אשמח מאוד לביקורת בונה וכמובן לתשובה- באיזה מציאות הייתם בוחרים? (;

שומר הסודות הטוב בעולם

17/05/2018 1179 צפיות תגובה אחת
אשמח מאוד לביקורת בונה וכמובן לתשובה- באיזה מציאות הייתם בוחרים? (;

פעם שמעתי מישהו אומר ששומר הסודות הטוב בעולם הוא הירח.
השמש אחראית להאיר את עיני כולם במשך שעות רבות. מחממת את הגוף, מבהירה את השיער, מעלה חיוך לכל מי שיוצא לרחוב.
בשמש כולם חשופים. אני רואה אותך ואתה אותי.

הירח מתחיל להציץ בערב, מחליף את מקווה של השמש המתרגשת. זוחל מהמיטה שלו בשעות אחר הצהריים ונותן לשמש נשיקה מנחמת שהופכת את השמיים לוורודים-כתומים.

פעם שמעתי מישהו אומר ששומר הסודות הטוב בעולם הוא הירח.
הוא לא מספיק חזק, לעומת השמש, בלהאיר את כולנו ולהבהיר את השיער. אבל הוא יוצר שקט. אני לא רואה אותך ואתה לא רואה אותי.
השמש זוכה לראות את החיוכים, החיבוקים, ההתמדה, ההליכה המהירה..
הירח זוכה לראות את הדמעות, הרגליים העייפות, הבדידות, הגנבות והמעשים האסורים.

כל הכבוד לו, לירח, כי את הכל הוא שומר רק לעצמו. השמש לעולם לא תדע מה קורה אחרי שהירח מנשק אותה ללילה טוב.

כל אדם צריך לבחור מתי לפקוח את עיניו ובאיזה מציאות לחיות: האם עדיף לחיות בשמש החמה; בה החוקים ברורים והחיוכים מוכרחים לצאת איתנו מהבית גם אם הם מזויפים? או אולי עדיף לחיות כמו הירח; שם האדם קשוב לדחפים שלו ורשאי לבכות, אבל אף אחד לא יחייך ברחוב והדברים האסורים נחשפים..?


תגובות (1)

572 572

אני אישית לא אוהב במיוחד לתאר צורת חיים בעולם שמורכב מכדי לפרקו.
ללא קשר, זה חיבור פיוטי ומוצלח ביותר.

29/05/2018 22:59
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך