AnotherDisappointedWriter
סוף סוף הצלחתי להתגבר (קצת) על בושת-הכתיבה שלי ולכתוב משהו שאני לא שונאת (זה קצת ארוך יותר ממה שתכננתי ויש כמה דברים שמפריעים לי, אבל אני מודה שיצא יותר טוב ממה שציפיתי)... אשמח לביקורת בונה, להערות ולהארות. תודה לכל מי שנכנס וקרא, ותודה למי שהגיב לשתי ההודעות האחרונות, בזכותכם הצלחתי לכתוב ולהעלות את מה שכתבתי לאתר:) זאת הרגשת התעלות והתגברות, ואני ממש שמחה שהצלחתי. נ.ב. לקחתי קצת השראה מספר שקראתי לא מזמן ואהבתי

נקודות על גג גורד השחקים

AnotherDisappointedWriter 15/10/2016 840 צפיות 9 תגובות
סוף סוף הצלחתי להתגבר (קצת) על בושת-הכתיבה שלי ולכתוב משהו שאני לא שונאת (זה קצת ארוך יותר ממה שתכננתי ויש כמה דברים שמפריעים לי, אבל אני מודה שיצא יותר טוב ממה שציפיתי)... אשמח לביקורת בונה, להערות ולהארות. תודה לכל מי שנכנס וקרא, ותודה למי שהגיב לשתי ההודעות האחרונות, בזכותכם הצלחתי לכתוב ולהעלות את מה שכתבתי לאתר:) זאת הרגשת התעלות והתגברות, ואני ממש שמחה שהצלחתי. נ.ב. לקחתי קצת השראה מספר שקראתי לא מזמן ואהבתי

הם עלו לגג גורד השחקים. מהמקום ניתן היה לראות את כל העיר, והרוח השורקת גברה על קולות הכביש הסואן שמתחתם. היה משהו מקסים במרפסת הקטנה שבה עמדו, למרות הסיגריות הכבויות שטינפו את הרצפה, ושכבת האבק הדקה שהצטברה על שולחן העץ הישן.

הבחור הצעיר נזכר עכשיו בפעם הראשונה שעלו לשם. הם היו אז צעירים אפילו יותר, שוקעים בעבודה ובחובות וטובעים באחריות שאיתה עוד לא ידעו להתמודד. הוא עלה לשם להשכיח את כאב הראש הטורדני שהעיק עליו, והיא עלתה אחריו. הוא קרס לכסא העץ המתפרק ועצם את עיניו, מתענג על הרוח הקרירה ועל ההקלה שבמנוחה. היא התיישבה לצדו ובהתה בנוף שנפרש תחתם. איש מהם לא דיבר, אבל השתיקה היתה נעימה. הם מעולם לא דיברו על הפעם ההיא, אך מאותו היום הפכה המרפסת הקטנה שבראש גורד השחקים למקום המיוחד שלהם.

הם עלו לשם מדי פעם, כשרצו שקט, מקום ריק לדבר בו, או סתם פינה רגועה. לפעמים הם היו צוחקים שם, לפעמים שותקים, לפעמים משוחחים, ורק לעיתים רחוקות בוכים, האפרוריות של הקירות מספקת להם נחמה.

הפעם, בכל אופן, הם עלו להתבונן בנוף. זה היה בוקר חורפי ואפור, ולמרות שהרוח שנשבה היתה חלשה יחסית ולא ירד גשם, הבחור הרגיש את הקור חודר לכל עצם ועצם בגופו.
הוא קירב את ספל הקפה המהביל לשפתיו, מרגיש את חומה של הכוס בידיו, ולקח לגימה קטנה מהמשקה הרותח. החום התפשט בגופו מיד, מפשיר את איבריו הקפואים ומגרש את הקור שאחז בו.
הוא הפנה את מבטו אליה, אבל נראה היה שהיא לא שמה לב.
היא היתה שקועה בנוף העירוני שנפרש לפניהם, גומעת בעיניה את הרחובות, הבניינים והאנשים, שפתיה מעוקלות לחיוך קטן ועל פניה מבט מהורהר. המראה גרם גם לו לחייך.

אחרי עשרים דקות של שקט, היא היתה הראשונה שדיברה.
"תראה את כל האנשים למטה," היא אמרה, מחווה בראשה קלות לעבר הנוף.
הבחור הצעיר הניח את ספל הקפה על השולחן הקטן, התקרב למעקה, ובחן לרגע את הרחוב.
"אפשר לראות מכאן רק נקודות מטיילות", השיב.
"לזה התכוונתי," היא ענתה בלי להתיק את מבטה מהמראה, וחיוכה התרחב, "ויש בזה משהו מעודד".
הוא הרהר לרגע בדבריה, לפני ששאל בגבות מורמות: "להסתכל על האנשים הקטנים מלמעלה גורם לך להרגיש טוב יותר עם עצמך?". הבחור כבר היה רגיל לצורת המחשבה שלה, לתהיות וההערות הקטנות שלא נראו קשורות לדבר ולמשפטים בעלי כוונה לא ברורה, והעדיף לפנות אליה בגישה עוקצנית במקום לבקש בכל פעם הסבר באופן ישיר.
היא הפנתה אליו את מבטה.
"פשוט תסתכל עליהם," אמרה, וחזרה לצפות במתרחש ברחוב. "אתה יכול להבדיל ביניהם מכאן?".
הוא הביט שוב למטה, מתמקד בשתי נקודות זעירות שנעו ממש בצמוד לגורד השחקים. עיניו התאמצו לסרוק אותן, אך לשווא. חוץ מצבע הלבוש, לא ניתן היה להבחין באף פרט. רק שתי נקודות צבעוניות זהות כמעט לחלוטין.
"לא", הוא ענה לבסוף, תוהה לאן היא מנסה להוביל אותו הפעם.
"בדיוק".
העיניים שלה נצצו עכשיו, והוא הרגיש גל של חום עובר בו, למרות שלא נגע בספל הקפה שלו כבר למעלה מחמש דקות. "מכאן כולם נראים אותו הדבר", היא המשיכה, "אי אפשר לקבוע אם מישהו עני, עשיר, חכם או טיפש. כל מה שאפשר לראות מפה הוא נקודה. לא משנה אם אתה מנהל של חברה ענקית או נער חסר בית, בשביל מי שעומד כאן – אתה בסך הכול עוד נקודה. וכשכולם רק אלפי נקודות זעירות שחולפות ברחוב, הכשלונות הקטנים והפגמים שלך פחות משנים. גם אם לעולם לא ניהיה יותר משתי נקודות מטושטשות וחסרות חשיבות, זה בסדר, כי אם מסתכלים על התמונה מלמעלה כולם כאלה. יש בזה משהו מעודד".
"אולי", הוא הודה.
משב רוח קפוא חדר את מעילו העבה של הבחור, והוא רעד קלות. ספל הקפה היה כבר ריק כמעט לחלוטין, והמשקה המועט שעוד נשאר בו היה קר.
בלי לומר מילה נוספת, הוא הרים את התיק שלו מהכיסא, היא כרכה את הצעיף שלה סביב צווארה, והם חזרו חזרה למבנה וירדו במעלית בדממה. הם חלפו על פני השומר בכניסה לגורד השחקים, שני צעירים במעילים עבים וידיים שלובות, ויצאו חזרה לאוויר החורף הצונן.
כשהביט הבחור על גורד השחקים הענק שהתנשא מאחוריהם, רק אז הבין עד כמה קטנים הם באמת – שתי נקודות זעירות נוספות ברחוב הסואן.


תגובות (9)

אני כלכך שמחה שהחלטת לכתוב את זה בסופו של דבר.
הסיפור מושלם מבחינת העלילה. נהנתי מהשיחות המעניינות, המחשבות, התיאורים. הכל בהחלט ראוי להיקרא 'סיפור טוב'. אני ממש אהבתי. אישית, תמיד חשבתי על כמה זה מדכא להיות עוד נקודה קטנה בעולם הענק הזה אבל ההסבר שהיא נתנה סיפק אותי במידה מפתיעה. אם אני קטנה, כולם קטנים. זהים. נפלא

אני גם אוהבת להיות במקום גבוה, זה גורם לי להרגיש חזקה.

עכשיו, יש כמה תיקונים קלים:
א. בפסקה הראשונה אני חושבת שיותר תקין לרשום "שמתחתם".
ב. אני חושבת שכדאי לך להוסיף י' ב"דברה" ו"דברו", שיהיה יותר מובן.
ג. כשאת רוצה לגמור משפט עם מרכאות, את צריכה לשים לפני המרכאות שסוגרות סימן פיסוק ולא אחרי. למשל: "פשוט תסתכל עליהם," (מתוך הסיפור שלך :)
לילה טוב וכל הכבוד על האומץ

15/10/2016 22:07

אני אתקן… חייבת לציין שבג' חידשת לי. תמיד חשבתי ששמים את סימן הפיסוק מחוץ למרכאות.

15/10/2016 22:24

זה היה קטע פשוט מדהים, ממש אפשר היה לדמיין את זה בראש מרוב שהכתיבה הייתה מצוינת.

15/10/2016 23:36

תודה ^^

15/10/2016 23:39

לא הבנתי למה את מתביישת בכתיבה שלך?!
הכתיבה נהדרת וסוחפת.
כל הכבוד.

16/10/2016 08:17

תודה! גם אני לפעמים לא מבינה למה אני מתביישת בכתיבה שלי :/
פשוט כמעט כל מה שאני כותבת נראה לי דבילי.
נו טוב, כל אחד והבעיות שלו

16/10/2016 11:37

מדהים!
את כותבת ברמה גבוהה.
שמחה לראות שעדיין יש כותבים/כותבות כאלה באתר!
אהבתי מאוד את התיאורים וכמובן את הדימוי לנקודות.

בהערכה, קלואי.

14/06/2018 13:51

    תודה רבה! אני שמחה מאוד שאהבת והתגובה שלך ממש חיממה לי את הלב… למרות שאין לי מושג איך הגעת לקטע הזה, כי הוא עלה לפני שנתיים 😅
    למען האמת, אני פחות פעילה באתר, אבל אולי אחזור מתישהו.
    שיהיה יום מקסים,
    כתם

    14/06/2018 18:17

    נ.ב שמתי לב שרמת הפעילות באתר ירדה בצורה דרסטית בשנים האחרונות, אבל הרבה כותבים שעזבו עברו לוואטפאד והם פעילים שם (אם את מכירה את אמורה/לגונה למשל).
    מציעה לך לנסות לראות אם יש שם משהו שתאהבי. אני די מכורה, אבל בעיקר לסיפורים באנגלית, למרות שבהחלט יש גם סיפורים מצויינים בעברית.

    14/06/2018 18:28
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך