מרוגז קלות
זה סיפור שנכתב לכבוד דו קרב הסיפורים. תהנו.

רגע קצר של שקט

מרוגז קלות 06/10/2014 1170 צפיות 12 תגובות
זה סיפור שנכתב לכבוד דו קרב הסיפורים. תהנו.

רגע קצר של שקט.
זה יהיה כל כך משחרר.
כל כך… לא ריאליסטי.
אבל אין זמן. אני מוכרח לחזור אל אפלת הקיום.
השבוי החדש הוא גבוה ושרירי, אבל גם הוא חסר אונים מול השלשלאות. גופו חזק אך רוחו חלשה, כמו כל בן אנוש "אידיאלי". הוא מסתכל בי במבט מבועת. "אה, אדוני ראש העיר, טוב שחזרת אלינו" אני אומר לו בטון לגלגני. הוא ממשיך להביט בי באי וודאות. "א-איך הגעתי לכאן?" הוא אומר לבסוף. "בשום דרך שאתה צריך לדאוג לגביה" אני עונה ומחייך את חיוכי מלא הצלקות. אני יכול לראות את הגועל במבט שלו. אני שונא אותם, את ה"אידיאליים" האלה. "מה אתם מתכוונים לעשות איתי?" הוא שואל. "אה, טוב שאתה מזכיר לי. תכניסו את האחר, בבקשה" אני קורא. שניים מאנשי נכנסים, מסכות על פניהם, ומכניסים פנימה את השבוי הנוסף. פניו מוכות, אך על פי הבעתה על פרצופו של ראש העיר אני יכול לראות הוא מזהה את קודמו לתפקיד. שערו האפור מגואל כעת בדם ופניו מכוסות בחבלות, אך הוא עדיין נאה. כמה שאני שונא את ה"אידיאליים" האלו.
"אז, כמו שאתם רואים, שניכם כאן, בחדר הזה. שני האנשים שמתיימרים להיות מרכז התרבות והנאורות של העיר. המשימה שלכם היא פשוטה" אני אומר בקול מלא מרץ, שאומר בדרך כלל למי שמכיר אותי שמשהו רע הולך לקרות, "אתם צריכים להרוג אחד את השני". "סליחה?!" אומר ראש העיר בקול מזועזע. "אני לא הולך להרוג אדם חף מפשע!". "אם ככה, אתה מוזמן להישאר כאן לנצח", אני אומר. "אם אחד הורג את השני, הוא יוצא מפה. זה או אתה, או הוא, או שניכם. אני לא יודע מה איתכם, אבל כשלי יש סיכוי להנצל אני הולך על זה. אם כן, מה תשובתכם?". אני יכול לראות את המחשבות מתערבלות בתוך ראשיהם, את ערכי המוסר המדומים לעומת דבר שמתעורר עמוק בפנים, יצר השרדות קדום. ראש העיר הקודם מתרומם על רגליו ואומר, "טוב, אני מאמין שאני מדבר בשם שנינו – נילחם". ראש העיר הנוכחי מהנהן בראשו בהסכמה. האמת, הופתעתי. ציפיתי שהמוסריות שלהם תחיק כמה ימים טובים, אבל כבר? הם פתאטיים אפילו יותר משחשבתי. "מצויין! אני שמח שקיבלתי את הסכמתכם כל כך מהר. אם כן, נשאיר אתכם כאן. תוכלו להתחיל להלחם כשהמנורה תכבה ותדלק שוב בצבע אדום", אני אומר. אני יוצא החוצה ומתייצב מול המצלמה. אני מחייך את חיוכי הדוחה ביותר, והצלם מאותת לי להתחיל.
"אנשי העיר גות'האם!" אני קורא. "כמו שאתם יכולים לראות, ראש העיר שלכם וקודמו לתפקיד נמצאים כאן, אותם האנשים שהיו מרכז השלטון והמוסר בעירכם", אני אומר. "אבל הצענו להם הצעה מפתה: אם אחד הורג את השני, הרוצח יוצא מכאן! ותאמינו או לא, אותם אנשים נאורים ונפלאים הסכימו להצעתי!" בשלב הזה אני מצחקק. בכל אופן, הנה הקרב שלהם, כאן על המסכים שלכם בשידור חי. המצלמה שמכוונת אלי נכבית, והצילום עובר אל החדר שבו נמצאים שני ראשי העיר. האור הלבן הקר מתחלף בפתאומיות באור אדום מפחיד, ובאותה פתאומיות שניהם מזנקים זה על זה.
הקרב נמשך שניות ספורות – ראש העיר הנוכחי מכה בברכו את מפשעתו של יריבו, וכשזה מתקפל הוא מניח את ידו על עורפו ומטיח את ראשו שוב ושוב ברצפת הבטון הקרה. הפנים שהיו פעם נאות וגבריות הן עכשיו עיסה דביקה של דם. השבוי היחיד כעת קם על רגליו, מביט במעשיו ואז זוקף את ראשו ומשמיע יללה. היללה היא חייתית, מתמשכת, נטולת כל אנושיות או ערכי מוסר. לא ריאליסטית כמו רגע קצר של שקט. "ובכן, אתם רואים את התוצאות. ראש העיר הנערץ של גות'האם חופשי ללכת!" אני מצחקק שוב והשידור מסתיים.
כאלו הם בני האנוש. עוטים על עצמם מסכה דקה של תרבות, שמבדילה אותם מהחיות האחרות. אבל אני הוכחתי את הנקודה שלי, כי ברגע שהורדנו מהם את המסכה, ברגע שערכי המוסר וההומניטריות קולפו, התגלה מה שתמיד היה שם, עמוק מתחת לפני השטח, מחכה לפרוץ החוצה מתוך קליפתו המנווונת.
אדם לאדם זאב.


תגובות (12)

הגוקר!!! אני אוהבת את הגוקר.
כתיבה יפה כרגיל רק הייתי מוסיפה יותר טירוף לגוקר ובסוף מציגה את הפואנטה בצורה יותר מפתיעה. אדם לאדם זאב זה כן טוב אבל הרבה יותר חזק כשהוא אומר את זה. קיצר יש כאן עוד פוטנציאל שאפשר לסחוט אהל כרגיל נהניתי

06/10/2014 16:28

מושלללםםםם תמשיך!
דרך אגב, מה הלך בפסקה הראשונה?

06/10/2014 16:45

    מה הלך שם?

    06/10/2014 16:46

    מה המשמעות של כול זה? איך זה מתקשר לסיפור?

    06/10/2014 17:03

    סתם, רגע קצר של שקט לפני העלילה.

    06/10/2014 17:04

    ומה הקשר לסיפור? יש בכלל קשר?

    06/10/2014 17:14

סיפור מציאותי, אהבתי.

06/10/2014 19:49

וואווו, זה 100מם, מווווושלם!!! יואוו תמשיך דחוף!!!!
ועכשיו ברצינות… סיפור ראליסטי מאוד, כתיבה יפה, מה עוד נשאר לומר? 5+

18/10/2014 17:03

סליחה..? הוא אמר בפרופיל שלו לא לכתוב בדיוק את מה שאת כתבת.
(*תדמיינו שאני מתחילה לצחוק ונחנקת*)
לדעתי הנך צודק,
הקטע כתוב בשפה גבוה, מעניינת אך לדעתי היית צריך לפרט יותר על האיש המספר את הסיפור.
אך רק מעט, משום שצריך להשאיר סקרנות כלפי המספר.

מלאך ספיר.

19/10/2014 19:40

נחמד מאוד, למרות שנשמע לי לא כל כך הגיוני, בדרך כלל אנשים לא מסכימים כל כך מהר לירצוח בלי עוד סיבה חוץ מהחיים שלהם. וגם בתור "חובבת קומיקס" אני חייבת להגיד, אם זה באמת הג'וקר בדמות הראשית אז למה אכפת לא ממוסר וערכים וכאלה? הוא לא הבד-גאי?

23/01/2015 21:38
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך