JonathanS
העיניים הם בעיני המתבונן.

אישה כחולת עיניים

JonathanS 30/05/2016 1713 צפיות 20 תגובות
העיניים הם בעיני המתבונן.

"קפה שחור אחד, בלי חלב?" שיגר הבריסטה את השאלה לחלל בית הקפה. "זה בשבילי, תודה." אמר דן, וניגש לקחת את המשקה. הבריסטה הושיט לו את הקפה בעיניים חומות ומחייכות, שהעידו שרק זה עתה החל לעבוד במקום. "בבקשה אדוני!" דן הניד בראשו לתודה והניח את הקפה על שולחן ליד החלון. הוא לא התיישב בינתיים, אלא ניגש במקום זאת לחדר השירותים. הייתה זו שעת בוקר מוקדמת, ודן לא הספיק לשטוף את פניו לפני שיצא מהבית. הוא פתח את הברז, ושטף את פניו במים הקרים. פרצוף רטוב השתקף אליו מהמראה, עם זיפים בני שבוע, שיער שהחל להכסיף ועיניים כחולות. "הממף, נראה שהגיע הזמן להתגלח." חשב לעצמו בעודו מנגב את פניו עם מטלית נייר. הוא יצא מהשירותים, וניגש להתיישב בשולחנו.

דן לא הרבה לקום בשעות שכאלה, בטח שלא בסוף שבוע. כעובד עצמאי (זה היה השם שהוא נתן לקריירת הכתיבה הכושלת שלו), הוא היה יכול לבחור לקום באיזה שעה שחפץ. כמובן שהבחירה שלו להתעורר בצהרי היום הייתה אחת הסיבות שהוא לא הצליח לפרוץ, אבל הוא סרב לשנות את ההרגל הזה. 'שינה מבחינתי היא קודש, לא אכריח את הגוף שלי להתעורר באופן מלאכותי!' הוא היה מכריז בפני חבריו, שהיו מסתכלים עליו בעיניים חומות וביקורתיות. אבל היום, היה זה יום שונה. לרוב, כשהיה מתעורר בשעה מוקדמת שכזו, היה דן מסתובב הצידה וחוזר מיד לישון. היום משהו משך אותו לצאת מהמיטה, לראות את הצד הזה של העולם שהוא לא ראה זמן רב.

הוא הסתכל דרך החלון על ההמון העושה את דרכו היומית לעבודה. חלקם נראו רעננים, חיוכם ועיניהם החומות מברכות את הבוקר. אחרים היו דומים יותר לדן באופיים, ונראו לא מרוצים יתר על המידה מהשעה המוקדמת. חלקם נראו ממש כסובלים, עיניהם החומות מלאות בנימי דם והליכתם קשיחה מעט, כאילו לא התעוררו לחלוטין. הוא ריחם עליהם מצד אחד, וקינא בהם מצד שני. 'לו רק יכולתי להשקיע כמוהם.', הוא חשב לעצמו. הוא הרים עיתון שנח על שולחנו, והחל לעיין בו בעניין מועט למדי. הייתה בשער הראשי כתבה על שני פוליטיקאים שחתמו על הסכם כלשהו, ידיהם הלחוצות וחיוכיהם מביעים כביכול שביעות רצון אך עיניהם החומות נועצות האחד בשני מבטי שנאה יוקדת. הוא המשיך לקרוא מעט, אך התייאש במהרה. הבוקר הזה לא הרגיש מיוחד כמו שהוא חש שיהיה. הוא הניח את העיתון, רק כדי לראות עיניים כחולות מביטות בו מהקצה השני של בית הקפה.

העיניים הכחולות היו שייכות לאישה שחורת שיער, שהסיטה אותן ממנו ברגע שמבטיהם הצטלבו בעודה מחייכת חיוך נבוך. דן לא ראה עיניים שכאלו זמן רב. נפעם, הוא החליט לקום משולחנו ולגשת אל האישה כחולת העיניים. "היי," הוא פנה בקול נרגש מעט וחיוך, "אפשר לשבת?" "כן, בבקשה." היא ענתה לו בחזרה, חיוך מביוש קמעה על פניה. הוא התיישב בכסא הנוסף שליד השולחן. "אני דן, נעים מאד." הוא הציג את עצמו. "אני קרן." היא אמרה בתגובה. "אני לא רוצה חלילה להטריד אותך, קרן, אבל אני מרגיש מחוייב לציין שהעיניים שלך הן העיניים היפות ביותר שיצא לי להתקל בהן זה זמן רב." אמר דן, מגניב עוד מבט בעיניה. הבוקר הזה התחיל להרגיש מיוחד בהחלט. "או, תודה לך." ענתה קרן, סומק מתגנב ללחייה, "זה דבר מקסים להגיד." "תראי, אני מניח שזה ישיר מאד, אבל האם תרצי לצאת איתי לארוחת ערב היום?" שאל דן בתקווה, בעודו מיישיר מבט לתוך הכחול העמוק של עיניה.

קרן הביטה גם כן בדן, עיניו החומות מסתכלות עליה בחום. "אני מצטערת, לא הפעם." היא אמרה בהתנצלות, "אולי בפעם הבאה שניפגש כאן בבית הקפה? אתה מגיע לכאן מדי פעם?" הוא היה נראה מופתע, כאילו לא ציפה לתגובה שכזו. "אממ, כן, בוודאי. אין בעיה." היא חייכה אליו, מסתכלת שוב בעיניו החומות. לא היה לה נעים לסרב לו כך. "היה נעים להכיר, דן. אך עליי ללכת עכשיו." היא קמה משולחנה, ויצאה מבית הקפה. היא הלכה לה ברחוב הסואן, זרם בלתי נפסק של אנשים ממהרים יותר וממהרים פחות סביבה. כולם חומי עיניים, כולם ממהרים.

קרן סרקה את ההמון כמו בכל בוקר בדרכה לעבודה, מחפשת לה עיניים כחולות משלה.


תגובות (20)

הסיפור מאוד יפה:)

30/05/2016 22:25

להגיד כמה דברים-

30/05/2016 22:25

בתור בעלת עניים חומות שאת/ה אומר שאלה עיניים לא מיוחדות ושהאישה בבית הקפה לא התלהבה ממנו רק בגלל צבע העיניים שלו טיפה מבאס
ובנוסף רציתי לומר שבהתחלה נכתב כאשר הוא מסתכל על עצמו במראה שיש לו עיניים כחולות ולאחר מכן את/ה כותב שאלה עיניים חומות

30/05/2016 22:29

    דבר ראשון – תודה רבה!
    דבר שני, הסבר – העיניים בסיפור הזה הן אנלוגיה לחיבור בין אנשים – כל איש מרגיש שהוא בעל עיניים כחולות ושלשאר האנשים יש עיניים חומות – ורק לאנשים בודדים יש עיניים כחולות ואליהם הם יכולים להתחבר.
    אנשים לפעמים מתחברים באופן חד צדדי לאנשים אחרים, והתחושות הן לא בהכרח הדדיות – לכן דן ראה את קרן כבעלת עיניים כחולות כי הוא התחבר אליה, והיא ראתה אותו כבעל עיניים חומות כי היא לא התחברה אליו. לא הייתה לי כוונה לפגוע בבעלי צבע עיניים כלשהו.

    מקווה שעכשיו כוונתי ברורה יותר :)

    30/05/2016 22:35

תודה על ההסבר, עכשיו שהבנתי אהבתי עוד יותר!!!

30/05/2016 22:59

מזל טוב ליומולדת באתר (:
אני חייבת לציין שגם אני בהתחלה לא כל-כך קלטתי את העניין עם העיניים, עד שקראתי את התגובה שלך. הרעיון מעניין.
הסיפור שלך מתאר כביכול משהו מאוד פשוט, אבל גם מאוד מלא ומשמעותי.
מתעתע ויפה.

מספר הארות-
* "… (זה היה השם שהוא נתן לקריירת…)" – קצת חורה לי לראות משפט נתון בסוגריים בתוך סיפור שכתוב כל-כך יפה. כדאי אולי להשתמש במקפים במקום? אולי פסיקים?
* בדיאלוג בין אנשים, רצוי לרדת שורה עם כל משפט חדש. זה גם יותר נוח וקריא לעין:
"הו, תודה לך." ענתה קרן, סומק מתגנב ללחייה, "זה דבר מקסים להגיד."
"תראי, אני מניח שזה ישיר מאוד…"

סטודנט להנדסה? שאפו!
אפשר להתעניין איזו הנדסה?

30/05/2016 23:45

    תודה רבה על התגובה וההארות! :)
    ואני סטודנט להנדסת תוכנה בטכניון

    30/05/2016 23:49

הקטע שלך גרם לי לראות עיניים כחולות בתור דבר יפה ומיוחד. בעיקרון אני יודעת שעיניים כחולות זה דבר מיוחד אני אחת מתוך ארבע עם עיניים כחולות בכיתה של 36 אבל בבית שלי לכולם יש עיניים כחולות ולא רק שזה התחיל להיות לי רגיל זה אפילו התחיל לשגע אותי כי אחרי חצי יום שאני נמצאת בחברת אנשים שרובם בעלי עינים חומות ופתאום להגיע הבייתה ולראות רק כחול זה מפחיד ומטריד… גרמת לי לראות את זה בצורה שונה

31/05/2016 00:44

    תודה על התגובה! העקרון הוא פחות הצבע של העיניים, אבל שמח שאהבת בכל זאת!

    31/05/2016 09:54

תוכן עמוק ומעניין, כתיבה נהדרת ועשירה ואת שאר ההערות כבר קלייר כתבה לך… כל הכבוד!

31/05/2016 19:34

    תודה רבה! מודה לך מקרב לב :)

    31/05/2016 19:41

מסכימה עם ההערה של קלייר על הגיאלוג^
זה פשוט מעולה בעיני! יש לך כתיבה ממש יפה וזורמת, פשוט כיף לקרוא קטעים שלך =)
ועיניים כחולות זה באמת משהו מיוחד ☺ יש לי חברה שהעיניים שלה בגוון כחול ולפעמים ירוק

31/05/2016 19:52

    המון תודה, שמח לשמוע! :)

    31/05/2016 19:55

רק מאוד חבל שיש אנשים שטועים בשר לצבע העיניים, הרי גם הוא יכול להשתנות.
5+

08/06/2016 17:20

    תודה רבה רבה :)

    08/06/2016 18:34

זה מדהים. הסוף העביר בי צמרמורת!
אהבתי את האנלוגיה…
מדרגת 5

10/06/2016 21:26

    תודה רבה, שמח שאהבת :)

    14/06/2016 12:47

סיפור נורא מדהים.
הערה- היית צריך לרמוז עוד בסיפור שמדובר במין אנלוגיה.
עוד הערה- היית צריך לרדת בשורה כל פעם שמישהו מדבר (בדיאלוגים).
הארה- סך הכל סיפור מדהים שממש אהבתי ;)
הרעיון ממש חזק, הכתיבה עצמה יפה ונחמדה, והאמת- אני ממש לא מתפלאת שזה נמצא בקטגוריית בחירת העורכים.
כל הכבוד, תמשיך לכתוב סיפורים…
נ.ב- יש לי עיניים חומות

30/07/2016 13:23

סיפור יפה :).
גם הכתיבה עצמה ממש זורמת.
ורעיון מעניין.
באמת חבל שהסוף התפספס קצת, ורק בזכות התגובה הבנתי את האנלוגיה.
אולי היה צריך להדגיש עוד טיפה את העיניים הכחולות.

28/09/2016 13:36
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך