העולם, הפחד והערכים הכי חשובים בחיים

שם בדוי 03/12/2013 995 צפיות תגובה אחת

התיישבתי על הכיסא המסתובב והבטתי במחשב לכמה דקות אחדות. הרגשתי כאילו אני מתווכחת עם מחשבותיי. ולמה אני עושה זאת? הכול התחיל לפני שבועיים. בבית הספר שלי נבחרתי להיות מועצת תלמידים. לאחר מכן, היו בחירות ליושב ראש מועצת תלמידים. לא התמודדתי. זה לא בגלל שלא רציתי אלא פחדתי. פחדים, אוכלים בני אדם עד הסוף ולא משאירים ממנו שארית של מחשבות טובות. ולי היו הרבה פחדים, כי הייתי די רגישה. פחדתי נורא מהילדים בבית הספר מכיוון שרוב הילדים בהם נתקלתי חוץ מחברותיי כמובן, לא היו מקבלים את הטעם שלי. לפני שנתיים אימי ואני היינו בוחרות לי את הבגדים והרבה אמרו לי שאין לי טעם בבגדים ושאני מיושנת. זה מעליב, אבל צריך להתגבר על זה, אחרת אהיה חלשה. פחד, לוקח ממך מחשבות שונות ואוסף אותם עד לכלא קטנטן. כך, אתה חושב רק על דבר אחד בראשך, הפחד שלך. פחד, אוכל את איבריך מבפנים כי להשאיר אותך ריק לחלוטין מכל בחינה אפשרית. פחד, שובר אותך ומפרק אותך עד כמה שהוא יכול. הוא כמו מזיק קטנטן בגוף שמתפרע בו, רק שלמזיק כזה אין מדביר, מי שמסוגל להרוג אותו זה אך ורק אנחנו. אם נאמין בעצמנו ונדע לקבל ביטחון עצמי, נוכל להגיע למרחקים ולהשמיד את הפחד. אנחנו חייבים להסתכל על עצמנו במראה הקרובה שבבית ולהגיד בלב "אני חזק, אני יפה, ויש לי ביטחון". אתם חייבים לא להתייחס למה שאחרים אומרים לכם, להמשיך להישאר עם טעמכם ולפעמים ללכת לא בדרך שחבריכם בוחרים, אלא בדרכיכם. לפעמים בני אדם עושים שטויות בגלל החברה. הם רואים שהחברה עושה זאת וחוזרים אחריה. ואז, כשאותם בני אדם מתייעצים עם מישהו קרוב להם. הוא אומר להם: אם הם ייקפצו מהגג גם אתה תקפוץ? כך לפחות הרוב אומרים. רציתי להיות יושבת הראש, אבל בגלל זה דרוש לנאום מול קהל ילדים, לדבר… לזה דרוש ביטחון עצמי וחוסר כניעה ללחץ חברתי. לי , אין זאת למרות שאני מאמינה שאני יכולה לתרום לבית הספר, לכן החלטתי להישאר בתפקיד מועצת תלמידים וזהו. לפעמים אנחנו מתווכחים עם המחשבות שלנו. מחשבה אחת אומרת לנו לעשות כך ומחשבה אחרת אומרת לנו לפעול בצורה אחרת. בני אדם חלשים לא מצליחים בחיים, לכן אנחנו חייבים להתמודד עם הפחד, לאכול אותו, ולחסל אותו אחת ולתמיד. אנחנו לא חייבים לחשוב על הפחד ולהגיד לעצמנו שאנחנו לא יכולים להתמודד עם הפחד, אנחנו יכולים עם אנחנו באמת רוצים להתמודד איתו. אנחנו לא חייבים לחשוב על הפחד, אלא לפעול. כשאנו מפחדים, אנחנו חייבים לעשות מעשים, לא להיכנע. בני אדם שונים ואנחנו חייבים לקבל אותם איך שהם. לדעת להביט בהם ולכבד אותם, כי יש כאלה שיוצרים לאחרים את מחשבת הפחד. החברה הרבה פעמים דוחה ילדים כי הם שונים, לא מקובלים ואחרים. זה גורם לאותם ילדים לפחד, להאשים את עצמם. רבים מספרים דברים מפחידים כשהם יודעים שאחרים מפחדים. למה אתם עושים זאת? כדי לקבל כוח? כאשר אנחנו מפחידים אנשים אנחנו לא מקבלים מזה כוח, רק אשמה. מכירים את זה שאתם שומעים אנשים אומרים עד כמה שהעולם אכזר? זה נכון. העולם אכזר והוא אף פעם לא היה מושלם. לפעמים אנחנו רוצים לשנות בני אדם בגלל זה, אבל זה בלתי אפשרי כי לפני שאתה משנה מישהו, תסתכל על עצמך, על מעשיך, ותשפר אותם. יותר קל להגיד עד כמה שהעולם מתאכזר מאשר לנסות לפעול ולעשות מעשים טובים. חוץ מזה, אם בעולם היו רק אנשים אכזריים, ה היה משמיד את עולמנו. אבל כל עוד יש פיסת טוב בעולם הזה, אנחנו נחייה. כל עוד נזכור מה היא אהבת אדם, ננסה לפעול למען העולם, אנחנו נראה שהוא לא כזה נורא. אם נדע להגיד תודה לניתן לנו, בכל יום וליילה נהיה אנושיים. יש בני אדם אנושיים ויש כאלה שלא. צריך להתמודד. יש בני אדם עקשנים כל כך שרואים במה שהם עושים כנכון ושלא מבינים שהם טועים ותמיד עומדים על דעתם ולא מקשיבים לאחרים. נכון, זה טוב לעמוד על דעתך, אבל מידי פעם צריך לדעת להקשיב לאחר , לא לחשוב שאנחנו כל הזמן צודקים ונקודה. כי לא כל דעה שלנו היא צודקת. יש בני אדם שמנסים להיות צודקים בדעתם למרות שיודעים שהם טעו. זה בסדר לטעות ולדעת שאתה טועה אבל הגדולה האמיתית היא לדעת להודות בטעות שלך. כמה נפלא כשבני אדם עושים זאת, אבל לא מספיק להודות בטעות שלך. אתה חייב להיות חזק בכל מחיר, לפעמים לדעת להחזיר לאנשים ולא להיות כזה נחמד. אתה חייב לומר תודה על זה שאתה קיים, להפסיק להתבכיין על מה שאין לך, לחשוב על מה שיש לך. יש כאלה שפונים למגלי עתידות. מצטערת להרוס להם את בועת המחשבה שלהם, אבל מגלי עתידות לא קיימים בכלל! הדבר היחיד שקיים זה העבר והווה ואנחנו חייבים להתמודד עם הזמנים האלה. מי שבאמת מסוגל לשנות את העתיד זה אתה. אתה בוחר באיזה דרך ללכת, אתה. לא מישהו אחר בוחר למענך את העתיד או מוצא אותו. אתה זה שמסוגל ליצור את העתיד שלך, שאחרי כמה שנים יהפוך לעבר שלך. זה העולם בו אתה חיי, בחיים לא תוכל לשנות את כולו.מספיק שתעזור לאחרים, כבר תשנה את העולם. לך יש את הזכות לבחור איך לחיות ויש לך רצון משלך. תשתמש בו ואל תפחד מפני הרצון של מישהו אחר. אתה קובע על עצמך, אתה מחליט מה לעשות רק אתה. תעבור את הילדות ותחליט על עצמך. כי לבינתיים ההורים יחליטו עליך. הם יודעים מה באמת טוב לך, הם הגיבורים שלך, הם מי שאוהב אותך איך שאתה!


תגובות (1)

ההשתקפות שלך לעולם, מעט דומה לשלי.
כשאני רואה אותך עם אחותי, את כולך חייכנית ונראה כי את כל כולך אופטימית.
זה דיי מוזר בהתחשב לזה שעכשיו אפשר לראות כיצד את רואה את העולם.
וכל הדברים הנכונים, שכתבת פה בסיפור, זה מדהים! ולחשוב שאת כול כך צעירה לגילך, ואת מצליחה להבין דברים.
כשאני ואת לבד, ואת כולך שקטה, ואני בראשי מנסה למצוא נושא לשיחה איתך, לדעתי לא יכולנו לדבר כך, הדרך הקלה יותר היא לדבר בכתב…
את כותבת מדהים!

03/12/2013 07:58
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך