stardustsherlotte
סיפור שכתבתי היום על הגיגי ההזויים.

כל קשר למציאות הוא מקרי בהחלט.

stardustsherlotte 11/10/2013 901 צפיות 4 תגובות
סיפור שכתבתי היום על הגיגי ההזויים.

הבטתי דרך החרך שבחלון, אם לחלונות יש חרכים. כל שיכולתי לראות הם השמיים הכחולים אך מאובקים של תחילת הסתיו. ישבתי שם הרבה זמן וחיכיתי שמשהו יקרה, כשאני חושב על מה שאני רואה- ריקנות גדולה ושלווה היכולה להוציא אדם מכליו. יש בזה מן היופי הקטלני והאמנותי המודרני, כמו תמונה של תפוח נגוס במוזאון תל אביב. אני מנסה לשבת בשקט, אך מוחי קודח.
ניסיתי להמציא לי מציאות שונה, מציאות טובה יותר, מציאות בה אדם יושב ומביט דרך חרכים בחלונות שפונים אל השמיים ורואה דברים מוזרים ונוראים ויפים. מציאות בה יש לחיים משמעות.
חשבתי לעצמי שזה מאוד מוזר שאני לא רואה ציפורים בשמיים. עכשיו סתיו, והציפורים אמורות לנדוד.
ומדוע בעצם הן אמורות לנדוד? הלא ציפורים חופשיות לעשות ככל העולה על רוחן. ואולי מישהו הכריח אותן לעוף אל ארצות רחוקות ולשוב רק כאשר חוזר על משכבו? אולי מת האדם הזה? ואולי האדם הזה הוא אני?
כשאדם מתאמץ לכתוב הגיגיו, הם הופכים לפילוסופיה. ולעיתים קרובות זוהי בעיה. יש פעמים בהן אני יושב שעות מול ניירות ועטים מצבעים וסוגים שונים ולא מצליח לכתוב מילה. במקרה היום היה סתיו ואני ישבתי לי לתומי מול החלון הכי גרוע בבית כולו. במקרה החוסר בציפורים עורר אצלי הצורך לכתוב, ולכתוב על דברים שקרו ודברים שלא קרו ודברים שהיו פעם ואיני זוכר אותם עוד.
ישבתי ושיבצתי לי מילים בתוך המחברת הקטנה והבוגדנית שבראשי, מבטיח לעצמי שברגע שאצא מהחדר ואנתק עיני מהחלון, אשב ואכתוב לי.
הבטחתי לעצמי שכאשר הרגע יגיע, אקום. והקטע כבר מוכן בראשי, אך אני כמו מחכה למשהו.
כמו מחכה שהשמיים יפלו ודמעות יהפכו לדם.
ובכן, השמיים לא נפלו, ועיני נשארו יבשות. אך לא לחינם חיכיתי- כי רגע לאחר מכן עברה קבוצה של ציפורים נודדות דרומה, אל ארצות טובות וחמות ואכזריות יותר.
כאשר עברו עלה חיוך על שפתיי, ואני, אט אט קמתי ויצאתי מהחדר.
במסדרון חיכו לי הורי, שביקשו לבשר לי שהם נפרדים.


תגובות (4)

מרגש ונכון כל כך
~5~

12/10/2013 01:27

אכן הזוי…
במשפט השני, היית צריך לכתוב "המאובקים", עם ה' הידיעה. יש גם קצת בעיות פיסוק, אותן אני חושש, תיאלץ למצוא לבדך…
משום מה אני אוהב לתקן סיפורים שכתובים טוב יחסית (למרות שאפילו יותר, אני אוהב לקרוא סיפורים שכתובים טוב באמת…)
דרך אגב, שמתי לב שגם בסיפורים שלי נופל לפעמים הפגם המזדמן. הבעיה היא שאני עצלן מכדי לנסות ולתקן טעויות שנמצאות בסיפורים שאף אחד כבר לא ייקרא. לכן, אני מאתגר אותך (ואתה ממש לא מוכרח להיענות…) למצוא את השגיאות הללו ולהעיר לי עליהן, כך שאיאלץ לתקנן.
הדבר יצריך כמובן השקעה מצדך בקריאת הסיפורים, ותמיד יהיה החשש שזהו רק תרגיל פרסום מחוכם מצדי, כזה שנועד לגרום לך לקרוא את כתבי ולא יותר. אך מכול מקום, סביר להניח שתיהנה בקריאת הסיפורים שלי ושזו תהיה עסקה שתשתלם לשי הצדדים, מאחר וגם אני אקרא את סיפורייך ואנסה לעמוד על הפגמים והקילקולים שבהם, מהם וודאי יהיו לא מעט… (אני צוחק כמובן.) ולהודיע לך על דבר הימצאם.
בנוסף, תצטרך לקחת בחשבון שהתאכזב במיוחד באם תסרב, מאחר והשקעתי מאמץ רב בכתיבת כול הנ"ל דרך הפלאפון.
מה אתה אומר, גבר? עשינו עסק אחי? חחחחחח

13/10/2013 18:52

דרך אגב, מצאתי שתי שגיאות בתגובה הקודמת שלי… אני אובססיבי עם זה או מה?!

13/10/2013 18:55

אשמח לנסות. ותודה על ההערות

14/10/2013 12:27
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך