בגללו

23/07/2016 983 צפיות אין תגובות

קרני האור עוד הבליחו קצת בין חריצי לוחות השיש שעה שהיא הדפה קלות את שער הכניסה המתכתי והקר. היא פסעה לאיטה על השביל הארוך והצר בין העדויות הדוממות והפרחים היבשים. לאחר כמה דקות עצרה כמהרהרת לרגע למול אחד מלוחות האבן המסותתים. "בנזונה" היא לחשה לעצמה "לא יכולת לעצור נכון?"
היא לקחה בקבוק פלסטיק ריק מהפח הקרוב ומלאה במי הברז שדלף בצד השביל. לאחר ששטפה קלות את לוח השיש החיוור שלפה מתיקה קופסת סיגריות מעוכה ומצית המחובר בגומיית שיער אליה. היא הציתה את הסיגריה בידיים רועדות ועצבניות משהו. לאחר כמה דקות של ישיבה בצד קמה והוציאה נר נשמה הדליקה את הפתיל עם המצית והכניסה אותו לתא השיש הקטן. בסוגרה את לוח הזכוכית חתכה את אצבעה "קיבינימט" אמרה "גם שאתה מת אתה גורם לי לסבול" היא מצצה את אצבעה וחזרה לשבת שהיא מציתה לעצמה סיגריה נוספת.
"אפשר לעזור גברת? את בסדר?" נשמע קול מאחוריה. היא הסתובבה וראתה בחור צעיר עם שקיות מלאות פרחים יבשים ונבולים.
-"סליחה?לא אני בסדר גמור"
-"את בטוחה גברת?"
-"כן בטח, מה אתה עושה פה?"
-"לא מה שאת עושה פה..אני מנקה אחרי כולם – המבקרים באים כל הזמן ואת הישנים משליכים לצידי השבילים ואני חייב לנקות לפעם הבאה כל פעם מחדש זה מה ש'אני עושה" פה.
היא הסתכלה בבחור שלבש ג'ינס מרופט וחולצה דהויה עם קרע בצד הצוואר. הוא לא היה נראה כמו עובד רגיל והחביבות על פניו עניינה אותה. כמו חבר ישן מוכר מהילדות הרגישה חופשי עמו.
-"זה מה שאתה עושה בחופשה? אין לך מה לעשות ?"
-"כמה עבודות את חושבת אפשר לקבל בגילי בלי לימודים או בגרות? חוץ מזה – מרוב שזו לא עבודה סו קולד אטרקטיבית זה סבבה לקבל 50 ש"ח לשעה ולהיות אחראי על הכל- בייביסיטר בלי שאף אחד יברח לא? סליחה את בטח באת לבקר מישהו קרוב.."
– "לא זה בסדר " היא חייכה מעט. "טוב לראות שיש קצת הומור בעולם הזה..אנשים שלוקחים את החיים קצת בקלות אני סתם כבדה..יפה לך.."
-"סליחה שאני שואל אבל את מי את מבקרת? מישהו קרוב?"
-"לא ממש. אני לצערי עברתי כמה דברים מסריחים בחיים. תראה היה לי בעל ומשפחה עד לפני עשר שנים ואז המניאק יום אחד ברח נעלם השד יודע לאיפה… אני הייתי צריכה לגלות אחרי כמה שנים שהבעל היקר לא רק שהשאיר אותי עגונה אלא פשוט גם השאיר לי בירושה גם כלום..ככה עם השנים לגדל בתור אם חד-הורית שני ילדים אחת מופרעת שבסוף ברחה להודו עם החבר ונעלמה והשני מלא האשמות שהלך וברח לי מהבית עם חברים למזרח אירופה למכור בעגלות – שניהם העריצו את הזבל והוא הלך "למצוא את עצמו" ועכשיו עד לפני חצי שנה הכל היה ברור ופתאום.. טוב זה מספיק.."
-"נו בשיא המתח מה קרה בתכל'ס? זכית בלוטו ?"
-"יותר טוב – מסתבר שהכלב הזה גוסס באיזו מדינה לפני שהוא הספיק לעשות עוד צרות ולהרוס עוד משפחה.. בקיצור פנה אלי איזה עו"ד בשם העיזבון הבריא שלו כדי לוודא שאני בקשר עם הילדים ושומרת עליהם והם איתי בקשר. אתה מבין? לא מספיק שהוא הרס לי את החיים והיום אני קופאית מחורבנת שיכלתי להיות הרבה יותר ורק בגלל הילדים שאני מגדלת שנים אני תקועה בעבודות מחורבנות ובסוף אחרי צבא הם בורחים לעיסוקים ולחיים חדשים שלהם אז עכשיו מה?..הוא מוכן להשאיר לי קצת כסף ברגע שהוא ימות תודה שנזכרת..והנה אני פה באה לבקר את הכלב עשו לו גילוי מצבה וטקס חוזר על זה שבחו"ל"
-"כן – אבל זה יפה שהוא חשב עלייך ..אצלי אבא שלי רק חשב על עצמו ואמא שלי רק חשבה על עצמה ומה יצא לי מזה? בתכל'ס מה שאתה עושה עם החיים שלך זה מה שקובע…תראי אותי מסתדר בלי אף אחד ולא חייב לאף אחד.."
-"כן אבל למה שאחרי כל כך הרבה שנים של מלחמה לא נהנה קצת מכמה דולרים?..החיות שגידלתי כבר שלוש שנים לא בקשר איתי בטלפון בקושי שיחה פעם ב.. ועם מי כבר לא ניסיתי מערכת יחסים? חשבתי שיהיה פשוט בלי הילדים וזה רק יותר לבד..עכשיו בשביל לקבל משהו התנאי שאני בקשר אתם כל הזמן והם אוהבים אותי אתה קולט? גם שהוא גוסס הכלב עוד חושב איך לדפוק אותי.."
-"אז תשלחי את העו"ד שלו לאלף עזאזל.. את אשה נאה ומרשימה ומה את צריכה להתעסק עם העבר…סתם מיותר.."
-"גם ככה אני משחקת אותה לא משנה העיקר שאני אבוא ואעשה כבוד לכלב שהרס לי את החיים ואז אצחק כל הדרך לבנק..מה ככה לוותר ?"
הבחור הרים מבט ונאנח. "אני לא מבין בשביל מה את צריכה להתאמץ בכלל..לכי תתחילי מחדש בשביל להתעסק מי עשה למי ולמה?..תמצאי לך מישהו ותתחילי מחדש.."
-"לך קל להגיד אתה צעיר, כל החיים לפניך ואני כבר אוטוטו בת 50 מה אתה חושב ? שהשוק פתוח לנשים כמוני – לא באהבה ולא בשכר גבוה.."
-"למה ?" חייך הבחור "אפשר להיות זונה ולקבל את שניהם.."
היא התחילה לצחוק "שמע אני אוהבת את הראש שלך 'תה יודע מה ? אולי אתה צודק וחבל על כל העמדת הפנים שאכפת לי מכבוד המת וכל החרא הזה…אבל החלטתי להפסיק להיות פראירית במדינה המחורבנת הזו. טוב אני חייבת לזוז. אני מקווה שבפעם הבאה שאראה אותך כבר תהיה מסודר בחיים ותחליף חולצה יפה לך להיות מסודר"
-"רשמתי לעצמי גם את תעשי "נאה דורש נאה מקיים" ותמצאי לך כבר חיים טובים. יללה חייב לסגור פה".
הוא הביט עליה שהיא התרחקה לכיוון השער ולאחר מס' דקות שמע את מכוניתה עוזבת כאשר ברקע נשמעת השיר "פופ סטאר" לאחר כרבע שעה שלח יד לכיסו וחייג בנייד.
-"אהלן, מצטער שהיה על "שקט" ולא עניתי..הכלבה עזבה את המקום וכמו שאמרתי לא השתנתה ואפילו לא זיהתה.. אני חייב להחליף כבר את החולצה הקרועה הזו מהבוקר בטקס האשכבה של אבא אני נראה כמו "זינח".. אני אעדכן אותך שאחזור הכל מתועד אחותי ביי..


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך