השומר דוד

05/04/2017 749 צפיות תגובה אחת

קבוצת הצריפים עמדה בקצה השכונה. הם זעקו בעליבותם. אבל לנו הם היו לבתים.
בסוף השכונה, מאחורי הבתים היו השטחים הירוקים, בהם מידי שנה גידל שם דוד השומר גידול אחר.
פעם היו שם שדות חיטה, שצמחה וכיסתה את כל המרבד בירוק, עד שהזהיבה בשמש, אותה שמש שגרמה לנו לצאת מהצריפים החמים החוצה, לחפש מפלט מהחום.

כשהחיטה הזהיבה, היא הפכה למגרש משחקים ענק רק של ילדי השכונה. המשחק האהוב עלינו היה בניית מבוכים. עם חבית שנשכחה בצד היינו חוצבים מסלולים. כמה ילדים היו מגלגלים את החבית ואחד היה מנווט עד שנוצרו מספר מסלולים בהן נהגנו לרוץ ולהסתתר, שוכחים מארוחת הצהרים, מתחבאים. וכשהיינו מתעייפים, היינו נשכבים לנו. הרוח היתה עוברת בין גבעולי החיטה הזהובים שגרעינהם התפקעו, והשמיעה איוושה נעימה ומלטפת, שהייתה כמו יד מגוננת וגרמה לנו להירדם שקטים.

אף אחד לא ידע שבין גבעולי החיטה ישנה קבוצת ילדים, מיוזעים ומרוצים, גם ששמענו את קריאות ההורים לעת ערב להיכנס הביתה היינו מתעלמים.
זו הייתה פינת המסתור החביבה עלינו, עד שהשומר דוד היה רואה ראשים מבצבצים משדה החיטה והיה דוהר לכיווננו על סוסתו החומה, כשלראשו כובע בוקרים כמו שראינו אז בטלוויזה, בבית קטן בערבה והחבורה הייתה נפוצה לכל עבר.
השומר דוד עשה ניסיונות לאגף אותנו, אולם הצלחנו תמיד לברוח ולהיכנס הביתה, עם לבבות הולמים, חוששים שמה יחפש אותו בבתים.
השומר דוד נעמד לו עם סוסתו בקצה השדה, מעריך את המבוכים שעשינו ואפילו פעם ראיתי אותו מחייך חיוך קטן.
השדה מעולם לא גודר ותמיד נשאר בגדר הזמנה פתוחה להיכנס.


תגובות (1)

פשוט מקסים. אני ממש אוהב את הכתיבה שלך ואת התיאורים הנהדרים האלה שיש בהם ניחוח אחר לחלוטין ממה שמופיעים פה בדרך כלל, מבלי לפגוע באף אחד כמובן.

05/04/2017 11:37
2 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך