לימון הרש

חָתוּאֵל 28/04/2017 862 צפיות תגובה אחת

אפילו לימונים הם לא נותנים לי, איך הם מעיזים? הרי סבלתי מספיק כל השנים האלו, סבלתי וספגתי. כמו ספוג ספגתי הכל. כמו סמרטוט מעאפן שקונים בסופרמארקט הכי מעאפן מהחברה הכי מעאפנה שיש. ניקו איתי רצפות מהמועדונים הכי מסריחים, איפה שמקיאים ורוצחים אנשים. הרבה מיצי קיבה ודם ספחתי, לקחתי לעצמי. והחיים הבטיחו לי, הם הבטיחו שיתנו לי לימונים. ואני הרי לא מתמקח או חופר. לימונים הם אמרו שהם יביאו, אני מאמין. באמונה עיוורת האמנתי להם. כלבים, שקרנים! סחטו לי לימון ישר לעיניים, ועכשיו הן שורפות, צורבות. ועכשיו איך אני אכין לימונדה? הבטיחו ולא קיימו, כמו כולם הם החיים. מבטיחים, משקרים. לא מקיימים, צוחקים בפנים. ומשאירים את כל הלימונים אצלם. והם כבר פתחו דוכן לימונדה שלם, קו יצור ומפעלים שלמים של הכנת לימונדה, מהלימונים שהיו אמורים להיות שלי. ואנשים קונים וצוחקים שותים ושמחים. למה הם שמחים? הם אמורים לבכות ולהתייסר. הלימונים כולם נשארו אצל החיים. כל הכסף זורם לבנק של החיים, ועכשיו יש לו אלפי פרדסים ומיליוני קונים ומיליארדי לימונים. ומה יש לי? יש לי שיער על הפנים. זקן עלוב, אני נראה כמו הומלס. ואולי זה מה שאני. מסתובב ברחוב ומחפש לימון, אחד. רק אחד. ואנשים עוברים וחולפים. מידי פעם זורקים עלי עשר אגורות. מטומטמים! אני הרי רציתי רק לימון. ואפילו תפסתי טרמפים, ביקשתי לימון מאנשים. הם זרקו אותי, וכל הכביש ראה איך זרקו אותי. כמעט נדרסתי, בחיי. ומה לא עשיתי? עברתי באדום במעבר חציה וצעקתי לכולם "תמשיכו לעמוד זומבים" והם בזו לי, המשיכו לחכות. שיחכו, נראה אותם מסתדרים בלי טיפת שפיות. כל החיים חיכיתי. לגאולה למשיח, ללימון. אחד, לא יותר מאחד. צהוב יפה עסיסי ומלא במיץ חמצמצץ. ונמאס לי לחכות, אז שלחתי פתק לכותל. דרך האתר "שלח פתק לכותל" ורשמתי התחננתי והשתמשתי בהרבה סימני קריאה. כדי שאלוהים יבין, שיבין אותי. שאני צריך רק לימון אחד מתוך אלף. מתוך טריליון. אחד צהוב, יפה ועסיסי. ומלא במיץ חמצמץ. אולי אלוהים יקשיב לי. אולי הוא יבטיח, ויקיים. ולא ישקר ולא יצחק בפנים. אני כבר אספוג את הכל, את כל העלבונות ואת כל המכות שיטיחו בי בדרך לחלום. ויום אחד אני מבטיח יהיה לי לא לימון אחד, אלא אלף, מיליונים של לימונים. ואני אקים דוכנים ופסי יצור ומפעלים. וכולם ידעו שהלימונדה שלי הרבה יותר שווה מהלימונדה של החיים. כי זה או שעושים מאהבה, או שלא עושים בכלל.


תגובות (1)

בגלל זה אני מעדיפה תפוזים.

28/04/2017 17:41
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך