dani9196
אל תגידו לי שזה לא הגיוני שיקרא כזה דבר!!! אני יודע, זה יקרה קצת אחרת... ותגידו, הסיפור בסדר? זה חשוב לי שתגלו לי מה דעתכם על האחד הספציפי הזה (גם אם היא דעה שלילית - תגידו בכנות מה אתם חושבים {פלליייזזז})

השמיים הם הגבול

dani9196 13/03/2014 1178 צפיות 70 תגובות
אל תגידו לי שזה לא הגיוני שיקרא כזה דבר!!! אני יודע, זה יקרה קצת אחרת... ותגידו, הסיפור בסדר? זה חשוב לי שתגלו לי מה דעתכם על האחד הספציפי הזה (גם אם היא דעה שלילית - תגידו בכנות מה אתם חושבים {פלליייזזז})

בסופו של דבר התרחש הבלתי נמנע. לאחר דורות על גבי דורות של חיתוך הענף עליו הם יושבים, הביאו לבסוף בני האדם את כוכב הלכת שלהם לקצה גבול היכולת. כדור הארץ קרס, הוא לא היה יכול עוד לשאת את מעמסת בני האדם, עם הניצול הבלתי נלאה שלהם. יום אחרי יום היו בני האדם מריעלים את כוכב הלכת שלהם ומתישים את כוחו, עד שיום אחד זה פשוט קרה, כדור הארץ נשבר, בני האדם הרסו אותו, ובכך גם את עצמם. המקום לא היה ראוי עוד לישוב ולשוהים בו הייתה צפויה הכחדה כמעט בלתי נמנעת. אך קומץ אנשים הצליח לשרוד את החורבן שהמיטו בני האדם על עצמם.
במקום לקבל את גורלם ולהשתכן במערות, לזון את עצמם בצמחים ובנבלות מזדמנות ולהסתגל לחייהם החדשים על כוכב הלכת מוכה רעידות האדמה, הסופות והחום הבלתי נסבל, החליטו האנשים לעזוב את הכוכב הזקן והחולני שלהם ולצאת אל החלל הפתוח בחיפוש אחר מקום חדש, צעיר ולא מנוצל להתיישב בו.
במשך עשרות בשנים הם עמלו על בניית ספינת החלל המשוכללת ביותר שיכלה מחשבתם להגות. לאחר שהזדקנו ולא היו מסוגלים לבנות עוד, הותירו הם את מורשת הבנייה לבניהם אחריהם ואלו, כשהגיע הזמן, הורישו את המלאכה לצאצאיהם הבאים, עד שלבסוף, כעבור כמה מאות שנים של עמל ויגע, השלימו בני האדם את בנייתו של כלי הטיס המפואר ביותר שידעה האנושות. לאחר שכמעט נכחדו ונאלצו לחיות במשך דורות מהשאריות שהותירו אבותיהם, בנו בני האדם את הכלי שיסלול את מסלולם אל עבר טור זהב חדש, את הכלי שייקח אותם הרחק מהפלנטה הארורה ומוכת החולי שלהם אל עתיד מלא חיים רעננים.
הגיע יום העזיבה הגורלי ובכולם אחזה התרגשות עצומה. כול שלושה עשר אלף וחמש מאות בני האדם הקיימים על כדור הארץ עלו על סיפונה של ספינת החלל החדשה והנוצצת שלהם והתכוננו בציפייה מתוחה לרגע שישנה את חייהם שלהם ואת גורל הגזע האנושי כולו לעד – רגע ההמראה. הכול היה מוכן לרגע הגדול, התוכנית בוצעה ללא כול תקלה והנה זה קרה, בני האדם נסקו מעלה.
אך המריאו בני האדם והנה עלתה בליבם השאלה: המראה לאן? איפה נמצא כוכב לכת נוסף שיוכל לספק את צרכינו כמו שהיה כדור הארץ עושה? וכשהיה כדור הארץ לא יותר מנקודה קטנה ועמומה באופק הנשקף מחלונות כלי הטיס שלהם, מצאו בני האדם את עצמם אובדי עצות. לאן מועדות פנינו? הם שאלו את עצמם, איפה נמצא מקום עליו נוכל לנחות ולהקים חיים חדשים?
בהיעדר כול ידע על מקום שכזה, החליטו לבסוף בני האדם לצאת אל החלל הבין כוכבי בלא כול כיוון מוגדר מראש ולחלוף בטיסתם על פני היקום האין סופי כולו, עד שיגיעו למקום שיספק את צרכיהם. אם אין סוף ליקום, הם חשבו, הרי האפשרויות הינן בלתי מוגבלות, ובוודאי קיים איפשהו ברחבי החלל העצום הזה כוכב לכת נוסף שיוכל להכיל אותנו ולספק את צרכינו. למעשה, אם היקום אינסופי, חשבו לעצמם, בוודאי אין סוף גם למספרן של פלנטות שכאלו.
במשך אלפי שנים, דורות על גבי דורות, טסו בני האדם קדימה על פני המרחב במהירות מדהימה, עוצרים רק מדי פעם על יד איזה כוכב או חגורת אסטרואידים בכדי לדלות מהם חומר ואנרגיה כך שיוכלו להמשיך ולהתמיד במסעם אל עבר הלא נודע. לאורך מסעם זה, המשיכו בני האדם לבנות ולשכלל את החללית שלהם וככול שעבר הזמן, נעשה הכלי מהיר יותר, מרווח יותר ונוח יותר למחיה, עד שלבסוף נהפך הכלי לבית. האנושות המשיכה להתקדם, בולעת שמשות וגלקסיות שלמות לצורך הנעת ספינתם ההולכת וגדלה, הטסה קדימה במהירות עצומה, ומרוקנת את היקום כשהיא מותירה עוד ועוד ממנו מאחור.
האנושות הנודדת המשיכה לחלוף על פני הקוסמוס ביעף חסר מנוח, בהתחלה מתוך געגועים כלפי הפלנטה הישנה שלהם ובחיפוש מקום הדומה לה, אך אט אט, כשהתמלאה החללית שלהם באנשים נוספים, ובצמחים וחיות שלמדו בני האדם ליצור בעצמם מן החומר שכרו מתוך הגופים השמימיים שעל פניהם חלפו במשך מסעם בן אלפי השנים, נשכח מתודעתם קיומו של המקום ממנו הגיעו, נעלם מזיכרונם כדור הארץ – מוצא האנושות, ומטרתם, למצוא כוכב לכת חדש שיוכל להזכיר להם אותו, התחלפה בשגרת התעופה הבלתי נפסקת לפנים, אל עבר קצה היקום.
דורות באו ודורות חלפו, אימפריות עלו ונפלו חזרה אל נשייה, ובני האדם המשיכו במסעם קדימה, חולפים על פני שמשות, על פני גלקסיות וקבוצות גלקסיות, מותירים את היקום ריק מאחוריהם, חולפים על פני הקוסמוס במעוף מהיר כבזק – בתחילה, ובהמשך אף מהיר ממנו. מעולם, בכול מסעם בן עשרות אלפי השנים, לא נתקלו בני האדם בפלנטה ראויה ליישוב, לא כשתרו אחר אחת כזאת וגם לא אחר שכבר הפסיקו לחפש. הם רק המשיכו לנוע הלאה והלאה, מתוך ההרגל בלבד, עד שבסופו של דבר הגיעו לקצה היקום.
בני האדם נותרו אובדי עצות. לאן נתקדם עכשיו? הם שאלו את עצמם. לחזור הם לא יכלו, שהרי הם רוקנו את היקום כולו מחומר ומאנרגיה לצורך טיסתם המתמדת ואין הם יכולים להמשיך לנוע מבלי שיהיה להם מה לנצל לצורך תנועתם. כול גוף שמימי הם כילו עד תום, כול גרגר אבק קוסמי הם ניצלו בכדי לתדלק את תאוותם לתנועה מתמדת הלאה. מאחוריהם, הם לא הותירו דבר, ולפנים לא היה דבר מעולם.
בני האדם הגיעו לפסגת האפשרויות. הם התקדמו ככול האפשר, נסקו מעלה עד הגבול של כול מה שקיים, כבשו את היקום כולו, ועכשיו לא נותר עוד דבר. רק נשאר להם לצנוח מטה אל כיליון.
בני האדם גוועו, בידיעה שאין להם להן להתקדם יותר.


תגובות (70)

העלתי פרק חדש, אשמח עם תקראי ותגיבי ♥

13/03/2014 12:07

    כן, כול האתר כבר יודע…
    את יודעת, היה נחמד אם היית קוראת את הסיפורים שאת מגיבה עליהם (או לכול הפחות מתייחסת למין המחבר – במקרה שלי זה זכר, ולא רק עושה העתק הדבק לאותה התגובה שכתוב בה "תקראי" בלשון נקבה, ועוד עם לב, שזו ממש צביעות).
    נ. ב. הרשיתי לעצמי להיות קצת עוקצני ולדבר בנימה פוגענית כי אני בטוח שבחיים לא תקראי את תגובתי זו, כך שאין אפשגות שתיעלבי מהדברים : )
    נ. ב. ב לדעתי סמיילי עם רווח הוא סמיילי מושקע. מי שאכפת לו מהסמיילי שלו, שיעשה רווח, ככה- : ) זה הרבה יותר נחמד מסתם :)

    13/03/2014 13:08

אוקיי… סליחה באמת שאני רוצה תגובות… ואני באמת קוראת את הסיפורים!! אחרי שאני מגיבה אני קוראת…. למשל את שלך קראתי!!!

13/03/2014 13:13

    חחח טוב… התכוונתי לומר שתראי בתגובות אכפתיות ואל תגרמי לכותב לחשוב שכול מה שאת רוצה ממנו זה רק לפרסם את עצמך. כי יש אנשים שמשקיעים ומצפים לתגובה על הסיפור שלהם (לדוגמה, אני, בסיפור המסויים הזה, ביקשתי חוות דעת או ביקורת) וזה פשוט מאכזב לראות תגובה כמו שלך כשמצפים לתגובה רגילה של ביקורת וכדומה.

    13/03/2014 13:28

אוקיי, מצטערת… ורציתי להגיד שאתה מוכשר… ( פרצוף מסמיק ומתנצל )

13/03/2014 13:32

זה סיפור ממש יפה!
אין תלונות, אין לי אפילו מה לומר!
זה מדהים! (כרגיל… -,-)

13/03/2014 13:42

תודה :)
(לפעמים גם סמיילי בלי רווח זה נחמד)

13/03/2014 13:49

שלום, ארנב.

13/03/2014 13:52

די לעשות צ'אט מסיפורים שלי, חופרים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13/03/2014 14:56

    תשרוד, מר ארנבי.

    13/03/2014 14:58

    שלהלללללללללללללללללללללללללללללללללללללללהההההה

    13/03/2014 15:16

אני, ממש אהבתי ^^
זה ממש מושלם,
ומתוך 10 זה 11 וחצי ^~^

13/03/2014 15:03

    יייישששש
    גם לא חפירה וגם תגובה מעודדת : )

    13/03/2014 15:07

שלהלהלהלהלהלהללהלהלהלהלהלהלהלהללההלהלהההההה

13/03/2014 15:18

אתן יודעות שאני יכול להתלונן להנהלת האתר ויחסמו אתכן לנצח נצחים, נכון?

13/03/2014 15:21

    אבל… אבל… מה עשיתי?… T^T בסך הכל אמרתי שהסיפור יפה! טוב, לא צריך! אני לא אקרא יותר סיפורים שלך! ( #דרמה_קווין )

    13/03/2014 15:25

    האשטג זה לא מגניב!

    13/03/2014 15:29

    מסכימה לחלוטין.

    13/03/2014 15:46

    ריקי לא נתת לי את האימייל שלך איך נעבוד ככה על הפרק הבא?!

    13/03/2014 15:47

    נתתי!
    וזה גם כתוב לי בפרופיל

    13/03/2014 15:50

סיפורים מעניינים מאוד123 . שכחת שאמרת לי לקרוא לך רייצ"ל? אגב זאת אני
: "ניקולמילי." חחח…

13/03/2014 15:49

    חחח
    אני זוכרת את השם האדיר שנתתי לך!
    לא שכחתי אותך!
    ולא רייצ"ל, רייצ'ל.

    13/03/2014 15:50

אה בסדר… מתה עלייך!

13/03/2014 15:51

    גם אני עלייך.
    איך פורים עד עכשיו? מחר אנחנו לא לומדים.

    13/03/2014 15:55

זה
לא
צ'אט
פה
!!!!!

13/03/2014 15:56

    אין לך דרך להוכיח.
    לי יש דרך להוכיח שזה כן צ'אט, תסתכל על כמות התגובות ועל התוכן שלהם…

    13/03/2014 15:57

    ובכן, המקום הזה לא מיועד לצ'אט, בנוסף, ביכולתי לדווח על תגובותיכן כתגובות ספאם ואז לא יהיה עלי להוכיח דבר, הנהלת האתר תעשה זאת עבורי.

    13/03/2014 15:59

    בסדר, בסדר, אני וריקי הולכות לכתוב את ההמשך של הסיפור שלי אז לא נפריע לך.

    13/03/2014 16:01

נכון,אתה צודק סליחה. אבל זה לא יפה להלשין כי זה יהרוס לך את הקשרים :(

13/03/2014 16:02

    אני מסתלבט. נראה לך שאני באמת ידווח? מה אין לי מה לעשות?! מקסימום הייתי הולך לסיפורים שלך ומציף לך אותם בספאם ובתמונות מטרידות :)

    13/03/2014 16:04

    בוגר מאוד מצדך.
    ואני חשבתי שבאמת פגשתי מישהו חכם, מסתבר שטעיתי.

    13/03/2014 16:06

    אמרתי לך שאת לא מכירה אותי : )

    13/03/2014 16:10

טוב זה לא אשמתי שלא הבנתי .אבל עדיין עדיף היה עם היה באתר הזה צ'אט
( ככה כותבים את זה?) וככה יותר טוב יהיה.

13/03/2014 16:06

    היה פעם צ'אט… עכשיו אין :(

    13/03/2014 16:09

נראה לי שאתה נהנה מזה שאני לא מכירה אותך.

13/03/2014 16:12

    לא. פשוט אני ניהנה מזה שצדקתי במה שאמרתי לך.
    את מחמיאה על האינטליגנציה שלי ובסוף מתברר שאני טיפש כמו סלע.
    כלומר, הערכתי את המצב נכון, והמחמאה שלך הייתה לבסוף סתמית כמו שחזיתי.
    זה הופך אותי לכשרוני בחיזוי מושכל ומן הסתם אינטליגנט.
    זה איגיון או מה?

    13/03/2014 16:17

    איגיון שליטעעע

    13/03/2014 16:34

וואוווווווווווווו! אדיר בטירווווף!!!!!!
חשבתי גם על הרעיון שבני אדם מכחידים את עצמם בגלל כול הקטע של החור באוזון וזה…
אבל לא חשבתי על ספינת חלל [מזכיר טיפה את הסרט וואלי] ואז לסוף של היקום למרות שזה לא עולה על הדימיון! אדייייר!!! ממש אהבתי!

13/03/2014 16:20

פשש ממשיך להשתפר מפעם לפעם!

13/03/2014 20:48

וואו זה ממש יפה. דירגתי 5.

23/03/2014 18:31

    תודה : )

    23/03/2014 18:53

טוב בגלל שאתה מואד ישיר וביקשת במפורש דעה אמתית על זה, אני מרשה לעצמי.
הסיפור.
מאכזב ומשעמם, התחושה הייתה שאני קורת סיכום גרוע או תקציר של ספר.
יותר מידי התעסקות במצבו של העולם, אין רגשות.
זה כתוב בצורה יפה וכולי, וכמו שאתה תורך לציין מאוד ספרותי.
אבל…
ואני אפילו לא יכולה ממש להגדיר את זה, אבל מוטיב מאוד מרכזי היה חסר לי בסיפור הזה
אל תתפוס אותי בקטנות אבל ברעיון זאת הדעה שלי

25/04/2014 01:22

    איך את היית כותבת את זה במקום? כלומר, אני לא רואה מה חסר שאפשר להוסיף כדי שהסיפור ימצא חן בעינייך.
    שלא תביני אותי לא נכון, אני ממש שמח על הביקורת ושש על האפשרות לשפר את הכתיבה שלי כך שתתאים יותר לקורא (שזה את, במקרה הזה), רק קשה לי להבין מה בדיוק עשיתי לא נכון בכתיבה ואיך יכולתי לשנות לטובה לדעתך.
    כלומר, אני מבין שהרגשות חסרים לך, אבל כשאתה כותב באופן כללי על קבוצת אנשים, זה המצב. האם הטעות שלי הייתה שלא הכנסתי דמויות או שזה משהו אחר?

    25/04/2014 05:06

יכול להיות באמת. כי אני לא מצליחה להצביע על משהו מסוים שהפריע לי חוץ מהתחושה כשקראתי אותו

25/04/2014 08:23

    קשה לי לחשוב על דרך לשפר את זה שהיא לא לשנות את זה לגמרי ולהפוך את זה לסיפור שונה לחלוטין, אז נראה שלצערי איאלץ לאכזב אותך ולהשאיר את הסיפור כמות שהוא.

    25/04/2014 08:32

    ועוד דבר, אל תחששי להעביר ביקורת על הסיפורים שלי (ביקורת הגיונית כמובן).

    25/04/2014 08:33

חחח נו טוב, זה כבר יהיה קשה יותר. מי אמר לך שאני אדם הגיוני?

25/04/2014 08:46

    אף אחד לא אמר לי, אבל נחמד להיות הגיוני. כדאי לך לנסות את זה פעם.

    25/04/2014 08:48

אבל אז אני יפסיד צורת הסתכלות מאוד מיוחדת על החיים:-(

25/04/2014 08:52

    שווה את זה. עדיף להיות שפוי מאשר להיות מיוחד.

    25/04/2014 08:59

היי! אל תכניס לי לפה מילים שלא אמרתי.
אני אדם שפוי.
רק ההסתכלות שלי לא הגיונית לסובבים אותי, זה רק אומר שהמסכנות שלי מארועים מסויימים יהיו שונות משל אחרים.
ו

25/04/2014 09:05

    מה זאת אומרת "לא הגיונית לאחרים"? לוגיקה היא חד משמעית. או שהדבר הגיוני, או שהוא לא. לדוגמא, צורת החשיבה הזאת: "ידוע שדני אוהב סוכריות בצבע אדום. מסקנה: הצבע האהוב על דני הוא אדום." היא צורת מחשבה לא הגיונית, לא משנה את מי תשאלי. אני ממליץ להימנע מלחשוב דברים שכאלה ולהסיק מסקנות הגיוניות בלבד ;)

    25/04/2014 09:10

טוב. אולי זה באמת משהו שצריך לשקול אותו.
זה באמת יכול לעזור לי להבין מתמטיקה.

25/04/2014 09:22

להתראות, הלכתי למצוא את הגיון בעבודה

25/04/2014 09:39

#ההיגיון

25/04/2014 09:41

    איזו עבודה? גנן?

    25/04/2014 09:42

מה הקשר לגינון?
אני מנקה אצל השכנה, והלווי שבזה זה היה נגמר, אבל עכשיו אמא שלי צריכה עזרא בבית:-(

25/04/2014 11:55

    אמרת שאת הולכת למצוא את ההיגיון בעבודה. שאלתי באיזה עבודה את מחפשת היגיון. האם זו גננות? או אולי מכונאות, או הנדסה.

    25/04/2014 11:57

בניקוי רצפות ובתליית כביסה.

25/04/2014 12:19

מיאו?
69! 69 תגובות והרסתי את זה!

25/04/2014 12:26
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך