מכתב אהבה בדיוני מאב לבן

פשוט כי כך האדם, כמו ילד.

26/06/2015 631 צפיות אין תגובות
מכתב אהבה בדיוני מאב לבן

פשוט כי כך האדם, כמו ילד.
כאשר מזדמן הוא לעיין במגירות היושרה, לנקות את האבק שהצטבר באותם מדפי עקרונות וחסד. רק לעיתים שכיכות ולוו דווקא מזדמנות, הוא פוגש ברחשי הלב העליונים. פעמים מעטות בהם נפתח ליבו ומתרחב כאילו אין הוא תלוי במקום, בהם רואה הוא את האמת בקנות ובשקיפות. וזו האמת כל כך נקייה ומרגשת. עוטפת את כל כולך, היא זו המעניקה אושר עם כל בקיעת שמש. אך כאשר כבר יגע ולאחר שכבר הגיע אל אותה תחושה נכספת, ינשום הוא לרווחה, ובתוך שניה בודדת, וללא אזהרה מוקדמת, כבר יתבקש הוא להיפרד. כי תחושה זו רגעית היא, ולהגיע גם לאחרים, עודנה היא נדרשת.

אתה מבין בני, ילדי שלי? מדובר פה באבחנה קסומה ומיוחדת, וכיאה לכלל הנמנים עם מיוחדות וקסם, מעטים וקטנים הם מן היתר. ממש ובדיוק כמוך. אך אל תירא מתוק שלי, כי ישנו גם תרגיל, מעין דרך שביל. דרך אשר אם תלך בה ותסטה מעט מן היתר, תזכה אתה ללותה, תזכה אתה ללוות את תחושת הקסם. והכיצד מתלווים אל אותה עלמה, הרגשה מיוחדת? אמנם דרושה עבודה, והיא אינה מועטה, אך גם לא מוגזמת. ודרושים גם מאמצים, כוונות, השתדלות ללא ספק, וגם מעט שמחה וחסד.

וכך תעשה בני, למענך: זכור יקרי לרדפה, את האמת. זכור לחזרה ולחפשה בין שאר מחשבות, רצונות, ותעלולי שקר. זכור כי היא נמצאת וישנה גם בצהריי היום, וגם לעט ערב. ודבר גם בשמה ככל שתוכל ותתבקש. דע לך בני, שאותה נפלאה ועדינה, שוכנת היא בליבך. נעים לה בליבך וטוב לה, אך גם עטוף הוא הלב, בבשר ועצם. על כן גשר בן ליבך ובין שפתיך, שהרי ידוע כי מחלל הפה מגלה הלב. ואין אמת אחת טובה או עדיפה על חברתה, אך אמת שמטרתה היחידה היא להכאיב, אמת כזו הינה שקר.

ושמור נא את רגשותיך ודאג להם. למד להכיר אותם כי נפלאות ניתן למצוא בהם. ישנה גם חלוקה לטובים ופחות, ומאבק גדול קטן בין מה שייטב לך ובין מה שלעת משבר, יספק את היצר. זכור כי הכעס הוא הכי קטן מכולם, אך גם הכי רועש. ודע כי האמת, עם השנאה אינה מסתדרת. סדר אותם, את הרגשות, בכדי שתוכל בינם להבדיל. ואם הנך כואב, הנח לקרני האור של האמת להרפות ולתקן. שמור על משב הרוח שכן כוחה של הרוח, ובמיוחד תדירותה, הם שישמרו אותך צועד במהירות שתהיה המתאימה והמדויקת לצרכיך ומידתך. ואל נא, חלילה וחס, הנח לפחד לשכון ולקנן. גרש אותו מהר בכל פעם שיתדפק.

בני האהוב, כלים אלה ילוו אותך, הרי בעצם כלים אלו הם הדרך. והאמת? האמת שהיא עצמה פה בחדר. היא הטוב, והחיבור ששומר שהכל יהיה בסדר. האמת היא פשוט אהבה. וכשתגבה ותהיה כבר לגבר ורק כאשר יזדמן לך לעיין במגירות היושרה, לנקות את האבק שהצטבר באותם מדפי עקרונות וחסד, זכור תמיד שאם רחקה יתר על המידה, אם בדידות התגנבה לליבך ואם דרכך כבר מטושטשת, זכור שישנו שביל מיוחד, וישנה נעימה מלטפת, שיתלוו אליך בבקשתך להטבת השקט.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך