Muffich
היי, אל תהיו בריונים

חתכים

Muffich 08/04/2014 1959 צפיות 31 תגובות
היי, אל תהיו בריונים

לחתך הראשון קראתי סיגל, אולי כי עכשיו, אחרי שש שנים הוא נראה סגול, אולי כי סיגל הייתה זו שאת הפרצוף שלה אני הכי זוכר, כשהיא צחקה, צחקה כל כך הרבה.
את החתך הראשון חתכתי בכיתה ז', אני עדיין זוכר את הברזל החד של הסרגל הישן על הבשר שלי, הדם היה אז כל כך אדום ויפה, ועכשיו, הצלקת סגולה ועצובה.
אני לא בטוח למה חתכתי, אבל אני עדיין זוכר איך הבריון הזה קרא לי שמן, זה פגע, ניסיתי להוריד במשקל הרבה, אבל, כשסיגל והבנות צחקו, ועודדו אותו להמשיך, והילדה שאהבתי חיבקה אותו ואמרה לו שהוא עשה מעשה טוב נשברתי, זה כאב, באמת, אבל אז חתכתי, ופתאום שכחתי מסיגל והשאר, והכאב נמג אל תוך החתך הזה, הו חתכים!
אני מצטער אמא, כשראית באמת ניסיתי להפסיק כי אמרת, אבל לא יכולתי, הם ראו את הסבל שלי והמשיכו, המשיכו כל כך הרבה, לא משנה כמה התחננתי.

החתך השני עדיין מדמם לפעמים, כשאני מכווץ את היד כדי למצוא עוד מקום לחתוך בו. הם העמידו פנים שהם רוצים להיות חברים שלי כדי שאספר להם דברים, דברים שהם ישתמשו בהם כדי לפגוע בי. הם צחקו עלי, ירדו עלי, הוציאו אותי החוצה כדי להרגיש שהם שייכים.
הם לא שייכים, זה היה גיהנום כשהמשקפיים שלי נרמסו מתחת לכפות הרגליים שלהם והזכוכיות ריקדו לי בעיניים, כשהברזלים מהגשר חתכו את הפה שלי מבפנים והשאירו טעם מתכתי כשהם בעטו לי בברצוף, "מצורע," הם צרחו, "מצורע.".
ואז חתכתי גם אותו, הרבה יותר עמוק, ופתאום שכחתי שאני המצורע.

החתך השלישי היה שונה, שום דבר מיוחד לא קרה, נשארתי לבד, תמיד, בודד, חי עם עצמי ולא מפריע לאף אחד, לא מפריע לבריונים לדחוף אותי אל הרצפה, לא אל הילדות לצחוק עלי.
ולא לאהובתי משכבר הימים לפסוח עלי כשצעדה עם חברה ושניהם ירקו עלי יחדיו, צוחקים וצוהלים, מתייחסים אלי כאל חיה.
אבל, ריציתי לחתוך, למרות שהכל היה נורמאלי ורגיל, רציתי, הדם השתוקק לצאת מהחתכים שאפער בגופי, הוא רצה, גם הדם שלי רצה לעזוב אותי, אז נתתי לו לצאת, שחררתי אותו לחופשי, כל החתכים, כל הדם, עזבו, וכך גם כאב הלב, כל מה שנשאר זה הכאב הפיזי. אבל מה זה משנה, אני לא צריך את הגוף הזה גם ככה.

אני מניח שלספר על שאר החתכים יהיה משעמם, הרי הסיפור חוזר בשש השנים הבאות, הדבר היחיד שמשתנה הוא כמות החתכים, כל הידיים, מלאות, מלאות כלככך, צלקות סגלגלות ולבנות מכסות את הגוף שלי כשאני רוצה לצרוח 'די'.

היום, הכל היה שונה, לקחתי את הסכין האהובה עלי, תוצרת גרמניה, אפשר לגכח על זה שאחרי כל השנים האלו הם עדיין משמשים לחתיכת יהודים, גם לא באופן מכוון, גיכחתי, אני מניח שהחיוך על הפנים שלי נראה מטורף.
היום, אני כבר לא אוהב אותה, אני מתעב, אני כבר לא שמן, אין לי גשר, ואמא אומרת שאני יפה, הו אמא, אני אוהב אותך, אבל לא עד כדי כך.
היום, הסתכלתי על הידיים והרגליים שלי, כל-כך הרבה חתכים, כבר אי אפשר לספור אותם, זה כל כך עצוב.
היום, כעסתי, כי אני לא יכול לחתוך יותר, אין מקום, וכל דמעה והתחננות לאל כלשהו שלא בוודאות קיים שיתן לי עוד יד לחתוך נבלעה בשתיקה.
היום, בכיתי אל תוך החתכים, עד שהמלח בדמעותיי שרף, וזה כאב, כאב כה מתוק, איך יכולתי לחיות בלעדייך כל השנים?
היום, הידיים שלי התרגלו לשריפה ונגמרו לי הדמעות, הלב חזר לכאוב, בריונים, בריונים.
היום, לקחתי טוש, קראתי לכל חתך על שמכם יקיריי.

היום, כשיקברו את הגופה שלי, אני רוצה שיראו את החתכים שלי, כי אני כבר לא בן אדם,
אני החתכים שיצרתם.
בום.


תגובות (31)

מדהים. כל כך יפה ועצוב…
אין מילים…

08/04/2014 20:29

אני לא יכולה אפילו להסביר את מה שעובר עליי עכשיו..
קטע מדהים!

08/04/2014 20:37

קטע מדהים ויפיפיה!
אין מילים…
זה אמיתי?

08/04/2014 20:38

    טוב, קראתי חצי ואז הגבתי לך. עכשיו אני מבינה שזה לא אמיתי.

    08/04/2014 20:41

פשוט… פשוט…
וואו.
פשוט וואו.

08/04/2014 20:42

זה כל כך יפה.. ועצוב..

09/04/2014 09:11

אני לא מאמינה!

09/04/2014 09:27

וואו, זה סיפור ממש טוב!
הניסוח ברמה גבוה, מלבד פה ושם מילים מתחברות כמו כלכך שאמור להיות כל כך.
זה ממש עצוב.
אהבתי את זה מאוד, לרוב כותבים כאן סיפורי אהבה, יומנים, מיתולוגיה יוונית (אהמ אהמ דרדסית…), וסיפור עצובים, מרגשים או טרגיים.
כול הכבוד לך.
בהצלחה בהמשך,
המעודדת.

15/04/2014 23:26

וואו.
פשוט.. וואו.
בום.

15/04/2014 23:34

וואי אני מתה פה ממש ריגשת את/ה כותב/ת מדהים!!
אני ממש בוכה פה!! ;(

24/04/2014 20:44

למה זה לא בבחירת עורכים?! למה?!?!

24/04/2014 20:45

    שלחתי לבחירת העורכים, לא קיבלו את זה, וחבל.

    24/04/2014 20:50

    לא קיבלו בגלל המסר? כי הוא לא חינוכי? יופי, אם לא יקבלו אותו אני הולכת לחתוך ולשלוח להם תמונות של זה! שיהיו להם רגשות אשם, שבגללם חתכתי, כי לא קיבלו את הסיפור!

    24/04/2014 20:54

    הוא יקירתי. אל תחתכי. זה לא שווה את זה 3>
    הסיפור לא היה טוב מספיק. קורה p:

    24/04/2014 20:58

אני לא קולטת שלא קיבלו את זה. זה מדהים ועמוק ומרגש. (גם את שלי לא קיבלו…)
אני הולכת עכשיו להמליץ על זה!

24/04/2014 20:52

    אני אוהבת את הכתיבה שלך כלכך, תודה לך אבל זה לא נחוץ. כנראה לא קיבלו את זה בהתחלה מסיבה כלשהית לכם אין סיבה שזה יתקבל בפעם השניה :)

    24/04/2014 20:59

מרגש. מהפנט. כתוב מדהים.
ריתקת אותי.
הקטע של השמות היה רעיון ענק.
אבל באמת מוזר לי שאנשים כל כך אכזרים זה מרגיש כאילו לא מדובר כאן ביהודים

24/04/2014 20:54

    זה לרוב, דברים שחוויתי על בשרי. וכן. יהודים. בשיא היהדות. הטיחו את ראשי על אסלת השירותים ושברו לי את המשקפיים והלסת בעיניים. (:

    24/04/2014 20:57

    הטיחו את ראשך?!

    25/04/2014 12:00

    כן, זו לא חוויה מהנה למען האמת

    25/04/2014 12:57

    את רצינית?
    באמת?
    קשה לי להאמין?
    אני אחד העופות הכי מוזרים בשכבה.
    ואם אני יזיל חצי דמעה, גם משהיא שרבה איתי יום לפני תבוא לעודד אותי.
    גם בחיים לא היה קטע של מקובלים ולא מקובלים במוסד שלמדתי בו ולמדתי בארבע בתי ספר.
    אם אתה רוצה, משקיע זמן, ותורם לחברה אתה מקובל.
    כי אנשים לומדים לראות אותך תמיד מעורב,
    אם זה המצב? לא עדיף לעבור בית ספר?
    ואני באמת מבקשת סליחה בשמם זה ממש מבייש ההתנהגות שלהם ושהיא מאופשרת בבית ספר.
    למה את לא מספרת לאף אחד?

    28/04/2014 15:13

    התקופה הזו בחיים שלי עברה מזמן. זה פשוט מצלק אותך ברמה של אם מישהו אונר לך שאתה יפה אתה צוחק לו בפרצוף או מוודא עם החברות שלך או היבר שלך כל יום שהם באמת אוהבים אותך ולא משקרים.

    28/04/2014 15:19

זה נורא שהעולם מתחלק לקבוצות כאלה, אבל עוד יותר נורא זה כשהקבוצות האלה מתחלקות בתוך עצמן. לחשוב שאחרי כל מה שהעם שלנו עבר, אנחנו עדיין מתחלקים לקבוצות כאלה. אני לא מבין. איך זה שהעולם ספג כל כך הרבה נזק וכאב, כל כך הרבה מלחמות שנגרמו מגישה מוטעת, שעדיין לא נפל לאנשים האסימון שעדיף בלעדי זה?

מלבד המסר הנורא, השיר עצמו מרגש למדי.
דמעות זולגות מעיני כשאני קורא את מה שאת כותבת.

24/04/2014 23:04

הולי שיט בחירת העורכים *__________*

25/04/2014 11:38

    מזל טוב על בחירת העורכים!
    רעננת קצת את הנושא בכך שהענקת לחתכים שמות, אהבתי את הקטע.
    באמת בום.

    25/04/2014 11:46

אני צריכה להפסיק לשמוע מוזיקה כשאני נכנסת לקטע כזה. פסנתר עצוב ברקע, ממש עוזר לי להחזיק את הדמעות. בטח.
את יודעת, אם לא הייתי כל כך פחדנית הייתי מתחברת יותר, כי אם לא הייתי כל כך פחדנית אז הייתי מתחילה לחתוך עוד מזמן ולא בטוח שהייתי כאן היום בשביל לקרוא.
מזל טוב על בחירת העורכים, זה מגיע לך. זה היה מהפנט, זה היה מדהים.
אין לי הרבה מה לומר, אני עומדת להסכים בשקט עם התגובות מעלי.
ושוב, זה מדהים. באמת שכך.

25/04/2014 13:11

ואו.

28/04/2014 15:01

מרגש לגמרי

28/04/2014 15:04

מדהים! כל כך מרגש! זה מרגיש כל כך אמיתי וכנה!

24/05/2014 19:54

זה מהמם
זה מדהים עד כמה קל לאבד אמון באנשים
אבל יש לי רק שאלה אחת
את חותכת?

29/07/2014 18:36

אני כל כך בכיתי.
ואת כל כך מוכשרת
בווםםם

24/08/2014 00:42
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך