פרידה טכנולוגית

12/10/2016 1543 צפיות 6 תגובות

"מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים."
או בידי הווצאפ.
נפרדת ממנה בהודעה. מדהים. מרוצה עכשיו? אתה חופשי. היא כבר לא תציק לך. לא תבדוק עם מי אתה מדבר ומתי התחברת בפעם האחרונה.
אה, טעות שלי. את זה היא בטח תבדוק עוד הרבה פעמים עד שתקלוט שזה לא רלוונטי יותר.
היא כבר לא תתקשר אליך מליון פעם כשתצא מהבית. ולא תגיב לך תגובות קיטשיות ומעצבנות בפייסבוק. היא לא תתייג אותך על פוסטים ותגיב "מאמייי זה כל כך אנחנו" עם לב וורוד ומעצבן. היא גם לא תצלם סנאפצ'אט בכל פעם שהיא איתך ותכתוב למטה "לילה איתו."
לא. היא לא. צודק. זה נורא משחרר פתאום. פתאום אתה לא חייב כלום לאף אחד. מעכשיו, אתה יכול לעשות לייקים לאיזה בנות שאתה רוצה. ולהגיב "היפה בנשים" ל7 בנות בשעה. אתה יכול להעלות סנאפצ'אט כל 10 דקות, ובכל פעם עם בת אחרת. ולהתכתב עם מליון בנות בו זמנית, והכי חשוב? להגיד לכל אחת מהן כמה היא מיוחדת בשבילך בלי שאף אחת תתעצבן עליך, כמובן. הרי אתה לא שייך לאף אחת יותר, לעזאזל.
הכל יהיה טוב ויפה.
אממה? ברגע שתניח את הפלאפון בצד ותוריד את המשקפיים של עולם הטכנולוגיה, תנחת לעולם המציאות.
ופתאום- הבית יהיה ריק. פתאום תחזור הביתה, תוריד את המעיל, הכפפות והכובע- וכבר לא תקבל "מאמי, איך היה בעבודה?". ולא תשמע יותר שאלות של "מאמי, מה אתה רוצה שאני אכין לך לאכול?" או "אתה מרגיש טוב חיים שלי? שמעתי שקיבלת מכה בעבודה. איך אתה? יותר טוב?"
אין יותר מליון נשיקות על הלחי ברגע שהיא מאושרת, או מכות קטנות על הכתף כשהיא נעלבת. היא כבר לא תלטף לך את הגב שתראו טלוויזיה יחד, וכבר לא תגיד לך להפסיק כשתנסה ללטף אותה בגב גם, ותתרץ את זה בזה שהיא שונאת ליטופים.
היא כבר לא תאכל לך צ'יפסים מהצלחת. ולא תגנוב לך מהפופקורן כשתלכו לסרט. היא גם לא תצחק יותר כשתשאל אותה למה היא לוקחת משלך אם יש לך משלה, ולא תענה לך יותר ש"מהצלחת שלך זה תמיד יותר טעים."

אז את כל זה לא יהיה לך יותר. אבל שטויות, מי צריך את כל זה שיש לך חמישים תגובות מבנות על כל תמונה ומאתיים שיחות בווצאפ. נכון? אתה פשוט פותח את הפלאפון ונעלם לתוך עולם אחר. עולם שבו כולן כמובן רוצות אותך יותר מהכל.
ואם.. אם בטעות תקבל ממנה הודעה, בטח תסנן. עכשיו אתה בעולם שלך, נכון? אדון שמסתובב בעולמו.
רק תזכור-
אחרי שתכבה את הפלאפון, תעצום את העיניים מהר מהר עיניים ותרדם, כדי לא שתרגיש שהמיטה, כמו הלב שלך, גם היא ריקה.


תגובות (6)

מריר וטוב.
יפה :)

13/10/2016 00:05

יפה מאוד ומאוד מציאותי, מזדהה באופן אישי אבל בצורה הפוכה, גם כשהעולם הטכנולוגי מושך אותנו צריך לזכור שהעולם האמיתי לפעמים יפה יותר. אהבתי מאוד את הכתיבה והנושא.

13/10/2016 08:05

כתיבה מעולה. אהבתי את שני המשפטים הראשונים. שבת שלום

14/10/2016 13:17

ההקבלה שעשית באמת מראה את הכח שיש לרשת החברתית היום. אנשים נשאבים אליה ומתייחסים אליה כאל החיים שלהם.
כתוב היטב אהבתי מאוד.

17/10/2016 08:58

קטע מדהים. כתיבה מעולה, באמת. מאוד הזדהיתי עם התיאור שלו… קרו לי כבר דברים דומים, משני הצדדים של המסך.
בכל זאת, אני לא לגמרי מסכים עם מה שאתה מנסה להעביר. במקרה הספציפי הזה, הטכנולוגיה באמת בעייתית… אבל הווטסאפ הזה, שאתה מותח עליו ביקורת, הוא גם דבר שיכול להיות מדהים. כבר קרה לי יותר מפעם אחת שאנשים שללא הווטסאפ לא הייתי מכיר עזרו לי לצאת ממצבים קשים.
אז כן. קטע מדהים, באמת, אבל אני לא לגמרי מסכים איתו…

29/10/2016 21:05
Noa

מעולה.

05/11/2016 00:22
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך