ערמה של מחשבות.

neomy-k 23/10/2014 840 צפיות 4 תגובות

רציתי שהמשאלה הגדולה ביותר שלי תישמר בסוד מפני עיניים ואוזניים חטטניות.
רציתי שהיקום הפרטי שלי יישאר רחוק מתודעות שונות ומגוונות, שיהיה מוגן בתוך כיפה שקופה, בתוך הראש שלי.
רציתי לבנות מקום בו אוכל לחיות בשקט, לבדי.
אבל העולם נסוג מבקשתי והכה בפניי רגשות ומחשבות שלא ידעתי אודות דבר קיומם. זמן חלף ועיוות את כל מה שחשבתי שאני רוצה ומאחלת לעצמי. וכעת, אני ניצבת בפני פרשת דרכים, אינספור יקומים בהם אני יכולה להימצא, עם כל החלטה שאני מקבלת.
שנים של עבודה ירדו לטמיון, היה בידי הקסם לחיות בכל מקום ובכל זמן שרק רציתי, ואיבדתי אותו. איבדתי אותו לטובת מציאות. לטובת קרקע מוצקה, שכל באמתחתה הוא חומר ועבודה, פיזית ושכלית כאחד.
הפכתי תיפקודו וניהולו של עולם. קסם ודימיון נדמים לחיים אמיתיים וממשיים יותר עבורי מאשר נפרשים חיי המציאות היומיומית לנגד עיניי. ויכול להיות שאני טועה לחשוב שהעולם בנוי על יסודות של יחס והתנהגות של בני האדם שמאוכלסים בו, אבל ראייה זו עוזרת לי להתמודד עם המכשולים שמציבה בפניי המציאות הקיימת – ממשיכה להתנהל.
אני מרגישה קטנה כל כך לעומת זרם החיים השוטף, שאני לפעמים חושבת על דברים מעין קיום וייעוד. אבל לרוב אני משתדלת שלא לדוש בכך, כיוון שהתוצאה תהיה חד כיוונית, סופית ומוחלטת כל כך, שגם אם היה קיומי משנה משהו באיזושהי צורה את דרכי היקום, אף אחד לא היה זוכר זאת לעולם.
ואני מתגרה בגורל. אני משתעשעת עם המוות.
דרך עיניים צרות והשקפה שונה ומגוונת, אני נמנעת מלהחליט, עבור עצמי ועבור האנשים הסובבים אותי, איך לחיות, או איך למות, לצורך העניין…
אין באפשרותי, או באפשרותו של אף אדם, להנהיג שינוי משמעותי בעולם, לא באמת.
אנחנו משקרים לעצמנו, אנחנו משלים את עצמנו, על בסיס יומיומי, כל עת שאנו מנסים לגרום להשפעה כלשהי.
זה ייגמר בכך, שכלי הנשק האחרון יושמד והעולם יוותר דומם, כמו שלא היה מבראשית כל הימים.


תגובות (4)

לא הבנתי אם לקחת את זה לקיצוניות בסוף אבל בכללי יש כאן כמה הארות שזה טוב להבין אז נהנתי. חוץ מזה אחלה כתיבה.

24/10/2014 00:09

    חח כן, הקטע נלקח מתוך יומן יומי שאני מנהלת והסוף שלו די קשור לדוגמאות של הקצנה שאינן קשורות לכאן, אני מניחה שהייתי צריכה להשמיט את השורות האלה XD
    תודה על התגובה :)

    24/10/2014 00:27

רציתי להגיב – לפעמים לא חייבים מטרה לחיים. לפעמים צריך לחיות בשביל להנות מהחיים ולאו דווקא בשביל להנהיג שינוי משמעותי או בשביל שיזכרו אותך. ישבתי עכשיו לקרוא כמה מהסיפורים הקצרים שלך ואני חושבת שאת מדהימה ונורא נהניתי. יש לך כישרון

03/11/2014 19:14

    אני מסכימה איתך, אבל קורה לפעמים כשדברים לא מסתדרים בדרך שחשבת שאת רוצה שילכו, את מתחילה לחשוב מה את עושה כאן, למה כולנו בעצם נמצאים כאן ומה הטעם…
    אלו כמה מהמחשבות התועות האלו כשהגעתי למצב שההנאה מהחיים התחלפה במשהו עמוק יותר שקיוויתי שטמון בהם ^_^
    אני מודה לך על התגובות ועל המחמאות, אני ממש שמחה לשמוע שאהבת ושהבחרת להקדיש לסיפורים שלי מזמנך,
    תודה רבה! :)

    03/11/2014 23:05
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך