אדם ששווה להיפגע בשבילו

כותב מהלב 16/03/2018 570 צפיות אין תגובות

"אבא, מה זאת אהבה?" שאל בני ביום סתיו אפרורי ויפהפה.
השאלה הפתיעה אותי, ויחד עם זאת זה היה צפוי שהוא ישאל אותה ביום מן הימים.

"הו בני, זאת ללא ספק שאלה מורכבת. ובהתאם לכך גם התשובה אליה מורכבת. וכמו כן, יש לה גם כל כך הרבה תשובות שקשה לבחור אחת." עניתי לו.

"אתה יכול בבקשה לנסות? בשבילי?" הוא שאל בעודו מביט בי בעיניים.

כמובן שלא יכולתי לסרב. "אהבה, במובן הרומנטי של המילה, היא התחושה החזקה ביותר עלי אדמות. היא נותנת לך תחושת ביטחון, תחושת ערך עצמי, ותחושה של אושר והנאה אמיתיים."

"אם כך, למה התשובה כל כך מורכבת?" שאל בני. "נשמע לי שאהבה זה דבר די פשוט; והאמת שהוא נשמע לגמרי סבבה."

"הו בני, זה הרבה יותר מסבבה. זאת תחושה שאין לתאר. ובני, אהבה רחוקה מלהיות דבר פשוט. כי כשמשהו משתבש, או כשפוגעים אחד בשני? הביטחון הופך לערעור. הערך העצמי הופך לשנאה עצמית. האושר וההנאה האמיתיים הופכים לסבל אמיתי." עניתי, וממש יכולתי לראות את האכזבה על פניו.

"וזה קורה לעתים קרובות?" הוא שאל.

"לצערי הרב בני, אני אהיה חייב להיות כנה איתך ולהגיד שכן. זה קורה לעתים קרובות. לעתים קרובות מדי אפילו." עניתי.

"למה? למה שזה יקרה?"

"כי זה קשה, בני. זה קשה באמת להיפתח בפני משהו ולא להיפגע. זה קשה לשים את האגו בצד ולהצליח באמת לראות את הצד השני. זה קשה להיות שם בשביל שני כל הזמן בלי להיות מושפע מהבעיות של השני. אהבה כרוכה בלהיפגע, בני. קשה למצוא אדם ששווה להיפגע בשבילו."

"וכשמוצאים?" שאל בני, בתקווה שיהיו לי גם קצת בשורות טובות בשבילו.

"כשמוצאים, בני, זה הדבר הנפלא ביותר בעולם. כשאתה מוצא את אותו הקשר היציב, שאתה אמנם נפגע בו אבל במידה קטנה יותר, והאדם שאתה נפגע בשבילו שווה את זה, זה מצוין. אבל עד אז? אתה תעבור הרבה שברוני לב קשים ביותר. הרבה אשליות יתנפצו לך בפרצוף, ואתה תדע כאב קשה ביותר."

"האם זה יהיה שווה את כל הכאב?" שאל בני.

"חד משמעית כן." עניתי. "היציבות הזאת שאתה מגיע אליה בסוף לחלוטין שווה כל קושי שאתה עובר על מנת להגיע אליה."

"אבא, אני אוהב אותך" אמר לי בני.

"גם אני אוהב אותך, בני".

"בבקשה אל תפגע בי."

"הו, אני יכול אולי לפגוע בך. אבל בחורות? הן עלולות למרר לך את החיים."

"טוב, אני חושב שבינתיים אני אמשיך עם האהבה שלי לאקס בוקס…" אמר בני בהומור.

הרי שהיה רק בן 12 וכל החיים היו לפניו.

ובאשר אליי? אני הייתי כבר אחרי התהליך שבני עומד לעבור. אני כבר מצאתי את אותו הקשר היציב.

התהליך היה לא קל בכלל, והוא כלל בתוכו המון כאב ושברון לב.
אבל אין לי ספק בכלל, שהוא היה שווה כל רגע.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך