dani9196
מה אתם אומרים, לקפוץ למטבח ולאכול משהו, או לנסות לכתוב?

סלמון או מוזה?

dani9196 13/04/2014 843 צפיות 25 תגובות
מה אתם אומרים, לקפוץ למטבח ולאכול משהו, או לנסות לכתוב?

טיפות צבע טרי זולגות מקורת העץ, טיפות טריות ורעננות שעוד לא הספיקו להתייבש, גולשות במורדה של הקורה וצונחות מטה אל רצפת המתכת. טיפ-טף… ביפ-בופ… נשמע צליל הטיפות המתופפות על ריצפת המתכת, טיפ-טף… לבנה כולה קורת העץ – לבנה ונוטפת צבע – צבע חדש ומבריק. מכה בראשי קורת העץ, מכה בעוצמה של אלף ידיים המניפות מעלה וחובטות בכול יכולתן. אדומה כולה קורת העץ – אדומה ונוטפת דם טרי שעוד לא הספיק להיקרש. טיפ-טף… ביפ-בופ… ניתזות טיפות דמי הצעיר אל הרצפה המתכתית.
כול שרציתי היה דג מטוגן. רק דג צרוב על המחבת עם מעט לימון לטעם וקמצוץ פטרוזיליה מלמעלה, רק לקישוט – זה היה רצוני היחיד, כול חפצי בעולם. אבל הם מנעו זאת ממני. הם כלאו אותי בצינוק חשוך ומבודד – התעללו בנפשי ואת גופי עינו. גרמו לי לסבל ועקה שהוציאו אותי מדעתי. צילקו אותי לנצח בהתאכזרותם הבלתי נישאת, אך בעיקר, לא אפשרו לי לאכול דג עם לימון ופטרוזיליה.
אני ריק, אבל הם מכריחים אותי לכתוב. השדים שבראשי מכריחים אותי לכתוב! ראשי חלול, נבוב וריק מכול תוכן, אבל שדון קטן עם חצוצרה עושה בפנים רעש צורם נוראי ושד אחר לא מפסיק להכות בתופים ולצווח שטויות. הם הולמים במוחי במכות אדירות ומהממות, מצווחים בקול מחריש אוזניים, צורמים ושורטים. הם רוצים שאני אכתוב משהו, הם מאלצים אותי. אני מוכרח לתת להם את מבוקשם.
דג מטוגן, אני מתחנן בפניהם, נפשי משתוקקת לדג הנכסף, אך הם בשלהם, ממשיכים להכותי עד שתשרה עלי המוזה ותניע אותי לכתוב. הו, מוזה ארורה! מה לא הייתי נותן כדי שתניחי אותי לנפשי ותשחררי אותי מכבלייך המעיקים… ליבי נמשך אחר הדג המטוגן, אך עולך לא מתיר לי לצאת ולרדוף אחר משאלתי. רצוני לפרוץ החוצה, אל העולם הפתוח, בחיפוש אחר אותו הדג, שיביא לסיפוק התשוקות העזות שטורדות אותי, אך כלוא אני, כלוא ומסוגר.
הו, רוח היצירה המקוללת, מדוע אינך יורדת אלי וממלאת אותי ביכולת וברצון? מדוע כך את מכבידה עלי כשאת מנקרת במוחי ומעלה בקרבי רעיונות הפורחים כבועות באוויר? למה זה את מושכת אותי אלייך, נועלת בפני את העולם שמעבר לך, המלא בניחוחות וטעמי הדג, ובכול זאת מתעקשת להישאר מחוץ להשגתי?
לכתוב. אני מוכרח לכתוב. הצורך ליצור חייב לבוא על סיפוקו. המוזה מרחפת מעל ראשי, אפשר לשמוע את משק כנפיה. היא תלויה מעלי, מושיטה את ידה לעברי, אך לא נוגעת בי. לוחשת היא באוזני, מבקשת שבעבורה אקריב את תשוקתי לדג, שאתמסר אליה, אך כול כך חמקמקה היא השראתה, כה מעורפלת נוכחותה, והדג, ריחו כה עז, כה כובש ומעורר חושים…
הצמא ליצירה ולביטוי לא נותנים לי מנוח. הרעב לטעמו של הדג מנקר במוחי גם הוא. אני נקרע בין המטבח לשולחן הכתיבה. ריח הדג המפתה המתגנב אל אפי מעברו השני של פתח חדרי, יחד עם המחשבות על מרקם בשרו הקטיפתי והענוג, וציפויו הנוקשה והפריך של אותו המעדן המתפצפץ והמתמוסס בחך עם כול נגיסה, מושכים אותי אל המטבח – מגרים את חושי ומעוררים בי את הדחף העז לקום ממקום מושבי ולנטוש את מעשי באחת, לטובת ריצה אל עבר המחבת המהביל והתענגות על תוכנו. אלא שהרצינות המיושבת שבניסיון להמציא והציפייה המתוחה שבישיבה מתוך כובד ראש והגות שקטה, לא מאפשרים לי לזוע ממקומי. העיסוק הממוקד והמרוכז בחוט מחשבה עדין ו שברירי שאין להפריעו, שכן הוא יכול לשאת פרי בכול רגע, כובל אותי לכיסאי.
קפוא אני יושב, מול שולחן הכתיבה. המחשבות מתערבלות בקרבי, רעד אוחז בגופי, אני נקרע בין רצון עז אחד למשנהו. אני רוצה דג. אני רוצה לכתוב. עוד מעט ונפשי תיטרף עלי מרוב רצונות, ואז לא אוכל לקבל אף אחד מהם.


תגובות (25)

בעעע דג F:
קטע יפיפה, בדרכו.

13/04/2014 09:07

תאכל משהו בזמן שאתה כותב :)

13/04/2014 09:14

יש לי רעיון מה אפשר לעשות:
לבקש מאימא שתכין דג סלמון (עם לימון ופטרוזיליה? פיחס) ושתביא לך לחדר. ואז תאכל בעוד אתה כותב. זה גם ממריץ את המחשבות.
אהבתי את הקטע. הוא לא נראה היה לי כ"כ רציני (כי אתה באמת לא יוצא מהחדר אף פעם? אתה חייב לצאת מתישהו. אתה יודע – בית ספר, לאכול, חברים, משהו. בזמן הזה אתה יכול גם לאכול דג.)
הוא נראה קצת לא הגיוני (לדעתי) אבל אהבתי.
האמת שמאוד אהבתי.

13/04/2014 09:15

    נראה לי שעלי להבהיר שהרעיון היה להעביר את התחושה שבהתלבטות קשה בין שני רצונות עזים (לאו דווקא דג וכתיבה…) רק הקטע של הדג טרם לביזאריות, הרצויה בעייני.

    13/04/2014 09:20

    אבל גם אם זה שני רצונות עזים אחרים יש אפשרות כמעט תמיד לממש את שניהם..

    13/04/2014 09:22

    מבחינתי הפואנטה היא ***בערך*** שלא צריך להיות חמדנים ושלא תמיד מקבלים הכל והחיים דבש (אל תהרוג אותי על זה אם ממש טעיתי…)

    13/04/2014 09:25

לא, התכוונתי ש…לא הכל אתה יכול לקבל ואם תדרוש יותר מדי אז אולי לא תקבל בכלל (הדייג ודג הזהב..בגלל זה הדג?)

13/04/2014 09:26

    לא חשבתי על גייד ודגי זהב, אבל מה שאמרת הוא חלק מהנקודה בסיפור.

    13/04/2014 09:34

אחד מהיצירות הטובות ביותר שלך!
אהבתי מאוד!
המסר לפי דעתי- הדילמה של הכותב אם לפנות אל החיים שבחוץ, להיות חלק מהחברה וכו׳ או להתמסר למוזה בלבד.
כל הכבוד( :

13/04/2014 11:13

המסר שאני הסקתי הוא שלא משנה למה התכוונת כשכתבת טקסט מסוים, לקוראים תמיד יהיה מסר אחר שהם יבינו ממנו…

13/04/2014 11:26

נורא אהבתי את ההתחלה. היא נורא עניינה אותי ומשכה אותי להמשך הסיפור. כל תיאור היה משלם במקומו וכל זה יצר התחלה מושלמת.
כל העניין עם הסלמון העלה לי חיוך קטן על הפרצוף כשהבנתי שעל זה הכל מדובר.
אני אומרת שתישאר לכתוב, כי אם זה מה שיוצא כשאתה רעב.. שאפו.

13/04/2014 11:30

זה קטע מעולה, והתיאורים יפיפיים.
אני לקחתי מכאן דווקא את הדילמה להאם להתמסר לחלוטין לכתיבה ולדכא את כל התשוקות האחרות, או לנסות להתחבר לחברה ולעסוק בדברים אחרים עם אנשים אחרים.

13/04/2014 11:50

אני מאמינה שלא צריך לרדוף אחרי מוזה כותבים כשצריכים נכון שההיתי מעדיפה לסיים סיפור שהתחלתי בתחילת השנה אבל אני לא יתיש את עצמי בלחכות למוזה מניסיון אפשר לגרות מוזה כשממש חייבים אבל לי הייתה הפסקה בסיפור של כמה שנים והמוזה חוזרת אם הסיפור עדיין טוב בעיינך
הכתיבה שלך ממש מעניינת והדעות שלך עוד יותר

20/04/2014 13:26

    מסכים איתך – אין מה לרדוף אחר ההשראה לשווא, זה מתסכל.

    20/04/2014 13:29

חחח נכנסתי לדכאון קל שאתה לא מסכים אם שום דעה.
נחמד להווכח בטעותי

20/04/2014 15:17

    אני לא בטוחה אם זאת המילה הנכונה אז תחליף אותה ב: לעמוד על טעותי

    20/04/2014 15:18

    "להיווכח", "לעמוד על" מה זה משנה בעניין זה?! אפשר להשתמש בשניהם.

    20/04/2014 15:23

יש לומר שהסיפור הזה הצחיק אותי.
הקטע עם הסלמון בהחלט ביזארי ועוד יותר-הלימון והפטרוזיליה!
גדול…
האמת?
לא לקחתי את הקטע הזה לאיזו "הארה" או משהו,פשוט ראיתי פה מישהו עם שני רצונות עזים שלא יודע להתמודד איתם…
ועם זה מה שיוצא לך כשאתה רעב,אז תישאר רעב ;)
ואני לגמרי מסכימה עם יוקי בקשר למוזות^^

22/04/2014 18:39

    זו בדיוק הייתה המטרה – לתאר לבט עז בין שתי תשוקות.

    22/04/2014 18:52

אם כך,אז הצלחת,ובגדול.
אני מצדיעה לך :)

22/04/2014 18:56

אז את המוזה מצאת.. איך יצא הדג?

21/05/2014 23:48

    קראתי את הקטע שוב, משהו הפריע לי והרגשתי שכאילו פספסתי משהו
    לא הבנתי את ההתחלה, המתכת, צבע הדם, קורת העץ כל הקונספט של הצביעה של הקורה והטפטוף שלה על המתכת היה לי לא ברור , אשמח להסבר

    21/05/2014 23:51

    המוזה (קורת העץ) מכה במוח כדי לסחוט ממנו רעיונות טריים וחדשים.
    החדר המתכתי הוא דימוי למין חדר עינויים.
    בערך. (זה אמור להיות ביזארי.)

    22/05/2014 00:20

עכשיו הבנתי
אני יושבת בחדר ומהנהנת שעה מנסה לחפש מילה שתתאר את ההרגשה שלי
מצמרר? מעורר פליאה? בערך שניהם

22/05/2014 00:36
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך