי", ולכל אורך הסרט סיפור העלילה היה מובן ונהיר לצופה.
היום, לפעמים הצופה נשאר באפלה עמוק לתוך התסריט ולפעמים עד קרוב לסופו.
פעם, כוכבי הקולנוע היו אנשים יפי תואר; זירות ההתרחשויות היו בתי פאר ונופים מהממים.
היום, היופי, האסטטיקה, הסימטריה, ההרמוניה, אינם משחקים תפקיד.
פעם, כל תמונה בסרט היתה מוארת מכל הצדדים כך שהצופים הבחינו בבירור בתווי פניהם של השחקנים ובפרטי הרקע.
היום, יש תמונות חצי חשוכות, ופני השחקנים מוצללים.
פעם, פניו של הגיבור המדבר היו ב"פריים".
היום, לא אחת, אתה שומע את הגיבור וב"פריים" מופיע משהו אחר.
פעם. מצלמת הקולנוע שימשה כתחליף לעיניו של הצופה בתרחיש – ואי לכך עמדה באופן יציב על מקומה.
היום, לפרקים, הצלם מחליט שהוא חלק מהתסריט, והמצלמה מסתובבת, מתהפכת, מבצעת אקרובטיקה, ומחבלת ביכולת התרשמות הצופה מהמתרחש.
פעם, חסכו מהצופה מראות לא נעימים, ורק רמזו על קיומם.
היום, צריך קיבה של רופא מנתח כדי לצפות בתרחישים מסוימים.
פעם, האלילו בקולנוע חכמה, יושר, נאמנות, גבורה, הקרבה, אלטרואיזם, חריצות, אחריות, דיוק, כבוד לזולת, טקט, נימוס, דרך ארץ, יופי, סדר וניקיון, כיבוד אב ואם, וכו'.
היום, על המסכים מעלים על נס את השונה, את היוצא דופן, את הביזארי, את הכיעור, את הזילזול בערכים, וכו'.


תגובות (1)

בעוד שהסיפור יפה, הפרטים אינם נכונים ברובם. להגיד שכלל הסרטים ״הישנים״ השתמשו בצילום מואר זה רחוק מהמציאות לצערי. הייתי ממליצה לך לצפות בכמה מהסרטים שאת מחשיבה ״ישנים״. אני בטוחה שתגלי/ה שטכניקות ההארה היו מגוונות והביעו קשת רחבה של רגשות. יותר מכך, אני חושבת שהשימוש במצלמה ככלי להבעה קולנועית רגשית ועמוקה, כמו שבימאים וצלמים רבים בוחרים לתפעל אותה כיום, ולאו דווקא שמירה על סטטיות, היא בחירה מבורכת. כמובן שזה כבר תלוי בהעדפה אישית.

12/12/2017 23:25
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך