?THE ALICE
זהו קטע אנוכי ביותר שמייצג אדם המתקשה להתגבר(מערכת היחסים היא אפלטונית לחלוטין, דרך אגב). הוא משתמש במישהי אחרת ככלי גישור אל זו שאבדה לו. כמובן שאותו האיש האנוכי אינו רק דמיוני. אשמח מאוד לקבל עצות לשיפור הקטע (ששוב אין ביכולתי לאהוב). בתודה, אליס

מסרי לה איחוליי

?THE ALICE 14/06/2016 855 צפיות 4 תגובות
זהו קטע אנוכי ביותר שמייצג אדם המתקשה להתגבר(מערכת היחסים היא אפלטונית לחלוטין, דרך אגב). הוא משתמש במישהי אחרת ככלי גישור אל זו שאבדה לו. כמובן שאותו האיש האנוכי אינו רק דמיוני. אשמח מאוד לקבל עצות לשיפור הקטע (ששוב אין ביכולתי לאהוב). בתודה, אליס

כשתראי אותה תוכלי להעביר אליה את מגעי, מפני שאני לא אוכל. אני אאלץ להתעלם מקיומה עד שכבר לא תהיה בטווח הראייה שלי. כשתשמעי את קולה היזכרי בשבילי. היזכרי בשיחות ארוכות על אי חשיבות, היזכרי בחוסר האונים שהפגה. מסרי לה איחוליי ובתוכם תטמני את חיבתי וגעגועיי. דברי עליי מעט כדי שאוכל לחזור להעמיד פנים שאין בי יותר מצופה מהצד, שאיני בן אדם. מסרי לה אותי בחתיכות קטנות, ותשכחי ממני כאשר היא עוד נאבקת להאמין בי.
תהיי לי דרך לתקשר איתה, תלחשי לה סימפטיה מתוקה למעני. שאלי אותה את הדברים שבמבוקשי לדעת אך השתמשי במילים שלך שמא תמצא את קצה הקשר שבך העברתי. תהגי לה אותי, ותסווי באיחוליי את הקירבה שאבדה לי ואת התקופה החייכנית שהעניקה לי. ותזכרי, נכון? תזכרי את הטון בו הכל נאמר, את הכבדות השייכת רק לי, מפני שאותה היא מכירה בי.
אחפש אותך אליי ואשלח אותך אל שדה הקרב שלה. אסור לך להתנגד, ואחרת במי אשתמש? מי ישלח אותי אליה? את דמעותיה תשמרי לי בבקבוק ותתני לי את מראות עינייך ואת הזכרונות שיצרת איתה, כדי שאוכל לשלבם עם זכרונותיי שלי. מסרי איחוליי ותני לה את התחושה שאני זו את, שאני הוא זה שמחייך לעברה ונספג בתוכה. וכך תוכלי לומר לה מבלי שתדע. מסרי לה איחוליי, בבקשה ממך? אם לא תעשי זאת אני אתפרק, לא אהיה מסוגל לדעת שהיא עודנה בחיים ושאני עוד צופה בעברה ובעברי המעורבבים. תדביקי אותי בדבק, תעטי את צורתי. תבצעי אותי מולה כמו שחקן מול קהל, וזכרי שלא ליפול בקסמיה במקומי. תהיי בובת החוטים שלי. אך כעת אני מתקשה לקשור סביב זרועותייך את החוטים… התעשי זאת במקומי?


תגובות (4)

לא הייתי משפרת כלום, זה כמו חץ בלב .. ממש יפה.

14/06/2016 19:51

מודה לך מאוד מאוד

14/06/2016 19:57

היי אליס!
לפני הכל, אני חייבת לומר שאהבתי את הכינוי שלך, וגם את תמונת הפרופיל (:

ועכשיו לתגובה עצמה:
יוצא לי לקרוא קטעים שלך מידי פעם.
יש לך כתיבה לירית. את מצליחה להעביר את התחושות של המספר בצורה טובה.
צורת הדיבור, משלב השפה – אכן משקף את הלך הרוח של הגיבור. שאפו!

קצת הארות:
* אולי כדאי להפריד לפסקאות כשנגמרת התייחסות למשהו אחד ומתחילה התייחסות לנקודה אחרת, לדוג:
– "כשתשמעי את קולה, היזכרי בשבילי. היזכרי בשיחות ארוכות על אי חשיבות, היזכרי בחוסר האונים שהפגה.
מסרי לה איחוליי, ובתוכן טמני את חיבתי וגעגועיי.
דברי עליי מעט (…)"

* בהתחלה, המשפטים לחברה הנוספת נאמרים בלשון ציווי מפורש [היזכרי, מסרי]- התבטאות שאכן מעבירה את רצונו בכך שתהיה לו כמריונטה. אולם בהמשך הבקשות נאמרות בלשון עתיד [תהיי, תהגי]. לדעתי, אם היית ממשיכה באותו הקו, הסיפור היה אפילו יותר יפה ממה שהוא עכשיו.

לקראת הסוף את שבה וחוזרת על רעיון שהופיע כבר בהתחלה, במעין סוג של סיכום. מוטיב שמשתלב טוב עם הסיפור. הגיבור מפרט את אופי 'התפקיד' אותו הוא 'מעניק' לחברה הנוספת, אבל רק בסוף הוא בעצם מכנה בשם את התפקיד הזה, ופונה אליה באופן אישי למלא אותו. אולי כדאי להפריד את חמשת משפטי הסיכום האלו לפסקה משלהם?

בנוגע להסבר שלך ב'רציתי להוסיף'- אני דווקא הייתי מייעצת לך לא לחשוף לקורא את המסר אלא לתת לו לתהות לבד על משמעות הסיפור. ספציפית כאן זה היה די ברור.

נהניתי לקרוא!
כתיבה מדהימה! כישרון מהמם!
המשיכי כך, ותתחילי לאהוב את יצירותייך! (לא יפה להשאיר לנו את העבודה השחורה (; ).

ותדעי תמיד שיש מישהו שחושב עלייך, למרות שלפעמים נראה לך שלא.

15/06/2016 12:50

ווא.. אין מילים בפי. לזה אני קוראת תגובה!!
כמובן שאקח את הערותייך ברצינות, ואתייחס אליהן בפעמים הבאות שלי. תודה רבה רבה לך על תגובה מהממת ואמיתית ומכוונת. אני מתנצלת שאני משאירה לכם את ה"עבודה השחורה", אך כפי שכל מי שעדיין לא שנא אותי מספיק כדי להמשיך לקרוא את קטעיי, אני לא יכולה (ואני משערת שגם לעולם לא אוכל) לאהוב אותם. אך נהניתי כל כך לקרוא את התגובה היפיפה, אליס

15/06/2016 22:37
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך