psychominde236
בבקשה תכתבו ביקרות, על המונולוג, על הדמות, על הכתיבה. פשוט מרגיש לי שמשהו חסר וקוויתי שאתם תוכלו לעזור לי.

בת-לא בת שכזו (גרסה מתוקנת)

psychominde236 24/04/2015 1178 צפיות 27 תגובות
בבקשה תכתבו ביקרות, על המונולוג, על הדמות, על הכתיבה. פשוט מרגיש לי שמשהו חסר וקוויתי שאתם תוכלו לעזור לי.

אני יודעת מה אתם חושבים, אתם בטח מסתכלים עליי ואומרים לעצמיכם "מה היא חשבה לעצמה כשהיא לבשה את זה, היא בת לא בן!" אז אתם יודעים מה? לכו להזדיין!
אוי, סליחה, קיללתי. שחכתי שבת צריכה להיות עדינה, רכה, מנומסת… זה לפחות מה שהאמא החרא שלי תמיד אומרת לנו. אתם מבינים, היא לא ממש מרוצה מזה שיש לה "בן" בבית חוץ מאבא שלי, היא חושבת שבנות הן המין השולט ושבנים הם סתם שיט. כמובן שהיא לא אומרת שיט, זה לא יאה. אולי בגלל זה תמיד אהבתי להיות "לא עוד אחת מהבנות האלו", לא עוד אחת מהבנות האלו שמתעסקות בתסרוקות כל הזמן, לא עוד אחת מהבנות האלו עם מיליון זוגות נעליים וארון בגודל חדר, לא עוד אחת מהבנות האלו ששמות איפור ותכשיטים מכיתה א', לא עוד אחת מהבנות האלו שהולכות לשופינג.
אני פקינג שברתי סטריאוטיפים, אהבתי את זה. אבל אז יצאתי מהארון. פתאום במקום להיות "לא עוד אחת מהבנות האלו" הייתי "עוד אחת מהלסביות האלו", מלשבור סטריאוטיפים הפכתי לחתיכת סטריאוטיפ מהלך.
*ליפני שאתם קוראים, בקשה קטנה. אנחנו מתחילים בחוג תיאטרון שלי לעבוד על הצגת סוף שנה וקיבלנו משימה לכתוב מונולוג על הדמויות שבחרנו. אני מעלה את הסיפור בשביל ביקורת, הכי נוקשה שלכם, זה ממש חשוב. תודה מראש!

לי זה לא אכפת, לא בא לי להיות "נשית", להסתובב עם הבנות בקניונים ולהיות דבוקה אליהן 24\7, כאילו, הן פקינג הולכות לשירותים ביחד! לא שמעתן על מרחב אישי? ואני הלסבית פה… אמא שלי חושבת שזה חמוד, איכס…
היא בטח ממש שמחה כשנולדה לה מיה שלה, הבת השישית במשפחה. אני שונאת את השם הזה, מיה, שם מזדיין. בגלל זה הפכתי לבילי, הבת-לא בת שלה. היא שונאת אותי. מילא שלא הייתי הבת המושלמת שהיא רצתה, אבל עכשיו כשהיא גילתה כשאני לסבית…
לפחות אבא שלי נהנה מזה, אני הבן שמעולם לא היה לו. אווץ'. לפחות יש מישהו אחד בחרא משפחה שלי שלא בא לי לצעוק ללכת להזדיין.
אתם בטח חושבים שאני עושה דווקא, שבגלל שאני לסבית אני חייבת להיות איזה טום-בוי, אבל אני לא. אני חושבת שגם אתן הייתן כמוני אם היו לכן חמש אחיות וחרא של אמא שמנסות להלביש ולאפר אתכן פקינג כל הזמן.
אז אני אוהבת תסרוקות קצרות, אופנועים, מעילי עור וספורט, מה רע? בגלל שאני בחורה אני צריכה להיות איזו פרחה מזדיינת, תרתי משמע. עם כל הנעלי דפוק-אותי, מכנסי דפוק-אותי, שמלות דפוק-אותי, חולצות דפוק-אותי. סליחה שאני לא זונה באמת, זה פשוט כל כך אכזרי מצדי לבייש ככה את המין הנשי.
אז כן, אני אוהבת מטאל ורוק ובדיחות גסות בואו תעצרו אותי. חבורה של בני זונות הומופובים.
הכי נורא, זה הילדים בכיתה. הם כל הזמן שואלים אותי אם אני חושבת שאיזה בחור חתיך, מושלם, חלומי? לא, אני פקינג לסבית, אני לא חושבת שבחורים חתיכים! וכל הבנות האלו שמפחדות שאני אנשק אותן, אתן מבינות, אתן לא הטיפוס שלי, אני מעדיפה בנות… נחמדות. והבנים המגעילים שצוחקים עליי, הם יוצאים כאלו קטנים, אם אתם יודעים למה אני מתכוונת.
אז זו אני, סטריאוטיפ מהלך, פריקית מגעילה ומוזרה. אחר כך מתפלאים שאני דיכאונית כל כך. שילכו להזדיין הילדים האלו, שילכו להזדיין כולם, גם אתם. מה אכפת לי? יש לי את הספרים שלי.


תגובות (27)

כעיקרון הדמות קצת סלאטשיימינג וזה קצת חבל. מצד אחד היא כל כך שוויונית ופתוחה ומצד שני היא מעליבה זונות. אם יש דבר אחד שלא הבנתי מאז שהייתי קטנה זו שנאה לזונות, כי בסופו של דבר זה רק מקצוע. אמנם יש בו פחות כבוד בחברה שלנו, ובכל זאת הוא מקצוע לכל דבר [שלא תביני לא נכון, גם אני די משתמשת במושג זונה כקללה או מילת גנאי לאחרונה, אבל אין לי כוח כל כך לשקול מילים וזה כבר השפעות חברתיות ובולשיט, אז לא משנה.]
כעיקרון אני ממש מבינה את הדמות שלך, יש לנו השקפות עולם די דומות [חוץ מהעובדה שהיא לסבית ואני לא {גם לא סטרייטית, אבל שיהיה.}]
גם אין לי בעיה שתלך עם שיער קצר וכל הבולשיט הזה, אבל כעיקרון לי יש שיער ארוך ואהבה לצבע וורוד וחצאיות ואף על פי כן אני לא מי יודע מה עדינה [הומור שחור הוא האהוב עלי ואמת ישירה היא מה שקורה לי בראש ועל המקלדת, {אבל זה רק מאימה של מה שעלול לקרות אם אני באמת אפתח לאנשים כשרואים אותי פיזית. זו הסיבה שאני לא לובשת חצאיות D:
D:
D,: פאקינג הל D,:} בנוסף לזה יש עוד כמה דברים, ולפעמים אין לי כוח לחצאיות ושטויות ואני מתפללת שהייתי בן. בימים אחרים אני מוצאת את עצמי תוהה למה אני לא יכולה גם וגם ואז אני חושבת למה בכלל אני צריכה מין מלכתחילה ולמה אין דרך לוותר על שניהם. שמעתי שיש מגדר כזה שמזדהה עם כל הארבעה.]
אין לי הרבה מה להגיב על זה בקטע של ביקורת, אבל זה ממש טוב לדעתי.
ויאי, אחות לתיאטרון! גם אני הייתי צריכה לכתוב מונולוג, רק שאצלינו אנחנו לא מופיעים איתו. אולי עדיף ככה, כי כתבתי על בחור בן ארבעים בערך [?] שחזר בתשובה אחרי השירות הצבאי שלו והתחתן קצת אחרי, ואז נולדה לו בת ואשתו מתה בלידה, ואז אחרי כמה שנים הוא מצא את הבת שלו שוכבת עם בחור והרג אותה.

25/04/2015 18:59

    את בי?
    לגבי מה שאמרת על זונות, מבחינתי זה תלוי. אם הן צריכות את הכסף וזה מוצא אחרון, אני אקבל את זה. אבל מבחינתי זנות זה לא מקצוע מכובד, אני אפילו לא אוהבת לקרוא לזה מקצוע.
    דרך אגב, יש משהו שנקרא ג'נדר-קוייר שלפי מה שהבנתי זה לא בן ולא בת או שניהם. יש גם פלואיד, שפעם אחת את בן ופעם אחרת אתה בת.
    הדמות היא אישות מוחצנת שלי עם סיפור שונה (אני כן לסבית).

    25/04/2015 19:06

    האמת היא שאני אסקסואלית עד כמה שאני יכולה לזהות את עצמי [בלי משיכה מינית בהנחה ואת לא מכירה]
    כעיקרון בחורה יכולה ללבוש דפוק אותי עד השמיים והן עדיין לא חייבות להיחשב לזונות. הן גאות בגוף שהן ולא פוחדות להראות אותו, לפעמים זה גורם לי לקנא בהן שהן לא שמות שיט והולכות איך שטוב להן.
    אני לא אומרת שזה מכובד, אבל אם יש בנות שאין להן בעיה עם זה אין לי ממש מה לומר נגדן. בטח לא נסתדר כי האישיות שלנו רחוקה מדי אבל בסופו של דבר אלו החיים שלהן והגוף שלהן, וזה לא כאילו זה לא מביא סכומים טובים הביתה.
    רוב הזמן אני בחורה, כנראה, אבל אני סתם קוראת לעצמי ליזה ולא נכנסת לסיבוכים בעניין.
    [וכן, זה אומר "אז מה המגדר שלך?" "אני סתם ליזה." "והנטייה?" "סתם." אין לי כוח להגדרות, נגיד, אם אני אצא כאסקסואל אז [א] זה בלתי הפיך כי החברה לא מבינה שיש לי זכות לצאת מהארון יותר מפעם אחת בגלל חוסר הבנה או שיט כזה ו[ב] כי אנשים באמת חושבים שאסקסואלים נמשכים לחפצים דוממים. אם חלק כן אז זה בסדר, אבל ההגדרה היא שאין משיכה לכלום גאדאמיט!]

    25/04/2015 19:14

    למי אכפת מה הנטייה שלך בכלל? מי שואל שאלות כאלה?

    25/04/2015 19:20

    הבנתי. את באופן רשמי האסקסואלית הראשונה שהכרתי.
    לגבי העניין של הזונות, אני אגיד לך מה שאמרתי למיס אנג'ל בויכוח שלנו, "אני מכבדת את הדעה שלך, פשוט לא מסכימה."

    25/04/2015 19:25

    ממשיכים לומר לי שאני צריכה להיות חברה של ידיד שלי כי אנחנו זוג ממש חמוד ואמרתי שאני לא אוהבת אותו, אז שאלו את מי אני כן ועניתי שאני לא ממש בקטע של בנים. אז ישר חשבו שאני לסבית ["מה, את לסבית?"] ולפני שהספקתי לענות [גמגמתי "לא" או משהו] מישהי אחרת ישר אמרה לראשונה "מה אכפת לך? שתחיה את החיים כמו שבא לה" [והיא סטרייט, האמת. או בי. או פאן. היה לה חבר, בכל אופן.]
    לאידעת, אנשים חטטנים. גם יש מפורסמת אחת שרצו שמועות שהיא בן ושאלתי באינטרנט, אבל זה היה קצת מוקדם יותר, כשלא הבנתי עד הסוף מה זה טראנס.

    25/04/2015 19:26

    thats bullshit.
    kiss a guy, kiss a girl, kiss a table.
    אנשים חטטנים, אכן.

    25/04/2015 19:27

    אנשים חטטניים, איכ, השנאה שלי.
    קודם כל, הדעה של הזונות היא ממש יפה לדעתי. אף פעם לא שמעתי מישהו אומר את זה, ואני חייבת להגיד שאני חושבת שאני נוטה להסכים עם זה. כמו שאמרתי, זאת פעם ראשונה שאני שומעת מישהו אומר את זה בצורה כל-כך ישירה וממש אהבתי אתזה. אומנם זה מקצוע לא מכבד במיוחד, אבל זה מקצוע. בכל מקרה, זה ממש נתן לי משהו חדש לחשוב עליו.
    ואנשים חטטניים זה ממש מעצבן. יש אצלי מישהו, שהגיע השנה לבית הספר, שהוא אסקסואל. הרבה דיברו איתו על זה והוא פשוט אמר שהוא לא מוצא מה מעניין בסקס והוא לא נמשך לבנות או בנים. הוא גם לא מבין מה כיף בלאונן. אצלנו למזלי מקבלים אותו על זה, אבל לפעמיים שמעתי דיונים על זה וזה מעצבן אותי. הוא לא בחר להיות כזה, הוא פשוט מה שהוא.
    אני רוצה לראות אם מישהו מכיר את הנטייה המינית שלי. יש לי חברה עם נטייה מינית, שאחריה, אני הבנאדם עם הנטייה המינית הכי לא נפוצה שאני מכירה. (כן, יש מלא מוזרות, אבל אני אישית מכירה רק את עצמי ואת חברה שלי בנטיות מיניות שהן לא נפוצות כמו הומוסקסואליות, ביסקסואליות, טרנס ואסקסואליות)
    אני סטרייטית דמיסקסואלית. בואו נראה אם מישהו מכיר, ובבקשה, בלי לבדוק בוויקיפדיה, אל תהרסו את הכיף(;

    25/04/2015 20:13

    אין לי מושג מה זה. סליחה, אבל אני בודקת, אני לא יכולה לראות מושג שאני לא מכירה ולא לבדוק.

    25/04/2015 20:18

    התוכלי להסביר לי מה זה?XD
    מצאתי באינטרנט הגדרה שאני לא בטוחה מהי חחחח(כי הייתי חייבת)
    אנשים שנמשכים רק לאלה שהם..מתאהבים בהם?

    25/04/2015 20:30

    זה נשמע לי מוכר להחריד אבל אני מכירה כל כך הרבה שקשה לי להגדיר מה הולך לאן לעזאזל

    25/04/2015 20:33

    כן, זה בדיוק זה. בדיוקקקקקקקק. זאת אומרת שכיאלו אני לא מסוגלת להמשך למישהו מינית אם אני לא אוהבת אותו או את האופי שלו.
    אני כן יכולה להגיד שמישהו ממש חתיך בלי להכיר אותו או את האופי שלו. אני דווקא מאלא שמסתכלים על בנים בלי הפסקה ואומרת מי חתיך ומי לא. אני גם די שטחית בקטעים מסויימים (כיאלו, אני לא שולטת בזה, אבל אני לא רואה את עצמי יוצאת עם מישהו שהמראה שלו ממש מפריע לי. אני לא מצפה ממישהו להיות מושלם ודווקא פגמים זה משהו מאוד יפה ואנושי, אבל אם מישהו ממש לא נראה טוב לדעתי, יהיה לי קשה להסתכל עליו בצורה מינית גם אם האופי שלו מדהים)
    אבל כן, אני נמשכת מינית רק לאנשים שאני מאוהבת בהם. אם יש מישהו שאני מאוהבת בו אני יכולה אפילו לראות אותו בתור הבנאדם הכי חתיך בעולם ולהמשך אליו ברמות. זה פשוט בא אצלי ביחד.
    אני לא אוכל להיות זונה גם אם אני יהיה חייבתXD אני פשוט לא אהנה מזההה.

    25/04/2015 20:34

    הממ..לא נראה לי שזונות כל כך נהנות מזה בדרך כלל. את יודעת, זה בדרך כלל חוסר ברירה.
    אבל זה די הגיוני חוסר יכולת לשכב עם מישהו שאתה לא נמשך אליו. ואם התנאי הוא שתאהב אותו, זו הגדרה מוזרה..כי מה זו אהבה בעצם? תגובות כימיות במוח. לא יודעת, משהו לא מסתדר לי מבחינה מדעית.
    נא מה זה משנה בכלל, fuck whatever you want :)

    25/04/2015 20:41

    but if you don't wanna fuck?

    25/04/2015 20:44

    כן, זה די בעייתי מבחינה כזאת כשחושבים על זה, אבל זה בעיקר כוונה שאופי זה חשוב. זה דומה לפאנסקסואליות, שזאת נטייה מינית לאנשים שנמשכים *רק* לאופי. כאן זה פשוט שלא קיימת משיכה מינית אם אין משהו באופי שאוהבים. זאת הדרך הכי טובה שלי להסביר את זה פשוט.
    ואליזבת', צחקתי מהתגובה שלך. כיאלו, לא בצורה רעה כמובן. אני מכבדת אותך וכל הכבוד לך שאת שלמה עם עצמך ואין לך בעיה להודות בזה.

    25/04/2015 20:57

    אני אוהבת לצחוק על זה~ כי אין לי ממש דברים טובים יותר לצחוק עליהם.
    ומגניב לי שאת קוראת לי אליזבת'. את עוד תגרמי לי לשנות שם.
    או שאנדר תגרום לי לשנות שם לאליז בטעות.
    אני לא יודעת.

    25/04/2015 21:12

    אליז זה יפה.
    חחחח
    if you dont wanna, porn is always good
    סתם צוחקת, אני יודעת שא-מיניות בדרך כלל לא כוללת גם את זה.
    אני מכבדת הכל, לא ממש אכפת לי מה אנשים עושים_או לחילופין לא עושים) במיטה שלהם.

    25/04/2015 21:15

    לא חשבתי אפילו על לקצר את השם לאנדר. זה יפיפיה. זה השם המלא והאמיתי שלך? הוא ממש יפה.

    25/04/2015 22:50

ממממ…התחברתי לדמות מאוד, בגלל השקפת העולם שלי. אם כי…היא מתנגדת לסטריאוטיפים אבל מציגה פה כמה מהם, לפחות לתפיסה שלי.
לפי דעתי אפשר גם לאהוב שופינג וורוד אנד שיט וגם לאהוב מטאל ובדיחות גסות ומעילי עור וכל מה שתרצי בעצם. כי אישה זו אישה, לא חשוב מה. אישה גם יכולה ללבוש מה שהיא רוצה, נכון? ככה אני חושבת וככה גם הדמות שלך חושבת, זה מה שמשתמע מהמילים שלה. אבל מה הבעיה עם מכנסיים קצרים, ושמלות קצרות?(מכנסי דפוק- אותי וכדומה לטענתך, מה שסותר את הטענה שלך.)
נוסף על כך:"הם יוצאים כאלה קטנים, אם אתם יודעים למה אני מתכוונת."
, אני לא יודעת למה את מתכוונת. וזה לא בסדר או נחמד להסתיר מהקהל למה את מתכוונת, כי מי שלא יבין, כמוני, ירגיש מרומה. ואני מרגישה מרומה.
אז בתור אני עצמי, בחורה עם ראש פתוח שאוהבת רוק ומטאל ובדיחות גסות ואיפור ושופינג וורוד גם כן, מוצאת סתירות בקטע שלך. זה דבר די נפוץ אגב, שאנשים שדורשים משהו אחד, בדרישתם יוצרים בדיוק את אותה הבעיה אותה הם דורשים לתקן.

25/04/2015 19:17

    זה כל הקטע בדמות, היא אומרת שזה שהיא אישה לא אומר ש… אבל שכל הנשים הן…
    זה בגלל שהיא חיה עם בנות מאוד סקסיסטיות ונשיות בבית, מבחינתה זה המצב כמעט תמיד, לכן היא ככה. והעובדה שהאחיות שלה מחריכות אותה לסטריאוטיפים גורמת לה לשנוא ולהתנגד להם.
    מקווה שהצלחתי להביר כמו שצריך.

    25/04/2015 19:28

    אה-הא.
    זה הגיוני שזה בא מהבית.
    בכל זאת, זה פשוט מצחיק אותי באופן אישי.
    איך שזה תמיד קורה במציאות, כמו במונולוג הזה.
    אין לי כל כך הערות על הכתיבה.

    25/04/2015 19:30

זה קטע ממש יפה. אני מסכימה עם זה שזה סטריוטיפ מהלך. הלסבית הקשוחה והגברית שהיא פריקית. למרות שאני לא מסכימה עם זה שצריך להיות גברי או לסבית או כל הדברים האלה כדי להיות פריק. (כן, אני יודעת שאת לא ניסית להגיד את זה)
בכל מקרה, מאוד אהבתי את זה. אפילו קשה לי להסביר למה, זה פשוט להגיד את האמת בפרצוף. זה מאוד יפה ואני אוהבת את החוצפה של הדמות כי זה מאוד מאוד משתלב עם האישיות שלה. וגם העבר שלה הגיוני ומשתלב בסגנון החיים שלה.
בכל מקרה, אני ממש שילוב מוזר. אני בדעות שלי מאוד עמוקה ואני שומעת את המוזיקה הכי פריקית שיש, אבל מבחוץ אני נראת ממש נשית. טוב, כשיש לי מספיק כסף לקנות דברים יפים. לא יודעת. אני מאוד מאוד מאוד נשית, מתאפרת ומטפחת את עצמי ללא הפסקה, זה אחד הדברים שהכי חשובים לי, אבל אני עושה את זה כי זה גורם לי לחייך, לא בשביל אנשים אחרים. טוב לי כשהעור שלי חלק וכשאני יכולה "לעצב" את עצמי בדרכים שונות (איפור) כי זאת אומנות במקום מסויים.

25/04/2015 20:09

    אני גם אוהבת להסתכל על איפור כאומנות. אני אף פעם לא מתאפרת, אבל אני אוהבת אנשים שמתאפרים כאומנות ולא כ'אני שונאת את המראה שלי וחייבת שתאהבו אותי'.

    25/04/2015 20:16

    גם אני חושבת שאיפור זו אומנות, ואחד הסוגלים הכי קשים.
    כשאני אתחיל להתאפר אני עלולה לעולל שטויות כמו לצייר לעצמי ציפורים עדינות שיוצאות מהעיניים [יש סטייל שלם של אופנה אחת שהוא בייסלי "הפכי את פנייך לקנבס וציירי". לא שאני אלך רחוק כמו חלק מהאנשים שממש חזקים בסגנון הזה, אבל אני בטח אלך לכייונו.]
    גם איפור רגיל הוא חתיכת אומנות מסובכת, זה להתאים צבעים ולדעת להשתמש בכל העניין הזה והמון טכניקות ומספיק כאב ראש כדי להתחיל להיות אובדנית.

    25/04/2015 20:23

    חחחחחחחחחחחחחח מסכימה לגמרי. זה גם כאב ראש כי אני יכולה לקום בבוקר ושלא יצא לי משהו יפה ופשוט להתרחפן. אני כן חושבת שאיפור עושה אותי יפה, ואני כן מתאפרת גם בגלל הסיבה הזאת, אבל אני גם שלמה עם עצמי ואני חושבת שאם מישהו לא יקבל אותי בלי איפור, הוא לא שווה אותי. גם מלא רואים אותי בלי איפור כי אני בפנימייה ואחרי מקלחת וכאלה, ואין לי בעיה עם זה.

    25/04/2015 20:30

    איפור זו אמנות טכנית.
    זו פשוט טכניקה, כמו לימוד טכניקה של ציור.
    וכמובן גם יצירתיות וגם דימיון.
    אני יכולה רק לאפר את העיניים במשך שעה עם כל הטשטושים והצבעים וכל זה חחח.

    25/04/2015 20:36

    מסכימה חחחחחחח

    25/04/2015 20:54
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך