עמי עיני
למרות ההתחלה הכבדה משהו, אני מציע לקרוא את הסיפור עד הסוף. לטעמי הוא מעניין ומפתיע... אשמח לתגובות, עמי עיני, מחבר הסיפור.

אלוהים נכנס לבית האח הגדול

עמי עיני 23/04/2017 1194 צפיות 2 תגובות
למרות ההתחלה הכבדה משהו, אני מציע לקרוא את הסיפור עד הסוף. לטעמי הוא מעניין ומפתיע... אשמח לתגובות, עמי עיני, מחבר הסיפור.

"בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ…"- למרות המחשבה הראשונה שהנה, כאן התחיל הכל. ההתחלה האמיתית הייתה שנים רבות לפני כן, רבות מכדי שהאדם יוכל לספור, כשהרוח שלו עוד רחפה על פני המים.

זה התחיל ברעיון לברוא עולם. עולם שכולו טוב. רעיון שהמשיך להתגלגל בראשו המטאפורי עוד שנים ארוכות, בהן הוא תכנן לפרטי פרטים איך יראה ומי יהיו דיירי העולם המושלם שלו. לאחר שהתכניות היו מוכנות לגמרי הוא החל במלאכת הבריאה- אור, שמים, ימים, יבשות, צומח ולבסוף את החי על כל מיניו. הכל לפי התכנית. אך למרות הכל עם סיום המלאכה, משהו היה חסר בעולם המושלם שברא. לאחר בחינה נוספת של התכנית שלו, הבין אלוהים מה חסר בעולמו שבשלב זה היה רק כמעט מושלם והחליט לברוא ייצור שונה מכל בעלי החיים שברא עד כה. בעל החיים השונה יהיה בצלמו ובדמותו ומעבר למראה שלו, הוא יהיה שונה גם ביכולות שלו וחשוב יותר, ברצונות שלו. לכן, כאשר ברא אלוהים את האדם, נזר הבריאה שלו. הוא ברא אותו עם היכולת לדבר וללמוד מטעויות, ומעבר לכך, הוא אף הטביע בקוד הבסיסי של הנשמה שלו, של ההוויה שלו, את חופש הבחירה.

יש שאומרים שהבחירה שהעניק אלוהים לאדם היא בין טוב לרע. אך ההיסטוריה האנושית לימדה אותנו שטוב ורע הם דבר יחסי ומה שטוב בעיני האחד, נחשב לרע בעיני האחר, ולהיפך. יש אומרים שהבחירה שהעניק אלוהים לאדם היא אם להאמין או לכפור בקיומו. אך לאורך ההיסטוריה האנושית, לקח האדם "בעלות" על האמונה באל והחל להפיץ את הדת בכלל ואת האמונה באל בפרט, ככלי להשגת הון כספי ופוליטי ובעיקר לצורך שליטה בהמונים. כך שלאדם לא היה חופש בחירה אמיתי בענייני אמונה והרוב המכריע של בני האדם נולדו לתוך מערכת של אמונה קיימת שהם פשוט המשיכו לטפח ולהאדיר מכוח האינרציה או לחלופין מחוסר הידע וההבנה שלהם באלוהות ובתכנית האלוהית.

הבחירה החופשית היא המתנה הגדולה ביותר והקללה הגדולה ביותר שהעניק אלוהים לאדם. היא מאפשרת לאדם להחליט על גורלו ועל המשך דרכו בכל אחד מצמתי ההחלטה בחייו, קטנים כגדולים. כל בחירה שעושה האדם, כל אדם באשר הוא, פותחת בפניו עולם חדש של אפשרויות ובחירות חדשות ובד בבד, סוגרת בפניו עולם אחר של אפשרויות ובחירות. אפשרויות ובחירות שלא נלקחו ונגוזו באיבחת אותה החלטה.

כעת, לאחר כל כך הרבה שנים שהרשות הייתה נתונה לאדם, התבונן אלוהים מבט מעמיק בייצור שברא, בצלמו ובדמותו. הוא ראה כי למרות המלחמות הרבות והדם הרב שנשפך בדרך, הצליח האדם להתקדם ולפרוץ קדימה. אומנם הייתה לאדם עוד כברת דרך וגילויים רבים לעשות, אך בראי ההיסטוריה, ידע אלוהים שבעוד מספר לא רב של בחירות בכיוון הנכון, האדם שברא, יסלול את הדרך לשלוט, באופן בלעדי, בעולמו. במקביל להישגים הגדולים אליהם הצליח האדם להגיע, ראה אלוהים כי רוב בני האדם שיצר, אינם מוצאים את מקומם בעולם והם אבודים מבחינה רוחנית. הוא ידע שללא הכוונה רוחנית, כל ההישגים של האדם עלולים להימחות כלא היו. למעשה, בכל רגע נתון, היה האדם במרחק של מספר בחירות אומללות בלבד מכלייה. באותו הרגע, החליט אלוהים כי הוא יעזור לנזר הבריאה שלו.

כשירד אלוהים לעולם, הוא ידע שהדרך הטובה ביותר להשפיע על ההמונים היא דרך השלטון, אך כיוון שהוא רצה שלאדם עדיין יהיה את חופש הבחירה, החליט אלוהים להשתמש בכוח של גורם לא פחות חזק משל השלטון כדי לסייע לאנשים ולהכווין אותם. אלוהים בחר להיעזר בתקשורת.
—–

לאחר אין ספור קדימונים ואזכורים באתרי האינטרנט ובטלוויזיה, היום הגדול הגיע ומנחי התכנית הציגו אחד אחרי השני את המתמודדים בתכנית הריאליטי הידועה- "האח הגדול". וכך הוצגו בקצרה המתמודדים-
• המתמודדת הראשונה הייתה, אהובה שטכמן, מורה בתיכון, אם לשלושה בנים, בת 53, מקריית שמונה.
• המתמודדת השנייה הייתה אירה דוידוב, מלצרית, רווקה, בת 24, מתל אביב.
• המתמודד השלישי היה אבנר איילון, אינסטלטור, אב לחמישה, בן 37, מקדומים.
• המתמודד הרביעי היה אלון סלע, כלכלן בן 28, רווק, מרמת השרון.
• המתמודדת החמישית הייתה קרן דבירסקי, עורכת דין, רווקה, בת 37, מראשון לציון.
• המתמודדת השישית הייתה אביבה ימיני, מזכירה רפואית, בת 60, אמא לשני ילדים וסבתא לשלושה נכדים מבאר שבע.
• המתמודדת השביעית הייתה סבין, עולה חדשה מצרפת, רווקה, בת 25, מנתניה.
• המתמודד השמיני היה גבע שרון, מאמן כושר בן 32, הומוסקסואל מוצהר, מהרצליה.
• המתמודד התשיעי היה רם אייזן, מבקר מסעדות בן 51, גרוש+אחת, מתל אביב.
• המתמודדת העשירית הייתה רינה גברעם, עיתונאית ואשת חברה בפנסיה, גרושה ללא ילדים, בת 75, מגבעתיים.
• המתמודד האחד עשר היה נחמן גבירצמן, בחור ישיבה שחזר לאחרונה בשאלה, רווק, בן 29, מחולון.
• המתמודדת השתים עשרה הייתה ליאת בראל, בלוגרית, נשואה ללא ילדים, בת 32 מיבנה.
• המתמודד השלושה עשר היה שמשון בן דוד, נגד בפנסיה, נשוי עם 2 ילדים, בן 46, מרמת דוד.
• המתמודדת הארבע עשרה הייתה גילי מזרחי, חיילת משוחררת, רווקה, בת 20, מקיבוץ כברי.
• המתמודד החמישה עשר היה פטריק בן דוד, עולה חדש מקנדה, רווק, בן 27 מאשדוד.
• המתמודד השישה עשר היה גד מבורך, מדריך רוחני, רווק, בן 33, מבית שאן.

אלוהים בחר להיכנס כמתמודד ה-16. את השם "גד מבורך" בחר מסיבות ברורות. עם זאת, את תיאור המקצוע שנתנו לו הוא מסר להפקה של התכנית, לאחר שהודיעו לו "בהפתעה" שקיבלו אותו לתכנית. הוא בחר ב-"מקצוע" הזה, כיוון שזאת הייתה תמצית העניין שבגינו החליט לרדת ולהלך בעולם כאחד האדם.

כשנכנסו הדיירים לבית, למראית עין כולם היו שווים בעיני ההפקה. למרות שכל מי שעיניו בראשו הבין כי העניין האמיתי היחיד שלה היה להפיק מחבורת האומללים שנכנסו לבית, כמה שיותר רייטינג, המתורגם במהרה לכסף. מבחינת קברנטי התכנית הייתה זאת הדאגה היחידה. כל הנפשות שהם השחיתו, בתוך הבית ומחוצה לו, לאורך כל השנים שהתכנית הייתה באוויר, לא ממש הפריעו להם. למעלה מכך, מבחינתם הרעש והדיונים הרבים שנערכו לפני כל תכנית, במהלכה או בעקבותיה- הן בעד התכנית והן נגדה, יצרו "באזז" שמבחינתם תורגם לעוד ועוד אחוזי רייטינג. כך החלה לה עוד עונה של תכנית הריאליטי הידועה לשמצה- "האח הגדול".

כבכל תכנית, ההפקה הכניסה כבר בשלב הראשון משימה סודית שחוץ משני דיירים, אף אחד לא ידע עליה. פטריק וסבין, העולים החדשים היו למעשה זוג והיה עליהם לשמור בסוד את הזוגיות שלהם מיתר הדיירים למשך שבוע. במידה ויצליחו, הובטחה להם חסינות משתי ההדחות הראשונות. עם זאת, במידה ובמהלך השבוע הראשון אחד הדיירים יעלה על כך שהם זוג, אותו דייר יקבל חסינות משתי ההדחות הראשונות והם יועמדו להדחה באותן הדחות.

לאחר ההתרגשות הראשונית, כשכל הדיירים כבר היו בתוך הבית, החל שלב ההיכרות הראשוני של כל הדיירים. מטבע הדברים, החלו להיווצר חברויות ראשוניות והרווקים הצעירים שבחבורה, מצאו לעצמם שפה משותפת, כך גם דיירים אחרים חיפשו את המכנה המשותף המחבר בינם לבין האחרים. אלוהים אהב לראות איך האנשים שסביבו מחפשים ומתמקדים באותו הרגע במה שמחבר אותם ביחד ולא במה שמפצל וגורם לאיבה ולשנאה. אך הוא ידע שלא ירחק היום ואותם אנשים מחוייכים שסביבו, ישובו כהרגלם להתמקד בשונה ובמפצל. באותם רגעים ראשונים, בחר אלוהים לא לבלוט יתר על המידה. הוא ידע שעוד תהיה לו הזדמנות לבלוט. לכן, באותן שעות ראשונות של שהייה בבית הוא שוחח עם הדיירים האחרים בחביבות והציג את עצמו ואת עיסוקו. רבים מהדיירים התעניינו בעיסוק שלו, בעיקר רינה ונחמן, העיתונאית בדימוס והחרדי שחזר בשאלה. מבחינתה של רינה כל עניין האמונה והרוחניות היה בולשיט אחד גדול והיא לא התביישה לומר זאת. לעומת זאת, נחמן הגיע ממקום של כבוד לאמונה, אך בחל באיסורים הרבים להם הוכפפה העדה שלו בשם אותה אמונה. אלוהים ידע שרינה משוחחת עמו לשם הגחכת רעיון האמונה ואילו נחמן מדבר עמו כי הוא מחפש בית אחר לאמונה הפנימית שלו. בית שפוי יותר. לאחר השעות הראשונות, פרשו רוב הדיירים והלכו לישון. גם אלוהים הלך לישון. הוא היה חייב לעשות זאת, כדי שהדיירים והקהל בבית יאמין, לפחות בשלב זה, שהוא גד מבורך, הבחור הצעיר מבית שאן.

למחרת בבוקר, התעורר אלוהים מוקדם. הרבה לפני ההשכמה המאולצת של ההפקה. לאחר שצחצח שיניים ושטף פנים, יצא לחצר הבית. רינה כבר ישבה בפינת העישון עם הסיגריה השלישית שלה לאותו הבוקר. אלוהים ניגש אליה ואמר לה כשהוא מחייך-
"בוקר טוב!"
"בוקר. לגבי הטוב, אני לא כל כך בטוחה", ענתה לו בציניות.
"מה קרה? הכל בסדר?", שאל בהתעניינות.
"הכל בסדר. אני פשוט לא מאלה שקמות בעליצות על הבוקר. גם ככה אני בקושי מצליחה לישון בשנים האחרונות".
"ומה הקטע עם הסיגריות על הבוקר?"
"אה, זאת ההתמכרות שלי. האהבה והשנאה הגדולה ביותר שלי. ניסיתי כבר את כל השיטות להפסיק, ללא הצלחה. שום דבר לא תפס, אז לצערי או שלא לצערי, אני ממשיכה", אמרה וחייכה חיוך מאולץ.
"ואם אני אגיד לך שאני יכול לגרום לך להפסיק לעשן, עכשיו ומיד. מה תגידי", שאל אלוהים את רינה קטנת האמונה.
"גד, עכשיו הצלחת לעניין אותי", אמרה ולאחר שנשפה את העשן שהיה בריאותיה, הוסיפה- "תגיד לי רק, איך בדיוק תעשה את מה שהמומחים הכי גדולים ותכניות הגמילה הכי יקרות בשוק לא הצליחו לעשות?"
"זה עניין של בחירה שלך וכמובן של אמונה שזה אפשרי", אמר וניכר היה שהוא רציני.
"ידעתי שבשלב כלשהו תדחף לי את האמונה ישר לתוך הפנים, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מוקדם…", אמרה ולאחר מספר רגעים הוסיפה-
"בעניין הבחירה, אין בעיה. אני מכריזה בזאת מולך ולמול כל עם ישראל שצופה בנו "שאני בוחרת להפסיק לעשן". עכשיו תגיד לי, איך בדיוק תגרום לי להאמין שזה אפשרי?"
"אה, זה פשוט. את רק צריכה לבקש ממני ולומר- "גד, האם תוכל לעזור לי להפסיק לעשן?", אבל אני חייב להזהיר אותך. הבקשה היא חד כיוונית ולא תוכלי לחזור לעשן לאחר מכן", אמר אלוהים, שוב פעם ללא שמץ של חיוך.
באותו הרגע, החלה רינה לצחוק צחוק פרוע ואמרה בקול-
"ואללה, הם באמת מביאים לבית הזה את המטורללים שבחבורה…", לאחר שנרגעה, כיבתה את שאריות הסיגריה שבידה ואמרה לאלוהים-
"הבנתי, אני אמשיך בסיפור הזה, כי מעניין אותי לראות מה קורה כשמגדל הקלפים שבנית בעולם שלך, מתמוטט לנגד עיניך. אז הנה זה בא- "גד, האם תוכל לעזור לי להפסיק לעשן לתמיד?", כשסיימה לומר את מה שאמרה לאלוהים, לא יכלה רינה להתאפק והמשיכה לצחוק.
בתגובה אמר לה אלוהים, באמפתיה וללא שום נימה של סרקזם-
"אני שמח שבחרת בדרך הזאת. אני אשמח לעזור לך. למעשה, הסיגריה שכיבית הרגע, תהיה הסיגריה האחרונה שעישנת בחייך. בזכות הבחירה שלך, גם אם עכשיו זה לא יראה לך כך, את עלית בחזרה לנתיב של אמונה".
לאחר שנרגעה ממתקפת הצחוק שפקדה אותה, הוציאה רינה סיגריה נוספת מחפיסת הסיגריות שלה, הדליקה אותה, ובשאכטה הראשונה שלקחה לריאות, החלה להשתעל, זרקה את הסיגריה שבידה ואמרה לאלוהים-
"מה זה? לשאכטה שלקחתי עכשיו מהסיגריה היה טעם של חרא. תגיד לי גד, יה חתיכת גורו מתחסד, עשית משהו לסיגריות שלי כשישנתי בלילה?"
"אמרתי לך שזאת תהיה הסיגריה האחרונה שלך והתכוונתי לכל מילה", אמר אלוהים ונכנס לבית האח הגדול, בשעה שרינה העצבנית נותרה לבדה בפינת העישון, מנסה לבדוק אם בחפיסה שלה נותרה סיגריה שהיא יכולה לעשן.

אלוהים ידע מתי בדיוק הולכת להיות ההשכמה של הדיירים והחליט להפתיע אותם בארוחת בוקר חגיגית. לכן, הוא נכנס למטבח והחל לאפות ולבשל. מספר דקות לפני שהארוחה הייתה מוכנה, התנגן בקול רם שיר ההשכמה הקצבי שבחרה הפקת התכנית. בתגובה, קמו הדיירים והחלו לרקוד ריקוד מאולץ. לאחר שהסתיים התור הארוך למקלחת ולשירותים, קרא אלוהים לכל הדיירים להגיע לארוחת הבוקר. הדיירים יצאו מהחדרים וראו ששולחן האוכל עמוס במאפים, תבשילים וסלטים עם ריחות מגרים והסבו סביב השולחן הגדול. גם רינה, שעדיין הייתה בחצר, הצטרפה לשאר הדיירים כששמעה את ההמולה הגדולה מהבית. באותו הרגע שאל שמשון את אלוהים בהשתאות-
"גד, אתה הכנת את הכל לבד?"
"כן, התעוררתי מוקדם וקצת שעמם לי. קשה לי להיות במקום כלשהו בלי ליצור ולכן יצרתי את הארוחה הזאת מהמרכיבים שהיו במטבח וגם יצאתי לחצר ואספתי מהגינה עוד כמה מרכיבים מעניינים לשדרוג הטעם. מקווה שתיהנו!", אמר והוסיף-
"למה אתם מחכים, אתם מוזמנים לשבת ולהתחיל לאכול"
כל דיירי הבית התיישבו והעמיסו על הצלחות שלהם מכל טוב. לאחר מספר טעימות מהמאכלים השונים אמר רם, שהיה מבקר מסעדות במקצועו-
"תשמע גד, אני מבקר מסעדות במקצועי, אבל ברמה כזאת של שלמות בביצוע, במראה ובטעם, טרם נתקלתי וכבר אכלתי אצל השפים הכי גדולים. כל אחד מהמאכלים שהכנת, פשוט מושלם. עזוב מושלם, אני מתקן את עצמי, זה אלוהי!", לאחר שאכל עוד כמה ביסים הוסיף ואמר-
"אם אתה ממשיך לבשל לנו ככה, מבחינתי יש לך חסינות מהדחה עד לגמר". בתגובה לדבריו של רם, צחקו כל הדיירים. אלוהים חייך חיוך צנוע, גם כאשר התשבחות המשיכו להגיע מכל הדיירים. גם רינה שהייתה עדיין עצבנית על גד, אמרה לו-
"אני עדיין לא סלחתי לך על התרגיל שעשית לי עם הסיגריות, אבל נראה שאתה יודע דבר או שניים בכל מה שקשור למטבח"

לאחר שסיימו לאכול, פינו הדיירים את השולחן ואביבה ואירה לקחו על עצמן את מלאכת שטיפת הכלים. חלק גדול מהדיירים יצא לחצר הבית. אבנר, סבין, ליאת, פטריק, נחמן, גבע ואלוהים יצאו לשאוף אוויר צח ואילו קרן, רינה, שמשון ורם יצאו כדי לעשן. כשהגיעו המעשנים לפינת העישון מיהרה רינה וביקשה סיגריה מקרן. לאחר שהדליקה את הסיגריה, זרקה אותה ואמרה לקרן בעצבנות-
"את וגד עשיתם נגדי קומבינה עם הסיגריות. הוא בטח אמר לך לתת לי את הסיגריה עם הטעם של החרא"
"על מה את מדברת רינה?", שאלה בתמיהה קרן ולקחה שאכטה ארוכה מהסיגריה שלה.
"כאילו שאת לא יודעת. עכשיו, אני רוצה לבדוק משהו ברשותך", אמרה רינה כשהיא משתדלת לכבוש את הכעס שלה.
"מה את רוצה בדיוק?", שאלה קרן.
"אני לא מאמינה שאני אומרת את זה, אבל תוכלי לתת לי שאכטה מהסיגריה שבפה שלך? אני צריכה לבדוק משהו"
"טוב…", אמרה קרן, כשהיא אינה מבינה את הבקשה המוזרה של רינה.
רינה לקחה את הסיגריה שהייתה בידה של קרן ושאפה מלוא הריאות. לאחר רגע קט, היא זרקה את הסיגריה מידה, החלה להשתעל ולאחר שהסדירה את נשמתה, לקחה ללא רשות, גם את הסיגריה שעישן שמשון וניסתה לקחת גם ממנה שאכטה, לאחר שראתה שהטעם של הסיגריה לא השתנה, אמרה בבהלה לכולם-
"אני לא מאמינה! אני לא מאמינה! זה אמיתי" והלכה לכיוון בית האח הגדול. היא הייתה חייבת להירגע לאחר שהבינה שלא הייתה בין גד לקרן שום קומבינה וגד באמת עמד בהבטחתו המוזרה וככל הנראה, היא כבר לא תעשן יותר בשנים שנותרו לה לחיות.

אבנר, סבין, ליאת, פטריק, נחמן ואלוהים התיישבו להם בפינת הישיבה הנוחה שמתחת לפרגולה הגדולה ואילו גבע ישב על שפת הבריכה וטבל את רגליו במימיה הקרירים. לאחר שהתיישבו שאל אבנר את ליאת-
"תגידי ליאת, יש לך ילדים?"
"לצערי לא, אני ובעלי מנסים כבר הרבה זמן, אבל זה לא בא לנו בקלות. אנחנו כבר אחרי שני מחזורים כושלים במרפאת פוריות. אחרי שאצא מהבית, אנחנו מתכוונים להתחיל מחזור שלישי, אולי הפעם זה ייתפס", אמרה ליאת והיה ברור לכולם שזאת נקודה רגישה עבורה.
באותו הרגע, הביט אלוהים בליאת ואמר לה-
"את לא תצטרכי ללכת להתחיל את המחזור השלישי של הטיפולים. אולי את לא יודעת את זה, אבל את כבר בהריון. אומנם רק בהתחלה, אבל בהחלט בהריון"
כל הדיירים שישבו עם אלוהים בפינת הישיבה, הביטו באותו הרגע בגד בפליאה ואבנר שאל אותו- "מאיפה אתה יכול לדעת דבר כזה? גם אם אתה צודק, בשלב הזה לא רואים כלום"
"יש דברים שעם קצת פתיחות מחשבתית ואמונה, ניתן לחוש בהם. באותה מידה, תוכל לשאול אותי איך אני יודע שפטריק וסבין הם זוג…", אמר אלוהים וחייך לעבר פטריק וסבין.
"איך לכל הרוחות עלית על זה?", שאל פטריק במבטא צרפתי.
"יש סימנים לכל דבר. צריך רק לדעת איך לראות אותם", אמר אלוהים.
"מה אתם באמת זוג?", שאלה ליאת בפליאה ולאחר מספר שניות של מחשבה, אמרה לאלוהים-
"רק רגע, אז אתה לא צחקת איתי כשאמרת לי שאני בהריון?"
"הייתי רציני לחלוטין. יש לך בבטן תאומים לא זהים- בן ובת"
באותו הרגע, ליאת, לא יכלה להכיל את הרגשות שלה והחלה לבכות. אחרי כל כך הרבה שנים בהן היא ובעלה ניסו להיכנס להריון, מגיע אדם שאומר לה שהיא בהריון של תאומים והוא רציני לחלוטין ויש סיכוי שהוא אף יודע על מה הוא מדבר. סבין חיבקה את ליאת ועזרה לה להירגע.
נחמן שנשאר עד כה בשקט, שאל את אלוהים-
"גד, אתמול בשיחה, אמרת שאתה מדריך רוחני במקצוע שלך. מה זה אומר בדיוק?"
"אני כמו רועה צאן. התפקיד שלי הוא לדאוג שלכל העדר שלי לא יהיה מחסור, שהוא יהיה מגובש, ובשעת הצורך אף להגן עליו"
"אה, את זה אני מכיר. שכחת שהייתי חרדי, לקחת את זה ממזמור כ"ג בספר תהלים שמתחיל במילים "מזמור לדוד יהוה רועי לא אחסר", נכון?", שאל נחמן.
"לא שכחתי שהיית חרדי. למעשה די סמכתי על זה שתכיר את המזמור הזה. הוא אחד האהובים עלי. הוא מגיע ממקום צנוע ומכיל בתוכו המון אמונה. אמונה באל ובצדקת הדרך. אמונה פרטית של אדם. ללא כל הקישוטים המיותרים שלאורך הדורות הולבשו על האמונה. כאילו שלמישהו יש בעלות על העולם הפנימי של האדם ועל הבחירות שהוא עושה. תדע לך שאפילו אלוהים עצמו לא מתערב בבחירות שהאדם עושה", אמר וקלע בדיוק לסיבה שבגללה בחר נחמן לעזוב את העולם אותו הכיר כל חייו. בתגובה, אמר נחמן-
"וואו, לא ידעתי שיש עוד מישהו שתופס כמוני את כל הקונספט של האמונה".
"זה עדיין רחוק מלהיות כל הקונספט שלי לגבי אמונה, אבל זאת התחלה טובה. יש לך עוד הרבה ללמוד בחיים על עצמך ועל האמונה שלך. אני מציע שקודם כל תברר טוב טוב מול עצמך מה השאיפות והרצונות שלך בחיים ואילו בחירות יכולות לקדם את אותן שאיפות ורצונות. האמונה שלך, קודם כל בעצמך ואחר כך באלוהים, צריכה להיות כלי שיסייע לך ברגעים הקשים שבדרך".
"רק רגע, אתה אומר שהאמונה בעצמך חשובה יותר מהאמונה באל?", תהה נחמן.
"לא בדיוק. שניהם חשובים מאוד וסינרגטיים זה לזה. למעשה, לאחר שהאדם עושה בחירה, כל בחירה, האמונה שלו בעצמו וביכולות שלו, האמונה שלו באל וכמובן גם הרבה עבודה קשה, הם אלו שבסופו של דבר עשויים לגרום לאותה בחירה להיות מוצלחת. בסופו של יום, האמונה היא סוג של "צל רוחני" שמלווה את האדם בדרכו ומסייע לו הן בבחירות שהוא עושה והן בהוצאה שלהן אל הפועל"
"אז אתה אומר שאמונה היא קודם כל אמצעי ולא מטרה לשמה?", שאל נחמן.
"אני רואה שאתה מתחיל לקלוט את העניין…", אמר אלוהים וחייך.
"אם ככה, מה אתה אומר על כל עניין הדת? הרי בעבור רבים מהאנשים שקוראים לעצמם מאמינים, בכל הדתות למעשה, האמונה היא מטרה ולא אמצעי. לא?"
"זאת בדיוק הבעיה. בהתחלה הכל היה פשוט יותר. וככל הנראה עם השנים, נתן האדם פירוש מעוות לחוקים הבסיסיים שנתן לו האל והוסיף להם כל מיני תוספות ופרשנויות שהלכו וטפחו מדור לדור. מכאן הדרך למצוות מומצאות ולאיסורים בשם האל הייתה קצרה והפכה למדרון החלקלק אליו נקלעת ושגרם לך בסופו של דבר להתנתק מהמחנה שלך ומהמקום שכל חייך חשבת שהוא בית".
"אז אתה נגד הדת?"
"בפירוש לא! אני נגד הפרשנות הנוכחית שנתן האדם לדרך בה הוא אמור לעבוד את האל ולהאמין בו. הפער בין השתיים אומנם גדול מאוד, אבל הוא בר גישור. עכשיו צריך רק לכוונן את האנשים לתדר האמונה הנכון. בשביל זה אני פה…".
"תשמע, אותי כבר הצלחת לשכנע שאתה הדבר האמיתי. אני מקווה שגם אחרים יחשבו כך", אמר נחמן ולחץ את ידו של אלוהים.
הדיירים האחרים שהקשיבו לשיחה של אלוהים ונחמן, חשו בעצמם את הכוח והביטחון של אלוהים כשהוא אמר מה שאמר לנחמן ולאחר שנחמן הביע את האמונה שלו בדבריו הכנים של אלוהים, גם אבנר ופטריק לחצו לאלוהים את היד ופטריק אמר-
"אני לא יודע איך אתה עושה את זה, אבל יש בך משהו שגורם לי להאמין שכל מה שאתה אומר הוא אמת".

בהמשך היום, הפך גד לנושא השיחה העיקרי בבית. הדבר קיבל משנה תוקף, כאשר רינה סיפרה לכולם על תהליך הגמילה המיידי שהיא עברה. במקביל בהפקת התכנית הבינו שמשהו לא רגיל קורה בבית. הרשתות החברתיות געשו מהסיפורים על גד מבורך בבית האח הגדול. תוך דקות ספורות, אחוזי הרייטינג בערוץ הטלוויזיה של האח הגדול הרקיעו שחקים ובמקביל אתר האינטרנט של התכנית זכה למאות אלפי כניסות, של אנשים שביקשו לצפות בדרמה הגדולה שמתחוללת בבית האח הגדול.

בתגובה לסיפורה של רינה הלכו גם אירה, קרן, שמשון ורם לאלוהים, שישב לבדו בפינת הישיבה שמתחת לפרגולה שבחצר. כשהגיעו, שאל שמשון את אלוהים, כשהוא נבוך-
"שמענו שגמלת את רינה מעישון ורצינו לשאול אם תוכל לעזור גם לנו להיגמל?"
"כולכם בוחרים להפסיק לעשן ורוצים שאסייע לכם בעניין", שאל אלוהים בטון רציני.
"כן", ענו לו כולם.
באותו הרגע, עשה אלוהים משהו שאף אחד לא צפה לו. הוא הישיר מבט למצלמה הקרובה, פנה אל קהל הצופים בתכנית בערוץ הטלוויזיה ובאתר האינטרנט ושאל אותם-
"גם אתם בוחרים להפסיק לעשן ומעוניינים שאסייע לכם בעניין?"
לשאלה הזאת, הוא כבר לא חיכה לתשובה. לאחר שסיים לדבר אל הצופים בבית, אמר לדיירים שבאו אליו-
"מעכשיו והלאה, אתם כבר לא תעשנו. לא אתם ולא האנשים שצפו בנו ובחרו גם כן להפסיק לעשן".
כשסיים לומר את דבריו, אירה שעדיין הייתה סקפטית, ניסתה להדליק סיגריה ולאחר השאכטה הראשונה, זרקה את הסיגריה מהפה שלה, החלה להשתעל ואמרה-
"בלאט, לסיגריה הזאת יש טעם של חרא".
קרן, שמשון ורם אפילו לא ניסו להדליק סיגריה, הם כבר הבינו שמשהו גדול קורה בבית האח הגדול. משהו מופלא שקשה להם לתאר במילים.
אינה, שמשון ורם חזרו לבית האח הגדול, וקרן, נשארה לדבר עם אלוהים. היה לה משהו חשוב לשאול אותו-
"תגיד גד, אני יודעת שלא יצא לנו לדבר הרבה, אבל רציתי לשאול אותך שאלה אישית. אפשר?"
"כמובן", אמר לה אלוהים באמפתיה.
"תשמע, אני כבר בת 37 ורציתי לשאול אותך בקשר לזוגיות שלי. האם לדעתך אני אמצא את האחד שלי בקרוב, או שאני צריכה כבר לשקול ללכת לבנק הזרע, כדי לא לפספס את הרכבת?"
"לפי מה שאני יודע, כבר מצאת את האחד שלך. את רק בחרת שלא לראות אותו ככזה", ענה לה אלוהים.
"למי אתה מתכוון בדיוק?"
"אני מתכוון לבחור שאוהב אותך בכל מאודו. שמכבד אותך ואת המשפחה שלך, למרות הקשיים שהם עושים לו. אותו בחור שגם עוזר לך בכל מה שאת מבקשת ממנו ומבין שחשוב לך להתפתח גם בקריירה שלך. אני גם יודע שגם את אוהבת אותו מאוד, אבל משום מה בחרת להיפרד ממנו כי אולי יש שם בחוץ מישהו טוב יותר, סקסי יותר, מצליח יותר…. תדעי לך שזה מדהים אותי כל פעם מחדש איך אנשים בוחרים שלא לראות את כל הטוב שנמצא מתחת לאף שלהם… משהו ממה שאני מספר לך נשמע לך מוכר?"
"וואו, אמיר הוא האחד שלי ונתתי לו ללכת. איך יכולתי?", אמרה קרן והבינה שאולי היא פספסה את הגבר של חייה.
"אל דאגה, עדיין לא מאוחר מדי. אני יכול להגיד לך בביטחון שהוא יקבל אותך בחזרה בזרועות פתוחות אם רק תתני לו. למעשה הוא מסתכל עליך עכשיו ושומע כל מילה שלך", אמר אלוהים לקרן שהייתה המומה.
"מה אני אמורה לעשות עכשיו?", שאלה קרן בחוסר אונים.
"זאת כבר בחירה שלך. את צריכה להחליט ולבחור מה חשוב לך יותר בחיים- להיות דיירת באח הגדול ואולי לזכות בפרס הגדול ולקוות שאמיר עדיין יחכה לך כשתצאי, או לחלופין לבחור כאן ועכשיו בזוגיות שלך עם אמיר", אמר אלוהים לקרן.
באותו הרגע, אמרה קרן לאלוהים-
"אתה לא יודע כמה אני מודה לך. סידרת לי את הראש בדקה אחת של שיחה. תודה! תודה!", אמרה קרן לאלוהים ומיד לאחר מכן, הישירה מבט למצלמה ואמרה כשהיא בוכה-
"אמיר, אהוב שלי! אני כל כך מצטערת…חכה לי! בבקשה, חכה לי! אני באה אליך עוד היום!"
לאחר שסיימה, ניגבה קרן את הדמעות ורצה לעבר בית האח הגדול. כשהגיעה לבית האח הגדול, נכנסה מיד לחדר האח הגדול וביקשה מה-"אח הגדול" לצאת מהבית באופן מיידי. "האח הגדול", כבר ידע מה הוביל אותה להחלטה הזאת ולאחר שווידא שהיא בטוחה בעניין, ביקש ממנה להתארגן לעזיבה ואמר לה שהיא תצא מהבית בשעות הקרובות.

לאחר ששיתפו אירה, שמשון, רם ומאוחר יותר קרן את הדיירים האחרים במה שקרה להם בדקות האחרונות, החליט גם גבע לצאת לחצר ולשוחח עם אלוהים. גבע הגיע לאלוהים, ובחיוך נבוך אמר לו-
"שלום גד, אני גבע, עוד לא יצא לנו לדבר… אבל הבנתי שאתה יכול לגמול אנשים מעישון במכה אחת ואתה גם יודע דברים ויש דיירים שאומרים שיש לך כוחות. אולי יש לך פתרון גם להומואים שרוצים להיות סטרייטים, אבל לא יכולים?"
באותו רגע, הביט אלוהים בגבע באמפתיה ואמר לו-
"גבע, בחור יקר שלי, אתה לא זקוק לשום פתרון. אתה מושלם בדיוק איך שאתה. מי שצריך את הפתרון ואת התיקון הוא העולם עצמו, שטרם למד להכיל אותך ואת האחרים כמוך. אבל אל דאגה, גם זה יגיע, אפילו מוקדם יותר משאתה חושב", כשסיים אלוהים לומר את דבריו, הוא קם ממקומו וחיבק את גבע חיבוק חם. גבע, שהיה בסערת רגשות, חיבק את אלוהים בחזרה ופרץ בבכי. אלוהים המשיך לחבק את גבע במשך דקות ארוכות כשהוא מכיל באמפתיה את כל הצער, את כל הכאב ואת כל הרגעים הקשים שעבר גבע בשל העובדה שהוא נולד הומוסקסואל. דיירי הבית, ששמעו מרחוק את השיחה שלהם החלו גם כן לבכות, יחד עם כל צופי התכנית.

בהמשך היום, הרשתות החברתיות המשיכו לרעוש ולגעוש באופן חסר תקדים. עשרות אלפי צופים שצפו בתכנית בזמן שפנה אליהם אלוהים, העידו על עצמם שהם הפסיקו לעשן ולא מסוגלים לקחת אפילו שאכטה אחת מסיגריה, כל סיגריה. היו גם כאלה שסברו שגד מבורך הוא "שתול" של הפקת התכנית ולא האמינו שהעדויות על הגמילה ההמונית מעישון אותנטיות. בתגובה לסערה הגדולה שהתרחשה ברשתות החברתיות, החלו אנשים להגיע בהמוניהם למתחם בית האח הגדול בנווה אילן ולנסות ולהיות קרובים יותר לדייר המופלא בבית האח הגדול. מנגד, הגיעו גם אוטובוסים מאורגנים של חרדים שהחלו להפגין נגד התוכנית ונגד מה שהם כינו "חילול הקודש והזניית האמונה והדת היהודית". הפקת התכנית, הבינה שיש בידיים שלה מכרה זהב, וזימנה מיד מאבטחים נוספים למתחם. במקביל הודלק מסך הטלוויזיה הענק שיועד לזמן שידור התכנית בערוץ השני, כדי שההמון שהגיע, יוכל לראות מה בדיוק קורה בכל רגע נתון בתוך הבית.

מהדורות החדשות הבינו שמשהו חשוב קורה ושלחו כתבים לבית שאן, כדי לבדוק מהיכן בדיוק הגיע גד מבורך ולתשאל חברים ובני משפחה לגביו. אך החיפושים שלהם עלו בתוהו. גם כאשר אחד הכתבים בדק את השם "גד מבורך" במרשם האוכלוסין. הוא גילה שאין כלל אדם בשם הזה.

בשעה 17:00 הייתה מהדורת חדשות מיוחדת של הערוץ השני, שהתמקדה בגד מבורך מבית האח הגדול ומעלליו. קריינית החדשות החלה את החדשות במילים-
"אתמול נכנסו לבית האח הגדול 16 דיירים. אף אחד מהם, למעט אחד, לא ציפה לדרמה שהתחוללה החל משעות הבוקר המוקדמות בבית האח הגדול ושעדיין ממשיכה להתחולל שם. נדמה כי בתוך בית האח הגדול יש אדם עם יכולות רבות וכוחות מופלאים. הדיירים בבית האח הגדול מעידים עליו שהוא יודע עליהם דברים שאף אדם לא יודע, אומרים עליו שהוא בשלן מעולה, אדם שיודע להקשיב, לקבל את האחר ואת השונה בלי טיפה של ציניות, ואף להיות אמפתי ולתת עצה טובה כשצריך. גם התפיסה שלו לגבי כל הקונספט של דת ושל אמונה מאוד מיוחדת. מכאן עולה השאלה- "מי אתה גד מבורך?". כתבנו, חיים ברזילי, ערך בדיקה במרשם האוכלוסין של מדינת ישראל ומתברר כי אין כלל אדם בשם גד מבורך. גם הניסיונות של תחקירנית התכנית לאתר את משפחתו ומכריו של גד בעיר בית שאן, עלו בתוהו. מתברר כי אף אחד בבית שאן לא מכיר אותו. דבר שמגביר את הסקרנות סביב אותו איש מיסתורי ומופלא. בשעה זאת, אלפי אנשים מגיעים למתחם בית האח הגדול בנווה אילן, כדי להיות קרוב לפלא המתחולל שם. מנגד, לנווה אילן הגיעו גם כמה מאות מפגינים שדורשים להפסיק לשדר את התכנית שפוגעת לטעמם בקודשי ישראל".

לאחר שסיימה קריינית החדשות את דבריה, הוצגו במהדורה התמונות של המוני בית ישראל מגיעים למתחם בית האח הגדול. בהמשך הוצגו קטעים מתוך ערוץ הטלוויזיה של האח הגדול, בהם רואים כיצד הצליח גד לגמול את דיירי הבית מעישון ובמקביל אף אלפי צופים נוספים. לאחר מכן, הציגו בחדשות את השיחות שהיו לגד עם ליאת, עם נחמן, עם גבע ועם קרן. השידור של השיחות הללו החל להיות מופץ בכל ערוצי הטלוויזיה, באתרי האינטרנט ובאפליקציות המסרים המיידיים, בלופ חוזר, ורבים מהצופים, התחברו לדבריו הכנים של גד, בעיקר בכל בנוגע לתפיסה שלו בקשר לאמונה.

ההמונים שהקיפו את בית האח הגדול החלו לקרוא בקול גדול בקריאה- "גד, צא אלינו גד!" ו-"גד! מלך ישראל! חי, חי וקיים!" וקריאות דומות. מנגד, להפגנה נגד התכנית החלו להצטרף אנשים רבים נוספים שיצאו בקריאות כנגד התכנית בכלל, וכנגד גד מבורך בפרט. הפקת התכנית שלא הייתה ערוכה למהומה הגדולה שנוצרה, הבינה כי קיימת סכנה אמיתית שתהיינה התנגשויות בין תומכי גד למפגינים נגדו. ההפקה אף הבינה שהתנגשויות כאלה, עלולים לגרום לסכנה לשלומו של גד וייתכן שגם לשלומם של שאר דיירי התכנית ולכן בצעד בלתי מתוכנן החליטה להוציא את גד מהבית למקום בטוח בליווי משטרתי. בתיאום עם המשטרה, מסוק משטרתי נחת בנווה אילן וסמוך לשעה 20:00, ארבעה שוטרים חמושים נכנסו לבית האח הגדול יחד עם נציג הפקת התכנית. כשנכנסו השוטרים לבית עם נציג ההפקה, הם הלכו מיד לחצר הבית. אלוהים, ידע שהם באים אליו והחל ללכת לקראתם. כשנפגשו, אמר איש ההפקה לאלוהים-
"גד שלום, אני בצלאל מההפקה של התכנית. יש לנו איזה סיטואציה בחוץ. הגיעו אלפים רבים של אנשים שדורשים לראות אותך וייתכן שזה יהיה מסוכן עבורך ואולי גם לשאר הדיירים. לכן, ברשותך, צוות השוטרים הזה ילווה אותך החוצה עם ניידת למנחת המסוקים הקרוב ומשם ייקחו אותך למיקום בטוח יותר עד שיירגעו הרוחות"
בתגובה הביט אלוהים על בצלאל והשוטרים שהגיעו ללוות אותו ואמר בביטחון-
"נראה לי שעבודתי כאן הסתיימה. עשיתי את האימפקט שרציתי לעשות. אני מעריך שרוב העם כבר הבין את האופן בו אני תופס את קונספט האמונה ואת הקונספט של הבחירה החופשית. באמת הגיע הזמן שאלך לי לדרכי"
בצלאל הביט באלוהים ואמר לו-
"גד, אני שמח שזה מה שהחלטת, עכשיו בוא נלך יחד עם השוטרים לניידת"
"ניידת? אני לא זקוק לשום ניידת. יש לי מרכבה משלי", אמר אלוהים, בשעה שסביב גופו נוצרה הילה זוהרת שהקיפה את כל גופו. מיד לאחר מכן, הביט אלוהים למעלה, התנתק ברכות מהקרקע והחל לרחף השמימה, אל מחוץ לבית האח הגדול, בשעה שבצלאל, השוטרים, דיירי הבית וכל בית ישראל צופים במחזה שנגלה לעיניהם בתדהמה.
וכך כשאלוהים מרחף לו באיטיות אל על, חזה הקהל הגדול בנווה אילן וקהל הצופים בבית, בפלא נוסף לו אף אחד מהם לא ציפה-
"והנה רוח סערה באה מן הצפון, ענן גדול ואש מתלקחת ונגה לו סביב ומתוכה כעין החשמל מתוך האש, ומתוכה דמות ארבע חיות וזה מראיהן דמות אדם להנה וארבעה פנים לאחת וארבע כנפים לאחת להם, ורגליהם רגל ישרה וכף רגליהם ככף רגל עגל ונצצים כעין נחשת קלל…"


תגובות (2)

לא רואה כל כך את האח הגדול אבל שמעתי את הרעיון.
כתיבה ממש יפה.. אני אוהבת את הניסוח שלך עם המילים.
נראה לי מוזר ה'נס' של הגמילה… זה לא כל כך קשור לאמונה (אולי לא הבנתי את הטקסט מספיק טוב).
לא כל כך אהבתי את הסיום… כאילו אלוהים משוויץ.
מצפה לעוד טקסטים :)

24/04/2017 14:02

    תודה על הפרגון!
    לגבי הסיום של הסיפור, לא מדובר באלוהים שמשוויץ אלא במובאה מספר יחזקאל ("מעשה המרכבה") התנכי המהווה חיבור של סיפור תנכי לסיפור הנוכחי הנותן גושפנקא סופית לכל האנשים בבית האח הגדול ומחוצה לו כי מדובר באלוהים :)

    24/04/2017 21:07
46 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך