אלדורדו בירושלים של זהב

07/09/2017 695 צפיות אין תגובות

קראו לו ג׳יימס רדי, הוא נולד בברייטון שבאנגליה, בן להורים מוסלמים וכשהגיע לגיל 13 כל המשפחה התנצרה. בגיל זה התחיל להתעניין בארכאולוגיה הוא קנה ספרים בנושא, דמיונו הרחיק מזרחה לשומר, לאכד, לבבל, ליוון,לרומא ולמצרים והחלום הכי גדול שלו היה לחפור בישראל ולגלות עתיקות. כשהגיע לגיל 17 החליט להתגייס לצהל ולשם כך התגייר ועלה לירושלים, למד עברית, ובגיל 18 התגייס לצה״ל. בטירונות היה מבולבל וסבל מקשיי הסתגלות ולילה אחד שהיה עליו לשמור במחנה לבש את נעל ימין על שמאל ונעל שמאל על רגל ימין וכשנוכח לדעת שטעה רס״ר המחנה כבר העניש אותו בגלל האיחור והיה עליו לנקות את כל בתי השימוש במשך שבוע שלם.
משימה לא מלבבת, חבריו החלו לכנות אותו בצחוק חרא של ג׳ובניק, אך ביום האחרון שהיה עליו לסיים את עונשו הוא הבחין בדבר מה נוצץ בתוך בית השימוש. שם מצא שרשרת זהב ועליה מגן דוד. כשסיים את הטירונות החל לעבוד בבית דפוס לא הרחק מירושלים ובשבתות היה יוצא לחפש אתרי שרידים ארכאולוגיים כשהוא חמוש ברובה ובמגלה מתכות. אימו ואביו גרו בשדרות הרצל. שם היה לו אוסף גדול של ספרים וחרסים עתיקים, הוא תכנן להיות יום אחד הארכאולוג הראשי של ראשות העתיקות. עם חברתו נעמה נסע מספר פעמים לקיסריה להתרפק על יופי העבר והתקוה למחר מאושר. נעמה אמרה לו:״תפסיק לחלום על הארכאולוגיה כי תעלה חרס בידך ומטבע זהב יש לך בלב אז למה לך לחפש במקומות אחרים?״ והוא השיב:
“We shall see”
יום אחד באוגוסט נעמה חלתה ונשארה בביתה מספר ימים, היא חשבה לה מה יש בג׳יימס, עיניים כחולות, שיער בלונידיני, אבל ראשו בעננים הוא פשוט לא בעניינים, הוא כנראה תמיד ישאר מרחף, איתו עכשיו זה כיף אבל מה יהיה בעתיד, ארכאולוגיה זה לא ג׳וב הכי טוב ואני רוצה להקים בית עם ילדים. ג׳יימס החליט שהוא יסע לאיזור אשקלון, הוא הגיע בשעת השקיעה כ-5 קילומטר צפונית לאשקלון שם הקים אוהל ונרדם, בשעה 05:00 הוא התעורר לפתע ולהפתעתו הוא ראה במרחק 5 מטר ממנו יעל זקוף קרניים ניצב דומם על החוף. הוא צילם את היעל מספר פעמים וחזר לישון. בבוקר החל לשוטט עם מגלה המתכות שלו ואז להפתעתו כשהוא במרחק של 50 מטר מהשמורה מגלה המתכות זמזם. ג׳יימס חפר בחול ולפתע מצא כד מחרס וכבד מאד. הוא התקשר בטלפון הסלולרי לנעמה וביקש ממנה לבוא בג׳יפ שלה כדי שיוכלו להביא את הכד הכבד לירושלים, הוא חיכה לה כמעט התייבש, ואז הופיעה נעמה בג׳יפ כשהגיעה עד אליו, היא צחקה:״אוי ג׳יימס שוב העלית חרס בידך?״. אך שניהם העלו את הכד על הג׳יפ והעלו אותו לירושלים וכל הדרך הם חושבים מה יש בתוך הכד. כשהכד הגיע לחדרה של נעמה הם גילו שכד החרס ציפה כד כסף ובתוכו 200 מטבעות זהב רומיים ששוויים 400 אלף דולר. הפעם ג׳יימס לא העלה חרס בידו אלא היה באלדורדו בירושלים של זהב!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך