אורפז עזר
אממ סתם משו שחשבתי עליו?

בור ללא תחתית

אורפז עזר 03/10/2015 762 צפיות 13 תגובות
אממ סתם משו שחשבתי עליו?

מי חשב שחיים הם דבר כל כך מורכב? לפעמים אני יושבת וחושבת לעצמי על החיים עצמם, על איך הם בכלל הפכו לכל כך מסובכים ומה זה בכלל המילה הזאת חיים?
בתור ילדה מאמינה אני יודעת שה' ברא את העולם ושהם חיו בתחילה בגן עדן אבל משם הם עברו אל העולם בו אנו חיים היום. אבל איך העולם שאנחנו חיים בו הפך להיות העולם הזה? איך יכול להיות שמהחיים הפשוטים כל כך שהיו לאדם וחווה אנחנו נאלצים להתמודד עם כל כך הרבה בתקופת חיים מוגבלת וקצרה.
אני כמעט בטוחה שכל אחד מכם אמר לא פעם שנמאס לו מהחיים ושהם קשים מדיי, אבל מה בעצם הופך אותם לקשים מדיי? חשבתם על זה פעם?
אז אני החלטתי לחשוב על זה ואני הגעתי למסקנה שהאדם הוא זה שמחליט שהחיים יהיו קשים מדיי, אנחנו אלו שמסבכים את הכל. זה כמו בעיה במתמטיקה בכל פעם שהבעיה נראית לנו קלה מדיי אנחנו מתעסקים בלסבך אותה ואחר כך כשאנחנו רואים את הפתרון מול העיניים אנחנו בעצמנו לא מבינים איך מ1+1 הגענו לתוצאה לא הגיונית כמו 12345 (דוגמה מוקצנת בלבד).
אדם וחווה הגיעו לעולם בלי היכולת לדעת, הם היו טיפשים והיו להם חיים יפים ופשוטים אבל הם, בדיוק ככל בני האדם היו חייבים לשבש את הכל ולסבך להם את החיים בכך שאכלו מהעץ היחיד בגן שהיה אסור להם לאכול ממנו. כלומר, אפילו לפני כל כך הרבה שנים אנחנו סיבכנו את עצמנו.
השאלה הגדולה שעליה אין לי תשובה היא למה אנחנו עושים את זה? מה זה נותן לנו? ואם אנחנו אלה שמסבכים לעצמנו את החיים למה אנחנו לא תמיד מצליחים לצאת מהסיבוכים האלה ולפעמים מגיעים למצב של ויתור והתאבדות (לצערי).
אז אני יושבת וחושבת למה ואני מבינה שאין לזה תשובה, למעשה השאלה שאני שואלת היא כלל לא נכונה. אני לא צריכה לשאול למה אנחנו מגיעים למצבים האלה אלא איך אנחנו מגיעים אליהם והתשובה היא מאוד ברורה כי אנחנו תמיד רוצים יותר! כלום לא מספיק לנו אנחנו חייבים תמיד לקבל עוד מבלי להתפשר אף פעם וזאת בדיוק הסיבה שאדם וחווה אכלו מעץ הדעת וזאת בדיוק הסיבה שאנחנו מסבכים לעצמנו את החיים.
אז אני אומרת שצריך לשים לזה סוף כי אם לא נשים לזה סוף אנחנו נמשיך ליפול בתוך הבור הגדול שאין לו תחתית.


תגובות (13)

זה ממש יפה, כתיבה מעניינת וסוחפת,
מסכימה איתך… דירגתי 5, מקסים!

03/10/2015 20:52

מאוד אהבתי את מה שאת כותבת :)
החיים יכולים להיות מאוד פשוטים.
באמת בני האדם הם אלו שמניחים את ההנחות ואז בונים על זה בניינים שבינם ולמציאות הקשר מקרי לחלוטין.
וגם בני האדם שחייבים לדעת הכל על הכל וגם מה שקורה באפריקה, ממשיכים לסבך את עצמם.

אם בני אדם, היו יודעים מה שהם צריכים לדעת, ולא יודעים מה שהם לא צריכים לדעת, היה להם חיים הרבה הרבה יותר פשוטים לדעתי העניה.

ויותר גרוע, הידיעות שהם "יודעים" הם מהדמיון של עצמם, ולאלה החיים בכלל מתוסבכים.

ככה אני חושבת
לילה טוב

03/10/2015 21:00

    מסכימה איתך לחלוטין ותודה לך♥♥
    לילה טוב(:

    03/10/2015 21:02

יותר משבעה מיליארד אנשים, כולל אדם וחווה, הגיעו למסקנה שחיים פשוטים זה משעמם. כשזה מורכב, כמו בעיה במתמטיקה, אז יש על מה לדבר!
סקרנות ותמימות אלו ערכים מאוד מרכזיים בבני אדם, והם מניעים אותנו קדימה.
מאוד אהבתי את הכתיבה, מעניין מאוד!

03/10/2015 21:40

    חחחחחח חייבת חומר שאת צודקת(:
    תודה רבה לך♥

    04/10/2015 08:52

וואו זה שאלה מאוד עמוקה ואת נתת את נקודת המבט שלך, אבל אותי זה הוביל לשאלות לא פתורות אחרות, הבנתי למה התכוונת ואני מסכימה איתך. זה כתוב מאוד עמוק והצלחת לסחוף אןתי, דירגתי חמש ולדעתי מגיע לך יותר

03/10/2015 21:46

אותי*

03/10/2015 21:46

מאוד אהבתי ונסחפתי אל הקטע שכתבת. זאת שאלה באמת למחשבה.
אני מסכים עם TheWildPenguin שאמרה שחיים פשוטים זה אכן משעמם. בני האדם אוהבים לדבר כשזה נוגע לדברים מסובכים ושלא ניתן לצאת מהם בדיוק בכזאת קלות. בדיוק כמו בור ללא תחתית. אנו ממשיכים ליפול ולא יודעים היכן נעצור.
דירגתי 5+… יפה מאוד על הרעיון ועל הכתיבה הסוחפת ♥

04/10/2015 07:46

כל כך נכון , החיים הם בידייך , יש לך את הכוח לשנות אותם, לטוב או לרע .

11/10/2015 16:52
סיפורים נוספים שיעניינו אותך