פיל אבוקדו
אני שמח על כניסתו של "סנפירים וחיוכים בתחום הסבירות האנושית" ל"בחירת העורכים". אני מקווה כי הדבר יביא עוד קוראים איתם אשתף את היצירות שלי, אשמח מאוד אם תגיוב, הביקורת, בין אם טובה ובין אם רעה היא חשובה לי מאוד. פיל אבוקדו.

שביל הזהב

פיל אבוקדו 10/07/2016 946 צפיות 5 תגובות
אני שמח על כניסתו של "סנפירים וחיוכים בתחום הסבירות האנושית" ל"בחירת העורכים". אני מקווה כי הדבר יביא עוד קוראים איתם אשתף את היצירות שלי, אשמח מאוד אם תגיוב, הביקורת, בין אם טובה ובין אם רעה היא חשובה לי מאוד. פיל אבוקדו.

בעולם די קרוב ודומה לשלנו לפני כמה אלפי שנים, בנה לו בוב הבנאי כל-יכול בניין קטן אך מרשים וחדיש. בתוך הבניין הוא קיים בני אדם שהעריצו אותו ויראו ממנו. מאז ועד היום בכל דור ודור הייתה מתווספת קומה לבניין אפילו שבוב כבר נפטר לו מזמן ולתושבי הבניין התגבשו מנהגים ששמרו על רובם שמחים ומסופקים, אך הבעיה הייתה שככל שהבניין צמח לגובה כך הוא הכביד על תושביו יותר ויותר. בכל דור כשהיו בונים קומה, תפקידו של הדור הצעיר היה לשמור על כל הבניין על כל קומותיו בדיוק כמות שהוא בלי לזוז מילימטר וחצי הצידה. הבעיה הייתה שלא כל התושבים החדשים קיבלו את אותן הזכויות שהגיעו לחבריהם אך משום שזו הייתה החוקיות בבניין שלא הייתה ניתנת לשינוי כמובן. בשלב מסוים הבניין החל מתפורר וכמה מבני הדור החדש החליטו להביט החוצה ממנו. כשהציצו ראו דבר מדהים, מגרש חניה ריק ובו חומרים, לבנים וקרשים, שבעזרתם יוכלו לבנות בניין חדש ומדהים, בניין שבו ירגישו טוב ונח ויוכלו להיות עצמם בלי לדפוק חשבון כל הזמן לכולם. רבים מאותם תושבים מסכנים שהרגישו רע באותו מבנה קדמון, עזבו אל המגרש, אך ראו שהחומרים שם זהים לאלו שמהם עשוי הבניין הישן. הם החליטו לכן לחיות במגרש בלי קורת גג, בלי לשמור על דבר מנסיון העבר. מאז ולנצח הבניין עוד מתפורר ואנשי המגרש נשארים חולים ורטובים בלילות חורף קרים.


תגובות (5)

אני לא יודעת למה אבל הקטע היה קצת מסורבל..

10/07/2016 22:05

אוי שיט, זה נקטע לי. אני אמשיך מפה – יכול להיות שזה בגלל שאין פסקאות שהיו מקלות לקורא לקרוא, או שהקצב מהיר כזה ואני פשוט לא עומדת בקצת חח, או שפשוט בגלל שיש לי קצת בעיית קשב וריכוז :/ אני חושבת שלקטע הזה יש פוטנציאל גדול, כי יש בו מסר והוא לא רגיל משעמם כזה, אם תשב על הסיפור הזה עוד קצת ותקרא אותו אולי תבין על מה אני מדברת ותוכל אפילו לשפר אותו! בכל מקרה, בהצלחה (:

10/07/2016 22:10

    אני מבין על מה את מדברת, אבל זה בכוונה ככה, אולי זה רק אצלי אבל כשאי מעביר רעיון אני צריך שהקטע יהיה עם קצב מהיר כדי שהקורא ירגיש את שטף הרעיונות שלי בכתיבה. האמת שאני מתחיל ללמוד את העקרונות של כתיבת השירה כך שאולי אמצא דרך יותר קלה לקריאה אך עדיין זורמת של הרעיון.

    12/07/2016 06:51
572 572

מעניין. הסיפור שלך אמור להיות אלגוריה על תקופת ההשכלה, החילון ועזיבת המסורת מחד גיסא, והחרדיות והניתוק מהעולם מאידך גיסא? התיאור מאוד ציורי וחכם, גם אם אני לא לגמרי מסכים איתו.

11/07/2016 11:25

    אני שמח שהאלגוריה הובנה מהקטע. אשמח לשמוע את דעתך האישית במיוחד אם היא שונה מזו שלי.

    12/07/2016 06:52
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך