פורטונה

30/10/2020 537 צפיות אין תגובות

אבא, איך היה אתמול עם החברים? שיחקתם קאטאן? ניצחת? זכרת לנשק אותי כשחזרת? מטר של שאלות ניתך עלי בסוף היום, כאילו שלא הייתה לגברת ההזדמנות לשאול אותי את כל שאלות אלו במשך קרבות ההתשה שניהלנו בשתים עשרה השעות האחרונות.
היה אחלה, יוני התחיל חזק כהרגלו ונחלש ככל שהמשחק התקדם ופריץ כהרגלו ניצח בגלל חברה שלו פורטונה וכמובן שזכרתי לנשק אותך. עניתי.
מי זאת פורטונה?
פורטונה זאת אלת המזל. החברה הכי טובה של פריץ מאז שאני מכיר אותו.
היא אמיתית או כמו פיית השיניים?
בטח אמיתית, אבל מאוד קשה לראות אותה. לפעמים היא איתך ואתה אפילו לא יודע מזה. אם את רוצה לקרוא לה את צריכה לנשוף חזק חזק שלוש פעמים, ואם את רוצה שהיא תכנס לקוביות שלך את צריכה לנשוף עליהן לפני שאת מטילה אותן. רוצה לשמוע סיפור על המזל של פריץ?
בטח
לפני המון שנים פריץ רצה לעבוד בחנות דיסקים, כי הוא ממש אוהב מוסיקה. חבר שלנו, גילעד, שהיה מנהל חנות ברשת דיסקים שמע שבחנות אחרת ברשת בפתח תקווה מחפשים עובד והוא חיבר בין פריץ ובין מנהלת החנות. במהלך ראיון העבודה המנהלת ביקשה מפריץ שיתאר תכונה חיובית ושלילית שלו.
למה שהיא תשאל כזה דבר?
זה בדיוק מה שפריץ חשב, הוא לא היה מוכן לשאלה הזאת, הוא לא ידע שזאת שאלה שבדרך כלל שואלים בראיונות עבודה כדי לראות איך המועמד נחלץ מסיטואציה לא נעימה שכזו שבה הוא אמור להגיד משהו רע על עצמו. שתדעי שגם את צריכה להכין מראש תשובה לשאלה זו לראיון עבודה. הטריק הוא לתת תכונה חיובית שרלוונטית למקום העבודה, למשל מי שמתראיין למשרת נהג אוטובוס כדאי שיגיד שהוא נהג מצוין או שהוא מאוד זהיר בכביש. הטריק לגבי התכונה השלילית היא לבחור בתכונה שהיא לא באמת שלילית ואפילו חיובית בצורה מסוימת, כמו עקשנות או מסירות גבוהה מדי לעבודה.
פריץ נתפס לא מוכן והוא שלף מהמותן שהתכונה החיובית שלו היא שהוא אוהב מאוד מוסיקה מכל הסגנונות ולכן הוא מתאים לעבודה בחנות דיסקים, ולגבי התכונה השלילית, הוא השיב שהוא תמיד מאחר לדברים. כמה דקות אחרי הראיון גילעד מתקשר לפריץ והתחיל לנזוף בו שהוא לא נורמאלי ושהוא גרם לו למבוכה רבה מול החברה שלו שלטענתה הבאתי לה איזה ליצן, ואיך הוא מצפה שיעסיקו אותו אם הוא מעיד על עצמו שהוא יאחר לעבודה? פריץ ענה שהמראיינת התקילה אותו עם השאלה על התכונות וזה מה שיצא לו. גילעד ענה שהוא הרגיע את המראיינת ושידע שבזכותו הוא התקבל לעבודה, אבל שיעשה לעצמו טובה לחיים, ולראיון הבא יתכונן לשאלת התכונות מראש.
התכונה השלילית שלי היא שאני מפחדת מהקורונה.
כולנו מפחדים מהקורונה, אולי בראיון הבא אני אגיד שזאת התכונה השלילית שלי. מה את חושבת התכונה החיובית שלך?
שאני אוהבת את אח שלי.
אהבת אחים היא בהחלט תכונה חשובה ביותר. כעבור שנתיים, פריץ ניגש לראיון עבודה נוסף. הפעם הוא הכין מראש תשובה על שאלת התכונות. הוא החליט שהתכונה החיובית שלו היא אמינות ושהתכונה השלילית שלו היא מסירות רבה מדי למשימה כלומר אם יש לו משימה הוא לא ירגע עד שהוא יסיים אותה.
וזה נכון?
מה פתאום, אבל זה מה שהוא חשב שהמראיינים רוצים לשמוע.
בכל מקרה, הראיון מתחיל, ופריץ מרגיש מאוד נינוח והוא חשב שהוא מצא חן בעיני המראיינת. לפתע פתאום המראיינת שואלת את פריץ אם יש לו שתי תכונות חיוביות ושתיים שליליות. פריץ קפא לרגע ואמר שיש לו רק אחת. המראיינת צחקקה לרגע ומיד השתלטה על עצמה, הישירה מבט ולבשה ארשת פנים רצינית. תראה, היא אמרה, כולם באים לכאן מוכנים עם אחת, לכן אני שואלת לגבי שתי תכונות חיוביות ושליליות, ככה אולי אני אקבל תשובה אחת אמיתית וכנה ביחס לתכונות אלו.
פריץ חשב חצי רגע ואמר טוב תכונה חיובית אני אמין ואחרי עוד רגע אמר ומסודר. לגבי התכונה שלילית, אם יש לי משימה אני לא ארגע עד שאסיים אותו, ו…לפעמים אני זורק על עצמי.
מה זה לפעמים אני זורק על עצמי?
זה בדיוק מה שהמראיינת שאלה, ופריץ ענה שלפעמים הוא יחזור הביתה, והחדר שלו יהיה מבולגן, הוא לא יסדר אותו שבוע. המראיינת התסכלה עליו ואמרה זה לא מסתדר לי שלפני רגע אמרת שאתה מסודר, ו…אמין.
פחחח, מצחיק, ומה היה בסוף? הוא התקבל לעבודה?
בטח, ככה זה פריץ, לבחור יש מזל שלא נגמר.
מה התכונה השלילית שלך?
שאני עקשן.
אתה באמת עקשן.
והחיובית
שיש לי חברים עם מזל. לילה טוב


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
סיפורים נוספים שיעניינו אותך