JDL
קצת חששתי אם לשתף את הסיפור הזה כאן או לא. זה סיפור האהבה הקצר הראשון שכתבתי. יש לו משמעות עמוקה מזו שמוקרנת על הצג. אנא, שיפטו אותו בעדינות :)

אביר המאה ה – 21

JDL 27/10/2014 2058 צפיות 28 תגובות
קצת חששתי אם לשתף את הסיפור הזה כאן או לא. זה סיפור האהבה הקצר הראשון שכתבתי. יש לו משמעות עמוקה מזו שמוקרנת על הצג. אנא, שיפטו אותו בעדינות :)

אביר המאה ה21

הוא גבר אלים. אולי הכי אלים שהכרתי בחיי.
לא במובן הפיזי כמובן, הוא מעולם לא פגע בנפש חיה. אולי כמה מקקים ועכבישים פה ושם, אבל זה תמיד היה בשבילי.
הוא מבחינתו היה חי עם היצורים המגעילים האלו בשלווה. אולי אפילו נותן להם שמות חיבה ומאכיל אותם.
בשלב מוקדם כלשהוא ביחסינו יצאתי בהצהרה " זה או אני או הם!" ובכך, לא באמת השארתי לו הרבה ברירות אלא להיפטר מהם.
לא. לא כך הוא מבטא אלימות, אבל לאלימות יותר גוונים משניתן למצוא בין שחור ולבן.
אני לא מאשימה אותו או משהו. אלימות היא כלי המקצוע שלו בתור אביר. על אף כמה שהוא בז לכלי הזה.

אני יודעת שאבירים נכחדו מהעולם לפני מאות שנים, אבל אין דרך אחרת לתאר את הגבר הזה.
השריון הנוצץ אמנם התחלף בחליפה מגונדרת, והסוס התחלף במכונית מפוארת.
החרב החדה התחלפה בלשון חדה. ובאמצעותה הוא תוקף, פוגע, משליט וכובש.
דרכו נוכחותי לגלות כמה עוצמה טמונה במילים הנכונות, כאשר נאמרות בתזמון הנכון.
דגל הממלכה התחלף בסמל של חברה. נאמנות התחלפה בחוזה.
רק את הרעיון של העניבה עוד לא ממש הבנתי.
זכיתי לראות אותו בשיא עוצמתו כאשר הוא משפיל ורומס יריבים תחרותיים. הכל תמיד נעשה בחן, שלוות נפש וחיוך מכשף. אין ויכוח בעניין הזה. יש לו סגנון לאביר הזה שלי.
למרבה שמחתי, הוא מעולם לא הפגין את אומנות האלימות שלו עלי. כאילו הגיעה להחלטה שאת החרב שלו הוא שולף רק נגד יריבים אמיתיים.
ומאחר שמילים הם נשקו ההרסני ביותר, לא היינו מחליפים הרבה מאלו.
וכך, מאז שאני זוכרת אותי ואותו כ"אנחנו", את כל רגעי השיא שלנו העברנו בשתיקה. שתיקה אפלה מלאת הבנה וקסם. שתיקה עוצמתית כזו שלא מילים ולא מנגינות מהוות לה תחרות.
אך ברגעי השפל הרדודים ביותר שחווינו, כך גם מתבטאת האלימות האכזרית והנתעבת ביותר שלו כלפי.
באותה השתיקה.
לקח לי זמן להבין שאותה השתיקה מאפיינת את שתי הקצוות הקיצוניים ביותר שיש למכלול הרגשות להציע.

אתמול הייתה לנו שתיקה כזאת. חתיכת שתיקה זו הייתה. ובצדק, באמת פישלתי בגדול.
אבל אני אסלח לו על זה שהוא כועס עלי, בכל זאת היום יום ההולדת שלי.
אני שומעת את המפתח חודר למנעול מצידה השני של דלת הכניסה.
הבטן שלי מתהפכת כאילו עשרות פרפרים בקעו מהגלמים שלהם בעת ובעונה אחת.
מדהים שאנחנו מכירים זמן כה רב וזה עדיין קורה.
"יום הולדת שמח" אומר כאשר מבטינו מצטלבים. אני מורידה מבט לידיו ונעצרת שם.
"הבאת לי פרחים?" אני שואלת מבלי באמת לשאול. הוא מעולם לא הביא לי פרחים. אפילו לא פעם אחת.
רמזתי לו לאורך זמן כה רב. נדרשו לי שלוש שנים לאגור מספיק חוצפה לבקש זאת במפורש. ובחיי, זה באמת כל כך הרבה לבקש? כל אישה שאני מכירה מקבלת פרחים מדי פעם. ובכל זאת,הנה הוא כאן בלי פרחים.
"ביקשתי ממך רק דבר אחד… ואפילו גבר קטן כזה…" "טוב" הוא קוטע אותי.
את כל מה שאת מתכוונת להגיד תכתבי במכתב ותשלחי למזכירה שלי בסדר?" אני כל כך שונאת את המזכירה הזאת. היא והחזה המשופץ שלה.
"בואי איתי" הוא ספק מציע ספק מצווה ומניח את תיק העור לצד דלת הכניסה. הוא מלכסן אלי מבט שובבי ומחייך. זה כל שעליו לעשות בכדי לשכנע אותי לעשות כדבריו.
נסיעה קצרה במעלה כבישים ודרכי עפר מביאות אותנו לפסגת הגבעה שאני תמיד רואה מחלון הבית, מעולם לא הייתי כאן לפני כן.
עצי אלון זקנים חוסמים את התקדמות המכונית ואנחנו ממשיכים ברגל. אני מובלת דרך מעברים צרים ומעבר לשורשים ומכשולים בולטים אחרים. מה לי ולמקום הזה בכלל?
הוא יודע שאני לא בחורה של טבע, ואם כבר טבע אז לפחות לנעול נעלי הליכה הולמות. או להחליף לחולצה קצת פחות מגונדרת. אפילו לפארק אני בקושי הולכת, ושם אין שיחים קוצניים וצמחיה פראית שמכה שורשים ללא בקרת אנוש כמו כאן.

אני מנסה להשוות את החורשה הזו לגינה הקטנה והמטופחת של חצר הבית שלנו. אבל אין באמת מאיפה להתחיל.
הגענו" אומר כאשר אנחנו יוצאים מהמבוך החי והסבוך. אני חושבת שסוף כל סוף אזכה לנשום לרווחה אך למרבה האירוניה המחזה שנגלה לפני משכיח ממני לחלוטין את הצורך באוויר.
מעולם לא ראיתי כל כך הרבה פרחים מימי.
אני מביטה בשמש הפצועה גוררת אחריה שמיכת חושך עטורת כוכבים. מטילה תאורה אדומה וכתומה ברגעים האחרונים שמפרידים בין יום ולילה.
הצייר הבלתי נראה של השמיים מנצל את הבמה ומפגין כשרון יוצא דופן. גוונים של סגול וורוד מרוחים זה בזה ומעניקים לעננים הטופחים צבע ייחודי ומסתורי.
אני בוחנת את פרחי הפרא מבלי להתמקד באף אחד. מעולם לא חשבתי שצמח עם קצת צבע יוכל לרגש אותי כך.
"הנה" הוא מצביע על פרח שנסתר מעיני. אני מתקשה לאתר אותו תחילה, אך כאשר מבטי פוגש בו אין ספק שאליו התכוון.
הוא לא גאה בגודלו, ואפילו ממש קטן. אך יופיו לא יכול להשתוות לאף פרח אחר כאן בגן חסר הסדר.
אני רוכנת לעברו. עלי הכותרת שלו מעוגלים כמו גלי האוקיינוס וצבעם סגול כמו השמיים.
"הפרח הזה מייצג כל מה שאת בשבילי…" אומר בהיסוס קטן. "האם באמת תעדיפי אותו בתוך אגרטל על השולחן בסלון?" אני מביטה בעיניו, הן מרוכזות באותו הפרח.
הוא מעולם לא אמר לי שהוא אוהב אותי. לא, מעולם לא יצאו המילים מפיו. אני חושבת אם להגיד לו זאת כעת, אך שוללת זאת על הסף.
אמרתי את המילים האלו יותר מדי פעמים בכדי שתהיה לכך משמעות עבורו.
"מייצג כל מה שאני בשבילך?… כלומר… נמוכה ועגלגלה?" הוא צוחק.
אני נעמדת על רגלי ומצביעה לכיוון מה שנותר גלוי מהשמש. "זה אתה" אני אומרת והוא מחבק את מוטני.
"אם הפרח שלי מתכוון להישאר כאן בפרא… תוכל להבטיח תמיד לזרוח למענו?" הוא מהרהר בדברי לרגע קצר, ואני תוהה. האם זה עתה הצעתי לו להינשא לי?
אותה השמש נבלעת במלואה אל האוקיינוס באופק הרחוק. מנשקת לנו ולפרחים נשיקת לילה טוב מלאת חום ומשמעות שרק היא יכולה להעניק.
"השמש לא יכולה להבטיח להמשיך לזרוח…" הוא אומר, ואני תוהה. האם יתכן שזה עתה סירב להינשא לי?
"לא. היא לא יכולה להבטיח לזרוח… אבל מסיבה שאני לא מסוגל להבין, זה פשוט תמיד קורה."
אני מנשקת ברכות את צוואר האביר שלי ועיניו נעצמות מעצמן. יותר מכל אני רוצה לומר לו "גם אני אוהבת אותך"
אז אני שותקת.


תגובות (28)

פשוט לא יאמן. כאשר קראתי את השורה האחרונה עברה לי כזו
צמרמורת בעמוד השדרה שזה לא נתפס. את כותבת פשוט ברמה אחרת!
בין הסיפורים הכי טובים שקראתי פה באתר! בוודאות הסיפור הכי מרגש.
תמשיכי ככה!!!

27/10/2014 01:28
    JDL JDL

    תודה תודה לוינסקי. מי אמר שאני בחורה אבל? :) לא זכור לי שציינתי את זה בשום מקום~

    27/10/2014 01:34

    רגע אז אתה גבר? חחחח וואו מבלבל… לגמרי קניתי את הקול הנשי של הסיפור. לא יודע עדיין אם את או אתה גבר או אישה, אבל באמת כל הכבוד. סיפור ברמה מאוד מאוד גבוהה!

    27/10/2014 03:12

וואו כרגיל, יש לך סגנון כל כך נוגע, אני לא יודעת איך אתה עושה את זה לעזאזל..!
לגבי הסיפור ספציפית, האמת שבהתחלה חשבתי שזה בחור ובחור, ובאופן טיפשי למדי התאכזבתי שזה לא, אני לא יודעת..אהבה של גברים משום מה נוגעת בי יותר.
ההתחלה של הסיפור, בנושא שלה, שונה מסופו, בהתחלה היה נדמה לי כאילו אתה בז לאמני המילים(אם כי אני חווה להם הערכה), אבל זה המשיך והתגלגל לסיפור אהבה מופלא:)
בבקשה, תעשה טובה לעולם, לעולם אל תפסיק לכתוב.

27/10/2014 08:41

זה כל כך מדהים. יש לזה משמעות כל כך יפה. בבקשה תעשה/י עוד סיפורים כאלה. זה מושלם.

27/10/2014 18:00

– צריך לפסק בין המרכאות. כלומר – ״היי,״ או ״היי.״ ולא ״היי״
– ?… – לא אפשרי. או ? או ….
הרעיון; מקורי. אמת. אבל עם זאת נורא נדוש.

28/10/2014 17:19
    JDL JDL

    היי
    את כל עניין המרכאות -> זה לא נכון. תפתח\י ספר בזה הרגע ותיווכח\י שלא כך הוא כתוב.

    את\ה טוענ\ת שהסיפור גם מקורי ועם זאת גם נדוש בו זמנית? אני ממליץ לך לחפש את הערכים האלו במילון בכדי להבין שקיימת סתירה במה שאמרת.

    28/10/2014 18:14

    תראה מבחינת ספר בית ספר לא, אבל מבחינת ספר של סופר אז כן. ואתה יכול לפתוח בעצמך:)
    אהמ, הכוונה שלי הייתה שהרעיון עצמו מקורי כי לא ראיתי כאלה לגבי השמש והפרחים אבל נדוש, כי יש הרבה על אהבה.

    28/10/2014 18:18
    JDL JDL

    הסיפור שלי נדוש מאחר וכבר נכתב הרבה על אהבה? לכך את מתכוונת?
    תראי. מה אני יכול להגיד? אהבה זה דבר מאוד אוניברסלי וכולם חווים אותו ( או שואפים לחוות אותו ). בקיצור. זו הערה מזעזעת מצידך

    28/10/2014 18:25

    בואו נפתור את זה. *הולכת למצוא ספרים לבדיקה, ניסוי וטעיה.* סלחו לי אם ישנן שגיאות מקלדת, אבל אני מעתיקה משפטים בדיוק מתוך הספרים, כולל סימני פיסוק.

    -לקוח מ"הפירמידה האדומה"
    "ארוכי-צוואר," אמר קארטר בתדהמה. "סיידי, ראית את היצורים האלה?"
    […]
    "אולי עבר פה פלמינגו," אמרתי בתקווה […]
    "עכשיו הקעקועים," הכריזה זיה.
    וכ"ו וכ"ו וכ"ו
    -לקוח מתוך "ג'נטלמנים ושחקנים"
    "כל הילדים משקרים." זה היה דיוויין […]
    "לא? אני דווקא כן." היא פנתה אל הבישופ […]
    וכ"ו וכ"ו וכ"ו
    -מתוך "כל הדברים שעשיתי"
    "אבא אמר לי שהוא לא רוצה שליאו יעבוד בעסק המשפחתי בשום תפקיד," אמרתי […]
    "[…]ובחצי השני בעבודה המטומטמת עם החיות." הוא הצביע על ליאו שרקד עם הפרחות […]
    וכ"ו
    -לקוח מתוך "אשמת הכוכבים"
    "היי," הוא אמר בחזרה […]
    "אוקיי," הוא אמר. "אני לא יודע."
    "היא אפילו לא ביקרה," הוא אמר.
    [סוגשל כל ספרי הקריאה שיש לי בבית, יאי]

    28/10/2014 18:30

    זו רק דעה.
    כל דבר שיש בו אהבה וקיטשיות נחשב מזעזע בשבילי.

    28/10/2014 18:39
    JDL JDL

    ניסיתי לפחות לצייר את הגוון של הסיפור באופן קצת פחות שגרתי. בלי קוצי מוצי. שימי לב לכך שהגיבורה כדמות הראשית רק מאירה את דמות הגבר. והסיפור מסופר מנקודת המבט שלה.
    בכל אופן. -> זה עניין של טעם בשורה התחתונה לא?
    אני אכתוב עוד סיפורים "בלי אהבה" ותוכלי לכסח אותם בדרכך שלך. סגור?

    28/10/2014 18:42

    תדאג שיהיה בהם מוות וקנית אותי.

    28/10/2014 18:44

הו דיר גאד, למה אני לא מצליחה למצוא מה לומר על הקטעם שלך. הם מדהימים מדי.

28/10/2014 18:35
    JDL JDL

    תודה רבה על ההתייחסות. מעריך את זה מאוד :)
    וכל הכבוד על ההשקעה של הציטוט, יש לך תושיה ללא כל ספק

    28/10/2014 18:39

    הו, אין לי הרבה תושייה. לא קשה למצוא אצלי בבית את ספרי הקריאה, יש לי אחד בתיק בית ספר, ארבעה על מדף ואחד… גאד, הארי פוטר וחדר הסודות נאבד לי. פתחתי בעמודים אקראיים, כדי לראות אחת ולתמיד אם שנהבה צודקת או לא [שנהבהתעשילישטרודל]

    28/10/2014 18:41

    חחחחח ליזה, אני תוהה אם מותר לי לעשות לך אחד~
    ואני מניחה שצדקתי.
    אגב, סליחה על הספאם.

    28/10/2014 18:43

ממש אהבתי!!!
אתה יצור גאון!
תמשיך לכתוב ותמשיך כתוב ככה!!

28/10/2014 19:13

וואו

30/10/2014 00:44

אין מילים לתאר איזה סיפור מדהים זה..

30/10/2014 17:36

סיפור יפה. הכתיבה מושלמת.
לי קשה להתחבר אליו כי לא חוויתי אהבה למישהו אף פעם אבל בכל זאת אהבתי

30/10/2014 17:51

WOW
פשוט אני בהלם,
הסיפור כול כך קצר אבל בשניות מרגישים את הסיפור, ההרגשה שהייתי שם, את הצבעים, את הנסיכה והאביר, זה היה מדהים
באמת שיש לך כישרון כתיבה מופלא, קראתי גם את "חדר העינויים" שני החלקים וזה היה מדהים לא פחות.
חבל שאין פה כפתור follow :)

02/11/2014 22:40

יפהיפה!! (:

04/11/2014 20:36

אתה כותב מדהים.
הפתיע אותי שאתה בן כי הצלחת לכתוב נקודת מבט של אישה בצורה משגעת.
זה חמוד ורומנטי אבל לא קיטשי מגעיל.
מחכה לעוד סיפורים..

10/11/2014 17:15

אתה בן?!

11/11/2014 22:48

הייתי בטוחה שזה נכתב ע"י בת!!! כישרון מדהים עם מילים יש לך, דווקא בגלל שנכתבו כל כך הרבה סיפורים על אהבה ובכל זאת הצלחת לרתק רבים בכתיבתך זה מראה על מבט רענן ולא נדוש. אהבתי את כל תיאורי הטרנספורמציה מהאבירים של פעם לאבירים של היום…והאהבה היא אהבה שתהיה אופיינית רק לחברה של היום ולכן לא קיטשית כלל וכלל…וזוהי כמובן דעתי האישית. אני נהנתי מאוד וזה סיפור נוגע ללב.

15/11/2014 02:49

הסיפור שלך כל כך מדהים שאני לא יכולה להפסיק לקרוא אותו שוב ושוב אין לי מילים לתאר מה אני מרגישה

27/12/2014 16:15

מרגש, אפילו מאוד.
אני לא יודעת מדוע אני קוראת את הסיפור הזה דווקא עכשיו (שנתיים לאחר שהתפרסם בשתיים עשרה בלילה). אבל הוא נורא ריגש אותי.
אני לא מבינה גדולה באהבה אבל אני מניחה שלא מדובר כאן על אהבה במילים, שכן אהבה כזאת לא נמדדת, מה כן, לא השכלתי להבין מדוע היא קוראת לו גבר אלים, האם הוא אלים כלפיה במילותיו, או שמע אלים כלפיה משום שנוצר לשונו?
לגבי ההערות על הפיסוק, אני דווקא כן מכירה ספרים אותם כתבי בסגנון אחר כמו משחקי הכס בו הכותב כותב כך:
"החורף מגיע", אמר נד. לכן ישנם כמה סוגים של כתיבה, אך תמיד ראוי ורצוי לשמור על כתיבה נכונה.
אני רק אתקן *מותנייה
זה סיפור האהבה הראשון שלך? הוא נורא רך ותמים במילותיו. יש פה מעין כמיהה לאהבה ואם זאת אי יכולת לספר אותה (מבחינת הבחור כמובן) זה מראה לנו פלס אחר באהבה, עליו לא מרבים לעשות סרטים או דברים שכאלה, זה הדברים היותר מרגשים, האהבה של האדם שלא יכל לדבר, לא יכל להראות במילים.
סיפור נפלא, לדעתי צריך לשלוח אותו לבחירת העורכים. מדרגת חמש :)

01/05/2016 00:39
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך