ויקטוריה ואנדרה

06/06/2017 660 צפיות אין תגובות

ויקטוריה היתה בת זקונים יפיפיה למישפחה מיוחסת שאז נקראו ס"ט (ספרדים טהורים צאצאי מגורשי ספרד) שהיום הס מלהזכיר , כי זה לא פוליטיקלי קורקט…
ויקטוריה היתה נערה מפונקת , האחות הקטנה והסוררת . ארבעה אחים גדולים, שלוש אחיות ובסוף היא הגיעה , הנסיכה . כל בני המשפחה פינקו אותה, רצו וקפצו לכל בגקשה שלה . האחים הגדולים, גברתנים שמרו עליה מכל משמר . אף אחד לא מתקרב אליה בלי שיעבור דרכם קודם.
לויקטוריה היה שיער ארוך משיי ועינים חומות כדבש ניגר. החיוך שלה היה מלא שיניים לבנות בוהקות.לפוריה היו מגיעים מחזרים רבים. בעלי ממון, ממשפחות מבוססות , אבל את כולם שילחה בבושת פנים. אחיותיה כבבר היו ענשואות ואמהות לילדים , והן היו לוחצות עליה,
ויקטוריה תפסיקי להיות בררנית, בסוף תשארי ערירית" .
יום אחד הגיעה לביתם אחד מעשירי העיר, אלמן , כרסו הענקית משתפלת מחגורתו. הוא היה בעל חנויות רבות ועתיר נכסים. היא לא הסכימה אפילו לראות אותו. היא הודיעה מראש שחבל לו על הזמן . היא לא תתרצה . וכך עברו השנים , ויקטוריה היפה התבגרה , יפתה אפילו עוד יותר, כמו שושנה פורחת, אמר עליה אחד האחים .
המחזרים הפסיקו להגיע .
יום אחד נפל לה האסימון. היא רוצה להיות אמא.היא לא תפספס את ההזדמנות הזאת. אמנם זאת כבר הרכבת האחרונה שיוצאת , אבל היא רוצה גם לעלות .נמאס לה להיות רק דודה במשרה מלאה , לפנק את אחייניה הרבים .היא רוצה ילדים משלה .
את אנדרה היא הכירה במקרה. אחת מהחברות הרבות שלה, אמרה לה שיש לה מישהו נחמד באמת להכיר לה . וויקטוריה הסכימה מיד. לא שאלה יותר מדי שאלות . מה הוא ..? מי הוא ?
מאין נחת על הכוכב שלנו ? היא רק ידעה שאין לו משפחה . אוד מוצל.
אנדרה היה גבר מטופח , לבוש תמייד בחליפה ועניבה אדומה (תמיד אותה החליפה), להשלמת התמונה. גם הנעליים , כמו שהלכו אז בשנות החמישים, שני צבעים שחור ולבן. עם שפיץ . את כל כספו הוא שם להופעה מרשימה ואכן הופעתו היתה ללא דופי. והוא קנה את ויקטוריה .
עברית הוא בקושי יד . עולה חדש .גרוש או חצי גרוש לא היה לו.
ויקטוריה דובבה אותו באידיש. היא ידעה מהחברות טוב את השפה . גם פולנית היא קצת ידעה וגם גרמנית ואנגלית ואפילו קצת צרפתית. תמיד מריחה מבשמים ומקרמים טובים שהרי עבדה בחנות גדולה של הלנה רובינשטיין. והלקוחות מהכרמל , העשיורות , אהבו אותה. וקנו רק אצלה ולא אצל המתחרים .
לויקטוריה סיפר אנדרה שהיה חייט ידוע בעיירה שלו בפולין .
היא ניסתה לסדר לו עבודה. אבל הוא תמיד איחר ולא תמיד הגיע .היא גילתה מהר שהאיש עצלן , שונא לעבוד ואוהבכ לשבת בטל בבתי ק3פה , עם חברים ולשחק במשחקי הימורים .
הוא גם אהב את הריגוש שבקניית כרטיסי פייס . היה יושב בחדרו , מסתכל על הכרטיסים , קורא שוב ושוב את המספרים ומאחל לעצמו סוף סוף לזכות בפייס.
דברן הוא לא היה. אבל משפט אחד אני זוכרת שאמר כל יום חמישי בערב .
"או דר עשיר או דר עני" או שאהיה עשיר או שאהיה עני. ותמיד הוא נשאר עני.
פוריה התחתנה איתו. המשפחה היתה בתדהמה . בשביל האפס הזה העפת כלכך הרבה גברים שווים ?" אמרה לה אחותה הגדולה .
היא צחקה . כן , הוא איש טוב . וטוב לי איתו .
היא נכנסה להריון מיד. נולדו לה תאומים. בן ובת .בדיוק כמו שרצתה ובדיוק כמו שחלמה
אבל היא תמיד היתה לבד.
אנדרה היה מסתובב בערבים . ]פוגש נשים אחרות. לא מתעניין בה ולא מתעניין בילדים . כשהיה מגיע, היה משתרע על מיטתו עם מאפרה גדושה בבדלי סיגריות וכוס של עראק לצידו.
האחים , שמצבם הכלכלי היה איתן , היו מנסים מדי פעם לשלוח לה קצת כסף, חבילות בגדים לילדים ולה . אחותה הגדולה שגרה בניו יורק הזמינה אותה לבוא לנוח אצלה עם הילדים קצת לשנות אוירה . אבל ויקטוריה היתה גאוונית , לא רצתה שירחמו עליה. היא בישלה את הדייסה המרירה הזאת ואת זה היא תאכל.
את הפרוטות המעטות שלה , אנדרה היה לוקח למשחקי המזל שלו. לפעמים לא נשאר לה כסף לקנות לחם וחלב לילדים .
יום אחד אחותה פגשה אותה בשוק. היא קנתה דג מלוח ובצל ירוק.
והיא שאלה אותה את לא צריכה עוד דברים ?
היא ענתה שס בסדר . זה בדיוק מה שחסר לה , והלכה מהר לביתה .
היא הפסיקה לעבוד . כי היו לה שתי תינוקות לטפל בהם .אף אחד לא עזר לה וכסף לא היה לה. היא הלכה לגור בדירת חדר בואדי. כולם שם אהבו אותה. הכירו אותה עוד כשהיתה הילדה המפונקת של משפחת קורדובה .
ואנדרה , אותו לא עניין כלום.
חבר טוב של המשפחה סיפר לה איפה היא יכולה למצוא את הברנש.
ערב אחד היא עזבה את התינוקות ישנים והלכה לחפש אותו בקלובי ההימורים.
אנדרה שלה ישב בחברת עוד ארבעה גברים מפוקפקים . היין זרם כמים , ובקושי אפשר היה לראות מבעד למסך העשן. והוא היה מרוכז במשחק .
אחד החברים העיר את תשומת חיבו. שהנה אשה באה לחפש אותו.
כשהיא ראתה אותו התחילה ויקטוריה לצעוק עליו ולבייש אותו , בפני החברים .
"כאן אתה נמצא ומבזבז את הכס,?"
אין לנו מה לאכול , תתבייש!"
יש לך שתי תינוקות ואתה בגלל לא איכפת לך מכלום . אתה אפילו לא מכיר אותם .
והיא ירקה עליו והלכה.
אנדרה המשיך לשחק. הסיגריה לא משה מזוית פיו. והוא לא מתיחס אפילו לחבריו שאומרים לו שיפסיק וילך הביתה לאשתו.

ויקטוריה המשיכה לחיות עם אנדרה עוד שנים רבות .
החינוך הטוב שנתנה לילדהיה הרכים, הוכיח את עצמו. הילדים היו האוצר שלה . בשבילם היא חיה.
ואנדרה המשיך בטרוף של משחקי המזל . עשיר הוא לא היה אף פעם. והוא נפטר עני מרוד.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך