בחורה טובה

12/07/2017 640 צפיות אין תגובות

לזהבה, היום אף פעם לא מספיק. אין מספיק שעות…היא רצה בין העבודות שלה , לוקחת את הילדים מהגן ומבית הספר, מקרצפת את הבית , מקפלת את הכביסה , מבשלת איזה תבשיל לילדים. מכינה כריכים , שוטפת פירות , העבודה אף פעם לא נגמרת. היא נאנחת , נו , שיגדלו כבר הילדים , שתוכל לנוח קצת…
בן זוגה שיחיה , יורם, חוזר מהעבודה , כאילו ממסע מפרך, תמיד מקטר ומותש . נכון , השותף שלו מתחיל לזייף , תרתי משמע , הוא כועס עליו אבל עדיין סופג את זהע , ומנסה לשדר עסקים כרגיל.
אבל בבית, הוא מלך , מלך המלכים , הוא שוקע כמו אפנדי בכורסא , העיתון פרוס לרגליו , והוא לוגם בניחותא את הקפה שזהבה מכינה לו . כדי להרגיע אותו במקצת. אולי…
הוא כמעט לא מספר . איש סגור יורם . החיים , כך לימדו אותו , ממש לא תותים. והוא ממשיך ומנסה אותי עוד תזרח השמש גם בשבילו.
גלי , במשרד מאותתת לו , מפגינה התעניינות . הוא מוצא חן בעיניה .יש לו אשה ? אשה היא לא קיר ? אפשר להזיז…
גם בעיני יורם היא נראית לא רע. בחורה שמחזרת אחריו ?
הענינים בינו ובין זהבה יגעים. היחסים די פושרים. היא רואה בו את הילד הרביעי שלה. עוד מטרד.
וגלי מנסה כבר זמן רב להתלבש עליו. היא רווקה. שמנמונת , אבל יש לה עיניים יפות.
הוא חושב שלזהבה לא יהיה ממש איכפת אם יהיה לו איזה סטוץ איתה . משהו לא ממש רציני, שצריך לדווח עליו לחברים.
וגלי , היא מחליטה ללכת הפוך. היא תתידד עם זהבה .
יום אחד אחר הצהריים הלוהטים , היא מספרת לזהבה בטלפון , שהיא עובדת עם יורם.ויורם מספר לה כמה זהבה עמוסה בעבודה, אין לה בדל של זמן אפילו לעצמה. אז היא, גלי מוכנה לבוא לעזור לה קצת.בכל מה שתרצה, אפילו לעשות לה ניקיון יסודי במטבח,לקרצף לה את הכיריים והכיור. ואם תרצה היא מוכנה גם תריסים וחלונות.היא מתה על עבודות הבית. אין לה שום בעיה עם זה . היא תמיד עוזרת לאמא שלה.
אז זהבה שהיתה נורא מופתעת , אומרת לה "תראי , לא נעים לי , אבל אני לא יכולה לשלם לך …"
וגלי עונה לה מיד "ממש לא צריך , אני עושה את זה בשמחה וללא שום תמורה "
ואז היא שאלה אם מתאים שהיא תבוא מחר.
וזהבה ענתה שכן, בכיף.
נכנסת בחורה קטנת קומה, די נאה, וקצת שמנמונת, עם איפור כבד בעיניים. מיד היא נכנסת למטבח, פותחת את ארון חומחרי הניקוי ומתחילה, זהבה לא מאמינה , כל זה כי היא כזאת טובה ומעריכה את יורם ?
משהו פה מוזר .
יורם באותו ערב הודיע שהוא לא מגיע הביתה, יש לו פגישה חשובה בירושלים והוא כבר יישן בערב במלון שם. זה לא היה חדש , מדי פעם היו לו ענינים ליורם . בקשר לעבודה כמובן. היא מבינה , והיא לא שואלת שאלות.
בינתיים , גלי מכינה כוס קפה לזהבה ומכריחה אותה לשבת לנוח מול הטלביזיה הדולקת בתכנית "ערב חדש".היא מקרצפת ומפטפטת איתה . היא מאד חברותית ומאד זריזה .
אחרי שעה וחצי ,הכל מבריק ומבהיק והיא הולכת.
"זהבה , אל תתביישי , תתקשרי כל פעם שאת צריכה אני אבוא להציל אותך …"
"בשבילי זה כלום . אני אוהבת את עבודות הבית "
וזהבה אומרת לה "אני מקווה שיורם לא יהרוג אותי שאני מקבלת ממך עזרה…"
"אל תדאגי זהבה , הוא לא יידע כי אני לא מתכוונת לספר לו …זה הרי בינינו"
אחרי שגלי הלכה , זהבה חשבה שמשהו פה קורה בכל זאת. היא לא רגילה לגילויי רצון טוב כאלה .בטוח שיש דברים בגו. גלי מכניסה "רגל"אליהם הביתה . היא מעריצה את יורם. הוא בחיים לא היה מזמין אותה אליהם הביתה. אחרונת הפקידות אצלם במשרד , הוא והיא?
"מה כבר יש לו איתה ?" 'המשכורת שהוא נותן לה בסוף החודש"?
זהבה החליטה שתשתוק ולא תספר ובעיקר היא לא מתכוונת שגלי תבוא שוב .
אבל גלי עשתה לה תכנית .פעם בשבוע , כשהיא יודעת בברור שיורם לא בבית היא תבוא.את זהבה היא תרצה איך שהוא, הן עוד יהיו חברות.
אז חברות לא התפתחה ביניהן, אבל איבה כן. כי זהבה , האינסטינקטים שלה אמרו לה, להזהר.
לא להכניס את האשה הזאת הביתה . וכך כל פעם כשגלי התקשרה היא מכרה לה איזה תירוץ , שקר כל שהו וגלי ויתרה.
יום אחדהיא פגשה בשוק , זהבה אהבה ללכת לשוק הסואן, לקנות פירות וירקות טריים, להריח את הבצל הירוק הטרי וריח עשבי התיבול הרעננים, אחת העובדות במשרד , יוליה, היתה נחמדה אליה, פטפטו והיא סיפרה לה שיורם בעלה אוכל כל יום צהריים עם גלי, והם נעלמים אחרכך לשעה. כל המשרד יודע …היא התפלאה שזהבה לא שמעה על זה , וזהבה צחקה במרירות… "ככה זה האשה אחרונה לדעת …"
אבל איזה "עבודות" הכנה ???
פשש . כל הכבוד.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך