מנקודת המבט שלי | פרק 4 : זה לא אני .

25/12/2012 1230 צפיות 13 תגובות

התחלתי לפסוע בכיתה , בין שורות השולחנות המאיימים . התלמידים הביטו בי בזלזול , שוקעים בשיער הזהוב שלי . אני יכולה להתערב שחצי מהם , אפילו שלוש רבעים מהם , תוהים על מוצאי ועל גוון עורי ושיערי . ילדה בהירה לגמרי , כמעט ועל קו החיוורת , הביטה בי בנוקשות . בזלזול פוגע ומעליב , זה הרגיש ממש כאילו ירקה עלי מול כולם .
עכשיו שמתי לב שאני היחידה שלובשת בגדים רגילים , ולא את התלבושת האחידה : חצאית ירוקה , חולצה אדומה מצמר , גרביונים לבנים ונעליים שחורות ללא עקבים . בטח נורא חם שם מתחת לצמר ולגרביונים העבים והמכוערים .
חזרתי לילדה , שמבטה הנוקב לא מש ממני . התפתתי להכות אותה , או סתם לירוק עלייה , אבל לא היה לי האומץ . בכל זאת , אני הילדה החדשה והמוזרה .
התיישבתי בשולחן , ריק לגמרי , כיסא אפור-שחור מתנדנד מונח מתחתיו . זרקתי את התיק שלי בנונשלטיות ונדחקתי פנימה , המורה מחכה לסיום הפעולה ומתחילה לדבר .

כל השיעור המורה דיברה על אבולוצית הציפור , מוטת הכנפיים שלה וכל מיני .. את כל זה כבר ידעתי , ממחקר עצמי שערכתי . בערך , כי בהיותי באינדהו , בכפר שלי , לא למדנו יותר מדי . כל החיות האלו כבר שהו לצידנו , וידענו עליהם כמעט והכל מגיל צעיר .
קמתי , לקחתי את התיק שלי ויצאתי מהכיתה , בעודי שולפת את המפה של התיכון .
כבר וכמעט שחכתי מאריק , עד שהרגשתי טפיחה על הכתף שלי . הסתובבתי נטולת מחשבות , כמו אינסטינקט . אריק הביט בי בחיוך העליז שלו , ולידו עמד שכפול שלו . הבטתי בתאומים הזהים פעורת פה . לעזאזל , חשבתי , הם דומים ! הרמתי את ראשי וסקרתי אותם שוב ושוב . הם היו זהים לגמרי .
" מי מפה הוא אריק ?" שאלתי אותם , המילים כמעט ונעתקות מפי . שניהם לבשו תלבושת אחידה של הבנים : חולצה מכופתרת תכולה-לבנה , מכנסי בד אפורים , מעיל אריג גדול שחור ונעליים שחורות נטולות חיים וצבע . בלתי היה אפשרי להביט בינהם ללא לתהות מי הוא מי , אבל אני חיפשתי רק את אריק , כי לא ידעתי מיהו השני . שניהם חייכו , מגחכים ומשתנקים . כאילו זאת ממש בדיחה .
אחד מהם הרים את ידו , " אני ליאם .. " גיחך קצת והרים את מפרק ידו , מקפל את המעיל עד למרפקו וחושף צלקת מאמת ידו עד האצבעות . " וזה הדרך להבדיל ביננינו . " קרא והצביע על הצלקת בעודו כמעט ופורץ בבכי מרוב ה- " בדיחה " שלכאורה אמרתי .
אה , אמרתי לעצמי , שני בדחנים עליזים . מצויין .
" אוקיי , היי , ואם תסלחו נא לי , אני מאחרת לשיעור אזרחות . " השבתי להם והתחלתי ללכת במסדרון . כעסתי על כך שלא סיפר לי , עם כבר .
אבל על מה אני כועסת ? שאלתי את עצמי , אני איני מכירה את הילד בכלל . למה לו לספר לי ? אבל בכל זאת טיפת כעס עיקצצה בליבי ואיימה להתפשט בכל גופי . אני מניחה שהכעס שלי לא הגיוני , אבל אין ביכולתי למנוע אותו , אלו רגשותי . על זה אין לי שום טיפת שליטה , אולי בקלה שבקלים . שאפתי קצת אוויר כשעברתי ליד החלון הרחב שהיה נעוץ בקיר כל כמה מטרים בודדים . הוא היה שינוי לנוף הקר והסנובי ששוטט בתיכון . שיפשפתי את עייני , כנראה מהעייפות שעמדה אותי כרגע , אולי זה בגלל השיעור המשעמם . אולי , הרגעתי את מחשבותי ונכנסתי לכיתה .

סיכמתי עם עצמי , הילדה החיוורת פשוט עוקבת אחרי ! זה הכעיס אותי במידה כלשהיא וגרם לי לצאת מהכיתה בצעדים עצבניים . הילדה הזו סיכלה כל רעיון שלי , כל מחשבה ששיתפתי בה את הכיתה והשפילה אותי ללא סוף , בטענה שאני " לא מבינה כלום " . המילה היחידה שנתקעה בראשי כדי לתאר אותה היא 'גזענות' . טוב , אולי גם ' סנוביות' .
יצאתי מהתיכון במידה מסוימת של עצבים ושלפתי מהתיק שלי פחיות צבע בהירות . הלכתי מאחורי הגדר שמקיפה את כל החצר , שמתחתיה עומד קיר לבנים אדום , מקיף סמטאה לבנה ופונה לרחוב . ניערתי את הפחית הלבנה והחלתי לצייר את פניה של הילדה . הנחתי שהיא מקובלת כך שאף אחד לא יחשוד בי בציור הפוגעני שאני הולכת לצייר . טוב , הציור עצמו הוא דיוקן עצמי שלה , אבל הכיתוב שאני הולכת להוסיף לו קצת .. אני מניחה שקצת פוגעני . אבל אי אפשר לומר שזה לא מגיע לה , זה ממש כאילו היא מזמינה את זה . בצורת ההליכה שלה , בצורת הדיבור שלה ובצורה שלה בכללי !
העברתי את תווי הפנים שלה על הקיר , לאחר מכן את צורת עייניה המלוכסנות וסיימתי עם לבן . לקחתי שחור והתחלתי לצייר את שיערה הגלי , שמידת חום בהיר עובר בפסים לא ישרים , כמעט כמו גוונים . הכל בפסים פסים . מהשורש על קצה השיערה , שמתפצלת לכיוונים שונים , מאחורי צווארה וקצת נח על כתפה . קול הריסוס נשמע במעומעם , וסיימתי לצייר את גבותיה המזוייפות , הן היו כ'כ ישרות שהיה ברור שהיא תלשה . מזוייפת . הנחתי את הפחיות בצד ועברתי לעייניה החומות-צהובות . קווים צהובים עדינים חותכים את החום ששרר שם , באויינות ואכזריות – ממש כמוה . הנחתי ליידי לצייר הכל , לסרטט ולהעביר את המציאות אל הרסס בצבעים השונים .
הוספתי בכתב קשה וברור , את המילים שחשבתי עלייה . זה הולך להיות מעניין .
" שיט !"


תגובות (13)

תגובות ?

25/12/2012 09:19

תגובה

25/12/2012 09:20

אממ יויו אני יודעת שזה נורא נורא מעצבן אבל זה המקום היחידי לכתוב לך שבגלל שמישהו לא מעלה את הסיפורים שלי ממעריצת טיילור סוויפט אני יעלה מפה אוקיי (:

25/12/2012 09:21

אוקיי .
וואו , ת'אמת שזה דיי כואב .
אני בין היחידים שהסיפורים שלהם לא מעיינים אפחד .
טוב , ביי לביינתים .

25/12/2012 09:26

זה לא בשביל התגובות את יודעת . נכון , אני יודעת איך זה מרגיש שאף אחד לא מעניין תישבן שלו הסיפורים שלך , אבל עדיין .

25/12/2012 09:27

חחחחחחחחחחחחחחחחח . סורי שאני צוחרת . חיפשתי בפרופייל שלך , ובכל סיפור היו יותר מ0 תגובות .
בגלל פרק 1 חושבת שזה לא מעניין ?
אני כמובן לא צוחקת עלייך , את בנאדם מדהים אבל אני כזה נו באמת >

25/12/2012 09:29

חצי מהתגובות הם שלי ,
כי אני מנסה לגרום לאנשים להגיב .
וגם עם כן , זה רק שהם קראו פרק חד או שתיים ואז הם נעלמים .
זה טיפה כואב ,
וזה לא שאני עושה את זה בשביל התגובות ,
זה פשוט בדיוק כמו לכתוב למגרה –
לא משתפרים , לא זזים לשום מקום ואין לך את הכוח להמשיך .

25/12/2012 09:34

תמשיכי !!!

25/12/2012 09:40

איי נו האו יו פיל ברו .

25/12/2012 09:55

את חייבת להמשיך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! עם כול הכבוד את כותבת מדהים, ולא הבנתי מה קורה פה תמשיכי. יש אנשים שפשוט מתעצלים או מפחדים להגיב! אבל קוראים. וזה סיפור מדהים ואם לא תמשיכי אני אמצא אותך ואכריח אותך לכתוב ב1:08.9999999 בלילה לכתוב!
כי החלטתי!

25/12/2012 10:45

תמשיככי! זה סיפור מדהים!

25/12/2012 11:59

תמשיכי!!
– קוראת חדשה –

10/01/2013 12:55

את כותבת יפה מאוד, תמשיכי!

22/10/2013 14:12
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך